Työttömät jotka käytte töissä sen suojaosan 300e verran, mitä työtä teette?
Kommentit (49)
Mikä ihme on suojaosa?
T. työssäkäyvä
Kävin kaupan kassalla. Nyt jo eri hommissa täysipäiväisesti.
ei ole töitä. ei 300euron verrankaan. näin helsingissä.
Työskentelen enemmän kuin perus suojaosa, noin 500-700 € kk. Hoidan eläimiä.
Suojaosuus on tällä hetkellä 500 euroa. Toki voi muuttua taas 1.12. Lukien takaisin kolmeen sataan.
Vierailija kirjoitti:
Suojaosuus on tällä hetkellä 500 euroa. Toki voi muuttua taas 1.12. Lukien takaisin kolmeen sataan.
Ai? Mä olin lukevinani liiton sivuilta, että oli voimassa enää vain viimekuun ja nyt on taas normaalisti 300?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on suojaosa?
T. työssäkäyvä
Se on summa, jonka saa tienata ilman että työttömyysraha vähenee.
Toimeentulotuessa toki huomioidaan jottei kaikkein köyhimmät vahingossakaan saisi mitään extraa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Mä olin lukevinani liiton sivuilta, että oli voimassa enää vain viimekuun ja nyt on taas normaalisti 300?
Uusi kahden kuukauden jatko tosiaan tuli aivan syyskuun lopulla.
Minä olen kanssa miettinyt, että saisiko mistään töitä pariksi päiväksi viikossa. Tai sitten vaan näin talveksi. Onko ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Siivoan. Tykkään työstäni.
Ap tässä. Itsekin ajatellut siivoojan hommia. Sanoitko siis työnantajalle että työskentelet ainoastaan sen tuntimäärän, missä tuo 300e suojaosa tulee kasaan ja et ota enempää tunteja vastaan? Mietin että miten ilmaista tämä halu työskennellellä ainoastaan max.suojaosuuden verran ettei vaikuta tökeröltä.
Henkilökohtaisen avustajan työtä. Tunteja 30/kk ja työn sisältö pääosin lukemista, juttelua, jääkiekkopeleissä käymistä ja ulkoilua. Satunnaisesti käymme esim. keilaamassa.
Teen keikkaa henkilökohtaisena avustajana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kanssa miettinyt, että saisiko mistään töitä pariksi päiväksi viikossa. Tai sitten vaan näin talveksi. Onko ideoita?
Henkilökohtainen avustaja vapaa-ajan avustukseen. Siinä toki sitouduttava avustettavan aikatauluihin ja mentävä vaikkapa konserttiin silloin, kun avustettava haluaa.
Kävin toimistossa skannaamassa laskuja. Nyt vakituinen kokopäivätyö eri alalla.
Suoja- osa, 500€, pidennettiin 30.11.2121 saakka. 1.12 alkaen se on taas 300€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Itsekin ajatellut siivoojan hommia. Sanoitko siis työnantajalle että työskentelet ainoastaan sen tuntimäärän, missä tuo 300e suojaosa tulee kasaan ja et ota enempää tunteja vastaan? Mietin että miten ilmaista tämä halu työskennellellä ainoastaan max.suojaosuuden verran ettei vaikuta tökeröltä.
Miksi ihmeessä et haluaisi enempää tunteja, jos töitä on enemmän tarjolla? Sillähän saisit myös rahaa enemmän.
Menin vuokratyöfirman kautta kassalle, ja siellä ymmärrettiin halu työskennellä vaan suojaosaan asti.