Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, mies ja sen rahat

Vierailija
02.12.2014 |

Mulla levis puhelin ja työttömänä ei ole varaa ostaa itselle uutta, miehellä on laatikossa ihan käyttämätön samsungin s3 joka on sen varapuhelin. Mutta tuota ei voi edes lainata mulle. Kysyi vaan että minkäs meinaat ostaa? Ai, minä vai ostaa, saan 800€ työttömyyskorvausta josta maksan 350€ vuokraa ja muihin laskuihin menee 100-250€/kk, nyt maksoin 300€ mätkyt ja joululahjojakin pitäisi saada hankittua. 

Kuitenkin mies on pystynyt lainamaan kavereilleen ryyppäysrahaa useampia satoja euroja ja exälleen on maksanut vuokria pariin kertaan, ja kustantanut kaveriporukoilleen baari-iltoja. 

Opinpahan tästä että en ole ainakaan ykkösenä miehelle. En edes kakkosena. Enkä tästä lähin odota enää mitään häneltä, en ainakaan apua ja rahallista tukea.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tarvi antaa rahojaan eikä puhelintaan. Nainen vaan odottaa miehen olevan kynnysmatto.

Vierailija
62/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:37"]

Puhelimia saa parilla kympillä. Älä valita.

[/quote]

Kelpaa katos vaan älypuhelimet. Mäkin ostin halvimman mahdollisen kun edellinen puhelin meni rikki, ei vaan ollut rahaa muuhun. Ja nyt olen ihan tyytyväinen "kapulaani", eipähän tuu koko ajan notkuttua kännykkä kädessä, kun ei ole mitään erityistoimintoja,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais se puhelin hajota ihan tahallaan, kun huomasit että miehellä on laatikossa hienompi? Nyt ottaa päähän.. :)

Vierailija
64/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää kontrolloida sinua, pitää alempiarvoisenaan. Oikea mies nostaisi naista ylöspäin ja vaalisi eikä lyttäisi. Ikävää tuollainen. Mieti miestäsi, pystyisikö hän olemaan kanssasi jos tienaisit yhtä paljon tai enemmän? Vai perustuuko teidän perhedynamiikka siihen, että sinä olet heikommassa asemassa?

Vierailija
65/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas 60-luvun radikaalinaiset kääntyisivät haudassaan. Tekivät töitä sen eteen, että naisella on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu itsestään ja irrallisuus miehestä. Jos olette sopineet, että molemmat vastaa omistaan niin mikä on ongelma? Vai oletko itsenäinen nainen kun se sattuu sinulle sopimaan ja muuten odotat prinssiä valkealla ratsulla pelastamaan. Kovin ailahtelee vaan tuo naisten itsenäisyys.

Elämässä ei ole ennustettavuutta niin menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että tulot saattaa laskea. Tervetuloa aikuisuuteen!

Vierailija
66/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:40"]

[/quote]

Kelpaa katos vaan älypuhelimet. Mäkin ostin halvimman mahdollisen kun edellinen puhelin meni rikki, ei vaan ollut rahaa muuhun. Ja nyt olen ihan tyytyväinen "kapulaani", eipähän tuu koko ajan notkuttua kännykkä kädessä, kun ei ole mitään erityistoimintoja,

[/quote]

Vähän vaikea ostaa edes sitä 20€ puhelinta, kun on maksanut vuokran 350+300 mätkyt +autoveron 149+sähkön 92+ vakuutukset 147+ vesilaskun 37+ puhelin ja nettilaskun 14,95 + lääkkeet 45€

Just nyt on tili miinuksella ja rahaa tulee seuraavan kerran tammikuussa, toivottavasti teillä on niin hyvin asiat että pystytte maksamaan sen 20 euron puhelimen, minä en pysty. 

Kuitenkin Te-keskuksen täytyisi tavoittaa minut puhelimella, jos en ole tavoitettavissa niin 10vkon karenssihan siitä kalahtaa. Ja sitten on vieläkin tiukempaa. 

Vierailija
67/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vähän vaikea ostaa edes sitä 20€ puhelinta, kun on maksanut vuokran 350+300 mätkyt +autoveron 149+sähkön 92+ vakuutukset 147+ vesilaskun 37+ puhelin ja nettilaskun 14,95 + lääkkeet 45€

Just nyt on tili miinuksella ja rahaa tulee seuraavan kerran tammikuussa, toivottavasti teillä on niin hyvin asiat että pystytte maksamaan sen 20 euron puhelimen, minä en pysty. 

Kuitenkin Te-keskuksen täytyisi tavoittaa minut puhelimella, jos en ole tavoitettavissa niin 10vkon karenssihan siitä kalahtaa. Ja sitten on vieläkin tiukempaa. 

Vierailija
68/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjoja ei pidä saada hankittua vaan ne on henkilökohtaisia arvovalintoja, joita joudumme tekemään kun emme voi saada kaikkea!

Vierailija
69/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. jos se ei olekaan käyttämätön, vaan sen pilluluuri.

Vierailija
70/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein muuten olet pyytänyt mieheltä rahaa?

Vierailija
71/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tykkäät siitä kuitenkin niin paljon että annat itseäsi kohdella noin alentavasti? No kivaa jatkoa sulle vaan, kynnysmattona oleminen on oma valinta.

[/quote]

En anna enää, olkoon ja pitäköön rahansa. Hän saakin reilun 2000 eetua palautuksia, mutta ne menee jonnekin tärkeämpiin juttuihin. Minä juuri varailen aikaa diakonille jos saisin ruokasetelin

Vierailija
72/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipaiset antamaan miehesi puhelinnumeron sinne toimistolle, soittavat siihen jos tulee asiaa.

Vierailija
73/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätkyt ja autoverot olisit voinut maksaa erissäkin jos olet tiukoilla.

Vierailija
74/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:46"]

Kyllä taas 60-luvun radikaalinaiset kääntyisivät haudassaan. Tekivät töitä sen eteen, että naisella on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu itsestään ja irrallisuus miehestä. Jos olette sopineet, että molemmat vastaa omistaan niin mikä on ongelma? Vai oletko itsenäinen nainen kun se sattuu sinulle sopimaan ja muuten odotat prinssiä valkealla ratsulla pelastamaan. Kovin ailahtelee vaan tuo naisten itsenäisyys.

Elämässä ei ole ennustettavuutta niin menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että tulot saattaa laskea. Tervetuloa aikuisuuteen!

[/quote]

Me olemme sopineet että autamme toisiamme kun on ahdinko paikka! Mutta ei se menekkään niin minä avustin miestä rahallisesti 2vuotta sitten useammalla tuhannella eurolla, pistin siis omat vuosien säästöt miehen laskuihin ja näin se menee. Se avustaminen on jo unohtunut.  

Vierailija
75/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet kuitenkin ostamassa joululahjoja?! Mitä, jos laittaisit asioita vähän tärkeysjärjestykseen ja keneltä sinä rahaa pyytäisit ellei sinulla olisi miestä, äidiltäkö? 

Miksi et maksanut autoveroa osissa tai laita autoa seisontaa, kunnes saat töitä. Vähän nyt ryhtiä siihen elämänhallintaa, et voi enää isona tyttönä odottaa muita huolehtimaan sinusta. 

Vierailija
76/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:43"]

Tais se puhelin hajota ihan tahallaan, kun huomasit että miehellä on laatikossa hienompi? Nyt ottaa päähän.. :)

[/quote]

Ööh, mistäs tiedät? 

Vierailija
77/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti näyttää toimivan niin laita reippaasti työkkäriin sähköpostia, että puhelin on toistaiseksi pois käytöstä.

Vierailija
78/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:49"]

Kuinka usein muuten olet pyytänyt mieheltä rahaa?

[/quote]

En koskaan, olen kyllä sanonut että on tiukkaa. Mutta minä en koskaan kerjää. Ja tämän jälkeen en edes mainitse rahatilannettani, pistän vain laskun siitä mitä miehelle lainasin aikoinani

Vierailija
79/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ilmeisesti ole naimisissa, muuten miehellä olisi elatusvelvollisuus sinuun nähden. Toisaalta hyvä, pystyt helpommin vaan pakkaamaan kamasi ja lähtemään suhteesta. Eihän tuo ole mikään suhde ollenkaan, jos ei voi toiselle omistaan yhtään antaa kun selvästi ylimääräistä on. En voisi ikinä kuvitella olevani tuollaisessa suhteessa, aivan käsittämätöntä toimintaa. Mutta meillä onkin miehen kanssa yhteiset rahat, on ollut jo 18 vuotta ja ikinä ei ole tarvinnut rahasta riidellä. Molempien rahat menee samalle tilille ja sieltä sitten käytetään sen verran kuin tarvii. Välillä mies on ollut työtön ja vähillä rahoilla ja välillä taas minä, ei me enää edes osata ajatella niitä jotenkin "omina" rahoina mitä sinne tilille tulee. Kumpikaan ei tahallaan laiskottele joten molemmilla on silloin oikeus yhtälaiseen elintasoon. Kai ymmärrät että kaikissa mahdollisissa tukijutuissa (toimeentulotuki, asumistuki) miehen tulot katsotaan myös sinun tuloiksesi, eli käytännössä et voi saada mitään tukeakaan vaikka miehesi ei sinun kuluihisi osallistukaan.

Toivottavasti teillä ei sentään ole lapsia.

Vierailija
80/91 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vittumaisia akkoja täällä, alkuperäinen kertoo että on avustanut miestään tuhansilla euroilla ja mies ei voi avustaa naistaan puhelimen hankinnassa. Oikea mies tekisi sen vaikka ei olisi saanut naiseltaan euronlatiakaan. 

Mutta tämä on tätä, ollaan kateellisia ja vittumaisia, haukutaan ja mollataan. Kun ollaan itse muka parempia, tai sitten tolla haukkumisella saadaan itselle kruunu kirkkaaksi päänpäälle.

Toivottavasti teille ei tule hankalia tilanteita koskaan