Näin sairaanhoitaja paljastan sen verran
Että henkilökunta alkaa nyt olla aika kyllästyneitä rokottamattomiin sairaalahoidossa. Vaikka tää ala ajan kanssa väkisinkin kyynistyttää, niin näitä potilaita kohtaan en juuri osaa tuntea muuta kuin ärsyyntymistä ja turhautumista, koska he todellakin vievät paikkoja niiltä, jotka niitä enemmän tarvitsee. Rokottamattomat koronapotilaat tukkivat sairaalat pahasti, se ei ole propagandaa vaan näen sen itse omin silmin ja tilanne vain huononee kun rokotekattavuus kasvaa aivan liian hitaasti. Miksi uskotte salaliittoteorioihin? Tulkaa j*malauta mun työpaikalle niin näette raadollisen totuuden. Hoikkia, perusterveitä, mutta täysin rokottamattomia ihmisiä erittäin heikossa hapessa koronan takia.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Nämä rokottamattomien syyllistämisjutut sattuu joka kerta kun luen niistä. Itselle on 3 lääkäriä suositellut etten rokotuta itseäni koska rokotteesta tulee minulle heti hengenvaaralliset allergiset seuraukset, kun itse kororonasta saattaisi tulla.
Eli en voi ottaa piikkiä edes vaikka haluaisin mutta silti jokainen "rokottamaton on uhka" on kun veistä haavassa kääntäisi.
Sinun kannattaa nyt ymmärtää, että sinä kuulut siihen väestönosaan, joka ei rokotetta voi ottaa, eikä tämä avaus näin ollen koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?
Ei niitä rokottamattomia jätetä hoitamatta! Mistä tuon repäisit?
Aloittaja kirjoittaa oikeasta asiasta, itse olen myös samanlaisesta suhtautumisesta saanut tietoja.
Sairaanhoitajista on pulaa useimmissa sairaaloissa ja monet heistä ovat hyvin väsyneitä jatkuvan työtaakan kasvamisen vuoksi. Aina kun sairaanhoitajia jää väsymyksen seurauksena pois, jäljelle jääneiltä yritetään vaatia vielä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
Tällaisia erikoistapauksia on hyvin vähän. Tuo väite kuulostaa samalta, kuin että "eno on polttanut kaksi askia päivässä 50 vuoden ajan ja on huippukunnossa". Eli saattaa olla yksi sadastatuhannesta, mutta suurimmalle osalle tämä ei päde. Sama rokotusten suhteen.
-inssi
siis, vievät paikkoja, KENELTÄ? Niiltä rokotetuiltako? Niidenhän ei pitänyt saada sitä koronaa, joten he ei tarvitse hoitoa??! Siis no ketä siellä pitäisi sitten hoitaa?
Eivät nämä ilmoitetut koronan takia sairaalahoidossa olevien määrät kyllä anna ymmärtää, että rokottamattomat "tukkivat" sairaalat...
Vierailija kirjoitti:
Eivät nämä ilmoitetut koronan takia sairaalahoidossa olevien määrät kyllä anna ymmärtää, että rokottamattomat "tukkivat" sairaalat...
Kai ymmärrät, että niissä sairaaloissa hoidetaan muitakin potilaita kuin koronapotilaita?
Vierailija kirjoitti:
siis, vievät paikkoja, KENELTÄ? Niiltä rokotetuiltako? Niidenhän ei pitänyt saada sitä koronaa, joten he ei tarvitse hoitoa??! Siis no ketä siellä pitäisi sitten hoitaa?
Ymmärräthän sinäkin, että sairaalat eivät ole olemassa vain siksi, että niissä hoidettaisiin koronapotilaita? Sairaalat toimivat tällä hetkellä ihan normaalisti, ja niissä hoidetaan sellaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat sairaalahoitoa esim. sairauden, onnettomuuden tai vaikkapa leikkauksen takia.
Laitoin just äänen pois kun uutisissa oli lässytystä aiheesta. Teillä ei ole siellä juuri mitään töitä kun lukuja katsoo. Älkää valittako.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
Vai niin. Miksi sulle ei voisi rokotetta antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti ja kaikki jostain ambomaalta, eikös niin :) Sitä se tekee kun on elänyt lapsuutensa olemattoman terveydenhuollon piirissä. Ne kaatuu ihan mihin tahansa nuhaan kun mitään sietokykyä ei ole.
Voisko tää kirjoittaja jotenkin selventää, miten se, että ei kasva terveydenhuollon piirissä, alentaa ihmisen sairaudensietokykyä? Yritin pyöritellä tätä monilla eri tavoilla, enkä keksinyt vastausta.
No mietipä vaikka sitä, keiden mukana Suomeen on rantautunut sairauksia jotka täällä kantiksien keskuudessa ovat ihan outoja kuten sirppisoluanemia, maksamadot, tuberkuloosi jne. jne. Tähän kehoon kun tarttuu vielä korona.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Teidän hoitajien pitäisi vaan jättää heidät hoitamatta. Katsoa vain toisaalle.. ja sinne he vähitellen hukkuisivat yskän alle.. ja tilanne ratkeaisi itsekseen..
Niin ne teki 2020 ja sai henkihieverissä selvitä kotona ilman mitään apua. Siksipä minulta ei tule pätkääkään apuja tälle taudille koska minua ei autettu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki tehohoidon potilaat mitään koronapotilaita ole. Kyllä esim .hengityskoneita tarvitsee moni muukin.
Ja sama somaliaksi, arabiaksi, venäjäksi, irakiksi, syyriaksi, pastuksi.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin just äänen pois kun uutisissa oli lässytystä aiheesta. Teillä ei ole siellä juuri mitään töitä kun lukuja katsoo. Älkää valittako.
Häpeä sanojasi, kusipää. Voi olla toinen ääni kellossa kun makaat avuttomana sairaalassa ja näet sen todellisuuden, missä sairaanhoitajat elävät. Sinut kyllä voisi hyvin jättää ilman hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä rokottamattomien syyllistämisjutut sattuu joka kerta kun luen niistä. Itselle on 3 lääkäriä suositellut etten rokotuta itseäni koska rokotteesta tulee minulle heti hengenvaaralliset allergiset seuraukset, kun itse kororonasta saattaisi tulla.
Eli en voi ottaa piikkiä edes vaikka haluaisin mutta silti jokainen "rokottamaton on uhka" on kun veistä haavassa kääntäisi.
Ei kannata syyllistyä jos itse kuitenkin tietää toimivansa mahdollisuuksien mukaan tartuntoja ehkäisykseen. Esim. toimimalla koronarajoitusten ja -suositusten mukaan.
Ei varmaan kannatakkaan, mutta masentaa kun joka paikassa (keskustelupalstoilla ja lehdissä) ollaan asenteella: ota jo se piikki jos et halua olla huono ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
Onkoon nuo niin laajat ettei sairaalassa näy mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
Mitä sitten uikutat? Oma valintasi sitten, jos sinua pidetään rokotekieltäytyjänä.
Rokottamattomia voidaan kauniisti ja kohteliaasti kannustaa ottamaan rokote, heidän omaksi parhaakseen.
Ihmisten käyttäyttymistä ohjaa useimmiten oman edun tavoittelu, joten rokotekin otetaan itsekkäistä syistä johtuen, eikä toisten ihmisten vuoksi.
Ei kannata syyllistyä jos itse kuitenkin tietää toimivansa mahdollisuuksien mukaan tartuntoja ehkäisykseen. Esim. toimimalla koronarajoitusten ja -suositusten mukaan.