Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin sairaanhoitaja paljastan sen verran

Vierailija
07.10.2021 |

Että henkilökunta alkaa nyt olla aika kyllästyneitä rokottamattomiin sairaalahoidossa. Vaikka tää ala ajan kanssa väkisinkin kyynistyttää, niin näitä potilaita kohtaan en juuri osaa tuntea muuta kuin ärsyyntymistä ja turhautumista, koska he todellakin vievät paikkoja niiltä, jotka niitä enemmän tarvitsee. Rokottamattomat koronapotilaat tukkivat sairaalat pahasti, se ei ole propagandaa vaan näen sen itse omin silmin ja tilanne vain huononee kun rokotekattavuus kasvaa aivan liian hitaasti. Miksi uskotte salaliittoteorioihin? Tulkaa j*malauta mun työpaikalle niin näette raadollisen totuuden. Hoikkia, perusterveitä, mutta täysin rokottamattomia ihmisiä erittäin heikossa hapessa koronan takia.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rokotetut koronan saavat. Mistä ihmeestä tälläinen luulo on, ettei se tartu? Rokoitetulla saattaa oireet olla lievemmät kuin rokoittamattomalla.

Vierailija
42/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tästä keskustelusta on poistettu mun alkuperäinen viesti!

T: ei voi allergian takia rokottautua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis, vievät  paikkoja, KENELTÄ? Niiltä rokotetuiltako? Niidenhän ei pitänyt saada sitä koronaa, joten he ei tarvitse hoitoa??! Siis no ketä siellä pitäisi sitten hoitaa?

Vaikka niitä, joiden tärkeitä leikkauksia lykätään nyt harmaan tulevaisuuteen, koska he tarvitsisivat tehohoitoa leikkauksen jälkeen.

Etkö seuraa uutisia? Et tietenkään, koska ajattelet vain itseäsi.

Vierailija
44/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rokotetut koronan saavat. Mistä ihmeestä tälläinen luulo on, ettei se tartu? Rokoitetulla saattaa oireet olla lievemmät kuin rokoittamattomalla.

Entä roikotetulla?

Vierailija
45/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän kaikki rokotetut saa. Osa saa, mutta oireet ovat lievemmät erittäin todennäköisesti.

Sen sijaan rokottamattomat saavat koronan melkein 100-prosenttisella varmuudella ennemmin tai myöhemmin. Osa useammin kuin kerran. On jo kolmekin kertaa koronan sairastaneista.

Vierailija
46/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh jos rokotteen teho on voimassa, jonkun 7kk niin kyllä ne rokotetutkin joutuu sairaaloihin ... Monellahan se jo täynnä.

Tämän hetken rokotteella pelataan aikaa .

Ja edelleenkin kyseinen rokote on uusi RNA ja ei voida tietää esim. 1-2v tulevia haittoja..

Ok että vanhukset ja riskiryhmät ottaa piikin.

Mutta että meitä muita pakotetaan ,vaikka kyseisen rokotteen piti olla vapaaehtoista.

Miksi influenssa rokote ei aiheuta samanlaista hysteeriaa.

Kyllä se influenssakin vie porukkaa sairaalaan.

Vierailija
47/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.

Jos jokin sairaus, allergia tms. estää rokottamisen, tämä kyllä näkyy potilastiedoissa.

Vierailija
48/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään tästä keskustelusta on poistettu mun alkuperäinen viesti!

T: ei voi allergian takia rokottautua

Mikä allergia sulla on? Mulle tuli paha anafylaksia antibiootista. Lääkäri tiesi ja lähetti ottamaan rokotteet sairaalaan, sain esilääkityksen ja oli aina hoitaja vierellä ja lääkäri lähellä- elossa ollaan, rokotettuna 🙂

Vierailija
49/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja oli näköjään käynyt lukemassa tietojani. Tuli piikittelyä rokotteesta ja esimerkkinä minuun liittyvä asia, joka oli kirjattu tietoihini...

Olen altistunut koronalle jo lukuisia kertoja, enkä ole siihen vielä sairastunut. Jos se tarttuu minuun, tarttukoot. Ihmisille ei yleensä tapahdu niin paljon pahaa mitä minulle on tapahtunut viime aikoina. Korona siihen päälle vaan, jos on tullakseen.

Vierailija
50/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?

Alkoholistit ja ylipainoiset eivät lähtökohtaisesti nosta muiden riskiä sairastua. Tuo on totta, että he vievät myös tavallaan omista valinnoistaan johtuen yhteiskunnan resursseja. Mutta tuohon olisi myös hyvin vaikea vetää rajaa. Esimerkiksi viinan ottaminen on lähtökohtaisesti oma valinta, mutta alkoholismi ei. Meistä aika moni myös käytää alkoholia silloin tällöin, mihin raja sitten vedettäisiin? Äitipuoleni kuoli lähtökohtaisesti alkoholismiinsa, mutta ei papereissa lue että ”kuoli viinaan” tai että oli viinan takia sairaalassa. Oli sairaalassa sairauksiensa takia, jotka kyllä hyvin todennäköisesti johtuivat alkoholin liikakäytöstä (esim maksassa ongelmia). Kukaanhan ei voi 100% kuitenkaan sanoa, että maksaongelmat johtuivat alkoholista, koska niitä voisi tulla myös raittiille. Tupakoitsijoiden tai ylipainoisten takia ei myöskään jouduta yhteiskuntaa laittamaan kiinni, rajoittamaan ihmisten elinkeinovapautta, eikä yritykset mene konkurssiin näiden takia. Rokottamattomat aiheuttavat harmia yhteiskunnalle muutenkin kun viemällä tehohoitopaikkoja. Rokote on joko otettu tai ei, ylipaino tai alkoholin liikakäyttö taas on suhteellista eikä täysin yksilön oma valinta. Moni ylipainoinen varmasti haluaisi laihtua muttei pysty, rokottamattomat taas saisivat rokotteen hyvin helposti niin halutessaan.

Vierailija
51/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.

Oikeaan lääkärityöhön eivät liity verbit uskaltaa tai suositella, varsinkaan konditionaalimuodossa.

Vierailija
52/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli pois sisar ap. Toisen tauti on toisen leipä. Paljon potilaita tarkoittaa paljonbperceitä pestäväksi tarkoittaa paljon ylitöitä tarkoittaa paljon rahaa tarkoittaa monta uutta käsilaukkua. Mikäs hätä teillä muka on.

Vierailija
53/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.

no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.

"Miten teen hoidostani mahdollisimman vaikeaa ja kallista yhteiskunnalle"- kootut vinkit osa A.

Älä suostu mihinkään rokotteisiin.

Älä suostu jakamaan mitään terveydellisiä tietoja, älä edes hoitavalle lääkärillesi.

Kyseenalaista kaikki mitä hoitava taho suosittelee lääketieteeseen perustuen.

JNE

Kiva kuitenki et kaikki hoidetaan hei

Vierailija
54/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että mitä sitten. En ole ottanut rokotetta. Eikä ole muuten lähihoitsu vaimokaan ottanut ja töissä päivittäin. M33v

Etkö todella ymmärtänyt aloittajan tekstin pointtia? Ja tuollaisella ymmärtyksellä olet sitten jättänyt ottamatta rokotteen!

Ei... Me ollaan sairastettu vaimoni kanssa korona eikä se ollut niin haastava tauti että piikkejä tarvittais. M33v

Vierailija
55/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois sisar ap. Toisen tauti on toisen leipä. Paljon potilaita tarkoittaa paljonbperceitä pestäväksi tarkoittaa paljon ylitöitä tarkoittaa paljon rahaa tarkoittaa monta uutta käsilaukkua. Mikäs hätä teillä muka on.

Ja sä ilolla maksat veroissasi kaikkien lisääntyneet perseidenpesut?

Vierailija
56/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti ja kaikki jostain ambomaalta, eikös niin :) Sitä se tekee kun on elänyt lapsuutensa olemattoman terveydenhuollon piirissä. Ne kaatuu ihan mihin tahansa nuhaan kun mitään sietokykyä ei ole.

Ai nyt olikin ambomaaselitys. Odotin kovasti, että vedetään läskikortti esiin. Tai puheenaiheen vaihto muihin kuluihin, mm. ke hity sapuun.

Vierailija
57/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei tartu muihin. Etkö tajua eroa???

Vähän hassua, että tätä edes tarvitsee kertoa enää kenellekään, mutta edelleenkään se rokote ei estä tartunnan saamista eikä tartunnan levittämistä.

Vierailija
58/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä työskentelen ei hoideta koronapotilaita. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö korona näkyisi, tai kuormittaisi osaston ja koko sairaalan toimintaa.

Kun koronapotilaita tulee lisää, ei keuhko-osadtolla pystytä enää hoitamaan muita kuin koronapotilaita. Niimpä nämä muut keuhkosairauksista kärsivät hoidetaan muilla osastoilla, kuten meidän.

Näin ollen ne potilaat, jotka alkujaan kuuluisivat meidän osastolle, odottavat päivystyksessä paikkaa pahimmillaan useita päiviä.

Päivystys on siis todella ruuhkautunut, on pakko priorisoida, KUKAAN ei saa niin hyvää hoitoa, kuin rarvitsisi, koska hoitajia ei ole mistä repiä lisää.

Tämä ei siis ole vain tehohoidon riittävyyttä koskeva ongelma, vaan koko sairaalan toimintaa koskeva.

Vierailija
59/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että mitä sitten. En ole ottanut rokotetta. Eikä ole muuten lähihoitsu vaimokaan ottanut ja töissä päivittäin. M33v

Etkö todella ymmärtänyt aloittajan tekstin pointtia? Ja tuollaisella ymmärtyksellä olet sitten jättänyt ottamatta rokotteen!

Ei... Me ollaan sairastettu vaimoni kanssa korona eikä se ollut niin haastava tauti että piikkejä tarvittais. M33v

Koska teillä oli lievä korona se siis pyyhkii pois kaiken muun tiedon mitä koronan kustannuksista yksilöille ja yhteiskunnalle aiheutuu? Eli muilla ei voi olla vakavaa tautia? Vahvistat vain mielikuvaa rokotekriitikoiden yksinkertaisuudesta.

Vierailija
60/124 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kaikki rokotetut saa. Osa saa, mutta oireet ovat lievemmät erittäin todennäköisesti.

Sen sijaan rokottamattomat saavat koronan melkein 100-prosenttisella varmuudella ennemmin tai myöhemmin. Osa useammin kuin kerran. On jo kolmekin kertaa koronan sairastaneista.

Mä olen luvannut jopa maksaa että saisin koronan uudestaan, se oli niin lievä tauti ja helposti sais kuukaudenkin saikkua. Lähtisin mökille lomailemaan. M33v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi