Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
121/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki bensat, eli puolet autoilun muuttuvista kuluista olisi sopiva summa.

Verottaja laskee oman auton käytön kustannukseksi 0,25€/km, puolet tuosta on minimi millä viitsisin kuskata ketään. Parempi jos vaikka vuorotellaa, eli ajetaan vaikka vuoroviikon, niin se on reiluin vaihtoehto.

Niin, verottaja hyväksyy tuon summan VÄHENNETTÄVÄKSI VEROTETTAVASTA TULOSTA, et saa summaa suoraan hyväksesi.

Tuo sinun työkamusi on kyllä työmatkapummien aatelia.

Ensin vaatii kyytiä ja sitten kieltäytyy maksamasta kohtuullisesta korvausta.

En ole väittänytkään että saisin verossa takasin tuon summan, vaan että tuon verran se autolla ajo oikeasti maksaa ja kohtuullista on että kyytiläinen maksaa puolet todellisista kuluista eikä mitään pulta bensoista, joka on käytännössä noin neljäsosa km-kulusta.

Minän en kyyditse ketään muuta töihin, kuin oman vaimoni silloin kun työajat sattuu yksiin.

Minä en kuskaa edes miestäni ilmaiseksi nyt kun tänä talvena kyyti sopii joka päivä. Sovittiin hinnaksi joka kolmas tankillinen mun autoon. Kulumisella ja muiilla kuluilla ei tässä ole väliä, autoni saa kuitenkin renkaanvaihtoa, pesua ja muuta huolenpitoa kotipihassa. Miehen auto kuluttaa sen verran enemmän, että kuljetaan vähäruokaisemmalla....paitsi jos keli suosii nelivetoa.

Eli kolmasosalla bensakuluista? Huono on sinunkin diili. Tosin en kyllä omalta puolisolta olisi mitään ottamassa, mutta meillä onkin yhteiset rahat.

Noin puolet työmatkan bensakuluista, kuljen myös muitakin ajoja. Historiallisista syistä meillä autoilu ei ole yhteisestä budjetista maksettava kulu. Tänäänkin laitoin miehelle varttia vaille viestiä että palaveri menee pitkäksi, tee ylitöitä ;)

Vierailija
122/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä ovat ap ja ap:n työkaveri? Ihan kiinnostuksesta kysyn .

18 ja 19. 

Kysymys siis ensi kesän kesätöistä ;)

ap

Vierailija
124/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi vaatia työkaveriasi maksamaan puolia bensoistw, mutta hän ei myöskään voi vaatia sinua kyytimään ilmaiseksi.

Sano,ettei kyytiä enää tipu. Että et sitoudu ajamaan, vaan kuljet itse millä sattuu välineellä. Se voi olla autokin, mutta et vaan ota kyytiin.

Miksi ei? Tuostahan tulee paskamaisuuslisää vielä neljäsosa päälle. 

Vierailija
125/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys pohdittavaksi, onpa aloitus totta tai ei.

Vierailija
126/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri maksaa puolet bensoista. Se on vielä halpaa, sillä häneltä jää kaikki autoilun kiinteät kustannukset pois.

Vierailija
127/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.

Ei tule km-korvaukset automaattina jos joku sopiva bussilinja vaan kulkee niin että sillä ehtii...sama vaikka pitää lähteä aamuyöllä klo 3 ja odottaa tunti vaihtoa.

Mitään kilometrikorvauksia ei työmatkasta saa muutenkaan. Työmatkavähennys ei ole mikään korvaus, vaan se että ei tarvitse maksaa veroa työmatkasta.

Vierailija
128/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi

"Kaveri".  Kuluihin pitää laskea bensan lisäksi myös se, että joutuu moista sniidua hirviötä kestämään myös työajan ulkopuolella.

Vierailija
129/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
130/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuttelisin tämän tyypin ohi aamusin ja Lujaa;

En todellakaan ottas kyytiin, ottakoon julkisen välineen, ai niin mutta; sehän maksaa😣

Vierailija
131/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä ovat ap ja ap:n työkaveri? Ihan kiinnostuksesta kysyn .

18 ja 19. 

Kysymys siis ensi kesän kesätöistä ;)

ap

Okei, tuo selittää kaiken.

Voit olla jämäkkä ja  sanoa ettet ilman eri korvausta kuljettele ketään. Sun auto, joten sinä  määrää ehdot. Ei ole mikään pakko kuljetella ketään ilmaiseksi. Harkitsisin kyllä sinuna haluatko tuota idioottia edes autoosi koko kesäksi korvaustakaan vastaan, vai olisiko helpompi laittaa välit poikki. Tyyppi on umpitollo.

Vierailija
132/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi

Jospa kuitenkin matkustaisit bussilla. 

Siinä pääsee isompi porukka nauttimaan hyvästä seurastasi.

Vierailija
133/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. ajatko pimeää taksia?

on laitonta ottaa maksua kyydistä maksamatta siitä veroja

Vierailija
134/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pilaisi suhteita työkaveriin ja sitä kautta esimiehiin. Tottakai kuskaan työkaveria pyytettömästi. Sitä paitsi saan veron palautusta työ matkoista

Vierailija
135/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet oikeassa. Voisit vaatia lisäksi maksua auton muista kuluista, joten työkaverin pitäisi olla tyytyväinen jos puolet bensakuluista riittää kun saa valmiin kyydin joka päivä.

Sano että mene sitten bussilla jos ei sovi osallistua bensakustannuksiin.

En ikinä velottaisi työkaveria auton muista kuluista. Bensahommat, totta kai.

Mieluummin kuljen julkisilla kuitenkin, jos tästä kulkemisesta haloo nousee, 

Vierailija
136/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytikaveri säästää bussikulut ja tekee niistä kuitenkin vielä työmatkavähennyksen.

Vierailija
137/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap oikeassa.

Vierailija
138/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siivelläeläjää huolisi kyytiin. Tulee varmaan asumaankin munluo ”kun sä nyt asut siellä kuitenkin”

Vierailija
139/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kaverin kävellä tai mennä bussilla. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
140/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on hän kyllä oikeassa siinä mielessä, että sä saat matkakulut takaisin verotuksessa joka tapauksessa. Sit taas, jos hän ilmoittaa ne myös vähennyksiin, niin toki pitäisi maksaakin. Helpompi ehkä ilmoittaa, että siirryt bussiin ilmaston vuoksi vaikka et sit siirtyisikään.

Matkakuluja EI SAA TAKAISIN VEROTUKSESSA, vaan matkakulut omavastuilla vähennettynä vähennetään verotettavasta tulosta. Käytännössä etu on siis matkakulujen määrää vastaavan palkan verojen osuus.

Huoh. Joo, kaikki tietää miten systeemi toimii, en ymmärrä tarvettasi tulla huutamaan. Muuttaako se pointtia jotenkin, että sanoo asian vääntämättä sitä rautalangasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi