Kahdet eri rippijuhlat lapselle
Stressaan niitä jo nyt etukäteen. En aio osallistua yhteiseen juhlaan exän kanssa. En tiedä, pystynkö edes kirkkoon menemään, mutta tavoitteeni on, että sinne menisin. Tiedän, että lapsellemme nämä vaikeudet tulee varmaankin olemaan ainakin jonkin verran ikävä juttu, mutta toisaalta hän tietää jo, että meidän vanhempien välit on huonot eron jälkeen. Ex petti ja jätti sitten tämän salasuhteensa seurauksena. Tämä kolmas osapuoli muutti eron jälkeen entiseen yhteiseen asuntoomme. Minun elämäni hajosi tuohon pettämiseen ja eroon, enkä ole toipunut siitä niin, että pystyisin yhteisiä juhlia tekemään. Erosta on nyt 2 vuotta, en ole halunnut exää ja tämän uutta kohdata kertaakaan. Terapiassa olen käynyt, eikä minun tarvitse exää kohdata, jos en siihen pysty.
Onko muita, jotka ovat järjestäneet lapselleen erilliset juhlat?
En ymmärrä aikuisia, jotka oman pään vuoksi ei pysty ajattelemaan lapsen etua ja osallistumaan lapsille tärkeisiin juhliin siten, että hetkeksi koittaa jättää katkeruuden taka-alalle.
Lapset ovat pääsääntöisesti saanut alkunsa kun parisuhteessa on ollut kaikki hyvin ja ovat syntyneet keskelle rakkautta. Se miten elämä on tämän jälkeen mennyt, ei ole asia josta lasta tulisi rankaista.
Meille vanhemmat hoetaan lapsille, että kaikkien kanssa tulee tulla toimeen, vaikkei ole kaveri. Sitten itse käyttäydytään ihan päinvastoin? Ei näin! Jos on edelleen niin katkera exälleen, että sen haluaa kostaa lapsilleen niin suosittelen terapiaa ja peiliinkatsomista.