Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
61/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän ratikat, metro, junat ja dösät kulkee joka tapauksessa. Lopetetaan kaikki maksamasta mitään matkoista. Katotaan, kuinka kauan ajavat.

Vierailija
62/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaa menee enemmän, kun kyydissä on matkustaja. Fysiikan laki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaverin asenne on tuo, en edes harkitsisi kimppakyytiä. Jos kulkisitte vaikka vuoroviikoin toisen autolla, asia olisi ihan eri. Tuollainen pummi ei todennäköisesti maksa ikinä mitään..

Vierailija
64/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 15 vuotiaana kun en vielä ymmärtänyt miten nää hommat toimii, olisin voinut kuvitella ettei mun kuulu maksaa. Mutta kun kasvoin aikuiseksi, ymmärrän että puolet bensasta on hyvinkin kohtuullinen. Onko sitten niin, että jotkut ei tajua vielä aikuisenakaan?

Vierailija
65/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki bensat, eli puolet autoilun muuttuvista kuluista olisi sopiva summa.

Verottaja laskee oman auton käytön kustannukseksi 0,25€/km, puolet tuosta on minimi millä viitsisin kuskata ketään. Parempi jos vaikka vuorotellaa, eli ajetaan vaikka vuoroviikon, niin se on reiluin vaihtoehto.

Niin, verottaja hyväksyy tuon summan VÄHENNETTÄVÄKSI VEROTETTAVASTA TULOSTA, et saa summaa suoraan hyväksesi.

Tuo sinun työkamusi on kyllä työmatkapummien aatelia.

Ensin vaatii kyytiä ja sitten kieltäytyy maksamasta kohtuullisesta korvausta.

En ole väittänytkään että saisin verossa takasin tuon summan, vaan että tuon verran se autolla ajo oikeasti maksaa ja kohtuullista on että kyytiläinen maksaa puolet todellisista kuluista eikä mitään pulta bensoista, joka on käytännössä noin neljäsosa km-kulusta.

Minän en kyyditse ketään muuta töihin, kuin oman vaimoni silloin kun työajat sattuu yksiin.

Vierailija
66/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, sanopas ap työkaverillesi ihan suoraan ja selkeästi, että jollei hän osallistu pyytämälläsi summalla kuluihin, niin et ota häntä kyytiin. Todennäköisesti arvostaisi sinua ihmisenäkin enemmän, jollet anna käyttää itseäsi hyväksi noin selkeässä asiassa.

Pidä puolesi, sitä ei kukaan muu tee puolestasi. Pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä.

Vierailija
67/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottaja laskee oman auton käytön kustannukseksi 0,25€/km, puolet tuosta on minimi millä viitsisin kuskata ketään. Parempi jos vaikka vuorotellaa, eli ajetaan vaikka vuoroviikon, niin se on reiluin vaihtoehto.

Niin, verottaja hyväksyy tuon summan VÄHENNETTÄVÄKSI VEROTETTAVASTA TULOSTA, et saa summaa suoraan hyväksesi.

Se 25snt on kuitenkin verottajan laskema kilometrihinta autolle, sen mukaan mennään vaikka autollinen saakin takaisin vain veroprosenttinsa verran tuosta kulusta, ei se työmatka ole kenellekään ilmainen. Joko kuluu kengänphjat tai potää ostaa jalkarasvaa jos kengittäkin menee.

Vierailija
68/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että käveleminen on ilmaista.

Vierailija
69/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45km x 0,25€/km = 11,25€ on asiallisesti ottaen kustannus omalla autolla kulkemisesta suuntaansa. Paljonko maksaa bussilippu?

11,25€ työpäivän molempien suuntien kustannuksesta olisi ihan ok korvaus kyydissä kulkevalta kaverilta, eli puolet todellisista kuluista. Varmaan tuo summa olisi suunnilleen sama kuin yhdensuuntainen bussilippu? Eli kummankin kulut puolittuu, eli aika reilu juttu.

Kiva yhtälö, mutta 0,5€/km on aika kova kulu, enemmän mitä verottaja hyväksyy ja se on jo aika paljon sekin...

Onko sulla näössä jotain vikaa vai oletko vain tyhmä? Tuossa lukee 0,25€ ja summa on laskettu yhteen suuntaan. Kahteen suuntaan hinta olisi 22,50€ ja puolet siitä on monimutkaisten matemaattisten kaavojen kautta 11,25€

Vierailija
70/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeehan se bussikin joka tapauksessa, joten ilmeisesti työkaverisi ei maksaisi myöskään bussilippua.

Vierailija
71/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänytkään että saisin verossa takasin tuon summan, vaan että tuon verran se autolla ajo oikeasti maksaa ja kohtuullista on että kyytiläinen maksaa puolet todellisista kuluista eikä mitään pulta bensoista, joka on käytännössä noin neljäsosa km-kulusta.

Minän en kyyditse ketään muuta töihin, kuin oman vaimoni silloin kun työajat sattuu yksiin.

Minä en kuskaa edes miestäni ilmaiseksi nyt kun tänä talvena kyyti sopii joka päivä. Sovittiin hinnaksi joka kolmas tankillinen mun autoon. Kulumisella ja muiilla kuluilla ei tässä ole väliä, autoni saa kuitenkin renkaanvaihtoa, pesua ja muuta huolenpitoa kotipihassa. Miehen auto kuluttaa sen verran enemmän, että kuljetaan vähäruokaisemmalla....paitsi jos keli suosii nelivetoa.

Vierailija
72/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen tapaus kimppakyydin ehdottajasta on tyyppi, joka aikoo toimia vain kyytiläisenä. :D 

Et voi töiden jälkeen pistäytyä, vaikka kylässä, kahvilla tai kaupungilla, koska toinen pitää toimittaa kotiin. Lisäksi nämä "pitkän matkan lokit" alkaa kyllä vaatimaan lisäkuljetuksia. 

No sehän on kuin Solsidanin Ove! Minä kyllä luulen, että tämä aloitus on vitsillä tehty.

Kyllä tuollaisia ihmisiä on.

Vierailija
73/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää hyväkseen sinua kirjoitti:

Voi apua, sanopas ap työkaverillesi ihan suoraan ja selkeästi, että jollei hän osallistu pyytämälläsi summalla kuluihin, niin et ota häntä kyytiin. Todennäköisesti arvostaisi sinua ihmisenäkin enemmän, jollet anna käyttää itseäsi hyväksi noin selkeässä asiassa.

Pidä puolesi, sitä ei kukaan muu tee puolestasi. Pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä.

Todellakin, pidä puolesi! Ehkä voisin kokeeksi ehdottaa että tule kyydissä viikon ja maksa puolet kuluista, sitten voi vapaasti päättää meneekö bussilla vai jatkaako kulujen jakamisen, minkäänlaista venkoilua en katsoisi, jos maksaminen lakkaisi kiinnostamasta, voi yhtä hyvin kokeilla pääseekö sillä bussilla ilmaiseksi?!

Vierailija
74/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää maksaa kyydistä, muuten ei ole asiaa kyytiin.Aika röyhkeää ehdottaa säännöllistä kulkemista ilmaiseksi toisen kyydissä.Varmaan kuitenkin ilmoittaisi verottajalle kulkevansa itse ja saisi matkavähennykset,Itse en kyllä ottaisi ketään kyytiini, vaikka maksaisi, haluan kulkea omaan aikatauluni mukaan.

Vierailija
75/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkeehan se bussikin joka tapauksessa, joten ilmeisesti työkaverisi ei maksaisi myöskään bussilippua.

Todennäköisesti kaverin kyydissä kulkeminen olisi lisäksi vielä paljon nopeampi ja helpompi tapa kuin julkiset, jos työajat ovat samat ja asuvat siten että yhteiskyyti toimii hyvin. Todella röyhkeää alkaa vaatimaan kyytiä jollain nimellisellä korvauksella, saati täysin maksutta.

Vierailija
76/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helkutti että alkoi suututtamaan ap:n työ"kaveri". Kunnon pummikusipää. Itsellä ei ole ajokorttia ja ikinä koskaan en ole ilmaiseksi kenenkään kyydillä kulkenut, aina olen tarjonnut rahaa jos kyytiä tarjottu ja varsinkin jos itse sitä olen pyytänyt. Se vain kuuluu että korvataan. Kuvottavia tuollaiset pummit. Tiedän että vaikea sanoa tuollaiselle mutta nyt pistät stopin tuollaiselle pummailijalle. Raukka ei tosiaan taida tietää miten kallista bensa ja auton ylläpito on. Puolet bensoista ja piste. Tai menkööt sillä bussilla.

Vierailija
77/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ovat ap ja ap:n työkaveri? Ihan kiinnostuksesta kysyn .

Vierailija
78/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää hyväkseen sinua kirjoitti:

Todellakin, pidä puolesi! Ehkä voisin kokeeksi ehdottaa että tule kyydissä viikon ja maksa puolet kuluista, sitten voi vapaasti päättää meneekö bussilla vai jatkaako kulujen jakamisen, minkäänlaista venkoilua en katsoisi, jos maksaminen lakkaisi kiinnostamasta, voi yhtä hyvin kokeilla pääseekö sillä bussilla ilmaiseksi?!

Niinpä, kulkeehan se bussikin sen saman reitin, vaikka tämä pummi ei kulkisi siinä eikä maksaisi kyydistä, joten varmaan pääsee helposti kulkemaan myös ilmaiseksi.

Vierailija
79/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottais kyytiin ees maksusta.

Siis säännöllisesti, satunnaisesti on eri.

Oma vapaus ja aika on niin tärkeää, siksi oma auto onkin.

Joutuis joka päivä sumpliin aikatauluja, odotteleen toista, eikä vois hoitaa asioita työmatkalla. Tulisi vielä kalliimmaksi käydä vartavasten sitten vielä asioilla.

Vierailija
80/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vielä kaikkia kommentteja mutta onko jo mainittu sekin että auton omistajalle voi tulla ajanhukkaa jos kyyditettävä myöhästelee tai vaikka jos itse tulee treffipaikalle vähän etuajassa.

Ja tosiaan se että itse ei välttämättä kotimatkalla aja suoraan kotiin vaan kaupan tai kaverin kautta. Voin jo kuvitella kuinka se työkaveri alkaa valittaa siitä että ei pääse heti nopeasti kotiinsa vaikka kyyti on luvattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi