Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla entisillä tuhlareilla ja persaukisilla sama ongelma kuin minulla?

Vierailija
06.10.2021 |

Eli olen keski-ikää lähestyvä nainen ja ennen kaikki on mennyt mikä on tullutkin. Nyt olen saanut kulut kohtuulliseksi asumismuodon, harrastuksen ym osalta ja sain myös rahaa 5-numeroisen summan. Nyt kun rahaa olisi, haluaa vaan säästää että summa kasvaisi, ei ole koskaan ollut noin paljon rahaa käteisenä/tilillä ja olen yllättynyt että kun sitä nyt olisi, en halua käyttää sitä, mikä on tietenkin hyvä mutta koen ahdistusta vaikka siitä että ostan jotain kalliimpaa ruokaa, ajattele että nälkä lähtee halvemmallakin. Eli vissiin pitää paikkansa että mitä enemmän rahaa on, sitä pihimmäksi tulee?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pitää paikkansa. Olen laittanut tarkan raja, miten paljon voin käyttää ruokaan. Vaatteita ostan vain ääritilanteessa, jos on pakko.

Vierailija
2/5 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei paljon ole, mutta riittävästi, tavarat ja harrastusvälineetkin on jo, nyt sitä vain käyttää elämyksiin rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Ennen tein spontaaneja hotelliviikonloppuja, söin ulkona päivittäin ja shoppailin jatkuvasti, kunnes asuntokauppojen myötä sain isomman könttäsumman rahaa tilille. Tuli tunne, että rahat on käytettävä järkevästi ja innostuin sitten sijoittamisesta. Nykyään olen aivan järkyttävän pihi. Ostan vaatteita ehkä kerran vuodessa, käyn ulkona syömässä harvemmin kuin kerran kuukaudessa ja jopa lomat vietän mieluummin kotona. Melkein ahdistaa kun nykyään ajattelee kaikesta vain paljonko se maksaa ja tuntuu ettei nauti elämästä enää niin täysillä, kyttään vain sijoituksien arvoa monta kertaa viikossa. Toista oli ne huolettomat ajat kun kaikki mikä tuli myös meni ja aina oli tili miinuksella palkkapäivänä!

Vierailija
4/5 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän rahaa on, sitä pihimmäksi ja ahneemmaksi, jopa röyhkeämmäksi, ihminen tulee.

Vierailija
5/5 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika. Ennen tein spontaaneja hotelliviikonloppuja, söin ulkona päivittäin ja shoppailin jatkuvasti, kunnes asuntokauppojen myötä sain isomman könttäsumman rahaa tilille. Tuli tunne, että rahat on käytettävä järkevästi ja innostuin sitten sijoittamisesta. Nykyään olen aivan järkyttävän pihi. Ostan vaatteita ehkä kerran vuodessa, käyn ulkona syömässä harvemmin kuin kerran kuukaudessa ja jopa lomat vietän mieluummin kotona. Melkein ahdistaa kun nykyään ajattelee kaikesta vain paljonko se maksaa ja tuntuu ettei nauti elämästä enää niin täysillä, kyttään vain sijoituksien arvoa monta kertaa viikossa. Toista oli ne huolettomat ajat kun kaikki mikä tuli myös meni ja aina oli tili miinuksella palkkapäivänä!

Sinä sentään uskalsit/raskit sijoittaa, minä en tee sitäkään kun pelottaa rahojen menetys. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi