Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Wish-mobiilikaupasta?

Vierailija
01.12.2014 |

Latasin Wish-sovelluksen ja tilasin n. 50 eurolla vaatteita ja tavaraa. Pe-iltana tilasin ja nyt näyttää kaikki muut tuotteet yhtä lukuun ottamatta olevan "valmistellaan toimitusta" ja toimitetaan ohjelman mukaan parin päivän sisällä. Kuinkahan kauan kestää että saa tuotteet? En nyt ihan hirveästi odota laadulta mut jos nyt edes jonkintasoista olisi... Onko muilla kokemuksia Wishistä ja millaisia?

Kommentit (283)

Vierailija
61/283 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin jotain pientä ja nyt kinaan wish tuen kanssa, linkit avaavat toisen tuotteen tiedot ja lähetystunnukset, näyttää siltä että tuote tullut perille... Kahdesta tilaamastani vain toinen tullut... Onneksi tilannut vain muutaman euron krääsää...

Vierailija
62/283 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli kuulemma tilannut kenkiä ja sanoi että oli 39 kengän sijaan tullut 36. Oli laittanut valituksen ja tehnyt "palautuksen" niin rahat oli tullut takaisin ja tuotteen oli saanut pitää! Ja toinen kaverini tilannut kaiken näköstä eikä oo ongelmia ollut :) Kuulemma vaatteissa kannattaa ottaa 1-2 kokoa isompi kun normisti koska vaatteet tulee yleensä kiinasta niin ovat pieniksi suunniteltuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/283 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluisin kokeilla tilata sieltä jotain vaatteita! :---)

Vierailija
64/283 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse tykkäsin, kun ostin kännykkään suojamuovin 2 eurolla. 800 euron kännykkä tippui, mutta lasiin ei mitään jälkiä, vain muovi meni osittain rikki.

Vierailija
65/283 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendini oli ostanu tuolta 2e rannekellon, ajallaan oli tullut, samanlainen kuin kuvassa. Ainut ongelma oli että kellon taustalla oleva ankkuri oli mennyt poikki, ja ei saatu enää paikoilleen. Siinä sitten vitsailtiin, että toivo on menetty kun ankkurikin katkes :D

Vierailija
66/283 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin saappaat kokoani isommat, mutta silti olivat liian pienet. Wish-sovelluksen kautta lähetin kysymyksiä palautuksesta, jolloin pyydettiin lähettämään kuva tuotteesta. Kuvan lähetettyäni tuli vaan vastaus, että maksu on palautettu. Valitsin Klarna-laskun, jota en vielä ollut maksanut eli ymmärtääkseni en sitä maksakaan. Itse tuotteen palautuksesta jouduin tiedustelemaan useaan otteeseen, jolloin lopulta sain osoitteen, johon palautus tulisi lähettää, mutta postikulut siis kuulemma joutuu tosiaan itse maksamaan. Alkuperäiset postikulut oli 4€, joiden heidän mukaan pitäisi riittää kattamaan palautuksen määrän, mutta hei, saappaat maksaa postissa Suomen ulkopuolelle varmasti reippaasti enemmän kuin 4€. Laitoin nyt viestiä, että mieluummin pidän tuotteen, maksan siitä 23€ kaiken kaikkiaan ja myyn sen täällä kuin että maksan tyyliin 10€ vähintään tavarasta, jota en saa... Itse en enää aio käyttää sovellusta. AliExpress-palvelua olen joskus käyttänyt useampaankin otteeseen ja suosittelen ennemmin tilaamaan sieltä. Palautukset onnistui aina todella näppärästi ilman mitään kustannuksia ja kerran kun tuote jäi tulematta sain heti rahat takaisin. Kuitenkin samaa tavaraa sielläkin. 

Vierailija
67/283 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.feissarimokat.com/2015/10/koolla-on-valia/

Iidalla ei ainakaan ole kovin hyvä kokemus :D

Vierailija
68/283 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne luotettavia kun siellä lukee että entinen hinta ollut vaikka 30€ ja alennettuna 2€ uskaltaako niitä tilata

Vierailija
69/283 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus näissä verkkokaupoissa saattaa yhtäkkiä olla ne postimaksut ihan kauheita summia...

Vierailija
70/283 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilannut kengät kellon ja hupparin ja kaikkiin oon ollu tyytyväinen 😌

Vierailija
71/283 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteet tulee jostain päin aasiaa joten suuremmilla summilla tilatessa on mahdollista että paketti menee tulliin.

Yritin selvittää mistä tuotteet tulevat. Asiakastuesta vastaa automaatti, saman vastauksen joka kerta. Ei voi suositella tilaamaan, kun on noin hämärä alkuperä. Tulli muistuttaa sivuillaan, että "lähetyksen vastaanottaja on aina vastuussa tavaran tulliselvittämisestä".

Vierailija
72/283 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä sovellus eroaa Ebaysta, haluaako joku kertoa? Ainakin vilkaisulla näytti olevan samaa tavaraa kalliimmalla hinnalla kuin ebayssa.

Vierailija
73/283 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä sovellus eroaa Ebaysta, haluaako joku kertoa? Ainakin vilkaisulla näytti olevan samaa tavaraa kalliimmalla hinnalla kuin ebayssa.

Wishissä myydään halpaa kiinalaista romua eli hinta-laatu suhde eri kuin Ebaysta tai Amazonista tilaisi

Vierailija
74/283 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyksestä ja tavaroiden tulemisesta:

Wish on helppo käyttöinen sovellus. Olen tilannut Wish-sovelluksella monta kertaa vaatteita. Joidenkin vaatteiden laatu on huono, mutta jos ostaa jonkun vaatteet jossa on hyvät arvostelut voin taata, että ne ovat oikeasti hyvä laatuisia. Tilasin 11 päivää sitten sieltä 20 tavaraa ja niistä on tullut jo 3. Niiden tuleminen riippuu itse kaupasta. Jotkut tulevat viikossa ja joillain kestää kuukausi. Kun olet tilannut tuotteita niin jos tuotteen kohdalla lukee "lähetetty" ja sen ala puolella on päivämäärä esim. 11.12-28.12 niin tuotteen pitäisi tulla viimeistään silloin. Jos tuotteessa lukee jokin muu kuin "lähetetty" ja siinä on päivämäärä niin se päivämäärä tarkoittaa että tuote lähetetään vasta  silloin. Luotettavuudesta sanon sen että ainoastaan yksi vaate jonka olen joskus tilannut ei ole tullut. Syy miksi se ei tullut oli se, että kauppa josta vaate oli tulossa ei ollut enää käytössä. Sain siitä rahat takaisin. Olin myös tilannut tuolloin repun. Repussa kesti päivä kauemmin tulla  kuin mitä piti, joten sain siitä pienen korvauksen joka oli, että ensi kerralla kun  tilaan sieltä saan 4 euroa alennusta.

Tulli:

Minä ja monet ystäväni tilailevat Wishistä eikä kellekään ole tullut tulli maksuja. Ja uskoisin että Wishissä mainittaisiin jos olisi mahdollista tulla tullimaksuja.

Vaatteiden koosta:

Olen vasta 14-vuotias ja olen 163cm pitkä ja käytän normaalisti S kokoisia vaatteita, mutta kun tilaan Wishistä tilaan M kokoisia. M koko on minulle sopiva, joten kannattaa ottaa kokoa isompi, jos vaate on saanut arvosteluita joissa sanotaan että vaate oli pieni. Olen tilannut kerran sieltä farkut, mutta ne eivät istuneet hyvin päälle, joten en tilaa sieltä enää farkkuja.

Vaatteiden palautus:

En ole ikinä palauttanut vaatteita, joten palautuksesta en tiedä paljon, mutta tilauksessa mielestäni lukee palautus ohjeet.

Huonoja puolia Wishissä:

Jokaisessa tuotteessa on postitus maksu. Tilaukseni maksoi viimeksi 137 euroa ja tuosta 29 euroa oli posti maksuja. Toisaalta tuotteet ovat itse halpoja niin ei se parin euron postitus maksu joka tuotteessa ole niin paha. Tuolla 137 eurolla sain: Hupparin, Lippiksen, kaksi asua joissa on college housut ja niihin kuuluvat hupparit, viisi lyhyttä toppia/napapaitaa, urheilulegginsit, kahdet puhelimen kuoret, kaksi t-paitaa, hameen, kaulakorun, feikki lävistyksen ja college paidan.

Jos mietit tilaamista Wish-sovelluksesta niin katso vaatteiden arvostelut, mieti kokoa, muista että toimituksessa voi kestää ja kaikki vaatteet eivät ole tismalleen saman näköisiä kuin kuvassa. 

Vierailija
75/283 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin Wishistä. Kaks tuotetta tuli ajoissa mutta yks on jo 11 päivää myöhässä, joten en tiedä kannattaako enää edes odottaa koko tuotetta.

Vierailija
76/283 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin vaatteita, kaikki väärää kokoa, eikä siinä mitään, mutta kaikki olivat myös naurettavan huono laatuisia, kymmenen eri tuotetta ja yksikään ei vastannut kuvan tuotetta, hupparit on yhtä paksua kangasta kun T-paidat.

En suosittele ainakaan vaatteiden ostoa.

Vierailija
77/283 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut sisustukseen liittyvää tilpehöörää ja yhden paidan. Ihan tyytyväinen olen tuotteisiini ollut, muutaman viikon sisällä (kuukaudessa) ovat ilmestyneet. En tilaisi vaatteita tai oikeastaan mitään muutakaan ilman että luen arvostelut niistä ensin (vaatteet varsinkin tuppaa olemaan kiinakokoja eli normaalisti käyttämäni koko M on ollut tyyliin xxs). Plussaa myös se, että on suomenkielinen ja tilausta pystyy sovelluksen avulla seuraamaan, paljon parempi kuin esimerkiksi ebay. 

Vierailija
78/283 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko perille????

Vierailija
79/283 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilannut vaikka ja kuinka paljon. Jokainen tavara tulee eri paketissa. Eli jos yksittäisinä tavaran summa ei oo yli 22€ nii ei tuu ylimääräisiä maksuja.kuukaudessa on yleensä saapunut, välillä tulee jo viikossa- puolessatoista.

Vierailija
80/283 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tullit vaan pitäisi maksaa, ja alv yli 22€ ostoksista.

Ei kannata uskoa että "kyllä se kerrottaisiin siellä".