Vapaaehtoinen lapsettomuus on narsismin muoto?
Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.
Kommentit (84)
Onko NARSISTI ja NARSISMI tämän viikon muotisanat täällä AV:lla?
Ja miten monta persoonaallisuushäiriöistä olenkaan tavannut, jotka ovat lapsia pukanneet saadakseen jotain muuta haluamaansa...
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:11"]
Tavallaanhan on hyväkin, jos narsisti ymmärtää heikkoutensa, eikä hanki lapsia, kun ei kykenisi kumminkaan näistä riittävän hyvin huolehtimaan. Taustalla lienee yleinen sitoutumiskammo ja pelko kaikenlaista intiimiä kanssakäymistä kohtaan.
[/quote]
Se, etten halua lapsia, ei kyllä liity mitenkään "heikkouteeni" tai mihinkään sitoutumiskammoon. En vain pidä koko touhua millään tavalla järkevänä. Kukaan ei ole onnistunut osoittamaan ainuttakaan edes puoliksi järjellistä syytä lapsen hankkimiseen. Niitä vain tehdään, koska ohjelmointi käskee.
Se, etten halua sitoutua esimerkiksi koiran tai auton omistamiseen, ei tarkoita, että minulla olisi sitoutumiskammo. -42
Olen mielummin lapseton kuin otan jonkun luuserimiehen ja pukaan lapsia sille. En saa kunnollista parisuhdetta, joten otan elämästä ilon irti näin.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:13"]
Onko NARSISTI ja NARSISMI tämän viikon muotisanat täällä AV:lla?
[/quote]
Miten niin tämän viikon? On olleet jo monta vuotta. Ja asiantuntemusta aiheesta täällä riittääkin.
Valitan. Ei minua kiinnosta pätkän vertaa vinkuintian liikakansoitus, kun kerran huoltosuhteeltaan vinoutuneessa Suomessa asun. Enemmän minua kiinnostaa, että kuka maksaa eläkkeeni siinä vaiheessa kun työt loppuvat. Tästä syystä valtiovallan tulisi voimakkaasti kannustaa lapsien tekemiseen kortsujen jakamisen sijaan. Siinä on kuluja toki alkuun, mutta lopussa kiitos seisoo.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:57"]
Ei ihmisten määrää maapallolla kannatakaan ajatella vain yhden maan näkökulmasta. Kun ilmasto lämpenee, ihmiset pakenevat asumiseen kelvottomiksi käyviltä alueilta niille, joilla vielä voi asua. Suomi kuuluu tähän jälkimmäiseen ryhmään. Suomessa tulee kohta olemaan väkeä paljon enemmän kuin nyt, jos ja kun ilmasto jatkaa lämpenemistä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:11"]
Tavallaanhan on hyväkin, jos narsisti ymmärtää heikkoutensa, eikä hanki lapsia, kun ei kykenisi kumminkaan näistä riittävän hyvin huolehtimaan. Taustalla lienee yleinen sitoutumiskammo ja pelko kaikenlaista intiimiä kanssakäymistä kohtaan.
[/quote]
Se, etten halua lapsia, ei kyllä liity mitenkään "heikkouteeni" tai mihinkään sitoutumiskammoon. En vain pidä koko touhua millään tavalla järkevänä. Kukaan ei ole onnistunut osoittamaan ainuttakaan edes puoliksi järjellistä syytä lapsen hankkimiseen. Niitä vain tehdään, koska ohjelmointi käskee.
Se, etten halua sitoutua esimerkiksi koiran tai auton omistamiseen, ei tarkoita, että minulla olisi sitoutumiskammo. -42
[/quote]
Ymmärsit minua väärin. Halusin sanoa, että narsitit useinkaan eivät halua lapsia ja se on ihan tilastollinen fakta. En tarkoittanut, että vapaaehtoisesti lapsettomat olisivat kaikki narsisteja. Uskon, että suurin osa on lapsettomia ihan muista syistä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:52"]
Ylikansoittunut? Millähän ihmeen perusteella? Ei nimittäin koske Suomea. Sellaiseen käsitteeseen kuin huoltosuhde kannattaa tutustua, jos meinaat joskus vanhuuseläkettä nauttia. Kondomit, ehkäisypillerit ja "sosiaalisin syin" tehdyt abortit pitäisi lailla kieltää ja maksaa vaikka kymppitonnin kipukorvaus jokaisesta synnytetystä lapsesta. Vapaaehtoisesti lapsettomille voisi määrätä vaikka jonkun vuosittaisen sakon. Lääketieteelliset syyt tietysti eri asia.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:42"]
Mun mielestä on vaan hyvä, että kaikki eivät hanki lapsia tähän ylikansoittuneeseen maailmaan.
[/quote]
[/quote]
Samaa mieltä. Nauran aina pitkään, kun joku puhuu ylikansoittumisesta ja Suomesta samassa lauseessa.
Valitettavasti Suomi vain tarvitsee kovasti uusia lapsia ja myöhemmin veronmaksajia. Ja niitä tulee vain lapsia tekemällä. Maahanmuuttajia me tarvitsemme, mutta laadukkaita ja koulutettuja, mikäli Suomessa on tarpeeksi töitä muillekin kuin suomalaisille.
Suomessa on hyvin tilaa elää 10-20 milj. ihmistä ja vieläkin riittää rantaa ja tonttia.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:41"]
Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.
[/quote]
Jaa. Melkein kaikilla itse tuntemillani narsisteilla on lapsia. Eivätkä todellakaan osaa asettaa muiden ihmisten tarpeita omiensa edelle, edes silloin kun asema työelämässä niin määräisi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:10"]
Tuskin vapaaehtoinen lapsettomuus on narsistin muoto, sillä eikö juuri narsistit halua lapsia ja perheen kiilottaakseen julkista kuvaansa, juuri oma perhe-elämä on paras mahdollinen hovi narsistille ja mielihyvän lähde.
Eikä narsistit aina edes ole minä-minä-minä keskeisiä, vaan he tekevät suuriakin ponnisteluja päämääränsä ja lähteensä saavuttamiseksi.
Vapaaehtoinen lapsettomuus ei aina ole minäkeskeisyyttä, vaan vastuun kantamista, jos ihminen tuntee omat heikkoudet ja vahvuudet, sillä jokaisella lapsella on oikeus hyvään ja turvalliseen lapsuuteen, jota ikävä kyllä vain osa vanhemmista pystyy tarjoamaan, koska synnyttäminen tai vanhemmaksi tulo ei tee kenestäkään sen parempaa ihmistä kuin on. Ikävä kyllä, se on fakta ja tilastot osoittavat karua kieltään, sen todisteeksi.
[/quote]
Narsisti usein todellakin haluaa perheen. Perhe ja puoliso on narsistille saavutus, osoitus normaaliudesta. Narsistille elämä on tavallaan kulissia.
Tiedän itse selvästi narsistisia ihmisiä, tosin he ovat miehiä. Näillä miehillä on perheet, lapsia peräti kolme molemmilla. Ovat pettäneet vaimojaan tieten aina. Toinen tienaa todella hyvin ja ehkä siksikin vaimo on katsonut pettämiset läpi sormien. Toinen ei onnistu ihmissuhteissa. Ilmeisesti liian epäluotettava, tosin hyvin älykäs.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:11"] Tavallaanhan on hyväkin, jos narsisti ymmärtää heikkoutensa, eikä hanki lapsia, kun ei kykenisi kumminkaan näistä riittävän hyvin huolehtimaan. Taustalla lienee yleinen sitoutumiskammo ja pelko kaikenlaista intiimiä kanssakäymistä kohtaan. [/quote] Se, etten halua lapsia, ei kyllä liity mitenkään "heikkouteeni" tai mihinkään sitoutumiskammoon. En vain pidä koko touhua millään tavalla järkevänä. Kukaan ei ole onnistunut osoittamaan ainuttakaan edes puoliksi järjellistä syytä lapsen hankkimiseen. Niitä vain tehdään, koska ohjelmointi käskee. Se, etten halua sitoutua esimerkiksi koiran tai auton omistamiseen, ei tarkoita, että minulla olisi sitoutumiskammo. -42 [/quote] Ymmärsit minua väärin. Halusin sanoa, että narsitit useinkaan eivät halua lapsia ja se on ihan tilastollinen fakta. En tarkoittanut, että vapaaehtoisesti lapsettomat olisivat kaikki narsisteja. Uskon, että suurin osa on lapsettomia ihan muista syistä.
[/quote]
Minä siis olen jossain määrin narsistinen ihan psykologisten testien mukaan, mutta lapsettomuuteni ei liity siihen, että kokisin olevani heikko tai sitoutumiskammoinen. -42
Itse asiassa tutkimusten mukaan äideissä on enemmän narsisteja, persoonallisuushäiriöisiä, ja myös ihan psykopaatteja ja sosiopaatteja kuin lapsettomissa naisissa.
Ottakaan nyt edes tuo huomioon, kun hoette noita velaprovojanne.
Äitiniä en paljon selittäisi muiden narsismista, koska tilastollisesti se narsisti on se äiti, eikä lapseton.
Sen takia on myös niin paljon naisia, jotka tekevät lapsia ilman mitään edellytyksiä, ei ole taloudellisia, eikä henkisiä, psyykkisia, voimavaroja lapseen, mutta koska sairaudentunto puuttuu (narsistilla puuttuu aina sairaudentunto), niin lapsia silti tehdään.
Lopputulos on nähtävissä noissa lapsenmurhissa, ja esim. sosiaalityössä.
Ketjun aloituksesta voidaan päätellä että lasten hankkiminen ketuttanut niin paljon että täytyy yrittää dissata lapsettomia naisia jotta tulisi edes hetkeksi parempi olo! :DDD
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"] Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia. [/quote] Tämä on juuri sitä itsekkyyttä. Miksi et sallisi toista ihmistä lähellesi? [/quote] Miksi pitäisi sallia, jos ei halua?! En minäkää halua muita vierelleni kuin mieheni. En halua yhtäkään alamittaista kääpiötä sotkemaan ja meluamaan asuntooni.
[/quote]
Sinäkin olet ollut joskus "alamittainen kääpiö". Mahdoitpa antaa äidillesi ja isällesi aihetta murheeseen. kyllä tuollainen kielenkäyttö vähän persoonallisuushäiriöltä haiskahtaa.
[/quote]
Niin? Pitäisikö mun nyt vaan sen takia hankkia lapsia kun olen itsekin joskus semmoinen ollut?! :D Maailman HUONOIN syy tehdä lapsia!! :D
Millähän tavoin olisin antanut vanhemmilleni aihetta murheeseen? Kerrotko kun näytät tietävän mun elämäni paremmin?
Ja mitä tuohon persoonallisuushäiriöön tulee, niin kannattaa sunki hoitoon hakeutua jos oot lisääntynyt vaan siksi, että olet itsekin ollut joskus lapsi! Ei järin terveeltä syyltä kuullosta!
Mut hei! Vaikka olen itsekin ollut tuo alamittainen kääpiö, niin arvaas mitä muuta. Vihaan lapsia ylikaiken myös! ;)
Minusta on huvittavaa että täällä leimataan usein sellaisia asioita narsistisiksi jotka ovat jossain määrin jonkun silmissä jotain ihme porvaria toimintaa, esimerkiksi ruotsinkielisyys, espoolaisuus, vapaaehtoislapsettomuus, tietyt harrastukset tai tiettyjen vaatemerkkien käyttö.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:49"]Kieltämättä monen velan perustelut lapsettomuudelle kuulostavat aika keskenkasvuisilta ja itsekkäistä, tyyppiin MINÄ en halua tinkiä mukavuudestani jne.
[/quote]
Mitä keskenkasvuista on siinä, ettei halua tinkiä mukavuudestaan? Eikö ole pikemminkin aikuisuuden merkki tietää, mitä asioita elämässä arvostaa ja mitä ei? En ole sinänsä eri mieltä kommenttisi kanssa, mutta tuo sanavalinta pisti ikävällä tavalla silmään. -19
[/quote]
Mitäpä jos lukisit koko kommenttini, etkä vain yhtä lausetta. Minähän sanoin heti seuraavaksi, että KAIKKIHAN me haluamme mukavuutta. Osalle lapset vaan ovat niin "houkutteleva palkinto", että mukavuudesta ollaan sen vuoksi valmiita tinkimään.
13
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:43"]
Itse asiassa tutkimusten mukaan äideissä on enemmän narsisteja, persoonallisuushäiriöisiä, ja myös ihan psykopaatteja ja sosiopaatteja kuin lapsettomissa naisissa.
Äitiniä en paljon selittäisi muiden narsismista, koska tilastollisesti se narsisti on se äiti, eikä lapseton.
Sen takia on myös niin paljon naisia, jotka tekevät lapsia ilman mitään edellytyksiä, ei ole taloudellisia, eikä henkisiä, psyykkisia, voimavaroja lapseen, mutta koska sairaudentunto puuttuu (narsistilla puuttuu aina sairaudentunto), niin lapsia silti tehdään.
[/quote]
Sä varmaan panet linkin tai ainakin lähdetiedon moiselle "tutkimukselle"...
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:43"]
[/quote]
Sä varmaan panet linkin tai ainakin lähdetiedon moiselle "tutkimukselle"...
[/quote]
No älä nyt... lapsettomuus on vähäisempää joten jos lapsettomia on määrällisesti vähemmän kuin äitejä, niin totta kai niitä lapsettomia narsistejakin voi olla vähemmän kuin äiti-narsisteja.
Näin se on, kun MÄ sanon näin, ja kun väitän sitä vielä tutkimustiedoksi, niin av-mammathan uskoo.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:08"]
Kyllä. Vapaaehtoisesti lapsettomille vuosittainen sakko, koska tarvitsemme uusia tunnollisia veronmaksajia. Pitää nähdä koko kuva, että mikä on hyväksi suomalaisen kansakunnan elinvoimaisuuden kannalta. Syntyvyys on nyt 1,7 lasta / perhe, eli se ei riitä korvaamaan isää ja äitiä. Jos maahanmuuttoa ei huomioida, niin alkujaan geeniperimaltään suomalaiset häviävät lopulta maapallolta. Kliseinen narkki-alkoholisti-yh, joita varmaankin myös jossain on, edustaa silti häviävän pientä osaa suomalaisista perheistä. Argumentointisi näin ollen kannattaa suomalaisten kuolemista sukupuuttoon. Miksi vihaat kotimaatasi?
[/quote]
Miksi minua pitäisi sakottaa siitä että porukka tuottaa suomalaista sisäsiittoista sairasta jälkikasvua josta ei näillä näkymin mitään veronmaksajia saada? Ainakaan kun katsoo tilastoja jonka mukaan nuoret jäävät sairaseläkkeelle jo työelämän alkumetreillä! Minä maksan nyt jo tuloistani 38,5% veroa mm. teidän lastenne hyväksi! Pitäisikö vielä alkaa jotain helvetin lapsettomuussakkoja teidän hyväksi syytämään??
Itse asiassa kaikki tuntemani narsistit ovat vanhempia. Joko isiä tai äitejä.