Kohtele kaikkia maamme lapsia hyvin, pidit heistä tai et!
Tämä on asia, jota olen halunnut viedä eteenpäin. Lapsuus on ihmisen psyykkiselle kehitykselle tärkeää, mutta myös erittäin haurasta aikaa. Vaikka "inhoisit lapsia" etkä haluaisi ikinä omia, muista, että kaikki maamme lapset elävät lapsuuttaan ja kaikki tekosi ja asenteesi vaikuttavat heihin. Lapsuus on parhaimmillaan ihanaa ja turvallista aikaa elämässä, haluaisin suoda sellaisen jokaiselle lapselle jos se vain olisi minusta kiinni. Jos et osaa ajatella asiaa lasten kannalta, ajattele edes yhteiskunnalliselta kannalta; ennen kaikkea itsesi kannalta. Sen verran viisautta löytyy varmasti jokaiselta eikö niin?
Me aikuiset arjessamme vaikutamme kaikkien maamme lasten lapsuuteen. Naapurin tädin lempeä kohtelu ja lämpimät sanat voi jopa pelastaa huonostikohdellun lapsen hauraan mielen. Naapurin miehen viisaat ja kannustavat sanat voivat tukea kiusatun ja syrjityn lapsen murenevaa itsetuntoa. On yhteinen etumme, että maamme lasten onnellisuutta ja mielenterveyttä vaalitaan ja pyritään kohtelemaan heitä hyvin pidimme lapsista tai emme ja riippumatta siitä kenen lapsia he ovat.
Simppelisti ajateltuna: haluatko itse vanhuksena tavata tasapainoisia nuoria, jotka auttavat sinut kadun yli, vai syrjäytyneitä onnettomia nuoria jotka potkivat sinua ja pöllivät laukkusi? Entä haluatko olla itse hoidettavana tasapainoisen keski-ikäisen hoitajan huomassa vai epätasapainoisen, arvaamattoman hoitajan armoilla? Karrikoituja esimerkkejä.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen pitkällä aikavälillä. Kannattaa kantaa oma kortensa kekoon.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:40"]
Eikö asiallinen kohtelu riitä?
[/quote]
jos asiallinen kohtelu tarkoittaa hyvää kohtelua, niin kyllä.
Mä en onneksi tapaa muiden lapsia juuri lainkaan.
Jalustalle nostetuista pennuista tulee kusipäisiä aikuisia.
Mun mielestä riittää se, etten potki lapsia edestäni pois jos tielleni tulevat.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:49"]
[/quote]
muista tuo sama sitten jos/kun joudut vanhainkotiin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:49"]
[/quote]
muista tuo sama sitten jos/kun joudut vanhainkotiin.
[/quote]
Mitä tarkoitat?
teinianxtit taitaa parhaillaan lintsata amiksesta par aikaa kun vastaukset on vähän ssihen suuntaan
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:49"]
[/quote]
Kuulostaa asialliselta.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:49"] Mun mielestä riittää se, etten potki lapsia edestäni pois jos tielleni tulevat. [/quote] muista tuo sama sitten jos/kun joudut vanhainkotiin. [/quote] Mitä tarkoitat?
[/quote]
Rautalangasta väännettynä: älä odota sielläkään hoitajilta muuta, kuin että eivät pahoinpitele sinua tieltään, jos rollaattorilla niiden eteen tunget päiväsalissa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:51"]teinianxtit taitaa parhaillaan lintsata amiksesta par aikaa kun vastaukset on vähän ssihen suuntaan
[/quote]
Itseasiassa (epämiellyttävän) vastauksen kirjoitti ihan 30 vuotias korkeasti koulutettu nainen. Vihaan lapsia, entä sitten?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:49"] Mun mielestä riittää se, etten potki lapsia edestäni pois jos tielleni tulevat. [/quote] muista tuo sama sitten jos/kun joudut vanhainkotiin. [/quote] Mitä tarkoitat?
[/quote]
Rautalangasta väännettynä: älä odota sielläkään hoitajilta muuta, kuin että eivät pahoinpitele sinua tieltään, jos rollaattorilla niiden eteen tunget päiväsalissa.
[/quote]
Eipä siellä nytkään muutakaan ole tarjollakaan. Ei hoitajat ehdi kuin pyyhkiä pahimmat pölyt vanhuksista ja antaa jonkun paahtoleivän palan silloin tällöin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:51"]
[/quote]
[/quote]
Anteeks, mut mistä tiedät varmaksi minun joutuvan vanhainkotiin?
Opettakaa ne kakaranne käyttäytymään, niin niitä ei tarvitsekaan kohdella huonosti.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:48"]Jalustalle nostetuista pennuista tulee kusipäisiä aikuisia.
[/quote][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:48"]Jalustalle nostetuista pennuista tulee kusipäisiä aikuisia.
[/quote]
ai sut on nostettu jalustalle?
Taattua AV:ta. Joskus aloittaa ketjun lukemisen hyvällä mielellä ja ajattelee, että tässä on ainakin asia josta voidaan kaikki olla samaa mieltä ja pitää hyvänä tavoitteena. Ja sitten alkaa tää "ajatustenvaihto".
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:51"]teinianxtit taitaa parhaillaan lintsata amiksesta par aikaa kun vastaukset on vähän ssihen suuntaan
[/quote]
Itseasiassa (epämiellyttävän) vastauksen kirjoitti ihan 30 vuotias korkeasti koulutettu nainen. Vihaan lapsia, entä sitten?
[/quote]
No, minä vihaan sitten sinua. Ok? T. toinen korkeastikoulutettu.. eipä koulutus paljon tässä taida painaa.
Minusta vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsensa niin, ettei muiden tarvitse. On se lapsellekin ikävää jos vieraat aikuiset alkavat yhtäkkiä kasvattamaan jossakin julkisesti kaikkien kuullen.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:51"]teinianxtit taitaa parhaillaan lintsata amiksesta par aikaa kun vastaukset on vähän ssihen suuntaan
[/quote]
[/quote]
No, minä vihaan sitten sinua. Ok? T. toinen korkeastikoulutettu.. eipä koulutus paljon tässä taida painaa.
[/quote]
Ai, tässä asiassa koulutus ei paina, mutta monessa turhemmassa painaa? :D
Ja sähän saat mua vihata ihan rauhassa, en mäkää taida sust tykkää. Ok? Mitä luulet mun elämää hetkauttavan sun tuntees mua kohtaan?
Eikö asiallinen kohtelu riitä?