Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhat jouluruokavinkkinne!

Vierailija
02.12.2014 |

Tänä jouluna, ensimmäistä kertaa, joudun valmistamaan koko perheellemme joulun. Ilman oman äidin apua.

Antakaa parhaat jouluruokavinkkinne. Perinteiset laatikot ym. on hanskassa, mutta mieli tekisi kokeilla jotain uutta.

Kertokaa valmistusta helpottavia vinkkejä, uusia makuja ja tarjoiluehdotuksia!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon hyviä vinkkejä! Kiitos!

Vierailija
2/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuusto-punajuuri-pähkinäsalaatti ja blinit lisukkeineen, tällaista mä ajattelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee laatikot hyvissä ajoin etukäteen, pakasta raakana, sulata ja paista suoraan pöytään.

Vierailija
4/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuusto-punajuurilaatikko, bataattilaatikko, vuohenjuusto-päärynäleivokset torttutaikinasta, sienisalaatti, savuporomousse. Noita löytyy meidän joulupöydästä. Jälkkärinä meillä on aina kakku, koska on samalla kuopuksen syntymäpäivä, mutta jokin hyvä jäädyke voisi olla myös kiva jälkiruoka.

Vierailija
5/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota keittokirja somiin pikkukätösiisi, aukaise jouluruokien kohdalta, ja eikun hommiin! Ei oo vaikeaa, mmmh!

Vierailija
6/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahas, taas näitä uusavuttomia liikkeellä, hohhoijaa!

Vierailija
7/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uusavutonta siinä on että kyselee muilta vinkkejä?? Voi vaikka saada jotain ideoita omaan joulupöytäänsä.

T. Toinen joka laittaa ekaa kertaa oman joulun

Vierailija
8/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 17:55"]Ahas, taas näitä uusavuttomia liikkeellä, hohhoijaa!
[/quote]

Miksi pidät minua uusavuttomana jos kerroin, että osaan tehdä perinteiset herkut mutta nyt kun kaikki on minun vastuulla haluaisin joulupöytään jotain uutta. Pyysin ideoita ja vinkkejä. En ole keittiössä lainkaan uusavuton kiitos vaan.

Vierailija
9/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kaipaan vinkkejä. En ole uusavuton. Osaan tehdä ruokaa. Jouluruokia en ole tehnyt itse kun olllaan monesti oltu vanhemmillani jouluna. Tai sitten ole tuunannut kaupan valmiit laatikot. Nyt tekisi mieli tehdä itse.

Vierailija
10/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittiläisissä ruokalehdissä ja nettisivuilla on paljon hyviä kasvislisäkkeiden ohjeita. Esim. BBC Good Food, Good Houskeeping UK. Meillä kinkku onkin jo vaihtunut kalkkunan rintafileeseen kun syöjiä on vähän.

Vierailija
11/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhenmaksaa kevyellä kasvis-, vihannespedillä, kinkkua syväkypsytettynä ja inkiväröitynä, laatikoita yrttihöystettynä, ja imellettynä ainakin yhtä sorttia..ja perinteiset sörsselsönit päälle, kyllähän ne viinasten ja viinien sun muiden kera menee niin että heilahtaa!

Vierailija
12/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee piparkakkutaikinasta muffinivuokien avulla kuppeja ja tarjoile jälkkäri niistä, esim glögijäätelöä.

Vierailija
13/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee gourmet-lihapullia. Laadukasta jauhelihaa (voit vaikka itse jauhaa), kuohukermaa, ripaus chiliä, hieman yrttejä... Pyörittelet tarpeeksi pieniä, jotta ovat juhlavia. Nam!

Vierailija
14/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä olenkin uusavuton. =( Noi englanninkieliset ohjeet vaikutti tosi hankalilta. Eikä meillä ole koskaan kotonakaan ollut tuollaisia. Vaikuttaa tosi hienoilta ja monimutkaisilta. 

t:10

Vierailija
15/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:16"]Ehkä mä olenkin uusavuton. =( Noi englanninkieliset ohjeet vaikutti tosi hankalilta. Eikä meillä ole koskaan kotonakaan ollut tuollaisia. Vaikuttaa tosi hienoilta ja monimutkaisilta. 

t:10
[/quote]

Pitääpä tutustua. Usein ulkomaisissa resepteissä haasteen tuose, että aineet ilmoitetaan usein grammoina eikä esim. desilitroina kuten meillä Suomessa. Tämän ongelman ratkaisee talousvaaka. Sen jälkeen ulkoimaisten reseptien käyttö helpottuu huomattavasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän