Näin sairaanhoitaja paljastan sen verran
Että henkilökunta alkaa nyt olla aika kyllästyneitä rokottamattomiin sairaalahoidossa. Vaikka tää ala ajan kanssa väkisinkin kyynistyttää, niin näitä potilaita kohtaan en juuri osaa tuntea muuta kuin ärsyyntymistä ja turhautumista, koska he todellakin vievät paikkoja niiltä, jotka niitä enemmän tarvitsee. Rokottamattomat koronapotilaat tukkivat sairaalat pahasti, se ei ole propagandaa vaan näen sen itse omin silmin ja tilanne vain huononee kun rokotekattavuus kasvaa aivan liian hitaasti. Miksi uskotte salaliittoteorioihin? Tulkaa j*malauta mun työpaikalle niin näette raadollisen totuuden. Hoikkia, perusterveitä, mutta täysin rokottamattomia ihmisiä erittäin heikossa hapessa koronan takia.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ja joudutaan varmaan keskustelemaan siitä millä oikeudella nämä ihmiset priorisoidaan syöpäpotilaiden ym. ohi hoitamisessa, jos tehohoidon kapasiteetti alkaa ylittyä.
Nykyterveydenhoidossa priorisoidaan työkykyiset ja -ikäiset potilaat. Ihmiset, joiden työpanos ja veronmaksukyky tulevaisuudessa on yhteiskunnan kannalta plus-merkkinen.
Olipa syy hoitoon auto-onnettomuus, infarkti tai rokottamattomuudesta johtuva koronasairaus.
Ikääntynyt syöpäpotilas on yhteiskunnalle arvoton.
Höpöhöpö. Priorisointi menee niin, että se hoidetaan, jolla on suurin todennäköisyys jäädä henkiin. Usein se on nuorempi henkilö. Tuottavuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onkos sairaanhoitajat rokotettuja? Jokin aika sittenhän oli se hoitajien joukkoliikehdintä rokotuksia vastaan. Maskejakin vastustettiin raivoisasti ja hoitajat eturivissä.
Väitän, että suuri valtaosa on rokotettuja. Toki isoon porukkaan mahtuu monenlaista hiihtäjää.
Vierailija kirjoitti:
siis, vievät paikkoja, KENELTÄ? Niiltä rokotetuiltako? Niidenhän ei pitänyt saada sitä koronaa, joten he ei tarvitse hoitoa??! Siis no ketä siellä pitäisi sitten hoitaa?
Ymmärrätkö, että on myös muita sairauksia kuin korona, ja näiden muiden sairauksien hoitoa on jouduttu lykkäämään, kun korona vie niin paljon resursseja?
Kylläpä on kyllästyneen kuuloinen hoitaja. Onko ollenkaan ammattieettistä valaa teillä? Meillä sosiaalialalla on semmoinen, tosin vapaaehtoinen.
Vannomme esim. pitävämme kaikkia ihmisiä samanarvoisina. Voit uskoa, että sosiaalipuolella ihmisten erot ovat suuret. Tuommoisia ei päästetä suusta. Älä viitsi pilata ammattikuntasi mainetta, koska hoitajissa on niin paljon ihania ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
Tällaisia erikoistapauksia on hyvin vähän. Tuo väite kuulostaa samalta, kuin että "eno on polttanut kaksi askia päivässä 50 vuoden ajan ja on huippukunnossa". Eli saattaa olla yksi sadastatuhannesta, mutta suurimmalle osalle tämä ei päde. Sama rokotusten suhteen.
-inssi
Ei varmasti ole niin vähän kuin luulet. Syitä, miksi joku ei välttämättä voi ottaa rokotetta on useita eikä vain yksi. Osa syistä voi olla väliaikaisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois sisar ap. Toisen tauti on toisen leipä. Paljon potilaita tarkoittaa paljonbperceitä pestäväksi tarkoittaa paljon ylitöitä tarkoittaa paljon rahaa tarkoittaa monta uutta käsilaukkua. Mikäs hätä teillä muka on.
Ja sä ilolla maksat veroissasi kaikkien lisääntyneet perseidenpesut?
Verot menee joka tapauksessa kankkulan kaivoon. Ja Marin ottaa lisää velkaa ulkomailta kun ne ei riitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?
Miksi rinnastat tartuttavaa tautia levittävät rokotteista kieltäytyvät denialistit sellaisiin jotka eivät levitä mitään sairauksia, korkeintaan itse kärsivät tekojensa seuraukset. Ymmärryksessä puutteita enemmänkin?
Vierailija kirjoitti:
siis, vievät paikkoja, KENELTÄ? Niiltä rokotetuiltako? Niidenhän ei pitänyt saada sitä koronaa, joten he ei tarvitse hoitoa??! Siis no ketä siellä pitäisi sitten hoitaa?
Ihanaa, että tän kommentin kirjoittajan tyyppiset näin spontaanisti ja avoimesti osoittaa, kuinka viisaita rokotekielteiset ovat.
Niin ketäköhän pitäisi hoitaa ja miksi… mietitäänpä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois sisar ap. Toisen tauti on toisen leipä. Paljon potilaita tarkoittaa paljonbperceitä pestäväksi tarkoittaa paljon ylitöitä tarkoittaa paljon rahaa tarkoittaa monta uutta käsilaukkua. Mikäs hätä teillä muka on.
Ja sä ilolla maksat veroissasi kaikkien lisääntyneet perseidenpesut?
Verot menee joka tapauksessa kankkulan kaivoon. Ja Marin ottaa lisää velkaa ulkomailta kun ne ei riitäkään.
Marin ottanut jo kolmekymmentä miljardia euroa velkaa (30 mrd €) kahdessa vuodessa.
Hetkinen. Sillä saisi vaikka 60 kappaletta tuommoista uutta Keski Suomen Nova sairaalaa.
https://www.ruukki.com/images/default-source/b2b/references/keski-suome…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
Tällaisia erikoistapauksia on hyvin vähän. Tuo väite kuulostaa samalta, kuin että "eno on polttanut kaksi askia päivässä 50 vuoden ajan ja on huippukunnossa". Eli saattaa olla yksi sadastatuhannesta, mutta suurimmalle osalle tämä ei päde. Sama rokotusten suhteen.
-inssi
Ei varmasti ole niin vähän kuin luulet. Syitä, miksi joku ei välttämättä voi ottaa rokotetta on useita eikä vain yksi. Osa syistä voi olla väliaikaisiakin.
Tottahan on niitä jotka eivät voi ottaa rokotetta, se on selvää. Monet heistä kuitenkin haluaisivat ottaa sen.
Mutta eivät voi. He eivät ole mitään rokotevastaisia, eivätkä huutele eivätkä pilkkaa ja hauku täällä niitä, jotka rokotteen ottavat.
Nämä palstat ovat täynnä noita huu haa tyyppejä, jotka päivästä toiseen oikein kehuskelevat sillä, etteivät ota rokotetta.
Kukaan ei koskaan syyllistä yhtään ihmistä, jolla on lääketieteellinen syy olla ottamatta rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?
Miksi rinnastat tartuttavaa tautia levittävät rokotteista kieltäytyvät denialistit sellaisiin jotka eivät levitä mitään sairauksia, korkeintaan itse kärsivät tekojensa seuraukset. Ymmärryksessä puutteita enemmänkin?
Olen eri, mutta väitätkö, että kaikilla rokottamattomilla olisi korona? Moni rokottamaton välttelee turhia ihmiskontakteja ja käyttää maskia. Ja kun rokotteen suojateho tämän päivän MTV-uutisten mukaan kestää n. 2 kk, niin käytännössä suuri osa suomalaisista lasketaan kategoriaan "rokottamaton".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaikki muut omasta valinnasta johtuvat sairaudet? Tupakointi, alkoholi, ylipaino, urheiluvammat.. jne? Tehkääpä siellä terdeydenhuollossa nyt vaan omat työnne kunnolla.
Ne ei tartu muihin. Etkö tajua eroa???
Etkö sä tajua sitä, että jos rokote väitetysti suojaa koronalta, mitä väliä sillä on kun rokottamattomat tartuttaa toisiaan, ja kuolee yksi toisensa jälkeen pois?
Rokotetuthan on turvassa ja saa elää porskuttaa.
Ei se haittaiskaan JOS ne rokottamattomat ei menis sairaaloita kuormittamaan. Sinne ne kuitenkin menee kun sairastuvat tähän ”flunssaan”, ja sitten ei enää resurssit riitä hoitamaan muita.
Sano mulle asia mihin ei sairaanhoitaja olisi kyllästynyt? Vaihda ammattia jos et jaksa hoitaa potilaita. Ei todellakaan ole sinun asiasi arvostella ihmisiä eikä hoidettaviasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että tän kommentin kirjoittajan tyyppiset näin spontaanisti ja avoimesti osoittaa, kuinka viisaita rokotekielteiset ovat.
Niin ketäköhän pitäisi hoitaa ja miksi… mietitäänpä. 😂
Niinpä! Luuleko nää idarit että ennen koronaa kukaan ei joutunut sairaalaan mistään syystä!? Tai ehkä ne kuvittelee että nyt kaikki muu sairastaminen on loppunut, koska korona?
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti ja kaikki jostain ambomaalta, eikös niin :) Sitä se tekee kun on elänyt lapsuutensa olemattoman terveydenhuollon piirissä. Ne kaatuu ihan mihin tahansa nuhaan kun mitään sietokykyä ei ole.
Kyllä ne taitaa olla näitä ihan perussuomalaisia änkyröitä joka puolelta Suomea, erityisesti Pohjanmaalta ja jostain maalta.
Vierailija kirjoitti:
Sano mulle asia mihin ei sairaanhoitaja olisi kyllästynyt? Vaihda ammattia jos et jaksa hoitaa potilaita. Ei todellakaan ole sinun asiasi arvostella ihmisiä eikä hoidettaviasi.
Jos et ole lukenut uutisia niin ihan vaan tiedoksi, että sairaanhoitajia on vaihtanut ammattia ennätysmäärä. Eli tilanteessa missä aiemminkin vähäiset resurssit ovat laskeneet niin varmasti tulee turhautumista ja sen sanominen ääneen helpottaa. Kyllä minä ymmärrän hyvinkin jos hoitaja avautuu täysin asiasta.
Itse olin sydänjutun takia tarkkailussa ensiavussa ja jouduin todistamaan kuinka henkilö, joka oli soittanut itselleen ambulanssin pienessä hiprakassa uhaten tappaa itsensä, ensiavussa kuitenkin sitten oli sitä mieltä, että turhaan hänet sinne ensiapuun oli tuotu ja haluaa lähteä kotiin heti. Tämä humalainen huomionhakija vei käytännössä yhden hoitajan aikaa noin reilun tunnin verran (kun sitä piti vahtia ettei se karkaa tai tee itselleen vahinkoa) kunnes lääkäri ehti tulla antamaan luvan lähteä kotiinsa. Ilman alkoholia tätäkään potilasta ei varmasti olisi päivystyksessä näkynyt. Voin vain uskoa kuinka turhauttavaa on hoitajille toimia tällaisen päähänpiston saaneen potilaan vahtina kun voisi ehkä hoitaa oikeasti sairaita potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
Eli sieltä ei käy ilmi vaikkapa perussairautesi? Eikö tuosta ole ennemmin haittaa kuin hyötyä?
Ei ole mitään haittaa. Voin itse luetella sairauteni ja lääkitykseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
Eli sieltä ei käy ilmi vaikkapa perussairautesi? Eikö tuosta ole ennemmin haittaa kuin hyötyä?
Ei ole mitään haittaa. Voin itse luetella sairauteni ja lääkitykseni.
Eipä kannata sitten tajuntaa menettää, eikä antaa nukuttaa. Ehkä ei kannata sinne sairaalaan mennä ollenkaan.
Sh olen minäkin. Kyllä kaikki potilaat ..tuttaa joskus, veikkaan että useimpia meistä. Jotkut sitten kykenevät tästä huolimatta toimimaan ammatillksesti, jotkut eivät.
Onkos sairaanhoitajat rokotettuja? Jokin aika sittenhän oli se hoitajien joukkoliikehdintä rokotuksia vastaan. Maskejakin vastustettiin raivoisasti ja hoitajat eturivissä.