Näin sairaanhoitaja paljastan sen verran
Että henkilökunta alkaa nyt olla aika kyllästyneitä rokottamattomiin sairaalahoidossa. Vaikka tää ala ajan kanssa väkisinkin kyynistyttää, niin näitä potilaita kohtaan en juuri osaa tuntea muuta kuin ärsyyntymistä ja turhautumista, koska he todellakin vievät paikkoja niiltä, jotka niitä enemmän tarvitsee. Rokottamattomat koronapotilaat tukkivat sairaalat pahasti, se ei ole propagandaa vaan näen sen itse omin silmin ja tilanne vain huononee kun rokotekattavuus kasvaa aivan liian hitaasti. Miksi uskotte salaliittoteorioihin? Tulkaa j*malauta mun työpaikalle niin näette raadollisen totuuden. Hoikkia, perusterveitä, mutta täysin rokottamattomia ihmisiä erittäin heikossa hapessa koronan takia.
Kommentit (124)
Uskon, ja joudutaan varmaan keskustelemaan siitä millä oikeudella nämä ihmiset priorisoidaan syöpäpotilaiden ym. ohi hoitamisessa, jos tehohoidon kapasiteetti alkaa ylittyä.
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
En taida uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ja joudutaan varmaan keskustelemaan siitä millä oikeudella nämä ihmiset priorisoidaan syöpäpotilaiden ym. ohi hoitamisessa, jos tehohoidon kapasiteetti alkaa ylittyä.
Nykyterveydenhoidossa priorisoidaan työkykyiset ja -ikäiset potilaat. Ihmiset, joiden työpanos ja veronmaksukyky tulevaisuudessa on yhteiskunnan kannalta plus-merkkinen.
Olipa syy hoitoon auto-onnettomuus, infarkti tai rokottamattomuudesta johtuva koronasairaus.
Ikääntynyt syöpäpotilas on yhteiskunnalle arvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyterveydenhoidossa priorisoidaan työkykyiset ja -ikäiset potilaat. Ihmiset, joiden työpanos ja veronmaksukyky tulevaisuudessa on yhteiskunnan kannalta plus-merkkinen.
Olipa syy hoitoon auto-onnettomuus, infarkti tai rokottamattomuudesta johtuva koronasairaus.
Ikääntynyt syöpäpotilas on yhteiskunnalle arvoton.
Se ei pidä paikkansa. Päätökset tehdään lääketieteellisin perustein. Koronan kohdalla toimitaan samoin, onhan pian paljonkin faktaa siitä miten koronasta toivutaan tehohoidon jälkeen vai kuollaanko siihen tehohoidosta huolimatta. Silloin priorisointi tarkoittaisi, ettei tehohoitoa aloiteta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?
Entä kaikki muut omasta valinnasta johtuvat sairaudet? Tupakointi, alkoholi, ylipaino, urheiluvammat.. jne? Tehkääpä siellä terdeydenhuollossa nyt vaan omat työnne kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
Entäs ne rokottamattomat kollegat? Harmittaakos ne? Nekin kun voivat olla köllöttelemässä siellä osastolla .
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti ja kaikki jostain ambomaalta, eikös niin :) Sitä se tekee kun on elänyt lapsuutensa olemattoman terveydenhuollon piirissä. Ne kaatuu ihan mihin tahansa nuhaan kun mitään sietokykyä ei ole.
Voisko tää kirjoittaja jotenkin selventää, miten se, että ei kasva terveydenhuollon piirissä, alentaa ihmisen sairaudensietokykyä? Yritin pyöritellä tätä monilla eri tavoilla, enkä keksinyt vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti ja kaikki jostain ambomaalta, eikös niin :) Sitä se tekee kun on elänyt lapsuutensa olemattoman terveydenhuollon piirissä. Ne kaatuu ihan mihin tahansa nuhaan kun mitään sietokykyä ei ole.
Vai niin sinä persu uskot. Tässä sinulle tietoa Virosta, jossa ei pahemmin "ambomaalaisia" ole. Eilen yhden vuorokauden tartuntaluku oli 1046 ja sairaalassa 230, vaikka väestöä on alle neljäsosa Suomeen verrattuna. Laskepa huviksesi, paljonko nuo määrät tulevat olemaan meillä, jos (kun) tilanne menee yhtä pahaksi. Ja Virossakin tilanne on nyt vain pahenemassa.
Virossa on rokotekattavuus Suomea heikompi, ja siellä on käytetty paljon myös Johnson&Johnsonin rokotetta, joka on huonompi teholtaan. Suomessa taas ei ole.
Niin että mitä sitten. En ole ottanut rokotetta. Eikä ole muuten lähihoitsu vaimokaan ottanut ja töissä päivittäin. M33v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
Eli sieltä ei käy ilmi vaikkapa perussairautesi? Eikö tuosta ole ennemmin haittaa kuin hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Entä kaikki muut omasta valinnasta johtuvat sairaudet? Tupakointi, alkoholi, ylipaino, urheiluvammat.. jne? Tehkääpä siellä terdeydenhuollossa nyt vaan omat työnne kunnolla.
Ne ei tartu muihin. Etkö tajua eroa???
Vierailija kirjoitti:
Niin että mitä sitten. En ole ottanut rokotetta. Eikä ole muuten lähihoitsu vaimokaan ottanut ja töissä päivittäin. M33v
Etkö todella ymmärtänyt aloittajan tekstin pointtia? Ja tuollaisella ymmärtyksellä olet sitten jättänyt ottamatta rokotteen!
Juuri tuossa pari päivää sitten juttelin miehen siskon kanssa joka työskentelee sairaanhoitajana TAYSissa. Hän kertoi, että töissä on ihan yleinen ihmetyksen aihe miten lehtiin löytyy näitä terveydenhoitoalan ammattilaisia kertomaan, kuinka kaikki ovat kyllästyneitä ja turhautuneita rokottamattomiin koronapotilaisiin. Kyseisellä alalla kun valta osa ihmisten hoidettavista vaivoista on jollain tavalla itseaiheutettua, ei paljon jotku rokottamattomat siinä massassa hetkeuta.
Mä vähän veikkaan, ettei ap ole mikään sairaanhoitaja, vaan hysteerinen trolli.
Vierailija kirjoitti:
Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?
Rokottamattomat voivat tänään mennä ottamaan sen rokotteen.
Priorisoinnin paikka.