Saamme tukia yhteensä...
1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:06"]
Onpas viesti 49 typerä. Ei töihinkään niin vaan mennä.
[/quote]
Moni saisi töitä kun viitisisi asian takia nähdä vaivaa muutakin kuin paristi emailata sitä susipaskoa CV:tään jonka tehnyt jollain keharien tyänhakukurssilla päin sitä ihtiään. Mutta ei, kotivitunkatu tai bb ja kaljan/siiderinlitkiminen sipsien rouskuttelun ohessa sohvalla nappaa paremmin.
Se että sinä saamaton sepeliemätin et siinä ole onnistunut kun olet tyhmä kuin keharilauma ei faktaa muuksi muuta. Ja aina voi työllistää itsensä, paitti että juu ei voi ku ...
...[ny tähän se helevetillinen kitinälista miks just ny ei voi ku uli uli ei saa tukisitä ja tukituota ja sellastapaskaahelevata!]
Tuttavani 2 lapsen yh saa tukia jotain 2000, + päälle "pimeät" elatusmaksut. Ei ole peruskoulun jälkeen käynyt mitään kouluja ja jos menisi töihin pitäis bruttopalkan olla yli 2500. Ei siis mitään kannustinta lähteä töihin. Kuka saa ja kenelle annetaan..
Kyllä aika pieni palkka saa olla, että voisi olla noista tuista kateellinen. Oma hyvin vähäinen palkkanikin (n. 2300 taitaa olla brutto) jättää käteen aika tavalla enemmän. Ja jos (ja kun) tilastoihin on uskominen, olen palkkani kanssa ehdottomasti suomalainen pienituloinen kun sekä mediaani- että keskiansio ovat selvästi korkeammat. Jos vielä olisi muita työttömiä tai työläisiä jakamassa kustannukseni niin tässähän jäisi tonni jos toinenkin joka kuussa kulutukseen...Tämä siis suomalaisittain todella huonoilla tuloilla.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:11"]
[/quote]
Moni saisi töitä kun viitisisi asian takia nähdä vaivaa muutakin kuin paristi emailata sitä susipaskoa CV:tään jonka tehnyt jollain keharien tyänhakukurssilla päin sitä ihtiään. Mutta ei, kotivitunkatu tai bb ja kaljan/siiderinlitkiminen sipsien rouskuttelun ohessa sohvalla nappaa paremmin.
Se että sinä saamaton sepeliemätin et siinä ole onnistunut kun olet tyhmä kuin keharilauma ei faktaa muuksi muuta. Ja aina voi työllistää itsensä, paitti että juu ei voi ku ...
...[ny tähän se helevetillinen kitinälista miks just ny ei voi ku uli uli ei saa tukisitä ja tukituota ja sellastapaskaahelevata!]
[/quote]
Oon kyllä ihan työssäkäyvä ihminen, kiitos vaan. Tähän paikalleni oli 600 hakijaa ;) siltikään töihin ei mennä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:18"]
[/quote]
[/quote]
Oon kyllä ihan työssäkäyvä ihminen, kiitos vaan. Tähän paikalleni oli 600 hakijaa ;) siltikään töihin ei mennä.
[/quote]
Kuulostaa tyypilliseltä paskapuheelta että uskomisen laita siihen sitte on samaa paskaluokkaa.
Töihin pääsee jos niihin oikeesti haluaa, sitä vaan ei taho porukka myöntää kun se soffalla sittaus ja siiderin ja bb-paskan kans "seurustelu" on niin kivempaa perkele.
Maa nykyään täynnä kaikenmaailman "mulle heti kaikki oon isin pikku rinsessa!" idiootteja, ainoo teko mitä osaavat on rehottavan hiivasienen kasvatus saatana.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuulostaa tyypilliseltä paskapuheelta että uskomisen laita siihen sitte on samaa paskaluokkaa.
Töihin pääsee jos niihin oikeesti haluaa, sitä vaan ei taho porukka myöntää kun se soffalla sittaus ja siiderin ja bb-paskan kans "seurustelu" on niin kivempaa perkele.
Maa nykyään täynnä kaikenmaailman "mulle heti kaikki oon isin pikku rinsessa!" idiootteja, ainoo teko mitä osaavat on rehottavan hiivasienen kasvatus saatana.
[/quote]
Siinäpähän et usko. Hakisit sinäkin töitä, niin tietäisit millaista se on.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siinäpähän et usko. Hakisit sinäkin töitä, niin tietäisit millaista se on.
[/quote]
Minä olen töissä joihin olen joskus hakenut, välillä haastattelen teitä työpelkoisia jotka tykkäätte loisia. Kovasti vaikuttaa että sinusta ei olisi kuin kukkavaasiksi jos päälläsi oppisit joskus seisomaan, nyt valuu kasteluvedetkin ihan hukkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:09"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:51"]Jumalauta!! Mä olisin onnellinen jos vuokran jälkeen jäisi 700e käteen! terv sairaanhoitaja pitäs vissiin munkin alkaa sosiaalipummiksi. HÄVETKÄÄ LAISKAT PASKAT!! [/quote] Kaikki työttömät eivät ole laiskoja paska sosiaalipummeja. En ymmärrä ihmisiä jotka on kateellisia työttömille. [/quote] Ei ole oikein, että työtön saa enemmän kuin raskasta työtä tekevä sairaanhoitaja. [/quote] Ei ole ei, mutta se ei ole yhdenkään sossun asiakkaan vika tai häpeämisen aihe. Aika harva tt-tukiasiakas on oikeasti vain laiska paska. Niin ja sairaanhoitaja on hyvä ja hakee sitä toimeentulotukea jos kerran on vajausta, siihen ovat kaikki oikeutettuja. Tai lopettaa työnteon kokonaan, jos noin kateelliseksi tekee.
[/quote]
Minä kirjoitin tuon "Ei ole oikein, että työtön saa enemmän kuin raskasta työtä tekevä sairaanhoitaja. "
En ole kateellinen kenellekään.
Toistan, että tuo ei ole oikein. Systeemi on pielessä.
Ja lisäisin siihen vielä, että se ei ole myöskään yhteiskunnan kannalta järkevää. Kun on yhtä kannattavaa olla työttömänä kuin töissä, niin ollaan kohta kurjuuden kaivossa kaikki.
Kyllä mulle täällä Helsingissä on ainq koko vuokra huomioitu menoksi sossussa, vaikka onkin mennyt yli normien.
Ap:n tilanteeseen sanoisin että ota yhteyttä sosiaaliasiamieheen, sun ttt laskettu päin persiitä. Siis eihän siinä vaan tota perusosaa katota, vaan myös vuokra+lääkkeet+sähkö......
Laittakaa ihmiset paikkakuntia kehiin. Luulen et isos kauoungis on isompi toimeentuloki. Asuminen kumminki kalliimpaa.
Itse elän yksin ja yhteensä saan n. 1100€ puhtaana kuukaudessa. Sossusta tekemättä mitään.
Itse olen yhden lapsen yksinhuoltaja ja mikäli nyt jäisin työttömäksi, saisin kuitenkin työttömyyskassalta reilut 2000 euroa (brutto > eli netto n.1500 euroa) työttömyyskorvausta. En siis edelleenkään olisi oikeutettu ylimääräisiin tukiin (paitsi jo nyt saamani yh-lisä lapsilisään). Asumiskulujen jälkeen täällä Helsingissä ei toki käytettävät varamme kovin ruhtinaalliset olisi :(
Jos en työllistyisikään ansiosidonnaisen aikana, kokisin kuitenkin työurani ja työttömyydenkin aikana maksaneeni veroja sen verran, että olen oikeutettu jonkinlaiseen toimeentuloon tässä ns. hyvinvointivaltiossa eli ottaisin kyllä toimeentulotukea ja asumistukea vastaan. Mutta näiden olisi kuitenkin kai tarkoitus olla väliaikaisia? Vai?
Jos yrittäjä lopettaa yrittäjänä toimimisen, voi muiden lailla saada työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:31"]1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä?
[/quote]
Meillä tulee enemmän koska olen 9€ 'päivätöissä' eli orjantöissä. Se nostaa tulojamme vähän kun saa työkkäriin päälle 9€ verottoman ja 4,5€ verollisen korotuksen (voi se 9€ työkin kannattaa!)
Meillä on nettotulot yhteenä pikkuisen yli 1800€.
Käteen jää vuokran jälkeen noin 950€ mikä kuulostaa ruhtinaalliselta, mutta yllättävän nopeasti se hupenee.
Toki sähkölämmitys nostaa sähkölaskua, sekin vaikuttaa.
Ei ihan heikosti, mutta paremmin olisi rahaa jos molemmille olisi työtä (eikä vain minulle 9€ työllistetyn lisää).
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:31"]
1500€ yhteensä . Eli siis minä mies ja lapsi. Vuokran jälkeen jää kateen 700€. Onko tämä mielestänne paljon vai vähän? Paljonko te muut ketkä olette työttömänä saatte tukia yhteensä?
[/quote]
Aika vähän, kun minä saan tyttäreni kanssa 1983€ kuussa, ja siis taloudessa minä + 8v tytär.
[/quote]
:O Ja minä kun luulin, että 1 työttömän + 1 pakkotyötä tekevän + 2 lapsen perheemme reilu 1800€ netto oli suuri.
Pitäisi asua molempien erillään yhden lapsen kanssa niin olisi yli tuplatulot :|
Saan tukia vajaa 900e kuukaudessa. Tästä vuikraan 430e.
Vähän, tuossahan ovat myös lapsilisät.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:51"]Jumalauta!! Mä olisin onnellinen jos vuokran jälkeen jäisi 700e käteen!
terv sairaanhoitaja
pitäs vissiin munkin alkaa sosiaalipummiksi.
HÄVETKÄÄ LAISKAT PASKAT!!
[/quote]
No alapa työttömäksi laiskapaskaksi! Saa joku työpaikan sentään.
Tai jos alkaisit kaltaisekseni laiskapaskaksi ja tekisit yhä töitä täyden päivän saadaksesi työkkärin + verottoman 9€ korvauksen per päivä?
Jos on lapsia, saisit vielä 4,5€ verollisen lisänkin!
Älä siis valita, vaihda työsi jo palkattomaan työhön ja hymyile!