Uusivuosi, pahin pyhä yksinäiselle?
Ajattelin ennen että vappu olisi mutta nyt tuntuu että tämä se on.
Kommentit (41)
Jos on joitain muitakin joilla ei ole uudeksi vuodeksi sovittu mitään, niin mä voisin lähtee kaveriksi vaikka laivalle :). Olen eronnut kahden lapsen äiti ja en todellakaan tiedä, mitä tuun uuden vuoden aattona tekemään...
Ei mun mielestä uv edes ole niin paha. Olen ite ihan sosiaalinen ihminen, mutta pari kertaa viettänyt uv:n yksin (kerrankin vapaata töistä) ja ihan vaan rentoutunut, katsonut leffaa yms. Joulu ja juhannus ois mun mielestäni paljon karumpia yksin kun taas uv ja vappu on aika yhdentekeviä.
Höh, mä en ole ikinä viettänyt uutta vuotta enkä edes osaa mieltää tätä miksikään bilepäiväksi! En siis tunne olevAni yhtä yksin kuin joskus. Tavallinen ilta, enemmän meteliä vain. Joulu on ehkä pahin, seuraavaksi sitten muut kuten vappu ja juhannus. Vaikka enpä niitäkään ole tottunut viettämään.
Joulu ei ole niin paha, jouluna kuuluu muutenkin rentoutua kotona, syödä hyvin ja katsella jouluohjelmia- ja elokuvia telkkarista.
Mutta mitä tekee yksinäinen uutena vuotena? Kuuntelee kun muut räjäyttelee raketteja ulkona ja pitää hauskaa. Kyllä uv on joulua pahempi.
Mutta hei muut yksinäiset, yritetään olla pahentamatta tilannetta välttelemällä synkistelyä!:)
Vierailija kirjoitti:
Pahin on juhannus kun ihmiset vielä kyselevät missä vietät juhannuksen. Jouluna ja uutenavuotena voi ihan hyvin lähteä baariin yksin, kukaan ei ihmettele. Juhannuksena olet epäonnistunut ihminen jos vietät sen yksin.
Kaikilla ei ole kesämökkiä edes suvulla joten on ok olla yksin kotona jussina. Uutenavuotena sen sijaan on "pakko" mennä baariin tai kotibileisiin mutta jos ei ole ketään kenen kanssa tai luo mennä. :(
Uusivuosi on mielestäni pahin.
Viime uudenvuoden aattona en saanut ainuttakaan hyvää uutta vuotta tekstaria :(
Juhannuksena tuntuu vähän haikealta, kun näkee perheitä ja muita porukoita pakkaamassa kamaa autoihinsa. Kannetaan ruokakasseja ja olutkoreja niin touhuissaan. Sitten vaan perävalot vilahtaa ja kerrostalo ja koko kaupunki vaikuttaa niin hiljaiselta. Toisaalta se on kyllä ihan mukavaakin. Minulla tuo haikeus syntyy siitäkin, kun joskus menneinä vuosina itsekin kuuluin noihin mökille lähteviin. Vaan en enää, moniin vuosiin.
Juhannus, uusi vuosi,vappu ihan sama. Aina kotona yksin. Ystäviä on jonkin verran, mutta jokaisella on aina omat isot suunnitelmansa... minua ei mukaan pyydetä enkä sitä itse kehtaa kysyä. Olen sinkku, muut ystäväni kaikki parisuhteessa eli yleensä juhlat ovat ns parillisten meininkejä. Tykkään ja osaan olla yksin, kyse ei ole siitä.
Viime uutena vuotena istuin makuuhuoneen lattialla ja katselin raketteja ja mietin ystäviäni hauskanpidossa. Tästä vuodesta piti tulla hyvä!!! Tänä vuonna istunen samassa kohtaa ja toivon että joko ensi vuosi sitten olisikin viimenään hyvä ja pääsisin osallistumaan hauskanpitoon. -yksinäinen, mutta ei yksin.
Itse olen uutena vuotena miltei aina yksin. Jostain syystä en koe sitä minään erikoisena päivänä. Ainut varsinainen juhlahetki siinä päivässä olisi kait katsella tulitusta yhdessä ja juoda skumppaa puoliltaöin.
Miksi? Minä edes huomaa mitään juhlapyhiä, kun kaikki ovat kuitenkin kotonaan.
I
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:37"]
Minulle mitkään noista pyhistä ei ole pahoja, vaikka kaikki ne olen viettänyt viimeiset 20 vuotta yksin.
"Sinkku saa olla joulun yksin. Voi tehdä pahaa mutta toiset eivät pidä syrjäytyneenä."
Ketkä "toiset", jos kerran ei ole ketään kavereita tai tuttuja. Minulla ainakaan ei ole, ja on ihanaa kun ei tarvitse yhtään miettiä millaisena toiset pitää tai ei pidä.
[/quote]
Vaikka työkaverit. Mitä teit jouluna? En mitään. Mitä teit uutenavuotena? En mitään. - Mitä ihmettä?!! Miksi et?!!