Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät jotka käytte töissä sen suojaosan 300e verran, mitä työtä teette?

Vierailija
06.10.2021 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostivat suojaosan rajan 500 e taas. Tämmöistä jatkuvaa venkslaamista. Pitäisivät vaan sen koko ajan siinä 500 e:ssa. Itse en suostu tekemään senttiäkään yli suojaosan. Itse olen henk.koht.avustajana. Ihan paskoja asiakkaita. Piti karsia moni pois. Nyt on ihan mukava asiakas.

Kelan sivuilla kyllä maininta että loppui tuo 500e 30.9.2021. Missä mukamas tietoa että jatkuu vielä? Ap

Tuolla:

https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg…

Elleivät sitten ole kiusallaan käyttäneet englanninkielisten tapaa laittaa kuukausi ennen päivämäärää (eli olisi loppunut jo maaliskuussa), eihän sitä tiedä XD

Vierailija
42/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein toimistossa avustavia töitä, kuten kopiointia, tietojen syöttöä koneelle jne. Aikani kun tuossa olin, tarjottiin vakipaikkaa kokoaikaisesti samasta toimistosta. Suostuin ilman muuta. Työnkuvakin laajeni ja jonkin ajan päästä suoritin sihteerin tutkinnon töiden ohella. 

Miksi minulle ei tarjota tuommoisia harjoitteluhommia. Itse olen sentään jo  yo-merkonomi ja tradenomi, mutta vain paskaduunissa. Luin jostain maakuntalehdestäkin semmoisesta työttömästä, joka pääsi toimistoharjoittelijaksi, vaikka hällä ei ollut mitään merkonomi- tai tradenomitutkintoa vaan päätti sitten harjoittelukokemuksen perusteella hakea semmoiseen.

Ei niitä minullekaan erikseen tarjottu. Ihan itse hain paikkoja ja kyselin töitä. Ei töitä tuoda kotiovelle. Tradenomina olet ihan liian ylikoulutettu mainitsemiini kopiointitehtäviin. Hae koulutustasi vastaavaa työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein toimistossa avustavia töitä, kuten kopiointia, tietojen syöttöä koneelle jne. Aikani kun tuossa olin, tarjottiin vakipaikkaa kokoaikaisesti samasta toimistosta. Suostuin ilman muuta. Työnkuvakin laajeni ja jonkin ajan päästä suoritin sihteerin tutkinnon töiden ohella. 

Miksi minulle ei tarjota tuommoisia harjoitteluhommia. Itse olen sentään jo  yo-merkonomi ja tradenomi, mutta vain paskaduunissa. Luin jostain maakuntalehdestäkin semmoisesta työttömästä, joka pääsi toimistoharjoittelijaksi, vaikka hällä ei ollut mitään merkonomi- tai tradenomitutkintoa vaan päätti sitten harjoittelukokemuksen perusteella hakea semmoiseen.

Ei niitä minullekaan erikseen tarjottu. Ihan itse hain paikkoja ja kyselin töitä. Ei töitä tuoda kotiovelle. Tradenomina olet ihan liian ylikoulutettu mainitsemiini kopiointitehtäviin. Hae koulutustasi vastaavaa työtä. 

Olen hakenut, mutta ei ne minua kelpuuta. Pitäisi olla superihminen, joka ei tarvitse minkäänlaista perehdytystä. Tilanne ylipäänsä on se, että sihteereistä on ylitarjontaa ja esim. siivoojista huutava pula. Nostaisivat siivooja palkan 3000 euroon, niin olisi hakijoita. Raskas fyysinen työ.

Vierailija
44/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin toimistossa skannaamassa laskuja. Nyt vakituinen kokopäivätyö eri alalla.

Millä ammattinimikkeellä tuohon pääsi? Oliko sulla mitään koulutusta, tradenomi tms, vai ihanko "kylmiltään" ottivat? 

Olen eri, mutta tein samoja hommia ja postitusta nimikkeellä toimistoassistentti. Minulla ei ollut mitään työhön soveltuvaa koulutusta, mutta olin sillon kieltenopiskelija yliopistossa.

Vierailija
45/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaisi mukavalta. Opiskelitko siis sen opistoasteen tutkinnon? Onko tästä kauan aikaa? Mietin vain, että vieläköhän tuolla tavalla onnistuisi, vai onko ajat muuttuneet... voisin kyllä kouluunkin lähteä, jos vain alalta löytyisi töitä. Haluaisin jotain tuollaista toimistohommaa työkseni tehdä. 

Kuutisen vuotta on siitä, kun aloitin noissa avustavissa töissä. Sihteerin tutkintoon ei mennyt kuin reilu vuosi. Pohjalla minulla oli ylioppilastutkinto. Toimistohommiin jos haluat voisit aloittaa merkonomin tutkinnosta, jos sinulla ei ammatillista koulutusta vielä ole. Sihteeri-koulutukseen pääsyy vaadittiin ainakin silloin kun itse aloitin parin vuoden työkokemus toimistosta. 

Vierailija
46/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaisi mukavalta. Opiskelitko siis sen opistoasteen tutkinnon? Onko tästä kauan aikaa? Mietin vain, että vieläköhän tuolla tavalla onnistuisi, vai onko ajat muuttuneet... voisin kyllä kouluunkin lähteä, jos vain alalta löytyisi töitä. Haluaisin jotain tuollaista toimistohommaa työkseni tehdä. 

Ota selvää oppisopimusmahdollisuudesta. Se voisi olla hyvä väylä toimistohommiin. Esim. merkonomin tutkinto oppisopimuksella.

t. eri

Vierailija
47/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostivat suojaosan rajan 500 e taas. Tämmöistä jatkuvaa venkslaamista. Pitäisivät vaan sen koko ajan siinä 500 e:ssa. Itse en suostu tekemään senttiäkään yli suojaosan. Itse olen henk.koht.avustajana. Ihan paskoja asiakkaita. Piti karsia moni pois. Nyt on ihan mukava asiakas.

Kelan sivuilla kyllä maininta että loppui tuo 500e 30.9.2021. Missä mukamas tietoa että jatkuu vielä? Ap

Te-toimiston sivuilla myös:

https://www.te-palvelut.fi/-/tyottomyysturvapoikkeuksia-jatketaan-marra…

Vierailija
48/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosuus on tällä hetkellä 500 euroa. Toki voi muuttua taas 1.12. Lukien takaisin kolmeen sataan.

Ai? Mä olin lukevinani liiton sivuilta, että oli voimassa enää vain viimekuun ja nyt on taas normaalisti 300?

Sen piti muuttua, mutta sitten jatkoivatkin sitä 500 euron aikaa vielä parilla kuukaudella.

Vierailija
49/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan sijaisuuksia. Toki teen enemmänkin kuin suojaosan verran, jos töitä vain on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi