Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen lapsettomuus on narsismin muoto?

Vierailija
03.12.2014 |

Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat huomio! Kun valitsette muotisanan, ennen sanan käyttöä tietäkää mitä sillä tarkoitetaan. Itkettää lukea kun lapsia tahtomattomia rinnastetaan narsisteihin, joka on ihan oikea persoonallisuushäiriö diagnoosi, jossa henkilö käyttää muita häikäilemättömästi oman etunsa hyväksi. Narsistit ovat myös todella taitavia mainpuloimaan ihmisiä oman etunsa eteen. Jos tämä lapsia haluamaton ihminen olisi narsistinen, tuntisi aloittaja itsensä syylliseksi halutessaan lapsia.

En myöskään käsitä, miksi syyllistätte ihmisiä siitä, etteivät he tahdo lapsia. Kaikilla on omat syynsä hankkia, tai olla hankkimatta. Ja syyt ovat aina hyvät. Onko mielestänne oikein tehdä lapsia, vaikka tietää oman kykenemättömyytensä vanhemmuuteen? Mielestäni lapselle tulisi antaa mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, ja toivomattomana lapsena oleminen ei ole yksi niistä.

Aikuistumiseen ei liity se, että alkaa haluamaan lapsia. Vaan ymmärrys siitä, kykeneekö itse kansoittamaan maailmaa vai onko paremmin yhteiskunnalle hyödyksi jollain muulla tavalla. Ja miten kaikkien lisääntyminen on yhteiskunnalle hyvä? Maailman ylikansoittuminen on ollut tiedostettu ongelma jo yli sadan vuoden ajan. Einnyt kiihkoilla ja kiihdytetä sitä entisestään. Suomen työllisyysastekin on laskusuhdanteessa, vähemmän lapsia = vähemmän työttömiä.

Itse näkisin aloittajassa enemmän narsistisia piirteitä kuin hänen kuvailemassaan ihmisessä. Hän näkee oman kantansa ainoana oikeana ja syyllistää toisin ajattelijoita. Olet kukkaanpuhkeamaton narsisti, lisäksi tyhmä sellainen. Luojan lykkyä elämään sinulle :)

Itse haluan lapsia, mutta opiskelujen keskelle en sellaista ota. Opintotuilla ei kolmatta suuta ruokita, pueta eikä hoideta. T. M21, ov DI.

Vierailija
2/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin itsekäs , kun halusin lapsia jopa kaksi. Jos en olisi näin itsekäs, olisin laittanut maapallon kantokyvyn ja jo olemassa olevien ihmisten edun oman lisääntymishaluni edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta on aina itsekäs. Lapseton haluaa itsekkäästi olla ilman lapsia. Lapsia tehdään omaan elämään eli itsekkäistä syistä. T. Kahden lapsen äiti (halusin itselleni elämän, jossa lapsia)

Vierailija
4/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee lapsia koska vanhemmuus ja lapsiperhearki tuntuu omalla kohdalla lähinnä ärsyttävältä. Lapset hankaloittavat ja tekevät osin mahdottomaksi tiettyjen asioiden tekemisen tietyllä tavalla. En halua sitä.

Kutsu vaikka sosiopaatiksi, ei mitään vaikutusta :)

Vierailija
5/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/84 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:12"]

Itse asiassa kaikki tuntemani narsistit ovat vanhempia. Joko isiä tai äitejä.

[/quote]

Montako narsistia muka tunnet? Siis oikeasti diagnosoituja narsisteja, ei mitään "mun työkaveri on veemäinen tyyppi" -kyökkidiagnosoituja "narsisteja".

Vierailija
7/84 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo mitä sanoit rajaa vapaaehtoisesti lapsettomat kokonaan narsisteista eroon :)

Taidat olla kyllästynyt kotirouva, teepä jotakin järjellistä niiden lapsiesi kanssa.

Vierailija
8/84 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"]

Oon ihan samaa mieltä kuin ap. Siis hyvähän se toki on että eivät hanki lapsia jos eivät halua, mutta totuus on että ovat tosi itsekkäitä. Haluavat laittaa omat edut ensisijalle. Poikkeus on tietty jos ei sen takia hanki jos on jokin sairaus että ei kykene huolehtimaan lapsista.

[/quote]

Omat edut? Jos mä en koskaan ole tuntenut mitään viettiä lapsentekemiseen, siis yhtään minkäänlaista halua äidiksi, niin tulisiko musta hyvä äiti? Olisiko lapsen etu syntyä ei-toivottuna? Ei olisi. 

Vierailija
9/84 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:44"]

Oon ihan samaa mieltä kuin ap. Siis hyvähän se toki on että eivät hanki lapsia jos eivät halua, mutta totuus on että ovat tosi itsekkäitä. Haluavat laittaa omat edut ensisijalle. Poikkeus on tietty jos ei sen takia hanki jos on jokin sairaus että ei kykene huolehtimaan lapsista.

[/quote]

Omat edut? Jos mä en koskaan ole tuntenut mitään viettiä lapsentekemiseen, siis yhtään minkäänlaista halua äidiksi, niin tulisiko musta hyvä äiti? Olisiko lapsen etu syntyä ei-toivottuna? Ei olisi. 

[/quote]

Vauvako se haluaa itse syntyä, kun on vielä isän pusseissa? Vai olisiko se äiti ja isä itsekkäästi omaa etua ajaen haluamassa sitä jälkikasvua?

Vierailija
10/84 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:17"]

Mitä väärää siinä on että lapseton ja mahdollisesti sinkku asettaa omat tarpeensa muiden edelle? Ja kenen muiden? Kenen muun hyvinvointia siinä pitää oikein ajatella? Ja kenen mieliksi niitä lapsia pitäisi tehdä, ap:nko?

[/quote]

ei se mee jakeluun sitte millään... Haluat siis suomalaisten kuolevan sukupuuttoon, mamujen valtaavan maan ja sinunkin vanhuuden vaippaan vaihtaa joku somali joka ei ede suomea osaa. Jos sekään vaihtaa, kun ei niitä verovaroilla pystytä kustantamaan, kun ei enää ole niitä veronmaksajia! Kun hankkii lapsia, kantaa vastuunsa omalle isänmaalle ja yhteiskunnalle, joka ei ilman oman maan lapsia pyöri! Pariutumaan te velat sivareiden kanssa niin ei kummankaan turhakeryhmän geenit pääse jatkumaan.

Vierailija
11/84 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mitä mä just luin? Tsiisus.

Vierailija
12/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vaan hyvä, että kaikki eivät hanki lapsia tähän ylikansoittuneeseen maailmaan.

Vierailija
13/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia.

Vierailija
14/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas itsekästä on lastenteko ilman, että mietitään yhtään pystyykö niitä elättämään tai onko itsellä resursseja hyväksi äidiksi

Vierailija
15/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"]

Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia.

[/quote]

Tämä on juuri sitä itsekkyyttä. Miksi et sallisi toista ihmistä lähellesi?

Vierailija
16/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas vapaaehtoinen lapsettomuus kuulostaa järkevältä. Jos lapsia ei halua, niin on erittäin hyvä olla niitä tekemättä. Sitä tosin en minäkään ymmärrä, että misi siitä pitää niin kovaa meteliä pitää. Mutta ehdottomasti arvostan enemmän vapaaehtoisesti lapsettomia kuin niitä urpoja jotka tekee lapsia, vaikka eivät niitä oikeasti ole kunnolla edes halunneet.

Omassa tuttavapiirissäni on useita "tehdään lapsia kun niitä kuuluu tehdä" tyyppejä. Sitten sysäävät mukulansa hoitoon heti kun siihen on mahdollisuus. Matkustelevat kumppaninsa kanssa viikkojen reissuja ja pienet lapset heitetään isovanhemmille. Työpäivät ovat järisyttävän pitkiä ja lapsia nähdään tunti pari arkipäivinä. Viikonloppuna lähdetään viihtelle ja lapset taas hoitoon. Sitä en ymmärrä, että miksi tuollaiset ihmset eivät ole jääneet lapsettomiksi?

Vierailija
18/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Keittiöpsykologit vauhdissa.

Narsisti voi haluta lasta ja voi jopa pitkään kinutakin sitä puolisolta/painostaa toista lapsenhankintaan. Sillä tavalla kokee sitovansa puolison itseensä, eikä toinen pääse enää noin vaan lähtemään. Myös statuskysymys voi olla motiivina, perhe-elämä kun koetaan haluttuna saavutuksena.

Kun lapsi sitten syntyy, niin etenkin miesnarsistit kokevat lapsesta mustasukkaisuuden tunteita, koska naisen huomio on kiinnittynyt nyt heidän vauvaansa eikä häneen.

Joskus lapsen hankkiminen myös laukaisee persoonallisuushäiriön, joka on aiemmin pysynyt piilossa.

Vierailija
19/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"]Minä olen mua varten. Kotiini en halua muita ihmisiä eli en tee lapsia.
[/quote]

Tuo on juuri itsekkyyttä. Mutta hyvä ettet hanki lasta kun olet itsekäs. Lapsi vain kärsisiskärsisi.

Vierailija
20/84 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:41"]

Ei tunnu ihan terveeltä tuollainen "minä, minä, minä ja mun elämä" -vouhotus, jota velat suustaan päästävät. Aikuiseksi kasvamiseen kuitenkin kuuluu se, että osaa asettaa muiden ihmisten tarpeet omiensa edelle. Persoonallisuushäiriöinen ihminen ei tähän kykene, vaan muut ihmiset ovat vain häntä varten.

[/quote]

Lähteekö näiltä mammoilta aivotkin lapsiveden mukana? Keneen nähden lapseton on itsekäs?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi