Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää yksinhuoltajat, joilla on varaa kaikkeen

Vierailija
02.12.2014 |

Kuulin juuri, että yks yh-kaverini on lähdössä lastensa kanssa jouluksi Miamiin. Kesällä olivat viikon Roomassa. Sen lapsilla on aina kivoja vaatteita, hienot älypuhelimet kaikilla. Tytöt (9 v ja 7 v) käy monta kertaa vuodessa kampaajallakin. Käyvät teattereissa, konserteissa ja ravintolassa syömässä. Mulla on samanikäiset lapset ja mies, mutta ei ole silti varaa matkustella eikä tehdä kaikkea kivaa. Joo, myönnän olevani kateellinen.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:39"]

Kuten sanoin, niin OLEN kateellinen. Minusta ydinperheen pitäisi olla kaikin tavoin paras lapsille. Ja kun ei ole, niin olen kateellinen. Tiedän, että tämä on tyhmää, mutta en voi sille mitään. Olen kateellinen siitäkin, että tällä kaverillani on joka toinen viikko ilman lapsia. Saa elää ja tehdä ihan mitä haluaa. Me saadaan miehen kanssa lapset pari kertaa vuodessa jonnekin hoitoon eikä koskaan kokonaiseksi viikoksi, ei edes viikonlopuksi. Ja mitä meidän koulutuksiin tulee, niin mies on insinööri ja minä lähihoitaja. Siltikään ei ole varaa kaikkeen tuohon mitä kaverillani on.

[/quote]

Ota ero!! Lapsille paras on aina oma äiti ja äiti riittää. 

Vierailija
22/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YMMÄRRÄN AP:ta ainakin vähän.

Kaverini on yh - joka jatkuvasti nitisee, kun on kurja köyhä yh. Tosiasiassa asuu lapsensa kanssa kivassa kodissa hyvällä paikalla pääkaupunkiseudulla erittäin edullisesti, rahaa on matkustaa vähintään kerran vuodessa ja ostaa tytölle kamppeet "vimpan päälle". Eli elämä on melko huoletonta ja mukavaa varsinkin, kun tyttö reipas ja kohta kouluiässä, joten lapsenhoitokaan ei mikään rasitus, kun isovanhemmat ja kummi koko ajan apuna. Omalla perheellä ei rahat todellakaan riitä kaikkeen tuohon, mikä heillä, mutta silti ollaan niiiiin kadehdittavan rikkaita ja onnellisia ja mun pitäisi jatkuvasti sääliä onnetonta yh-parkaa. Ärsyttävää! Ei ne tulot paljon merkitse vaan menot, jotka voi olla sen verran isot, ettei isommistakaan tuloista usean lapsen perheessä paljon jäljelle jää, saati että matkustettaisiin koko porukalla yhtään minnekään.

En ole sitä mieltä, että yh:n kuuluu olla köyhempi, mutta olisi kiva, jos ne yh:t, jotka eivät oikeasti ole ihan köyhiä ja elämä sujuu ihan kivasti, jättäisivät marmatuksen vähemmälle. Köyhiä (=rahat ei riitä kaikkeen tarpeelliseen) on niin yh- kuin kahden vanhemmankin perheissä. Ja tässä tarpeellisella en tarkoita matkustamista vaan ylipäätään kaikkia tarpeellisia hankintoja aina talvi-, liikunta- ja harrastusmenoista päiväkotimaksuihin ja jääkaapin sisältöön + perheen kulkemisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet jotenkin ihan sairaalla tavalla jumittunut tähän yh-ajatukseen.

Itse olen yh ja minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja sen mukainen elämä. Olisiko minun pitänyt luopua tutkinnoistani kun mies jätti? Tuleeko sulle yhtään parempi mieli jos kerron että lapset ei ole meillä viikko-viikko -systeemillä, eikä  mulla ole paljoakaan omaa aikaa?

Vierailija
24/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, monella meistä on hyvä koulutus ja kohtuullinen palkka - jo ennen sitä yksinhuoltajuutta. En tunne yhtään yksinhuoltajaa joka eläisi toimeentulotuella mutta kylläkin ydinperheitä kun ei ole viitsitty käydä niitä kouluja loppuun jos edes aloitettu, on väsätty muutama tenava putkeen  ja lojutaan kotona vuosikaudet hoitovapaalla, mies työttömänä, ei ole varaa mihinkään eikä mitään jaksa. Omia valintoja.

Tohtoriksi väitellyt yh

Vierailija
25/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Onpa harmi ettei joillakuilla ole kurjaa.

Nyt ap pää pois perseestä.

Vierailija
26/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ihan oikeassa. Yksinhuoltajat on epäonnistujia ja kyllä tässä yhteiskunnassa on silloin todella mätää jos epäonnistujilla menee paremmin kuin niillä, jotka ovat hoitaneet asiansa oikein!

Vierailija
27/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ull[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:00"]

Kuulin juuri, että yks yh-kaverini on lähdössä lastensa kanssa jouluksi Miamiin. Kesällä olivat viikon Roomassa. Sen lapsilla on aina kivoja vaatteita, hienot älypuhelimet kaikilla. Tytöt (9 v ja 7 v) käy monta kertaa vuodessa kampaajallakin. Käyvät teattereissa, konserteissa ja ravintolassa syömässä. Mulla on samanikäiset lapset ja mies, mutta ei ole silti varaa matkustella eikä tehdä kaikkea kivaa. Joo, myönnän olevani kateellinen.

[/quote]

Tuota noin. Elämä voi aina muuttua ja sitten käykin sääliksi. Minä olisin pikemminkin onnellinen, että jollakin menee hyvin. Mulla on ollut niin monenlaisia tilanteita elämässä, työttömyydestä eli koiranruoka-altaista varaan syödä hyvässä ravintolassa, että en jaksa uhrata kateudelle ajatustakaan. Tärkeintä on selvitä laskuista ja pitää ne muksunsa vaatteissa ja ruuassa.

Vierailija
28/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, niin OLEN kateellinen. Minusta ydinperheen pitäisi olla kaikin tavoin paras lapsille. Ja kun ei ole, niin olen kateellinen. Tiedän, että tämä on tyhmää, mutta en voi sille mitään. Olen kateellinen siitäkin, että tällä kaverillani on joka toinen viikko ilman lapsia. Saa elää ja tehdä ihan mitä haluaa. Me saadaan miehen kanssa lapset pari kertaa vuodessa jonnekin hoitoon eikä koskaan kokonaiseksi viikoksi, ei edes viikonlopuksi. Ja mitä meidän koulutuksiin tulee, niin mies on insinööri ja minä lähihoitaja. Siltikään ei ole varaa kaikkeen tuohon mitä kaverillani on.

[/quote]

Tosi reilua olla tuollaisesta kateellinen. Että kun omilla lapsilla on ehjä perhe, niin hitto vie, jos niillä yh:n penikoilla menee MILLÄÄN osa-aluella paremmin. Mun isäni kuoli, kun olin 7-vuotias. Äitini oli siis totaali-yh, jolla ei ollut yhtään sitä omaa aikaa, josta olet kateellinen. Mutta äiti oli myös ylilääkärinä paremmin palkattu kuin monen kaveriperheeni vanhemmat. Varmaan se olisi sitten ap:n mielestä ollut parempi, että isän kuoleman lisäksi olisin kärsinyt lapsuudessa vielä köyhyydestä.

Vierailija
29/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan sihteerin duunissa oleva yh-äiti. Kunhan maksan loput mätkyt helmikuussa niin taas säästelen rahaa matkoihin. Ei siinä kauaa tarvii säästellä.
Minulla on ihan ok palkka, saan normi edut kelalta. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
30/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin, mutta vaan ne tukien varassa elävät yh-äipät. Itsekin nimittäin olen yh. Kolme lasta ja käyn töissä. Kyllä Se välillä kirpaisee kun tajuaa että joku kotona lorviva "tienaa" suunnilleen saman tukirahoilla kuin minä töissä käymällä.

Vierailija
31/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:50"]

Aloittaja on ihan oikeassa. Yksinhuoltajat on epäonnistujia ja kyllä tässä yhteiskunnassa on silloin todella mätää jos epäonnistujilla menee paremmin kuin niillä, jotka ovat hoitaneet asiansa oikein!

[/quote]

Epäonnistujia on ne, joiden mies/vaimo kuolee? Tai pettää ja jättää?  Automaattisesti epäonnistujia, vaikka olisivat hoitaneet muuten elämänsä viimeisen päälle mallikkaasti ja hankkineet ahkeruudellaan itselleen korkean koulutuksen. Sen sijaan joku lähiöpariskunta, joka rellestää ja elää velaksi minkä ehtii, mutta pysyy yhdessä on ns. onnistuja? Just.

Vierailija
32/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No et sitten vielä ole tajunnut, ettei sun palkkasi öähihoitajana millääm ylläkään korkeakoulutetun palkkaan?! Haloo, omia valintojahan nämä ovat. Olet outo.

Vierailija
33/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

De

Vierailija
34/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskituloinen yh, tai oikeastaan palkka taitaa olla vähän keskipalkan alapuolellakin. Mutta olen tarkka rahankäytöstä.

Allekirjoitan täällä aiemmin mainitun, että mies vie helposti ison osan perheen tuloista, esim. vaatii kalliimpaa ruokaa (ja paljon! esim. mies syö helposti yli puolet perheen ruoasta määrässä, siis enemmän kuin äiti ja kaksi pientä lasta yhteensä, varsinkin jos treenaa), autoa (ei ole mikään pieni menoerä) ja kodinelektroniikkaa.

Meillä on varaa matkusteluun ja kalliisiin harrastuksiin. Voin kuvitella, että moni luulee isän maksavan hillittömiä elareita, tai että saadaan sossusta kaikkea, vaikka niin ei ole (emme saa sossusta yhtään mitään enkä ole edes yrittänyt, ja elatusmaksut ovat tavanomaiset).

Mutta mitä ulkopuolinen välttämättä ei huomaa, ovat ne kohdat, mistä säästö tulee: kasvispainotteinen ruoka, julkisen liikenteen käyttö ja pyöräily, ei baarimenoja tai muita alkoholikuluja, ei tupakkaa. Näistä tulee muutama satanen kuussa säästöä. Niistä ne harrastus- ja matkustusrahat tulevat.

Vierailija
35/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gku

Vierailija
36/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää yksinhuoltajat, joilla lapset kolme viikonloppua kuukaudesta toisten hoidettavina ja silti pitää valittaa, miten ei ole koskaan omaa aikaa. Just.

Vierailija
37/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu teillä mitään rahaa ole, kunhan haaveilette!

Vierailija
38/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:52"]

Niin muakin, mutta vaan ne tukien varassa elävät yh-äipät. Itsekin nimittäin olen yh. Kolme lasta ja käyn töissä. Kyllä Se välillä kirpaisee kun tajuaa että joku kotona lorviva "tienaa" suunnilleen saman tukirahoilla kuin minä töissä käymällä.

[/quote]

Uskomatonta!! Ihan kun ne tuet oliskin niin suuret. Älä tule mulle kasvotusten tollasta sanomaan.

Vierailija
39/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 17:06"]

Mua ärsyttää yksinhuoltajat, joilla lapset kolme viikonloppua kuukaudesta toisten hoidettavina ja silti pitää valittaa, miten ei ole koskaan omaa aikaa. Just.

[/quote]

Miten viikolla kun on melkein 24/7 lastenhoitoa???

Vierailija
40/58 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:39"]Kuten sanoin, niin OLEN kateellinen. Minusta ydinperheen pitäisi olla kaikin tavoin paras lapsille. Ja kun ei ole, niin olen kateellinen. Tiedän, että tämä on tyhmää, mutta en voi sille mitään. Olen kateellinen siitäkin, että tällä kaverillani on joka toinen viikko ilman lapsia. Saa elää ja tehdä ihan mitä haluaa. Me saadaan miehen kanssa lapset pari kertaa vuodessa jonnekin hoitoon eikä koskaan kokonaiseksi viikoksi, ei edes viikonlopuksi. Ja mitä meidän koulutuksiin tulee, niin mies on insinööri ja minä lähihoitaja. Siltikään ei ole varaa kaikkeen tuohon mitä kaverillani on.
[/quote]

Eihän Se mikään YH oo, jos lapset on vuoro viikoin miehellä!!!