Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöräily liikuntamuotona - harrastatko?

Vierailija
13.04.2024 |

Käytkö pyörälenkillä ihan varta vasten, jotta saisit liikuntaa? Millaisella pyörällä? Moni kulkee työmatkat pyörällä, nykyään usein sähköpyörällä, mikä onkin hyvä, kun siinä ei ehkä tule niin hiki kuin "manuaalisella" versiolla.

Mutta kuinka moni harrastaa ihan vain lenkkejä pyörällä? Sukkapukuiset ovat oma lukunsa, niitäkin täälläkin varmaan vähän käy - oletko sellainen?

Ihan kiinnostuksen vuoksi. Itse pyöräilen maastopyörällä, vaikka maastossa harvoin pääsenkään käymään. Ajan metsäteillä ja maantiellä monta kertaa viikossa, lenkit sellaista 15 - 30 kilometrin luokkaa keskimäärin. Eihän se paljon ole, mutta tällaiselle 50+-ikäiselle naiselle ihan tarpeeksi. Ainakin omasta mielestä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörällä ajo ei ole ulkoilua. Tavallinen käytetty pyörä alle ja baanalle. Pumppaat kumit ja teet itse perushuollon.

Vierailija
2/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkama Oiva. Keskimäärin talvella 30 km viikossa, kesällä 30 km päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä ajo ei ole ulkoilua. Tavallinen käytetty pyörä alle ja baanalle. Pumppaat kumit ja teet itse perushuollon.

Aika harva sillä sähköpyörällä sisällä polkee.

Vierailija
4/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva sillä sähköpyörällä sisällä polkee.

Aavistuksen turhaa ehkä olisi sisäfillarointi treenivastuksen kanssa sähköavuilla juu.

Vierailija
5/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi, kun polkee tyhjillä kumeilla. Tulee enemmän liikuntaa, kun on raskaampaa.

Vierailija
6/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En talvella, mutta kesäaikaan pyöräilen usein sellaisia parinkymmenen kilometrin lenkkejä. Ihan 3- vaihteisella mummopyörällä vinttaan menemään,

Myös N50+

Vierailija
7/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastossa poluilla läskillä, jos oikein lenkille lähden. Matkan pituus menee ihan käytettävissä olevan ajan mukaan. Lapsia on hankala pitää haastavammilla reiteillä mukana.

Vierailija
8/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrys nyt vajavaista. Itselläni on sähköpyörä: kun on oikein jyrkkää ylämäkeä ja voimakas vastatuuli niin silloin otan mielelläni sähköavusteen käyttöön , normaalisti ilman. Matkani on noin 60 kilometriä päivässä kun ilmat myöten antaa. Ei sillä sähköllä jatkuvasti ajella. On mahdollisuus valita.

Vierailija
9/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vähän yksinkertainen jos vartavasten pelkästään liikunnan vuoksi lähtee pyörälenkille, sillä samalla kertaa pysyisi hoitamaan vaikka vallan mitä asioitakin. 

Vierailija
10/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosella 90-luvun peruspyörällä liikun, joka toinen päivä yleensä n. 30-40km. Siis kesällä, talvella en täällä pohjoisessa viitsi pyöräillä.

Vierailija
11/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla vähän yksinkertainen jos vartavasten pelkästään liikunnan vuoksi lähtee pyörälenkille, sillä samalla kertaa pysyisi hoitamaan vaikka vallan mitä asioitakin. 

Mitä asioita hoidan siellä metsässä? Pääseehän sielläkin toki hoitamaan pankkiasioita  puhelimella. Asioin toki pyörällä kaupungilla paljonkin.

Vierailija
12/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ajettua lenkkiä ja työmatkaa jotain 12tkm vuodessa. Helppo ja suhteellisen halpa harrastus: voi mennä omien aikataulujen mukaan ja ei rasita niveliä tms. Plussana näkee lähiseutujen pikkuteitä ja alueita, jonne ei tulisi muuten mentyä.  

Vierailija
13/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se onkin itsestään huolehtimista ja välittämistä terveydestään.

Vierailija
14/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää omista pyörää, hävitin kun ei sille ollut käyttöä.

Vierailija
15/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vain sulan maan aikaan. Perus maastopyörä, jolla käyn 20-30km lenkkejä muutaman kerran viikossa. Jokaisella lenkillä menen ainakin osan matkaa hiekkateitä, poluille ei ole kiinnostusta lähteä. 

Vierailija
16/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrys nyt vajavaista. Itselläni on sähköpyörä: kun on oikein jyrkkää ylämäkeä ja voimakas vastatuuli niin silloin otan mielelläni sähköavusteen käyttöön , normaalisti ilman. Matkani on noin 60 kilometriä päivässä kun ilmat myöten antaa. Ei sillä sähköllä jatkuvasti ajella. On mahdollisuus valita.

Mutta kun ajat ilman sähköavustusta niin sen oikein jyrkän ylämäenkin joutuu ihan itse polkemaan ylös. Sähkö helpottaa kummasti vaikka kuinka väittäisi ettei sillä jatkuvasti ajella. 

Vierailija
17/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asioita siinä pitäisi hoitaa samalla? 

Vierailija
18/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan perus mammapyörä, kolmivaihteinen ja sillä kuljen kesät esim. kirjastoon tai joskus huvikseenkin jonkun pienen lenkin, nämä taas kävellen talviaikaan. Työmatkat 8 km suuntaansa menen bussilla kesät talvet.

Vierailija
19/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kymmenien kilometrien lenkkejä ihan huvin vuoksi. Kevythybridipyörä, kaksitoistavaihteinen. Sillä pääsee lähelle 40 kilometrivauhtiin, matka etenee mukavasti.

Vierailija
20/49 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kolmevaihteisella teen 10-25km/pvä lenkkejä keväästä syksyyn. Talvella vähemmän, 5-10km/pvä.