Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen lapsettomuus on narsismin muoto?

Vierailija
03.12.2014 |

Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:52"]

Ylikansoittunut? Millähän ihmeen perusteella? Ei nimittäin koske Suomea. Sellaiseen käsitteeseen kuin huoltosuhde kannattaa tutustua, jos meinaat joskus vanhuuseläkettä nauttia. Kondomit, ehkäisypillerit ja "sosiaalisin syin" tehdyt abortit pitäisi lailla kieltää ja maksaa vaikka kymppitonnin kipukorvaus jokaisesta synnytetystä lapsesta. Vapaaehtoisesti lapsettomille voisi määrätä vaikka jonkun vuosittaisen sakon. Lääketieteelliset syyt tietysti eri asia.

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:42"]

Mun mielestä on vaan hyvä, että kaikki eivät hanki lapsia tähän ylikansoittuneeseen maailmaan.

[/quote]

[/quote]

ai vapaaehtoisesti lapsettomille sakko. Joo, onhan se toki kauhen paljon itsekkäämpää kuin tehdä lapsia kaikenmaailman narkki-alkoholisti-yh-viritelmiin vaikka toisesta päästä on jo otettu huostaan.Kyllähän ne kuitenkin just ne lapsettomat ovat niitä kaikkein itsekkäimpiä. Tää on just sitä valkoisen roskaväen logiikkaa.

Vierailija
42/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lasten tekeminenkin samalla tavalla itsekästä, omat geenit jatkoon, halu tehdä lapsia vaikka lapsia on jo maailmassa tarpeeksi. Ja sitten mainostetaan kuinka omat lapset ovat parasta mitä on, kalleinta ja arvokkainta.

Myöntäkää pois vaan, että jokainen teko jonka tekee on itsekäs. Täysi altruisti lahjoittaisi omaisuutensa pois ja elimensäkin vielä. Jos ei ihan niin radikaalisti halua tehdä, voi ilmoittautua luuytimen luovuttajaksi. Jokainen, joka ei ilmoittaudu heti, on itsekäs kun ei halua auttaa syöpäpotilaita.

Tai sitten vaan lopettaa provoaminen ja hyväksyä että ihmiset tekee erilaisia valintoja elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:41"]

Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.

[/quote]

Näistä "aikuiseksi kasvaneista" äideistä ja isistä ja heidän edesottamuksistaan saammekin ilmeisen tasaisin väliajoin lukea lehdistä.

Vierailija
44/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"]

Oon ihan samaa mieltä kuin ap. Siis hyvähän se toki on että eivät hanki lapsia jos eivät halua, mutta totuus on että ovat tosi itsekkäitä. Haluavat laittaa omat edut ensisijalle. Poikkeus on tietty jos ei sen takia hanki jos on jokin sairaus että ei kykene huolehtimaan lapsista.

[/quote]

Just sun kaltaisilta lapsenteko pitäis kieltää kokonaan, ei kouluihin enempää kiusaajia tarvita.

Vierailija
45/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:49"]

Se on suurin mahdollinen ympäristöteko tälle pallolle. Minä teen vapaaehtoistyötä esim.yömajalla Suomessa ja ympäri Aasiaa lastenkodeissa, matkarahat omista säästöistäni. Jouluaatto on viimeiset 15 vuotta mennyt niin että olen paikallisten yrittäjien kanssa järjestämässä vähäosaisten joulujuhlaa aamupäivän ja illan olen sitten oman perheeni kanssa.En nyt sitten tiedä kuinka itsekäs olen vaikken omia lapsia haluakaan. Mites ap, kiinnostaako kukaan muu kuin oma perhe?

[/quote]

Hienoa! Voi vain kysyä, kuinka moni äiti haluaisi viettää pitkät pätkät ajasta aivan vieraita ihmisiä auttaen? Minulle on muodostunut käsitys, että äidit eivät välitä kuin juuri omasta perheestään. Saahan sitä lastentekoa sanoa jotenkin epäitsekkääksi, mutta totta se ei ole. Yksikään äiti ei taida ajatella lapsia tehdessään Suomen hoitosuhdetta. Kyllä takana vain on biologinen tarve saada juuri oma lapsi, omat geenit kiertoon olisivat ne millaisia tahansa.

Vierailija
46/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:50"]

Päivän provo.

[/quote]Ei edes hauska sellainen. Idioottimainen.

Vierailija
47/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:49"]

Se on suurin mahdollinen ympäristöteko tälle pallolle. Minä teen vapaaehtoistyötä esim.yömajalla Suomessa ja ympäri Aasiaa lastenkodeissa, matkarahat omista säästöistäni. Jouluaatto on viimeiset 15 vuotta mennyt niin että olen paikallisten yrittäjien kanssa järjestämässä vähäosaisten joulujuhlaa aamupäivän ja illan olen sitten oman perheeni kanssa.En nyt sitten tiedä kuinka itsekäs olen vaikken omia lapsia haluakaan. Mites ap, kiinnostaako kukaan muu kuin oma perhe?

[/quote]

Hienoa! Voi vain kysyä, kuinka moni äiti haluaisi viettää pitkät pätkät ajasta aivan vieraita ihmisiä auttaen? Minulle on muodostunut käsitys, että äidit eivät välitä kuin juuri omasta perheestään. Saahan sitä lastentekoa sanoa jotenkin epäitsekkääksi, mutta totta se ei ole. Yksikään äiti ei taida ajatella lapsia tehdessään Suomen hoitosuhdetta. Kyllä takana vain on biologinen tarve saada juuri oma lapsi, omat geenit kiertoon olisivat ne millaisia tahansa.

[/quote]

Piti kirjoittaa Suomen huoltosuhdetta.

Vierailija
48/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä _tiedän_ että olisin huono äiti, en pysty tarjoamaan lapselle vakaata kasvuympäristöä, minulla ei ole varaa huolehtia lapsesta. Olenko siis itsekäs kun päätän etten hanki lapsia? :)

Vierailija
49/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:41"]

[/quote]

No ei tietenkään, mistä sinä olet tuollaista saanut päähäsi? Kuinka vanha olet? Onko sinulla lapsia (mulla kolme)?

Ihmiselle on annettu vapaa tahto, mahdollisuus itsetuntemukseen ja kyky arvioida elämäänsä ja tehdä valintoja sen mukaan. Lapsettomuus on yksi niitä valintoja. Emme ole niin primitiivisiä eläimiä, että ainoat pyrkimyksemme olisi syöminen ja lisääntyminen.

Vai onko sekin sitten narsismin muoto, että tekee lapsia vain siksi, että on "vauvakuume"? Tai siksi, että se "kuuluu asiaan"? Tai siksi, että parisuhde pysyisi kasassa? Lapsia tehdään paljon ajattelematta niitä lapsia ollenkaan, vaan aikuiset ajattelevat vain itseään. Nainen katsoo oikeudekseen toteuttaa biologiaansa, mies haluaa kiljuvan käärön potenssinsa todisteeksi, mutta rakkautta ei riitä sille lapselle juuri ollenkaan. Se ei ole narsismia, mutta itsekkyyttä kyllä. Sinun kannattaisi muuten toidella paneutua siihen, mitä narsismi oikeasti tarkoittaa, ap. 

Auton ajamiseen tarvitaan kurssi, koe ja kortti, mutta lapsia saa kuka tahansa tehdä miten vain. 

Vierailija
50/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:53"]

Huomaatteko, kuinka teitä vedätetään VELA - asiaan liittyen puolin ja toisin. Kun siitä saa vielä muhkean riidan aikaan niin siitä tietenkin provoillaan mahdollisuuksien mukaan.

Tämä aloitus ei näyttänyt ottavan tulta. Ehkäpä VELA on siirrettävä samalle listalle femakon, lassukan, läskin naisen ja ruman naisen kanssa eli kokeillaan tärppääkö tänään ja jos ei tärpännyt niin sitten heti seuraavaa aihetta palstalle tarjoilemaan.

Tämä on eräänlaista provonjalostusta ja immuniteetin leviämisen tutkimusta. Erittäin mielenkiintoinen sosiaalinen kokeilu tämä av - palsta.

[/quote]

Vierailija
51/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"]

Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia.

[/quote]

Tämä on juuri sitä itsekkyyttä. Miksi et sallisi toista ihmistä lähellesi?

[/quote] Miksi et salli muiden olla eri mieltä kuin sinä, ja hyväksyä että muut eivät välttämättä tunne samoin kuin sinä? Miksi oletat että mei kaikki olemme samanlaisia? Mielestäni itsekkyyttä on kuvitella olevansa niin täydellinen että muidenkin tulisi olla samanlaisia.

Vierailija
52/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin olen testien mukaan jossain määrin narsistinen, enkä ymmärrä tätä laumakäyttäytymistä, jossa keho ja elämä revitään riekaleiksi jonkin primitiivisen lisääntymisvietin vuoksi. Ei mitään järkeä tuossa. Elämä on lyhyt ja nautiskelua varten. Ette te kuolemattomuutta lapsia tehtailemalla saavuta.

Vierailija
53/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"]

Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia.

[/quote]

Tämä on juuri sitä itsekkyyttä. Miksi et sallisi toista ihmistä lähellesi?
[/quote]

Miksi pitäisi sallia, jos ei halua?!
En minäkää halua muita vierelleni kuin mieheni. En halua yhtäkään alamittaista kääpiötä sotkemaan ja meluamaan asuntooni.

Vierailija
54/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:48"]

Narsistin lapsena en halua lapsia. Maailmassa jo liikaa ihmisiä ja on paha paikka. Onneksi ap itse on täydellinrn ja oikeutettu halveksimaan muita.

[/quote]

Täälä toinen. Kun on on itse syntynyt ihan oikean narsistisen persoonallisuushäiröisen lapseksi, niin onko ihme ettei niin traumaattisen lapsuuden jälkeen halua itse lapsia? Narsismi ei ole perinnöllistä, mutta alttius narsistiselle persoonallisuushäiriölle on jossain määrin periytyvää. En ota mitään riskiä, että laittaisin eteenpäin saamiani saastaisia narskugeenejä, vain siksi että itse olen sen verran onnekas, etten narsistin lapsena ole itse narsisti. Riskejä ei oteta!

Vierailija
55/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vapaaehtoisesti lapsettomille vuosittainen sakko, koska tarvitsemme uusia tunnollisia veronmaksajia. Pitää nähdä koko kuva, että mikä on hyväksi suomalaisen kansakunnan elinvoimaisuuden kannalta. Syntyvyys on nyt 1,7 lasta / perhe, eli se ei riitä korvaamaan isää ja äitiä. Jos maahanmuuttoa ei huomioida, niin alkujaan geeniperimaltään suomalaiset häviävät lopulta maapallolta. Kliseinen narkki-alkoholisti-yh, joita varmaankin myös jossain on, edustaa silti häviävän pientä osaa suomalaisista perheistä. Argumentointisi näin ollen kannattaa suomalaisten kuolemista sukupuuttoon. Miksi vihaat kotimaatasi?

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:57"]

ai vapaaehtoisesti lapsettomille sakko. Joo, onhan se toki kauhen paljon itsekkäämpää kuin tehdä lapsia kaikenmaailman narkki-alkoholisti-yh-viritelmiin vaikka toisesta päästä on jo otettu huostaan.Kyllähän ne kuitenkin just ne lapsettomat ovat niitä kaikkein itsekkäimpiä. Tää on just sitä valkoisen roskaväen logiikkaa.

[/quote]

Vierailija
56/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"] Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia. [/quote] Tämä on juuri sitä itsekkyyttä. Miksi et sallisi toista ihmistä lähellesi? [/quote] Miksi pitäisi sallia, jos ei halua?! En minäkää halua muita vierelleni kuin mieheni. En halua yhtäkään alamittaista kääpiötä sotkemaan ja meluamaan asuntooni.

[/quote]

Sinäkin olet ollut joskus "alamittainen kääpiö". Mahdoitpa antaa äidillesi ja isällesi aihetta murheeseen. kyllä tuollainen kielenkäyttö vähän persoonallisuushäiriöltä haiskahtaa. 

Vierailija
57/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vapaaehtoinen lapsettomuus on narsistin muoto, sillä eikö juuri narsistit halua lapsia ja perheen kiilottaakseen julkista kuvaansa, juuri oma perhe-elämä on paras mahdollinen hovi narsistille ja mielihyvän lähde.

Eikä narsistit aina edes ole minä-minä-minä keskeisiä, vaan he tekevät suuriakin ponnisteluja päämääränsä ja lähteensä saavuttamiseksi.

Vapaaehtoinen lapsettomuus ei aina ole minäkeskeisyyttä, vaan vastuun kantamista, jos ihminen tuntee omat heikkoudet ja vahvuudet, sillä jokaisella lapsella on oikeus hyvään ja turvalliseen lapsuuteen, jota ikävä kyllä vain osa vanhemmista pystyy tarjoamaan, koska synnyttäminen tai vanhemmaksi tulo ei tee kenestäkään sen parempaa ihmistä kuin on. Ikävä kyllä, se on fakta ja tilastot osoittavat karua kieltään, sen todisteeksi.

Vierailija
58/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:08"]

Kyllä. Vapaaehtoisesti lapsettomille vuosittainen sakko,

[/quote]

Vihje: Tuo on provoilua. Tämä vihje siis vihjeettömille.

Vierailija
59/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisoni on ihan diagnosoitu narsisti. Tästä syystä olen joutunut perehtymään tähän narsismiasiaan vähän enemmänkin ja täytyy myöntää, että ap on siinä mielessä oikeassa, että ilmeisestikin narsistit tilastollisesti ovat vähemmän kiinnostuneita hankkimaan lapsia kun keskivertoväestö. Tämä ei toki tarkoita sitä, että kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat olisivat narsisteja tai että narsisti ei ikinä haluaisi lapsia.

Tavallaanhan on hyväkin, jos narsisti ymmärtää heikkoutensa, eikä hanki lapsia, kun ei kykenisi kumminkaan näistä riittävän hyvin huolehtimaan. Taustalla lienee yleinen sitoutumiskammo ja pelko kaikenlaista intiimiä kanssakäymistä kohtaan.

Vierailija
60/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni reality check paikallaan!? Narsismia on nimenomaan sellainen että kuvitellaan olevansa niin ainutlaatuisia yksilöitä että on aivan pakko lisääntyä "minun omilla geeneilläni".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä