Mitä teette jos lainaatte kaverille rahaa ja se jättää maksamatta takaisin?
Kommentit (34)
Myyn velan paikalliselle liivijengille, maksavat yleensä 50%. Sen jälkeen ei ole mun ongelma.
Hypin riemusta. Pääsin eroon yhdestä "kaverista" kun unohti maksaa. En muistutellut
Laitan muutakin poikki kuin välit.
En lainaa koskaan kellekään rahaa. En ole pankki.
Talutin kaverini pankkiautomaatille päivänä, jolloin tiesin hänen palkkansa tulleen. Pyysin nostamaan rahaa ja maksamaan velkansa. Rahat saatuani kiitin ja poistuin hänen elämästään. Ikinä en enää sen jälkeen ole lainannut kenellekään rahaa.
En lainaa jatkossa. Eiköhän se kaveri itse ne välit poikki laita
Ei ole noin käynyt, mutta tasan tarkkaan tekisin asiasta julkisen. Varoittaisin toki etukäteen ja antaisin mahdollisuuden maksaa. Sitten välit poikki täysin.
Tiedän että kaverilla tiukka rahatilanne. Ennen on aina maksanut jos olen vaikka hänelle myynyt jotakin. Kauanko pitää ymmärtää ja antaa maksuaikaa? Lupailee kyllä aina välillä maksaa mutta sitten ei kuitenkaan maksa silloin. Ap
Minä lainaan rahaa vain velkakirjalla.
Jossa on kaiken lisäksi todistajat.
Lainasi pari vuotta sitten kaverille 8000 euros, että he pystyivät ostamaan käteisellä kaverin vaimolle työssä käymis auton.
Kaverin käy kauempana 3 vuorotyössä sairaalassa. Hän on vasta valmistunut sairasnhoitaja.
Kaveri itse tarvii itse perheen toisen auton. Korkoa pyysin 3,5 %.
He ovat lyhentäneet kiitettävästi. Osan lyhennyksestä kaveri tekee duunina. Asisntuntija työnä.
Alle puolet on heidän lainastaan enää maksamatta.
Hyvät kaverit eivät petä.
En lainaa koskaan kellekään. Jos myisin jotain ja ei maksa, niin ryhtyisin häiriköimään urakalla. Jossain vaiheessa maksaa.
Riippuu paljonko oli lainattu. Jos ei maksa takaisin, en lainaa enää. Mutta pikkusummasta en pane välejä poikki.
Vierailija kirjoitti:
En lainaa kenellekkään piste
Et tietenkään.
Elät työtyömyys päivärahalla. Ja muilla yhteiskunnan maksamilla tuilla.
Sulla ei yksinkertaisesti rahaa, mitä voisit lainata. Elät kädestä suuhun.
Jos puhelin, läppäri, telkku, radio, simälasit tai muu, nyt sippaisi, sulka ei oo rahaa istaa uutta.
Sulla ei oo minkäänlaista varatahastoa eikä puskuria.
Onko tämä edes enää sitten kaveruuden arvoinen? Silloin kun piti maksaa, ei edes ilmoittanut ettei pystykkään maksamaan. Täysi hiljaisuus. Tiedän ettei hänellä nytkään ole rahoja maksaa, vaikka lupailee. Olen loukkaantunut ja vihainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
En lainaa koskaan kellekään rahaa. En ole pankki.
Syystå että, sulla luuserilla ei ole rahaa. Et käy töissä. Et maksa edes Yle-veroa. Hädin tuskin selviät tukipäivästä toiseen.
En laittanut siitä välejä poikki, mutta jos olisi edes kiittänyt. Ainakin joksikin aikaa laitoin välit poikki. Ihminen koskaan ikinä kiittänyt siitä, että sai rahaa. Ei ole kiitos liikaa vaadittu.
Ei se velkakirja mitään hyödytä, jos henkilö kenelle lainaat on pa.
Kirjaan saamiset luottotappioiksi.
En lainaa kenellekkään piste