Paras masennuslääke?
Alan väsyä tähän masennukseen. Mulla on ollut sitä on and off teini-iästä asti, mutta vain kerran olen mennyt avautumaan siitä lääkärille. En muista enää lääkkeen nimeä (tästä on vuosia), mutta niitä serotoniinintakaisinottajia se oli. Sivuvaikutukset kävi vähitellen kauheiksi, ja lopetin lääkityksen. Nyt on kuitenkin tullut ero miesystävän kanssa, työttömyys, ja välirikko parhaan ystävän kanssa.
Tuntuu, että on pakko hakea jotain lääkettä ennenkuin sössin kaikki asiani lopullisesti. En enää tunne hallitsevani tunnereaktioitani ja koko viikonlopun olin vain pyjamassa himassa.
Toisaalta pelottaa kaikki kauhutarinat masennuslääkkeistä ja epäilyttää niitten teho. Terapiaan ei ole rahaa (työttömyys), ja jos joku sanoo liikunnan lisääminen, niin mottaan.
Kommentit (127)
Onko voxra oikeasti tehokas? Ite nyt masentunut ja aatellu mennä lääkäriin.. Mutta se määrää mulle kuitenkin jotain sertralinia jota olen syönyt ennenkin mutta sivuoireet oli kamalat ja se auttoi vaan vähän
Eihän masennuslääke ole mikään ihmelääke. Masennus kun on yhtä rampauttava sairaus kuin murtunut jalkakin: lääke on kainalosauvat tai pyörätuoli, jonka avulla pääsee liikkumaan ja tervehtymään. Jos se toimii onko sen käyttö huonompi asia kuin jäädä sänkyyn jumiin huonon jalan kanssa?
Tutkimusten mukaan 9/10 potilaista ei hyödy masislääkkeestä. On riskaabelia kokeilla, mutta on yhtä riskaabelia elää pitkään masennuksen kanssa. Kummallakin on negatiivisia vaikutuksia aivojen toimintaan. Paras olisi jos kaikki saisivat terapiaa tai heti toimivat täsmälääkkeet, mutta maailma ei toimi niin.
Itse sain avun fluoksetiinista. Nyt nukun joka yö 8-9 tuntia, ennen 4-6 tuntia 16 vuoden ajan. Kumpikohan tekee pahempaa jälkeä aivoille, krooninen unettomuus vai lääke? Fluoksetiini toimi kohdallani jo kahden päivän jälkeen. Olo parani itsarifiiliksistä normaaliksi.
Ei minusta mitään ihmenaista tullut. Mielialat heittävät edelleen, mutta eivät yhtä rajusti. Minusta ei ole tullut rikasta, kuuluisaa tai muuta erityistä, mutta tasapainoisempi ja pystyn käsittelemään ongelmiani. Eikä mikään lääke sovi kaikille kuten aiemmin totesin.
Kuinka nopeasti mäkikuisman lopettamisen jälkeen uskaltaisi aloittaa Voxran? Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin mäkikuisma ei pitäisi vaikuttaa niin paljoa Voxraan kuin muihin masennuslääkkeisiin? Kiitos!
Siemenneste. Siinä on lisäksi kaikki ravinteet jotka nainen tarvitsee.
Sepäs se. Myöskin negatiiviset asiat kuuluu ihmisen elämään. Vaikka olisihan se hienoa, jos ei vastoinkäymisiä joutuisi ketään kokemaan!