Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
381/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä kokeilla ja vedota juuri ilmastonmuutokseen eli perustella ilmaiskyyti saastumiselle. Sehän on bussille sama, ajaako yhtä ihmistä tyhjempänä vai täydempää. Polttoainekulutuksessa ei ole niin isoa eroa, joten hyvin voit vaatia bussikyydin ilmaiseksi, onhan bussi muutenkin menossa sinne. Sano tämä työkaverillesi.

Kuka oli se vihreiden (kansanedustaja kenties?), joka puolusteli omaa reissailuaan nimenomaan tuolla. Finnair kuulemma muutenkin lentää eri paikkoihin (etelän aurinkoon yms), joten onko hän koneessa tai ei, ei aiheuta yhtään ylimääräistä hiilidioksidipäästöä.

Ja kuittailijoille, tämä ei ollut provo tai sarkastinen kommentti. Joku varmaan muistaa sen matkustelijan nimen, joka puolusteli reissailuaan vihreillä arvoilla.

Vierailija
382/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se jolla on jo kulkuneuvo on velvollinen ottamaan myös muita kyytiin jos kulkuneuvossa on tilaa. Tämän pitäisi olla itsestään selvyys.

Ai että saisi lokkeilla omistajan piikkiin.

Okei,mä tuun teille sitte syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

No mitenkäs ne hoksottimet pelaa?

Olet nimittäin väärässä ketjussa.

Vierailija
384/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vastaus kysymykseen: varmasti paremmin kuin sinulla, nimittäin.

Vierailija
385/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kysymykseen: varmasti paremmin kuin sinulla, nimittäin.

Ei oikein siltä vaikuta, kirjoittelet keltaisen nesteen kyllästämää tekstiä vähän minne sattuu.

Vierailija
386/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki bensat saa maksaa koska auton pitäminen on kallista sulle.

Eikä sille nistille  ainakaan.

Jos ei tajua niin anna sen peelon mennä omin avuin.

Vierailija
387/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogisin vaihtoehto on, että työkaverisi ostaa itselleen auton ja kuljette esim vuoroviikoin sinun ja hänen autollaan ja kumpikin maksaa vain omat bensiinikulut.

Vierailija
388/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettet voi ottaa kyytiin koska sinulla on rendezvous seksikumppanisi kanssa työmatkalla - - autossa.

Vierailija
389/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kimppakyyti ja silloin kyydistä maksetaan. Auton omistaja valitsee kyytiläiset.

Kuljin itse autottomana kimppakyydissä viisi vuotta ja maksu oli 5€/pvä, matka oli samat 45km suunta. Maksu oli puolet pienempi kuin junalla tai bussilla. Töihin lähtöaika oli aina sama ja paikalla oli hyvä olla tai jäi kyydistä. Matkalla sovittiin kotiinlähtöaika. Jos lähtöaika ei sopinut, kuljit kotiin muulla keinoin. Homma toimi hyvin.

Kaikki saivat laittaa verotukseen saman työmatkakulun eli bussin tai junan, kaikki hyötyivät koska todellinen kulu oli pienempi. Verottaja ei hyväksynyt oman auton käyttöä koska julkinen liikenne kulki.

Kun sitten ostin auton, vaihdoin autollisten kimppakyytiin, jossa jokainen ajoi yhden päivän viikossa. Toki verotukseen laitettiin matkat julkisten mukaan.

Ajallisesti tapahtumat sijoittuvat yli kymmenen vuoden päähän, joten veroseuraamuksia asian julkituomisesta ei ole - jos joku sitä miettii.

Vähän ohi aiheesta, mutta toisaalta jos verottaja saa tietää, että joku on toiminut laittomasti yli 10 v sitten ja ko. asiat ovat rikosoikeudellisesta näkökulmasta vanhentuneet, voi verottajan kannattaa tutkia tarkemmin ko. henkilöiden tuoreemmat tekemiset, koska tällaisilta löytynee todennäköisemmin uudempiakin asioita, jotka eivät ole menneet niin kuin pitäisi?

Eiköhän tuolla Arkadianmäellä tehdä vähän isompiakin rikkeitä....

Eri

Vierailija
390/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vois piereskellä autossa rauhassa > en kyyditsis edes puolien bensojen hinnalla

Voisi sanoa että laita nenä peppuun👃🏼🍑💨💩

Vierailija
391/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen se toinen lokkeiluketju. Miten ulkomailla asuvan luo on tulijoita naapurin siskonkumminkaimasta lähtien. Ihmiset, joiden kanssa ei olla edes tekemisissä, tunkevat kylään, kun joku edes etäisesti tuttu asuu ulkomailla kohteessa, minne halutaan matkustaa mutta ei haluta maksaa hotellista. Paras tai pahin tapaus oli se, kun henkilö A, joka asui ulkomailla, ei voinut majoittaa Suomesta tulevia matkalaisia. Niinpä tämä matkailija tai matkailijat ehdottivat, että henkilö A maksaisi heidän hotellinsa kun ei kerran voi majoittaa kotiinsa.

Mutta aloitukseen. Tietenkin kyyditettävä maksaa bensat. Tosin sekään ei taida korvata oman rauhan menetystä. Laittaisin varmaan kulkemaan bussilla.

Vierailija
392/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että menee vaan autolla, sinä menet bussilla :-)

Vierailija
393/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu kuin niissä ketjuissa joissa muutetaan toisen omistamaan kämppään, ja vaaditaan ilmaista tai puoli-ilmaista asumista koska sehän asuu täällä muutenkin. Muistakaa nyt, ettei siitä autokyydistäkään saa maksaa kohtuullista korvausta, koska muutenhan sitä kerryttää toisen omaisuutta jos sillä on autosta vielä rahoitusta jäljellä.

Vierailija
394/529 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
395/529 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama juttu kuin niissä ketjuissa joissa muutetaan toisen omistamaan kämppään, ja vaaditaan ilmaista tai puoli-ilmaista asumista koska sehän asuu täällä muutenkin. Muistakaa nyt, ettei siitä autokyydistäkään saa maksaa kohtuullista korvausta, koska muutenhan sitä kerryttää toisen omaisuutta jos sillä on autosta vielä rahoitusta jäljellä.

En minä maksa vuokraa puolisolleni. Hänen omaisuus kasvaa. Voi parviäly.

Vierailija
396/529 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hlön km-korvaus on 0,47/km.

397/529 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kyydittävä varmaan hakee ne kilometrikorvaukset myös verottajalta ja kumpikaan ei ilmoita verottajalle että on ollut kyytiläisiä. Ja sitten kuskaatte toisianne vuoropäivinä.

Vierailija
398/529 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näitä tyypillisiä minä minä -ihmisiä tuo työkaverisi. Totta kai sinulla on oikeus saada bensarahaa, ihan ääliömäistä työkaveriltasi olla tarjoamatta suorilta. On varmaan saanut aina kaiken helpolla vanhemmiltaan tms., eikä ole joutunut maksamaan mistään.

Vierailija
399/529 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 sivua juttua  bensarahasta, voisin väittää että  naiset kyseessä .

Vierailija
400/529 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Sinä ajat joka tapauksessa.

Eli kaverisi maksaa vain lisääntyneestä bensan ja auton kulumisesta tulevan osuuden. Ei puolia kaikesta.

Beggars can't be choosers. Kuski päättää miten kulut jaetaan. Kuskattava päättää tuleeko kyytiin vai ei. Tietysti voi neuvotella, mutta jos tästä tulee kinaa tai pahaa mieltä, nämä henkilöt varmaan muutenkin ovat ikävää matkaseuraa toisilleen, joten kuskin on silloin viisainta todeta että "matka-aika on mulla mun omaa aikaa, en halua luopua siitä, haluan ajaa yksin, sori".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän