Ärsyttää, mies ja sen rahat
Mulla levis puhelin ja työttömänä ei ole varaa ostaa itselle uutta, miehellä on laatikossa ihan käyttämätön samsungin s3 joka on sen varapuhelin. Mutta tuota ei voi edes lainata mulle. Kysyi vaan että minkäs meinaat ostaa? Ai, minä vai ostaa, saan 800€ työttömyyskorvausta josta maksan 350€ vuokraa ja muihin laskuihin menee 100-250€/kk, nyt maksoin 300€ mätkyt ja joululahjojakin pitäisi saada hankittua.
Kuitenkin mies on pystynyt lainamaan kavereilleen ryyppäysrahaa useampia satoja euroja ja exälleen on maksanut vuokria pariin kertaan, ja kustantanut kaveriporukoilleen baari-iltoja.
Opinpahan tästä että en ole ainakaan ykkösenä miehelle. En edes kakkosena. Enkä tästä lähin odota enää mitään häneltä, en ainakaan apua ja rahallista tukea.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:36"]Mulla levis puhelin ja työttömänä ei ole varaa ostaa itselle uutta, miehellä on laatikossa ihan käyttämätön samsungin s3 joka on sen varapuhelin. Mutta tuota ei voi edes lainata mulle. Kysyi vaan että minkäs meinaat ostaa? Ai, minä vai ostaa, saan 800€ työttömyyskorvausta josta maksan 350€ vuokraa ja muihin laskuihin menee 100-250€/kk, nyt maksoin 300€ mätkyt ja joululahjojakin pitäisi saada hankittua.
Kuitenkin mies on pystynyt lainamaan kavereilleen ryyppäysrahaa useampia satoja euroja ja exälleen on maksanut vuokria pariin kertaan, ja kustantanut kaveriporukoilleen baari-iltoja.
Opinpahan tästä että en ole ainakaan ykkösenä miehelle. En edes kakkosena. Enkä tästä lähin odota enää mitään häneltä, en ainakaan apua ja rahallista tukea.
[/quote]
Miksi ihmeessä olet hänen kanssaan? Puolisoilla ei voi olla eri elintaso. Lisäksi jo avoliitto tekee elastusvelvollisen puolisoon nähden. Suurempituloinen käyttää pienenpituloista hyväksi vaikka täällä aina jauhetaan muuta. Isompituloinen ottaa mielellään maksujen maksajaksi toisen joka maksaa puolet kaikesta asumus yms menoista. Pienempituloinen joutuu käyttämään niuhin suurimman osan tuloistaan ja parempituloinen hyötyy. Sitten hän voikin sanoa että nämä on minun rahat kun on ensin käyttänyt toista hyväksi. Ja en ole mieheni lompakolla. Molemmat tuomme aika tarkkaan saman verran rahaa talouteen. Maksut maksetaan mistä maksetaan. Ja hyvin toimii. Tuttavaperheissö on tuota aloituksen ongelmaa. Jopa niin pitkälle että perhe ei voi muuttaa omakotitaloon kun toinen ei pysty ns osaansa maksamaan. Jatkuva riitä heillä asiasta. Hullua vaan että toisella puolisolla palkasta säästettynä kymmeniä tuhansia tilillä. Mutta kun ne on hänen rahojaan. Kuva kertoa lapsille myöhemmin miksi he aina asuivat kerrostalossa. Eli miksi saa....nassa perustaa toisen kanssa perhe jos elämä ei ole yhteistä?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:27"]
Ei tietenkään miehen TARVITSE yhtään mitään. Mutta yleensä läheisiä ja rakkaita autetaan. Usein vielä ihan pyytämättäkin.
Pihiä miestä älä katsele. Varsinkin jos piheys alkaa sun kohdallasi. Onko muutenkin sun suhteen itara?
[/quote]
Ei niin kenenkään ei tarvi tehdä mitään eikä antaa mitään, toiset antaa ja se ei tunnu missään. Kyllä mies maksaa kun olemme ulkona syömässä tai menemme leffaan. Jotenkin toi puhelimen lainaamisen mahdottomuus löi ällikällä, kun kuitenkin on ihan jouten.
Ja se että mä tykkään kokkailla miehelle, leipoa, siivoilla, tehdä kotihommia kun toinen on töissä tulee ihan omasta halusta.
No, mä koitan työllistyä ja saada taas ammattia vastaavaa työtä, sitten minäkin ansaitsen enemmän kuin työttömänä., eikä tarvi loisia kenenkään kustannuksella.
Ja muuten, sattui aika hassu juttu. Mun entinen mies laittoi s.postia ja kertoi laittaneensa mun tillille 400€ että saan hommat hoitumaan. Maksaa saan sitten kun jaksan kun luottaa siihen että maksan velkani takaisin, eli puhelinongelma ja laskuongelma ratkaistu. Kannatti valittaa facessa. En tiedä mitä nykyinen mies sanoo, mutta eipä hänelle taida olla varaa valittaa.
[/quote]
Eli kun nykyinen mies ei maksa puhelinTAKIN, niin valitat muualla kerjäten apua? Tee nyt vittu itse jotain elantosi eteen. Miksi et ole kiitollinen miehellesi joka mm. maksaa ravintolasyömisesi?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:54"]
Ei tietenkään miehen TARVITSE yhtään mitään. Mutta yleensä läheisiä ja rakkaita autetaan. Usein vielä ihan pyytämättäkin.
Pihiä miestä älä katsele. Varsinkin jos piheys alkaa sun kohdallasi. Onko muutenkin sun suhteen itara?
[/quote]
Ei niin kenenkään ei tarvi tehdä mitään eikä antaa mitään, toiset antaa ja se ei tunnu missään. Kyllä mies maksaa kun olemme ulkona syömässä tai menemme leffaan. Jotenkin toi puhelimen lainaamisen mahdottomuus löi ällikällä, kun kuitenkin on ihan jouten.
Ja se että mä tykkään kokkailla miehelle, leipoa, siivoilla, tehdä kotihommia kun toinen on töissä tulee ihan omasta halusta.
No, mä koitan työllistyä ja saada taas ammattia vastaavaa työtä, sitten minäkin ansaitsen enemmän kuin työttömänä., eikä tarvi loisia kenenkään kustannuksella.
Ja muuten, sattui aika hassu juttu. Mun entinen mies laittoi s.postia ja kertoi laittaneensa mun tillille 400€ että saan hommat hoitumaan. Maksaa saan sitten kun jaksan kun luottaa siihen että maksan velkani takaisin, eli puhelinongelma ja laskuongelma ratkaistu. Kannatti valittaa facessa. En tiedä mitä nykyinen mies sanoo, mutta eipä hänelle taida olla varaa valittaa.
[/quote]
Eli kun nykyinen mies ei maksa puhelinTAKIN, niin valitat muualla kerjäten apua? Tee nyt vittu itse jotain elantosi eteen. Miksi et ole kiitollinen miehellesi joka mm. maksaa ravintolasyömisesi?
[/quote]
Iik, apua jos käydään kerran kuussa ulkona siis chicosissa ja leffassa, niin se on mieheltä pois? Kun vetää mun ostamia ja laittamia ruokia muuten, tai mun leipomia kakkuja ja pullia. Ihan oikeasti oletko joku yleinen syyllistäjä tai jotain.
Eikö ole kauheaa, mulla on exä joka halus auttaa mua kun näki mun päivityksen että puhelin hajonnut ja rahat mennyt laskuihin. Voi miten voikin nainen olla kateellinen toiselle naiselle.
Elätä sinäkin itsesi yläaste-ikäisestä ja tee töitä, opiskele parikin uutta ammattia siinä sivussa ja joudu sitten työttömäksi ihan sen takia että osinkoja saadaan enemmän, johtajilla ja osakkeen omistajille.
Multa ei ole kyllä pois vaikka muuttuisit kateudesta vihreäksi.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vittu töihin, kyllä sillä tienais hyvin, mutta niin alas ei kannata alentua
Kuule ap, mä sanon että jätä se itsekäs penninkyylääjä! Ja vaadi ensin että maksaa ne tuhansien eurojen velat sulle. Muistutappas sitä vähän menneistä ja raivoa. Älä jää vaan mutisemaan tai sun ylittes voi kävellä aina.
Olen parisuhteessa, jossa tuollaisesta ei edes keskusteltaisi. Puoliso kysyisi minulta, tarttetko apua ja minä häneltä. Luuri tulisi varmaan lahjaksi. Viimeksi kun minulta hajosi hampaanpaikka, ja kunnalle on kuukausien jono, puoliso sano että eikun yksityiselle vaan ja hän maksaa puolet. Ja me ollaan sentään melko samapalkkaisissa töissä molemmat.
Lähde kävelemään. Hyvä sydän siltä ukoltasi puuttuu. Sun pitäisi olla sen elämässä yhtä ykkönen ja tärkeä kuin se on sulle! Älä jää kynnysmatoksi.
Johan teillä upea parisuhde on...
Hädässä ystävä tosiaan tunnetaan... Jätä se mies. Ja jos et uskalla vielä jättää, niin älä nyt ainakaan sille mitään joululahjoja osta äläkä muutenkaan enää auta miestä (siivoa tai kokkaile). Hyvä juttu, että sait apua exältä. Tämä kuvio on kyllä niin nurinkurinen kaikin puolin, että huh huh.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:13"]
Kuule ap, mä sanon että jätä se itsekäs penninkyylääjä! Ja vaadi ensin että maksaa ne tuhansien eurojen velat sulle. Muistutappas sitä vähän menneistä ja raivoa. Älä jää vaan mutisemaan tai sun ylittes voi kävellä aina. Olen parisuhteessa, jossa tuollaisesta ei edes keskusteltaisi. Puoliso kysyisi minulta, tarttetko apua ja minä häneltä. Luuri tulisi varmaan lahjaksi. Viimeksi kun minulta hajosi hampaanpaikka, ja kunnalle on kuukausien jono, puoliso sano että eikun yksityiselle vaan ja hän maksaa puolet. Ja me ollaan sentään melko samapalkkaisissa töissä molemmat. Lähde kävelemään. Hyvä sydän siltä ukoltasi puuttuu. Sun pitäisi olla sen elämässä yhtä ykkönen ja tärkeä kuin se on sulle! Älä jää kynnysmatoksi.
[/quote]
Kiitos, tuli tosi hyvä mieli kirjoituksestasi.
Mun exä oli juuri tuollainen mies, vaikka tienasinkin siihen aikaan enemmän kuin hän. Ja nytkin hän tuli avukseni vaikka emme ole olleet missään tekemisissä 4 vuoteen vain facessa tykätty satunnaisesti jostain toisen jutuista.
Parisuhteessa mielestäni autetaan toista silloin kun toinen tarvitsee apua, eikä tyrmätä toista kun toinen on heikommillaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:18"]
Hädässä ystävä tosiaan tunnetaan... Jätä se mies. Ja jos et uskalla vielä jättää, niin älä nyt ainakaan sille mitään joululahjoja osta äläkä muutenkaan enää auta miestä (siivoa tai kokkaile). Hyvä juttu, että sait apua exältä. Tämä kuvio on kyllä niin nurinkurinen kaikin puolin, että huh huh.
[/quote]
Minullekin tuli ihan yllätyksenä toi exän laittama raha, kuitenkin on erottu jo 5 vuotta sitten ja viimeksi oltu yhteyksissä 4vuotta sitten. Toisaalta karman laki mun mies auttaa exäänsä ja mun exä ilmestyi auttamaan minua. Huomenna pääsenkin hakemaan jonkun 20€ luurin jolla voi soittaa ja lähettää viestejä
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:37"]
Puhelimia saa parilla kympillä. Älä valita.
[/quote]
Kelpaa katos vaan älypuhelimet. Mäkin ostin halvimman mahdollisen kun edellinen puhelin meni rikki, ei vaan ollut rahaa muuhun. Ja nyt olen ihan tyytyväinen "kapulaani", eipähän tuu koko ajan notkuttua kännykkä kädessä, kun ei ole mitään erityistoimintoja,
[/quote]
Vähän vaikea ostaa edes sitä 20€ puhelinta, kun on maksanut vuokran 350+300 mätkyt +autoveron 149+sähkön 92+ vakuutukset 147+ vesilaskun 37+ puhelin ja nettilaskun 14,95 + lääkkeet 45€
Just nyt on tili miinuksella ja rahaa tulee seuraavan kerran tammikuussa, toivottavasti teillä on niin hyvin asiat että pystytte maksamaan sen 20 euron puhelimen, minä en pysty.
Kuitenkin Te-keskuksen täytyisi tavoittaa minut puhelimella, jos en ole tavoitettavissa niin 10vkon karenssihan siitä kalahtaa. Ja sitten on vieläkin tiukempaa.
[/quote]
Olisko kannattanut vähän etukäteen miettiä mitä laskuja maksaa nyt ja mitä voisi siirtää tai pilkkoa pienenpii eriin? Onko vakuutus autovakuutus? Vakuutukset ja vesilaskut tuntuu kyllä isoilta ja sen autoveronkin voisi maksaa useammassa erässä vuoden mittaan. Niin minä ainakin teen, ei mullakaan ole varaa kaikkea maksaa heti. Ja veromätkyistä kestää kauan tulla edes karhukirjettä, sinnekin voi soittaa ja sopia paremman maksuaikataulun.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:47"]
[/quote]
Kelpaa katos vaan älypuhelimet. Mäkin ostin halvimman mahdollisen kun edellinen puhelin meni rikki, ei vaan ollut rahaa muuhun. Ja nyt olen ihan tyytyväinen "kapulaani", eipähän tuu koko ajan notkuttua kännykkä kädessä, kun ei ole mitään erityistoimintoja,
[/quote]
Vähän vaikea ostaa edes sitä 20€ puhelinta, kun on maksanut vuokran 350+300 mätkyt +autoveron 149+sähkön 92+ vakuutukset 147+ vesilaskun 37+ puhelin ja nettilaskun 14,95 + lääkkeet 45€
Just nyt on tili miinuksella ja rahaa tulee seuraavan kerran tammikuussa, toivottavasti teillä on niin hyvin asiat että pystytte maksamaan sen 20 euron puhelimen, minä en pysty.
Kuitenkin Te-keskuksen täytyisi tavoittaa minut puhelimella, jos en ole tavoitettavissa niin 10vkon karenssihan siitä kalahtaa. Ja sitten on vieläkin tiukempaa.
[/quote]
Olisko kannattanut vähän etukäteen miettiä mitä laskuja maksaa nyt ja mitä voisi siirtää tai pilkkoa pienenpii eriin? Onko vakuutus autovakuutus? Vakuutukset ja vesilaskut tuntuu kyllä isoilta ja sen autoveronkin voisi maksaa useammassa erässä vuoden mittaan. Niin minä ainakin teen, ei mullakaan ole varaa kaikkea maksaa heti. Ja veromätkyistä kestää kauan tulla edes karhukirjettä, sinnekin voi soittaa ja sopia paremman maksuaikataulun.
[/quote]
Vakuutus on kotivakuutus, mun tapaturmavakuutus ja auton vakuutukset ja ne on niin monessa erässä kuin ne saa. Autovero on jo kahdessa erässä, niissäkin maksat jotain 7,50lisää jos jaat vielä useampaan erään. Veroista alkaa juosta heti korko kun eräpäivä menee ohi, ja kuka haluaa että ne siirtyy ulosottoon? Kun tässä on vielä kerättävä helmikuunkin mätkyt. Joskus noi edellisten kuukausien menot sotkee jo budjetin, vaikka kuinka ois ennakoinut ylimääräisten menojen takia.
Olen jo selitellyt enemmän ja vähemmän ja mitäpä toi selittely auttaa.
Ap
Eli asut miehen kanssa yhdessä mutta et virallisesti joten et saa asumislisää? Ja maksat kuitenkin puolet vuokrasta? Miksi väistelet kysymystä asumistilanteestasi?
Ja mikset jo aikoja sitten vaatinut miestä maksamaan velkojaan kun kerran sulla on tiukka tilanne? Täydellinen marttyri ja pyhimys taasen :D
Miten niin väistelen, ja mitä asumistilanne mihinkään mitään vaikuttaa. Lue vastaukset.
Eipä ole ollut tässä matkan varrella tällaista tilannetta, ja olen uskonut tyhmyyttäni että mies toimii niinkuin oikea mies, eli avustaa myös minua jos tulee tilanne päälle. Niin ei vaan tainnut ollakkaan.
Mies ei vielä tiedä että exäni lainasi jo rahat ja laittoi jonkun gigantinkilpailu linkin mulle facen mesessä. Tyhmää, niinku niissä joku voittaisi jotakin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 17:03"]
Eli asut miehen kanssa yhdessä mutta et virallisesti joten et saa asumislisää? Ja maksat kuitenkin puolet vuokrasta? Miksi väistelet kysymystä asumistilanteestasi?
Ja mikset jo aikoja sitten vaatinut miestä maksamaan velkojaan kun kerran sulla on tiukka tilanne? Täydellinen marttyri ja pyhimys taasen :D
[/quote]
EN mä mitään lisiä saiskaan koska miehen tulot on 4500€/kk jos asuttais yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuosta menolistasta voisi kuvitella, että asut yksin. Minä olen myös työtön, enkä maksa noista mitään. Aviomies hoitaa laskut, koska on töissä. Hajonneen puhelimen tilalle sain hänen vanhan työpuhelimensa. Tosin sekin on nyt rikki ja minulla on pojan vanha kapula, joka kiertänyt koko perheen ja vielä toimii.
Minun korvaukseni menee lähinnä ruokaan, vaatteisiin ja lasten menoihin. Teillä on outo parisuhde.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:13"]
Kuule ap, mä sanon että jätä se itsekäs penninkyylääjä! Ja vaadi ensin että maksaa ne tuhansien eurojen velat sulle. Muistutappas sitä vähän menneistä ja raivoa. Älä jää vaan mutisemaan tai sun ylittes voi kävellä aina. Olen parisuhteessa, jossa tuollaisesta ei edes keskusteltaisi. Puoliso kysyisi minulta, tarttetko apua ja minä häneltä. Luuri tulisi varmaan lahjaksi. Viimeksi kun minulta hajosi hampaanpaikka, ja kunnalle on kuukausien jono, puoliso sano että eikun yksityiselle vaan ja hän maksaa puolet. Ja me ollaan sentään melko samapalkkaisissa töissä molemmat. Lähde kävelemään. Hyvä sydän siltä ukoltasi puuttuu. Sun pitäisi olla sen elämässä yhtä ykkönen ja tärkeä kuin se on sulle! Älä jää kynnysmatoksi.
[/quote]
Kiitos, tuli tosi hyvä mieli kirjoituksestasi.
Mun exä oli juuri tuollainen mies, vaikka tienasinkin siihen aikaan enemmän kuin hän. Ja nytkin hän tuli avukseni vaikka emme ole olleet missään tekemisissä 4 vuoteen vain facessa tykätty satunnaisesti jostain toisen jutuista.
Parisuhteessa mielestäni autetaan toista silloin kun toinen tarvitsee apua, eikä tyrmätä toista kun toinen on heikommillaan.
Ap
[/quote]
Kuulostaa niin tutulle tuo tilanteesi. Ei voi luottaa toisen apuun, jos tiukka tilanne tulee. Ja se kitinä, jos eurokin menee muualle, kuin omaan taskuun. Olen väsynyt tutuilta kuulemaan, että eihän sulla ole hätää, kun ukko on hyväpalkkaisessa työssä... Voi tietäisittepä vain... Kaikki mikä kotona näkyy on minun maksamaani ja ukko kävi minun autollani monta vuotta töissä ja valitti siitä, että pakotin ostamaan kuluneiden renkaiden tilalle uudet ja maksamaan vakuutuksen... Itse kävelin töihin ja, jos halusin omassa autossani aamulla kyydit töihin valitti siitäkin... Kysymys herää... Mitä helvettiä teen tässä? Lapsia ei ole tullut mieleenkään hankkia...
Ja lisätään vielä, että ukkoni ansaitsee n. 50% enemmän, kuin minä...
Mutta tykkäät siitä kuitenkin niin paljon että annat itseäsi kohdella noin alentavasti? No kivaa jatkoa sulle vaan, kynnysmattona oleminen on oma valinta.
[/quote]