Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen lapsettomuus on narsismin muoto?

Vierailija
03.12.2014 |

Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on narsismin muoto.

Vierailija
82/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väärää siinä on että lapseton ja mahdollisesti sinkku asettaa omat tarpeensa muiden edelle? Ja kenen muiden? Kenen muun hyvinvointia siinä pitää oikein ajatella? Ja kenen mieliksi niitä lapsia pitäisi tehdä, ap:nko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:49"]Kieltämättä monen velan perustelut lapsettomuudelle kuulostavat aika keskenkasvuisilta ja itsekkäistä, tyyppiin MINÄ en halua tinkiä mukavuudestani jne. 

[/quote]

Mitä keskenkasvuista on siinä, ettei halua tinkiä mukavuudestaan? Eikö ole pikemminkin aikuisuuden merkki tietää, mitä asioita elämässä arvostaa ja mitä ei? En ole sinänsä eri mieltä kommenttisi kanssa, mutta tuo sanavalinta pisti ikävällä tavalla silmään. -19

[/quote]

Mitäpä jos lukisit koko kommenttini, etkä vain yhtä lausetta. Minähän sanoin heti seuraavaksi, että KAIKKIHAN me haluamme mukavuutta. Osalle lapset vaan ovat niin "houkutteleva palkinto", että mukavuudesta ollaan sen vuoksi valmiita tinkimään.

13

[/quote]

Luin kyllä kommenttisi, mutta et selitä siinä mitenkään, miksi on mukavuudenhalu on keskenkasvuinen perustelu lapsettomuudelle. -19

Vierailija
84/84 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua lapsia koska en koe mitään tarvetta tulla äidiksi. Minulla ei ole hoivaviettiä, edes eläimiä kohtaan vaikka niistä pidänkin. Eläimen omistajana olisin surkea ja äitinä vielä surkeampi. Olen mukavuudenhaluinen ja minulla on ylikorostunut yksin olemisen tarve, en voisi edes puolison kanssa asua yhdessä, kerran viikossa näkeminen on ok ja jopa vielä harvemmin kävisi mulle loistavasti. Kaverin tullessa kylään 3 päivää on maksimi, sen jälkeen mulla alkaa pipoa kiristää kun en pääse olemaan yksin, olen siis erittäin intovertti persoonallisuus. Haluan nauttia rauhasta omassa kodissani ja nukkua viikonloppuisin pitkään tai vain makoilla sängyssä tai sohvalla jos siltä tuntuu. Haluan matkustella ja käydä keikoilla.

Mikään pintaliitäjä en todellakaan ole enkä bilettäjä kun en baareissa käy kuin muutaman kerran vuodessa. En seuraa trendejä ja ole koko ajan laitettuna. Itsekäs? Kyllä, eiköhän jokainen ihminen ole itsekäs pohjimmiltaan ja tekee elämänsä ratkaisut oman itsensä ja omien halujensa mukaan. Silti enemmän minä teen muiden hyväksi kuin monet perheelliset ystäväni. Se olen aina minä jota pyydetään apuun, se olen aina minä joka joustaa. Silti saan kuulla kommentteja kuinka minä en tiedä mistään mitään koska mulla ei ole lapsia. Ai jaa, en tiennytkään että synnyttäminen lisää tietoa. Jopa ammattitaitoani on vähätelty lapsettomuuden vuoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän