Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käyttänyt samaa ”kertakäyttömaskia” monta kertaa?

Vierailija
06.10.2021 |

Myönnän. Taskuun laitan ja sieltä kasvoille, kun ”pitää” naamioitua. Kerran päivässä uusi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu autossa sama maski kauppareissuihin varmaan pari kuukautta.

Aurinkoisella kesäkuumalla ok.

Nyt kylmällä kostealla säällä olisin eniten huolissani, mitä muita pöpöjä ja homeita maskissasi kasvaa, jos säilytät sitä autossa. Ei ole terveellistä. Jenkeissähän yksi naislääkäri kuoli pahaan bakteeritulehdukseen käytettyään samaa hengityssuojaa pitkään.

Vierailija
22/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani on ollut maskipakko 1,5 vuotta. Osan tuosta ajasta myös ulkona liikkuessa. Kahden aikuisen taloudessa on nyt toinen 50 maskin laatikko menossa. Eli monia kertoja on tullut samaa käytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan joskus remontoidessani kun olen käyttänyt maskia pölyltä suojautumiseen.

Viimeisen parin vuoden aikana olen käyttänyt kertakäyttömaskeja vain kertakäyttöisesti. Luulin etten olisi ainoa.

Vierailija
24/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden hoitoja siirretään rokottamattomien takia. 

Vierailija
25/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama maski pyörinyt autossa varmaan vuoden päivät, käytän sitä jos menen asioimaan jonnekin missä ollaan pitkän aikaa nokikkain eli harvoin. Takin taskussa on myös yksi bussimatkoja varten, silläkin yhtä pitkä historia. 

Sairaalassa käydessä sen sijaan otin joka visiitille uuden maskin jonka laitoin poistuessa roskiin. 

Vierailija
26/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä viikon kaksi käytän samoja maskeja. Mulla on joka housujen taskussa maski, niin ei unohdu matkasta. Pitää vaan muistaa ottaa maski pois taskusta ennen housujen laittamista pesukoneeseen. Väärä tapahan tämä on, kun ne todellakin on kertakäyttömaskeja.

Vierailija
27/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan käytetyt pyykin mukana pesukoneeseen. Sieltä taas tulreina ja puhtaina käyttöön. Olen kierrättänyt n. 10 maskia koko aikana, kun on maskeja tarvinnut tietyissä tilanteissa käyttää. Nämäkin on otettu kirkon eteisestä, missä niitä on vapaasti tarjolla.

Vierailija
28/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta. Toistaiseksi tässä ketjussa siis 1/28 käyttää oikein.

Vierailija
29/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuodenaikana olen käyttänyt vain 5 maskia.

Olen super siisti, en edes koske kaiteisiin bussissa. Minulla on raikas jap puhdas suu.

Naurattaa muut jotka ovat olevinaan niin tarkkoja maskin kanssasitten klähmivät kaikkea ja pitävät bussissa kiinni tangoista sen jälkeen oma puhelinta otetaan käteen.

Vierailija
30/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran selkärankaa etten käytä maskia minkään sosiaalisen pakon takia. Siis kuinka lambia porukkaa täällä oikein on??

Vierailija
31/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 jtk. Ikinä ei ole kukaan katsonut pahasti. Ja vaik olisi ei kiinnosta.

Lisäksi mummot pysyy kauempana kun pelkää mua 😁

Vierailija
32/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menomatkan ja tulomatkan eri tai sama riippuen siitä käynkö nopsaa vai pari tuntia. Joka päivä uusi. Desinfioin maskin keittämällä kaksi kertaa ja käytän ja sitten roskiin

Vierailija
33/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta. Toistaiseksi tässä ketjussa siis 1/28 käyttää oikein.

Oikein?

Siis kirurgiset maskit on suunniteltu leikkaussalikäyttöön, ei tavan rahvaalle näennäiseksi koronasuojaksi.

Toisekseen, VTT:llä tutkittiin ja todettiin kertismaskien kestävän jopa kymmeniä pesukertoja. Tutkittiin siksi,kun alkuvaiheessa maskeista oli pulaa ja sairaaloissakin pesivät kertakäyttömaskeja uudelleenkäytettäviksi.

Ihan oikein.

Vierailija
34/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin surkuhupaisaa lueskella näitä kommentteja, kun nämä uhmaikä tasolle jääneet ressukat kuvittelee olevansa suuriakin sankareita, kun "uskaltavat uhmata" maskien käyttösuosituksia.

Itsellennehän te ressukat hallaa teette, kun samaa paskasta maskia toistuvasti kiäytätte. Ei se minua haittaa pätkääkään, vaikka pitäisitte samaa visvasta maskia 10 vuotta putkeen. Pääasia minulle on se, että räkäklimppisi pysyy siellä maskin sisäpuolella.

Vierailija
35/52 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulukuusta lähtien käytössä 4 kertakäyttömaskia, jotka tuuletan aina käytön jälkeen.

Vierailija
36/52 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän muutaman kerran, max viikon.

Vierailija
37/52 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Pelkkää teatteriahan tämä maskihomma on. Miksi tekisin turhaa roskaa sen vuoksi?

Vierailija
38/52 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänhän samaa kaulaliinaakin monta kertaa, joten en ymmärrä, miksi saman maskin käyttö olisi jotenkin "vaarallista"? Samat hengityshöyryt se kaulaliinakin itseensä kerää.

Vierailija
39/52 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pitkään samaa maskia. Jos käytän vain kauppareissulla, niin menen samalla monta viikkoa. Joskus harvoin, kun olem esim hulluilla päivillä, voin heittää maskin yhden kerran jälkeen pois.

Alussa, kun tästä kaikesta ei oikein tiedetty, niin kierrätin maskeja. Joka kerran jälkeen heitin auton takapenkille kuivumaan useaksi päiväksi. Nykyään työnnän vain käsilaukkuun ja vaihdan, kun on tarpeeksi ruttunen.

Vierailija
40/52 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykääpä koululaisilta, kuinka päin ptä ne maskeja käyttää 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan