Parhat jouluruokavinkkinne!
Tänä jouluna, ensimmäistä kertaa, joudun valmistamaan koko perheellemme joulun. Ilman oman äidin apua.
Antakaa parhaat jouluruokavinkkinne. Perinteiset laatikot ym. on hanskassa, mutta mieli tekisi kokeilla jotain uutta.
Kertokaa valmistusta helpottavia vinkkejä, uusia makuja ja tarjoiluehdotuksia!
Kommentit (15)
Aurajuusto-punajuuri-pähkinäsalaatti ja blinit lisukkeineen, tällaista mä ajattelin.
Tee laatikot hyvissä ajoin etukäteen, pakasta raakana, sulata ja paista suoraan pöytään.
Aurajuusto-punajuurilaatikko, bataattilaatikko, vuohenjuusto-päärynäleivokset torttutaikinasta, sienisalaatti, savuporomousse. Noita löytyy meidän joulupöydästä. Jälkkärinä meillä on aina kakku, koska on samalla kuopuksen syntymäpäivä, mutta jokin hyvä jäädyke voisi olla myös kiva jälkiruoka.
Ota keittokirja somiin pikkukätösiisi, aukaise jouluruokien kohdalta, ja eikun hommiin! Ei oo vaikeaa, mmmh!
Ahas, taas näitä uusavuttomia liikkeellä, hohhoijaa!
Mitä uusavutonta siinä on että kyselee muilta vinkkejä?? Voi vaikka saada jotain ideoita omaan joulupöytäänsä.
T. Toinen joka laittaa ekaa kertaa oman joulun
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 17:55"]Ahas, taas näitä uusavuttomia liikkeellä, hohhoijaa!
[/quote]
Miksi pidät minua uusavuttomana jos kerroin, että osaan tehdä perinteiset herkut mutta nyt kun kaikki on minun vastuulla haluaisin joulupöytään jotain uutta. Pyysin ideoita ja vinkkejä. En ole keittiössä lainkaan uusavuton kiitos vaan.
Mäkin kaipaan vinkkejä. En ole uusavuton. Osaan tehdä ruokaa. Jouluruokia en ole tehnyt itse kun olllaan monesti oltu vanhemmillani jouluna. Tai sitten ole tuunannut kaupan valmiit laatikot. Nyt tekisi mieli tehdä itse.
Brittiläisissä ruokalehdissä ja nettisivuilla on paljon hyviä kasvislisäkkeiden ohjeita. Esim. BBC Good Food, Good Houskeeping UK. Meillä kinkku onkin jo vaihtunut kalkkunan rintafileeseen kun syöjiä on vähän.
Hanhenmaksaa kevyellä kasvis-, vihannespedillä, kinkkua syväkypsytettynä ja inkiväröitynä, laatikoita yrttihöystettynä, ja imellettynä ainakin yhtä sorttia..ja perinteiset sörsselsönit päälle, kyllähän ne viinasten ja viinien sun muiden kera menee niin että heilahtaa!
Tee piparkakkutaikinasta muffinivuokien avulla kuppeja ja tarjoile jälkkäri niistä, esim glögijäätelöä.
Tee gourmet-lihapullia. Laadukasta jauhelihaa (voit vaikka itse jauhaa), kuohukermaa, ripaus chiliä, hieman yrttejä... Pyörittelet tarpeeksi pieniä, jotta ovat juhlavia. Nam!
Ehkä mä olenkin uusavuton. =( Noi englanninkieliset ohjeet vaikutti tosi hankalilta. Eikä meillä ole koskaan kotonakaan ollut tuollaisia. Vaikuttaa tosi hienoilta ja monimutkaisilta.
t:10
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:16"]Ehkä mä olenkin uusavuton. =( Noi englanninkieliset ohjeet vaikutti tosi hankalilta. Eikä meillä ole koskaan kotonakaan ollut tuollaisia. Vaikuttaa tosi hienoilta ja monimutkaisilta.
t:10
[/quote]
Pitääpä tutustua. Usein ulkomaisissa resepteissä haasteen tuose, että aineet ilmoitetaan usein grammoina eikä esim. desilitroina kuten meillä Suomessa. Tämän ongelman ratkaisee talousvaaka. Sen jälkeen ulkoimaisten reseptien käyttö helpottuu huomattavasti!
Onpas tullut paljon hyviä vinkkejä! Kiitos!