Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista
Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.
Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.
Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse
Kommentit (529)
Toteaisin, että jos katsot löytäväsi ilmaisen autokyydin kuljettajineen muualta, niin ole hyvä ja käytä sitä koska ei ole minun tehtävä kuljettaa sua ilmatteeks töihin. No hard feelings, eix je.
Ohis, mutta näin yleensä en pyytäisi tai edes ottaisi vastaan ystäviltä maksua esimerkiksi yhdestä tai kahdesta autokyydistä, tai vaikka useammastakin jos kyse epäsäännöllisestä tapahtumasta.
Mutta jos kuljetaan viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen toisen autolla töihin tuhansia kilometrejä kuukaudessa, on todellakin kulut jaettava.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.
Missä kohtaa ap sanoi saavansa kilometrikorvauksen verotuksessa?
Maksaako työnantaja kilometrikulut - jolloin kyytiläisestä saa korotettua korvausta, vai meneekö matkat verotuksen kautta? Niin tai näin, ei työkaverin kuulu päästä ilmaiseksi kyydissä. Joutuishan tuo maksamaan kulkemisensa, jos sä et olis samassa työpaikassa.
Siinähän haluaa.
Haluan minäkin kaikenlaista, mutta toinen asia on saanko.
Minä muuttaisin tuosta työkaveri termistä sen kaveri osan -lois termiksi.
Sinun auto, sinun päätös ketä otat kyytiin.
Niin, ylimääräisiä kulujahan tuosta ei sinulle koidu, vaivaa kylläkin ja menetät tietysti mahdollisuuden rauhalliseen työmatkaan yksinäsi. Voisin silloin tällöin kuskata työkaveria jos itse kulkisin autolla, mutta en kyllä kehtaisi työkaverina olettaa toisen kuskaavan minua ilmaiseksi. Olisi tosi kiusallista. Kysyisin oma-alotteisesti mitä kaveri haluaa korvaukseksi avustaan.
4/5
Tällaista työkaveriahan ei oikeasti ole edes olemassa, mutta aloitus sai mammat raivon valtaan :D
Vierailija kirjoitti:
4/5
Tällaista työkaveriahan ei oikeasti ole edes olemassa, mutta aloitus sai mammat raivon valtaan :D
Kuule, näitähän on paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi
Kuulostat yhtä hyvältä seuralta kuin Sanna Marin, Hutisalo tai muut kuormasta syöjät. Loiset ja parasiitit eivät kuulu ystäväpiiriini. Oksettavia tyyppejä.
Sannan ei kyllä tarvitsisi maksaa että pääsee kyydissäni. Sinua sen sijaan en huolisi mistään hinnasta kyytiin.
Kuski/auton omistaja päättää paljonko kyyti maksaa. Eli sinä olet oikeassa, kulkekoon bussilla, jos kyyti ei kelpaa.
saat kaverin laatuseuraa, joten hyvä diili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki bensat, eli puolet autoilun muuttuvista kuluista olisi sopiva summa.
Verottaja laskee oman auton käytön kustannukseksi 0,25€/km, puolet tuosta on minimi millä viitsisin kuskata ketään. Parempi jos vaikka vuorotellaa, eli ajetaan vaikka vuoroviikon, niin se on reiluin vaihtoehto.
Niin, verottaja hyväksyy tuon summan VÄHENNETTÄVÄKSI VEROTETTAVASTA TULOSTA, et saa summaa suoraan hyväksesi.
Tuo sinun työkamusi on kyllä työmatkapummien aatelia.
Ensin vaatii kyytiä ja sitten kieltäytyy maksamasta kohtuullisesta korvausta.En ole väittänytkään että saisin verossa takasin tuon summan, vaan että tuon verran se autolla ajo oikeasti maksaa ja kohtuullista on että kyytiläinen maksaa puolet todellisista kuluista eikä mitään pulta bensoista, joka on käytännössä noin neljäsosa km-kulusta.
Minän en kyyditse ketään muuta töihin, kuin oman vaimoni silloin kun työajat sattuu yksiin.
Minä en kuskaa edes miestäni ilmaiseksi nyt kun tänä talvena kyyti sopii joka päivä. Sovittiin hinnaksi joka kolmas tankillinen mun autoon. Kulumisella ja muiilla kuluilla ei tässä ole väliä, autoni saa kuitenkin renkaanvaihtoa, pesua ja muuta huolenpitoa kotipihassa. Miehen auto kuluttaa sen verran enemmän, että kuljetaan vähäruokaisemmalla....paitsi jos keli suosii nelivetoa.
Eli kolmasosalla bensakuluista? Huono on sinunkin diili. Tosin en kyllä omalta puolisolta olisi mitään ottamassa, mutta meillä onkin yhteiset rahat.
En lukenut kaikkia viestejä, mutta tosiasia on ettei sinulla ole mitään velvoitetta ottaa ketään kyytiläiseksi. Sen vuoksi sinä olet se joka on AINA oikeassa tässä asiassa.
Sinun autosi, sinun tilasi ja aikataulusi. Aaaaaaameeeeeeen!
Kuulostat yhtä hyvältä seuralta kuin Sanna Marin, Hutisalo tai muut kuormasta syöjät. Loiset ja parasiitit eivät kuulu ystäväpiiriini. Oksettavia tyyppejä.