Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN SOSSU PYSTYY VARMISTAMAAN

Vierailija
03.12.2014 |

ettei kaiken maailman retkut pimitä tuloja. Siis voihan ihminen ilmeisesti olla vaan ilmoittamatta Nordean tms. tilistä, jos on 2 tiliä.

Miten tämä estetään??!!

Mua niin sieppaa tuollainen pimittäminen!! S-TILI tosin taitaa näkyä verolapuissa. Ja eikö sossu sentään ne vaadi? Mutta entä muut tilit? Mitä niille tapahtuu?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:09"]

No, voihan rahat vaikka pitää sitten kotona, niin ei näy sossulle. En jaksa miettiä.muiden asioita enkä olla.kateellinen.sossun asiakkaille. Minusta on vaan reilua, että tukia maksettaisiin vain tulojen mukaan. En ole hakenut sossusta enkä tunne ketään, joka hakee.

[/quote]

Itse olen joutunut asioimaan sossussa ja en erikseen mieti, että kuka hakee ja kuka ei. Tuttuni kyllä narautin, kun nosti kuntoutustukea, asumistukea ja ohessa teki tatuointeja ja lävistyksiä, joilla keuli joka nurkalla. Ja kyse oli 2000 e/tuloista joka kuukausi, joiden ohella siis nosti vielä päälle tonnin tukia ja väitti, että valtio on hänelle velkaa. Kyllähän tämä tuttuni kaiken laittoi BKT:n kohottamiseen, mutta kyseessä oli jo isomman luokan petos, kun kyse oli liki 13 000 tuista, joita tämä imuroi vuosittain eikä edes harkinnut, että tekisi työnsä rehellisesti. Valtiolla on kuitenkin tiedossa eläkepommit, tukia leikataan ja osa käyttää systeemiä täysin hävyttömästi hyväkseen. Kateudella ei asian kanssa ollut mitään tekemistä, koska kuka tahansa voi ne väliteet tilata ja lähteä tekemään reikiä muihin. Yksi koru on n. euron, lävistysneula 20 senttiä ja voittoa voi nyhtää n. 40 e per lävistys vailla koulutusta tai sen suurempaa mietintää. 

Kyllähän sekin iso tappio on valtiolle, jos vaikka kymmenen sadasta tekee tuota hommaa ja saisi sillä elätettyä itsensä, mutta nyhtää silti reilut 10 000 vuodessa valtiolta ihan vaan huvikseen.

Vierailija
42/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: Vuokranantajat ja naapurit ovat ainakin täälläpäin aika hanakoita kielimään, mikäli poikaystäväsi kämpässä vaikutat asustavan, vaikket maksa vesimaksua eikä muuttoilmoitusta ole tehty.

Tosin omasta mielestäni yhdessä asumisesta ei saisi sakottaa niin paljon eli avopuolisoiden elatusvelvollisuus ajaa ihmiset huijaamaan asumiskuvioissaan.

-Sossuntäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:15"]14: Vuokranantajat ja naapurit ovat ainakin täälläpäin aika hanakoita kielimään, mikäli poikaystäväsi kämpässä vaikutat asustavan, vaikket maksa vesimaksua eikä muuttoilmoitusta ole tehty.

Tosin omasta mielestäni yhdessä asumisesta ei saisi sakottaa niin paljon eli avopuolisoiden elatusvelvollisuus ajaa ihmiset huijaamaan asumiskuvioissaan.

-Sossuntäti
[/quote]

Meidän vuokranantaja on tietoinen asiasta ja hän on luvannut että sanoo asian olevan kuten vuokrasopimuksessa lukee, eikä tiedä vuokralaisen naisasioista tuon taivaallista.

Me huijaamme ihan pakon syistä. Mies saa siis toimeentulotukea, nyttemmin on jo opiskelija mutta saa silti muutaman kympin. Minä olin töissä, mutta palkasta meni iso siivu vanhan yrityslainan maksamiseen. Sitä ei luonnollisesti lasketa menoksi, joten minun olisi pitänyt sossun mukaan elättää itseni, mieheni ja maksaa vuokra noin 600 eurolla. Mikä on luonnollisesti mahdotonta pääkaupunkiseudulla. Laina on kuitenkin maksettava pois vaikka mikä olisi tai joudun vielä pahempiin ongelmiin.
Niinpä mies asuu virallisesti yksin. Lainan maksu loppuu toukokuussa, sitten lähden itse opiskelemaan kunnon smmatin ja vihdoin voimme muuttaa virallisesti yhteen ja pääsemme kaksioon :)

Vierailija
44/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 06:51"]

ettei kaiken maailman retkut pimitä tuloja. Siis voihan ihminen ilmeisesti olla vaan ilmoittamatta Nordean tms. tilistä, jos on 2 tiliä. Miten tämä estetään??!! Mua niin sieppaa tuollainen pimittäminen!! S-TILI tosin taitaa näkyä verolapuissa. Ja eikö sossu sentään ne vaadi? Mutta entä muut tilit? Mitä niille tapahtuu?

[/quote]  Tuosta asiasta on tehty tutkimuksia ja väärinkäyttö tuossa on kuulemma erittäin vähäistä /todella marginaalista. Sossuhan tietää onko ihminen työtön, mitä tukia hän saa jne jne. Eli sellaisessa on vaikea mitään pimittää. Se taas jos joku tekee vaikka pimeänä töitä, niin sitä voi tehdä kuka tahansa eikä ole siis vain sossussa käyvien ongelma

Sinuna olisinpaljon huolestunempi esim siitä, kun monet romanit asuvat useammassa osoitteessa (eli käyttävät useamman paikkakunnan sossua hyväksi) samoin he hakevat tukia sekä Suomesta että Ruotsista jne. Tämä on huomattavasti yleisempää kun tuo ns tilien pimittely!

Vierailija
45/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi saada vain asuinpaikkakuntansa sossusta tukea. Tämä tarkistetaan aina ainakin meillä.

Jostainhan sinne pimitetylle tilillekin täytyy ne rahat tulla. Mitä rahaa siis sinne ohjataan? Jos siis tiedämme henkilön saavan tukia x ja x, ne suoritukset täytyy tietysti löytyä myös tiliotteesta. Samoin saatu palkkahan näkyy tiliotteella. Ne toimeentulotukiasiakkaat, jotka saavat vaikkapa vanhemmiltaan rahaa, osaavat pyytää sen jo käteisenä, koska laskemme ne muuten tuloiksi.

22: Onpa mukava kuulla, että teidän tilanteeseenne on luvassa kohentumista!

Vierailija
46/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:03"]Kun sain sossusta tukea minulla oli 2 tiliä samassa pankissa. Toisesta tilistä vein vain tiliotteet sossuun ja toiselta tililtä käytin rahaa laskuihin tai kävin nostamassa pankista käteistä. [/quote] Samoin olen myös ymmärtänyt. Eihän pankki voi ulkopuolisille kertoa onko asiakkaalla tili tai montakin heidän pankissa.

[/quote]Kyllähän viranomaiset kyttää näitä. Mitenkäs muuten esim. lahjaveroa ihmiset joutuis maksamaan? Pakkohan pankeilla olla ilmoitusvelvollisuus verottajalle ainakin.

Vierailija
47/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:15"]

Huomenta sossusta!

Ei ole mahdollisuuksia (eikä edes resursseja) kysellä joka pankista, onko siellä asiakkaalla tilejä. Periaatteessa siis voit pimittää tietojasi...

Tosin suomalaiset ovat ihanan rehellistä (ja kateellista) porukkaa: saamme viikoittain ilmoituksia ihmisistä, jotka vaikkapa asuvat yhdessä, mutta ovat "unohtaneet" ilmoittaa siitä meille, kaverit kertovat näistä pankkitilivehkeilyistä ja vanhemmat lastensa tukihuijauksista.

[/quote]

Onko tuo totta vai pelotteletko. Kateellisen av-mamman vielä ymmärtää, mutta tuo vanhempien toiminta menee kyllä yli hilseen. Olethan trolli, jookos

Vierailija
48/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ylimääräinen raha kiertää kauppoissa ja kampaamoissa ja työllistää. Jokaisen sossun asiakkaan pitäisi huijata. Valtiontalous kuntoon.

Vierailija
49/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taitaa niitä satunnaisesti tarkistella. Eräs elämäntapatyötön sossun asiakas juuri kertoi että häneltä oltiin ruvettu yhtäkkiä vaatimaan tiliotetta tilistä jota ei ollut käyttänyt 10 vuoteen eikä edes muistanut tiliä olevan olemassakaan.

Vierailija
50/50 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:15"]

Huomenta sossusta!

Ei ole mahdollisuuksia (eikä edes resursseja) kysellä joka pankista, onko siellä asiakkaalla tilejä. Periaatteessa siis voit pimittää tietojasi...

Tosin suomalaiset ovat ihanan rehellistä (ja kateellista) porukkaa: saamme viikoittain ilmoituksia ihmisistä, jotka vaikkapa asuvat yhdessä, mutta ovat "unohtaneet" ilmoittaa siitä meille, kaverit kertovat näistä pankkitilivehkeilyistä ja vanhemmat lastensa tukihuijauksista.

[/quote]

Onko tuo totta vai pelotteletko. Kateellisen av-mamman vielä ymmärtää, mutta tuo vanhempien toiminta menee kyllä yli hilseen. Olethan trolli, jookos

[/quote]

Jaa, mun mielestä vanhemman toiminta on oikein ymmärrettävää. Halutaan opettaa lapselle, että omillaan on pärjättävät eikä huijattava yhteiskunnalta. Tosin, vanhempien olisi pitänyt opettaa tälaiset asiat lapselleen jo enne kotoa poismuuttoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi