Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista
Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.
Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.
Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä ovat ap ja ap:n työkaveri? Ihan kiinnostuksesta kysyn .
18 ja 19.
Kysymys siis ensi kesän kesätöistä ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Et voi vaatia työkaveriasi maksamaan puolia bensoistw, mutta hän ei myöskään voi vaatia sinua kyytimään ilmaiseksi.
Sano,ettei kyytiä enää tipu. Että et sitoudu ajamaan, vaan kuljet itse millä sattuu välineellä. Se voi olla autokin, mutta et vaan ota kyytiin.
Miksi ei? Tuostahan tulee paskamaisuuslisää vielä neljäsosa päälle.
Hyvä kysymys pohdittavaksi, onpa aloitus totta tai ei.
Kaveri maksaa puolet bensoista. Se on vielä halpaa, sillä häneltä jää kaikki autoilun kiinteät kustannukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.
Ei tule km-korvaukset automaattina jos joku sopiva bussilinja vaan kulkee niin että sillä ehtii...sama vaikka pitää lähteä aamuyöllä klo 3 ja odottaa tunti vaihtoa.
Mitään kilometrikorvauksia ei työmatkasta saa muutenkaan. Työmatkavähennys ei ole mikään korvaus, vaan se että ei tarvitse maksaa veroa työmatkasta.
Vierailija kirjoitti:
jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi
"Kaveri". Kuluihin pitää laskea bensan lisäksi myös se, että joutuu moista sniidua hirviötä kestämään myös työajan ulkopuolella.
Kaasuttelisin tämän tyypin ohi aamusin ja Lujaa;
En todellakaan ottas kyytiin, ottakoon julkisen välineen, ai niin mutta; sehän maksaa😣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä ovat ap ja ap:n työkaveri? Ihan kiinnostuksesta kysyn .
18 ja 19.
Kysymys siis ensi kesän kesätöistä ;)
ap
Okei, tuo selittää kaiken.
Voit olla jämäkkä ja sanoa ettet ilman eri korvausta kuljettele ketään. Sun auto, joten sinä määrää ehdot. Ei ole mikään pakko kuljetella ketään ilmaiseksi. Harkitsisin kyllä sinuna haluatko tuota idioottia edes autoosi koko kesäksi korvaustakaan vastaan, vai olisiko helpompi laittaa välit poikki. Tyyppi on umpitollo.
Vierailija kirjoitti:
jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi
Jospa kuitenkin matkustaisit bussilla.
Siinä pääsee isompi porukka nauttimaan hyvästä seurastasi.
ap. ajatko pimeää taksia?
on laitonta ottaa maksua kyydistä maksamatta siitä veroja
En pilaisi suhteita työkaveriin ja sitä kautta esimiehiin. Tottakai kuskaan työkaveria pyytettömästi. Sitä paitsi saan veron palautusta työ matkoista
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet oikeassa. Voisit vaatia lisäksi maksua auton muista kuluista, joten työkaverin pitäisi olla tyytyväinen jos puolet bensakuluista riittää kun saa valmiin kyydin joka päivä.
Sano että mene sitten bussilla jos ei sovi osallistua bensakustannuksiin.
En ikinä velottaisi työkaveria auton muista kuluista. Bensahommat, totta kai.
Mieluummin kuljen julkisilla kuitenkin, jos tästä kulkemisesta haloo nousee,
Kyytikaveri säästää bussikulut ja tekee niistä kuitenkin vielä työmatkavähennyksen.
Mä en siivelläeläjää huolisi kyytiin. Tulee varmaan asumaankin munluo ”kun sä nyt asut siellä kuitenkin”
Antaa kaverin kävellä tai mennä bussilla. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on hän kyllä oikeassa siinä mielessä, että sä saat matkakulut takaisin verotuksessa joka tapauksessa. Sit taas, jos hän ilmoittaa ne myös vähennyksiin, niin toki pitäisi maksaakin. Helpompi ehkä ilmoittaa, että siirryt bussiin ilmaston vuoksi vaikka et sit siirtyisikään.
Matkakuluja EI SAA TAKAISIN VEROTUKSESSA, vaan matkakulut omavastuilla vähennettynä vähennetään verotettavasta tulosta. Käytännössä etu on siis matkakulujen määrää vastaavan palkan verojen osuus.
Huoh. Joo, kaikki tietää miten systeemi toimii, en ymmärrä tarvettasi tulla huutamaan. Muuttaako se pointtia jotenkin, että sanoo asian vääntämättä sitä rautalangasta?
Noin puolet työmatkan bensakuluista, kuljen myös muitakin ajoja. Historiallisista syistä meillä autoilu ei ole yhteisestä budjetista maksettava kulu. Tänäänkin laitoin miehelle varttia vaille viestiä että palaveri menee pitkäksi, tee ylitöitä ;)