Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista
Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.
Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.
Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse
Kommentit (529)
Oikeassahan se työkaveri on sillä hänestä aiheutuva kulutuslisä matkaan menevään bensaan on minimaalinen. Joku euro per päivä nykyisillä bensanhinnoilla riittänee jo kattamaan sen.
Kannattaa opetella suojautumaan hyväksikäyttäviltä tuttavilta. "Ei käy" on siihen hyvä fraasi, ilman sen kummempia selittelyjä tai anteeksipyytelyjä. Kannattaa opetella tunnistamaan (oma epämukava olo esimerkiksi kertoo) pienissä asioissa, niin osaa toimia päättäväisesti jos tulee jotain isompaa. Nämä osaavat myös syyllistää ja manipuloida.
Miksei ihmiset voi hankkia omaa autotallia ja työkaluja vaan on aina lainailemassa ja tunkemassa ilmaseksi korjaamaan ja huoltamaan minun taliin minun työkaluilla, kas kun eivät pyydä että minä korjailisin kun työttömänä on vapaa aikaa paljon.
Ihan oikeesti on alkanu vi t u tamaan tuommoset pu mmit tuttavat. Karkki kavereiksi noita pentuna sanottiin.
Ostakaa omat työkalut ja menkää vuokrahalliin korjaamaan romunne, niin ja ostakaa oma peräkärry, minä en enää lainaa "pikkusen" mitään. Elekää tulko pyytämään enää IKINÄ minulta mitään!!
Itse joskus opiskelijana kieltäydyin kyytitarjouksesta yhden kerran jälkeen kun en tiennyt miten korvauksien kanssa toimia. Jotenkin ajattelin, että tietenkin pitäisi maksaa saman verran kuin menisi rahaa bussiin, jolla muuten olisin kulkenut, mutta toisaalta se tuntui isolta korvaukselta antaa kyydistä. Joten nuoren aivoilla päädyin vain käyttämään bussia. :D Eli mielipide: ehdota kyydittävälle jotain korvausta joka on molemmille kohtuullinen.
500€ kuukaudessa jos joudun sinua kestämään työmatkoillanikin.
Oikeasti en ottaisi edes riesakseni noin hölmöä ihmistä.
Ja tuo ilmaiseksi loisiva voi myös vähentää verotuksessa työmatkakulut. Älä kyyditse ainakaan ilman korvausta, en minäkään, ajelen yksin.
Itse kuskasin joskus työkaveria aamuisin kyydissä, kun ajoin bussipysäkin ohi muutenkin. Työkaveri olisi joutunut kulkemaan kahdella eri bussilla päästääkseen töihin. Koskaan ei työkaveri tarjonnut rahaa matkoistaan, en tosin olisi ottanutkaan rahaa vastaan. Ainoa, mitä ihmettelin asiassa oli se, että ei koskaan edes kiittänyt kyydistä. Ei koskaan.
Uskomattomia loisia maa päällään kantaa. En edes ilkeäisi kulkea kenenkään kyydillä tarjoamatta siitä jotain korvausta. Itse en ottaisi kyytiin ilmaiseksi, maksaahan se kulkeminen minullekkin. Ennemmin maksan yksin ja ajan yksin, kuin että kuskaisin tuommoista saitaa loista mukanani.
Mulla naapuri-työkaveri vähän loukkaantui, kun en lähtenyt työmatkalla tarjottuun kyytiin vaan toistuvasti kieltäytydyin. Alle 2 km, halusin todellakin kävellä sen matkan, en siksi kieltäytynyt etten olisi halunnut kyytiin. Mun pää tarvitsee virkistystä ennen töihihn menoa, ihana kävellä raittiissa ilmassa. Pyöräilykaudella sitten jo pyöräilinkin, ylimääräisen lenkin kautta, eikä sitten enää ollut ongelmaa, ei voinut tarjota kun olin pyörällä.
Voit vaatia kaveriltasi seksiä vastapalvelukseksi. Ei tarvitse euroja ja senttejä ja kilometrejä laskeskella kun on vaan se laaki ja keikka. Olisi hyvin tyydyttävä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuskasin joskus työkaveria aamuisin kyydissä, kun ajoin bussipysäkin ohi muutenkin. Työkaveri olisi joutunut kulkemaan kahdella eri bussilla päästääkseen töihin. Koskaan ei työkaveri tarjonnut rahaa matkoistaan, en tosin olisi ottanutkaan rahaa vastaan. Ainoa, mitä ihmettelin asiassa oli se, että ei koskaan edes kiittänyt kyydistä. Ei koskaan.
Vi ttu mikä sika!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vaa ollut etunimi Rami, lyhyt punatukkainen ja ärrävikainen kaveri, joka väänsi Tampereen murretta? Tuli vaan mieleen, kun aikoinaan kuskasin yhtä uutvarttia työpaikalle ja töistä kotiin, kun asui siinä työmatkan varrella. Pysäkki oli vastapäätä hänen kämppää ja kaverilla oli vieläpä maksettu bussikortti. Silti tykkäsi kulkea kyydilläni - ilmaiseksi. Sitten kun muutin ja työmatkani muuttui siten, etten enää voinut järkevästi kulkea niin että olisin noukkinut hänet aamulla kyytiin, niin siitä otti sitten niin nokkiinsa, ettei viikkoon edes morjestanut. No, olihan sillä se bussikortti ja pysäkki kämpän vieressä, niin mikä ongelmana? Vähän semmonen yksinkertainen ja vinksahtaneen oloinen tyyppi. Sitten vielä kyydissä ollessaan marisi autosta, että kuinka siitä pitäisi korjata tuo pikkuvika, jonka takia muoviosat natisee. Neuvoja siltä tuli joka asiaan kuin apteekin hyllyltä ihan neuvoja kysymättä ja kaipaamatta. Se on sitten niin mukavaa, kun työkaveriksi valikoituu joku täysi idiootti.
Älä ota vaivoiksesi , jollei ole valmis maksamaan vaivattomuudesta ja mukavuudesta. Minä en kuskaisi ketään omalla kustannuksellani. Kaikki jotka ovat joskus kyydissäni kulkeneet , ovat mielellään maksaneet matkansa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan se työkaveri on sillä hänestä aiheutuva kulutuslisä matkaan menevään bensaan on minimaalinen. Joku euro per päivä nykyisillä bensanhinnoilla riittänee jo kattamaan sen.
Jos se kerran on noinkin halpaa, niin onko siihen kustannukseen osallistuminen liikaa vaadittu? Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada.
Kuka vi7tu edes miettii kuskaavansa ilmaiseksi työkaveria. Itselle ei tulisi kuuna päivänä mieleen. Yksittäisen kyydin ymmärrän ja yleensä ihmiset haluavat muutaman euron siitäkin antaa ihan omasta aloitteesta.
Joku provohan tämäkin lanka on, ei noin vajaata porukkaa ole edes olemassa mitä AP selittää.
En halua olla loisten kanssa missään tekemisissä.
Sinun ei pidä pyytä puolia bensoista, vaan sitä mikä on kilpailukykyinen vaihtoehto työkaverisi matkalle. Jos hän kulkisi muuten bussilla, niin tarjoa vaikkapa 90 % bussilipun hinnasta.
Tuollaista työkaveria en ottaisi rahastakaan kyytiin.