Saamme tukia yhteensä...
1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:31"] 1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä? [/quote] Aika vähän, kun minä saan tyttäreni kanssa 1983€ kuussa, ja siis taloudessa minä + 8v tytär. [/quote] ? Me saadaan tyttären kanssa 1400.
[/quote]
Sori näköjään muistinkin väärin, mutta siis 1981,48/kk, tuossa suoraan excelistä. Toki tuossa on tuo vammaistuki mukana joka nostaa tukien määrää "normaalien tukien saajaan nähden.
Asumistuki 598,41 €
Elatustuki 153,63 €
Lapsilisä 152,74 €
Toimeentulotuki 859,97 €
Vammaistuki 216,73 €
Yhteensä 1 981,48 €
Minä ja mieheni saadaan tukia yht. Bruttona 990 + lapsilisä 210 € kahdesta lapsesta. Tosi tiukoilla ollaan. Mies on yksityisyrittäjä ja töitä on nyt tosi vähän. Yrittäjät eivät ole oikeutettuja työttömyyskorvaukseen. Jos työmäärä ei lisäänny on pakko lopettaa firma. Onneksi velkaa ei firmasta ole.
Asumistukea ei saada, koska asutaan omistusasunnossa, josta velkaa vielä vähän jäljellä.Niistä selvitään joten kuten. Säästöt on kohta syöty.
Tosi tiukoilla ollaan. Kaikki leivotaan itse. Kalastetaan paljon ja onneksi pakkanen on täynnä marjoja ja sieniä. Lehtiä meille ei tule. Auton käyttö minimoitu (vielä ei ole autoa uskallettu myydä jos firman työt elpyvätkin).
Onneksi jouluun on jo varauduttu etukäteen eli ihan ilman lahjoja ei lapset jää. Kummeille ja mummeille leivotaan joululahjat
Vuosi sitten miehen firmalla töitä niin paljon kuin ehti tehdä ja nyt ei koko syksynä juuri mitään. Minä tällä hetkellä sairauspv.rahalla. Jos hyvin käy pääsen palaamaan töihin toukokuussa. Sairauslomalle jäin viime keväänä.
Meillä kaksi lasta ja harrastukset onneksi edullisia (partio, uinti). Aina ollaan kierrätetty ja ostettu paljon käytettyä esim. Vaatteet ja huonekalut joten vielä ainakin pärjätään joten kuten. Astianpesukone hajosi juuri ja nyt tiskataan käsin.
Toimeentulotuki normin alle ei kenenkään tarvitse jäädä, ei siis työssäkäyvän, ei kenenkään.
Kaikki voivat hakea toimeentulotukea, olivatpa muut tulot sitten palkkaa tai työttömyysetuutta.
Yrittäjä ei saa toimeentulotukea, heillä ei jostain ihmeellisestä syystä ole sosiaaliturvaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:51"]Jumalauta!! Mä olisin onnellinen jos vuokran jälkeen jäisi 700e käteen!
terv sairaanhoitaja
pitäs vissiin munkin alkaa sosiaalipummiksi.
HÄVETKÄÄ LAISKAT PASKAT!!
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:31"]1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä?
[/quote]
Mitä kaikkia muita laskuja tuosta 700:sta pitää maksaa. Jos 700e jää pelkkään elämiseen on se aika paljon. Mutta jos tuosta vielä maksettavaksi laskuja, niin ei elämiseen jää paljoa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:51"]Jumalauta!! Mä olisin onnellinen jos vuokran jälkeen jäisi 700e käteen!
terv sairaanhoitaja
pitäs vissiin munkin alkaa sosiaalipummiksi.
HÄVETKÄÄ LAISKAT PASKAT!!
[/quote]
Kaikki työttömät eivät ole laiskoja paska sosiaalipummeja.
En ymmärrä ihmisiä jotka on kateellisia työttömille.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:51"]Jumalauta!! Mä olisin onnellinen jos vuokran jälkeen jäisi 700e käteen! terv sairaanhoitaja pitäs vissiin munkin alkaa sosiaalipummiksi. HÄVETKÄÄ LAISKAT PASKAT!! [/quote][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:31"]1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä? [/quote] Mitä kaikkia muita laskuja tuosta 700:sta pitää maksaa. Jos 700e jää pelkkään elämiseen on se aika paljon. Mutta jos tuosta vielä maksettavaksi laskuja, niin ei elämiseen jää paljoa.
[/quote]
siis kaikki laskut. puhelin/kuntosali/netti/vakuutukset/auto/vesi/sähkö/lääkäri... Mitä näitä nyt onkaan..ap
Voi vitun vittu! Miten on mahdollista, että verorahoja lapataan laiskureiden lapaan tuolla tavalla?? Yli 800€ toimeentulotukea??!! Ei saatana. Sosiaaliturvasta vois leikata yli puolet pois. Eipä ole ihme, ettei kaikille työt maistu. Sossu taitaa myöntää harkinnanvaraista tukea erikseen vielä Seiskan lehtilaskuihin, niin pysyy se älykkyys jatkossakin kuosissa.
Lol minä, mies ja lapsi saadaan 1800.. Vuokra on 790
2150€ minä, mies ja kaksi lasta.
Mies työtön, minä olen äitiyslomalla ja siinä ohella opiskelen.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:06"]Toimeentulotuki normin alle ei kenenkään tarvitse jäädä, ei siis työssäkäyvän, ei kenenkään.
Kaikki voivat hakea toimeentulotukea, olivatpa muut tulot sitten palkkaa tai työttömyysetuutta.
Yrittäjä ei saa toimeentulotukea, heillä ei jostain ihmeellisestä syystä ole sosiaaliturvaa.
[/quote]tää on totta. En saa mitään koska olen yrittäjä. En tylstä, en mistään.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:38"]
Toimeentulotukea pitäisi kyllä kolmen ihmisen saada paljon enemmän. .
[/quote]
Syy?
Sossu ei myönnä toimeentulotukea meille.. Ap
[/quote]
[/quote]
mieheni saa työttömyys korvausta n. 500€/kk ja minä äitiyspv rahaa n. 700€. Joten se lasketaan tuloksi
kolmen ihmisen taloudessa pitää jäädä 1050 käteen joten käskeppä laskee uudestaan.
ap
[/quote]
Minä ja 2 lasta
Kelan peruspäiväraha, netto 900e. Olen työvoimakoulutuksessa ja tuohon sisältyy ylläpitokorvaus 9e/pvä, lisäksi saan korotettua päivärahaa koulutuksen ajan.
asumistuki 550e
lapsilisät 316e
elatustuet 290e
yhteensä 2056e, vuokraan menee 900.
Tietysti elatustuen ja lapsilisät saan myös töissä ollessa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:56"]
VOI VITTU SAAN KK-PALKKANA VÄHEMMÄN MITÄ TÄÄLLÄ NOSTETAAN TUKIAISINA! hohhoijaa.
Taidan lopettaa työt. Vittu mitä paskaa.
Ja asumistukea en saa koska liikaa säästöjä..
[/quote]
no meillä ei ole säästöjä ja vaikka saatkin kk palkkana vähemmän, niin se on sentääb yhden ihmisen palkka. 1500/3=500€ per ihminen.