Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät jotka käytte töissä sen suojaosan 300e verran, mitä työtä teette?

Vierailija
06.10.2021 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin toimistossa skannaamassa laskuja. Nyt vakituinen kokopäivätyö eri alalla.

Millä ammattinimikkeellä tuohon pääsi? Oliko sulla mitään koulutusta, tradenomi tms, vai ihanko "kylmiltään" ottivat? 

Vierailija
22/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkailen lapsenvahtina perheissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllytän

Vierailija
24/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostivat suojaosan rajan 500 e taas. Tämmöistä jatkuvaa venkslaamista. Pitäisivät vaan sen koko ajan siinä 500 e:ssa. Itse en suostu tekemään senttiäkään yli suojaosan. Itse olen henk.koht.avustajana. Ihan paskoja asiakkaita. Piti karsia moni pois. Nyt on ihan mukava asiakas.

Vierailija
25/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilökohtaisena avustajana.

Vierailija
26/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen tarjoilijana.

Vierailija
27/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin toimistossa skannaamassa laskuja. Nyt vakituinen kokopäivätyö eri alalla.

Millä ammattinimikkeellä tuohon pääsi? Oliko sulla mitään koulutusta, tradenomi tms, vai ihanko "kylmiltään" ottivat? 

Laskujen skannaamiseen tradenomin tutkinto :D Juuei tarvita. Onnistuu ihan vaikka peruskoulupohjalta. Nimike mitä luultavimmin toimistoavustaja tai toimistoassistentti tai jotain vastaavaa. 

t. eri

Vierailija
28/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoan. Tykkään työstäni.

Ap tässä. Itsekin ajatellut siivoojan hommia. Sanoitko siis työnantajalle että työskentelet ainoastaan sen tuntimäärän, missä tuo 300e suojaosa tulee kasaan ja et ota enempää tunteja vastaan? Mietin että miten ilmaista tämä halu työskennellellä ainoastaan max.suojaosuuden verran ettei vaikuta tökeröltä.

Sanoo vaan että etsii osa-aikatyötä. Ihmisillä erilaisia elämäntilanteita jotka ei työnantajille kuulu.

Vierailija
29/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on suojaosa?

T. työssäkäyvä

Se on summa, jonka saa tienata ilman että työttömyysraha vähenee.

Toimeentulotuessa toki huomioidaan jottei kaikkein köyhimmät vahingossakaan saisi mitään extraa elämäänsä.

Ymmärrätkö pönttö että jos toimeentulotuen päälle saisi puuhastella itselleen 300-500 euroa joka kuukausi, saisit enemmän käteen kuin moni kokopäivätyössä oleva palkansaaja?

Vierailija
30/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt siivoojan hommia aikoinaan puolisen vuotta sekä vuosia olin kokopäiväisesti henk.koht.avustajana, eli näissä tuntuu olevan paljon tarjontaa juurikin tälläiseen pikku lisäansioon. Paljon on nyt joulun alla jouluapulaisia kauppaan mutta sen verran pitkään työttömänä ja eristäytyneenä jotenkin ahdistaa joutua yhtäkkiä kovaan ihmisvilinään. Hyllyttää voisin kyllä, siinä voi olla suht rauhassa mutta kassalle ei, vaikka niitäkin hommia tein 8v aikoinaan. Kamala olla näin nirso mutta tuota aktiivista asiakaspalvelua pääkoppa ei oikein tällä hetkellä kestä. :/ Laitoin nyt hakemuksen yhteen telemarkkinointifirmaan mitä voisi tehdä etänä.

Vierailija
31/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kanssa miettinyt, että saisiko mistään töitä pariksi päiväksi viikossa. Tai sitten vaan näin talveksi. Onko ideoita?

Henkilökohtaisia avustajia hakevat jatkuvasti. Sitä työtä on pääsasiassa tarjolla vain pariksi päiväksi viikossa, koska useimmiten käy niin, että juuri sillä paikkakunnalla jolla asut, ei ole paljon apua tarvitsevia vaan kaikki apua tarvitsevat asuvat jossain viereisessä pikkukaupungissa. Myös siivoojahommia saattaa olla näin pari kertaa/viikko tai tiskaajan hommia.

Vierailija
32/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on suojaosa?

T. työssäkäyvä

Toimeentulotuessa toki huomioidaan jottei kaikkein köyhimmät vahingossakaan saisi mitään extraa elämäänsä.

Eikö toimeentulotuki itsessään ole extraa. Ilmaista rahaa toisilta sinulle. Mikä luulet olevasi?

Vierailija
33/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein toimistossa avustavia töitä, kuten kopiointia, tietojen syöttöä koneelle jne. Aikani kun tuossa olin, tarjottiin vakipaikkaa kokoaikaisesti samasta toimistosta. Suostuin ilman muuta. Työnkuvakin laajeni ja jonkin ajan päästä suoritin sihteerin tutkinnon töiden ohella. 

Vierailija
34/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työtä on hankala tehdä osa-aikaisena, siis jos on työttömänä työnhakijana ja haluatte kikkailla ne vähäiset tunnit suojaosa mielessä. Työkkäri kyllä löytää teille paikkoja joissa täydet tunnit ja niitähän on pakko hakea jos määräävät. Kerran kun lähtee siivoushommiin niin työttömänä ei tartte olla.

Henk.koht.avustajan töitä hankalampi järjestellä että olisi täydet tunnit.

Vierailija
35/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt siivoojan hommia aikoinaan puolisen vuotta sekä vuosia olin kokopäiväisesti henk.koht.avustajana, eli näissä tuntuu olevan paljon tarjontaa juurikin tälläiseen pikku lisäansioon. Paljon on nyt joulun alla jouluapulaisia kauppaan mutta sen verran pitkään työttömänä ja eristäytyneenä jotenkin ahdistaa joutua yhtäkkiä kovaan ihmisvilinään. Hyllyttää voisin kyllä, siinä voi olla suht rauhassa mutta kassalle ei, vaikka niitäkin hommia tein 8v aikoinaan. Kamala olla näin nirso mutta tuota aktiivista asiakaspalvelua pääkoppa ei oikein tällä hetkellä kestä. :/ Laitoin nyt hakemuksen yhteen telemarkkinointifirmaan mitä voisi tehdä etänä.

Eipä ne taida kyllä kovin herkästi ottaakaan kauppaan töihin. Pitäsi olla joku superihminen, että kelpaisi ja tehdä puoli-ilmaiseksi. Kuulostaa vähän siltä, että kunnon palkkahommiin jouluavustajaksi pääsee vain jos on suhteita.

Vierailija
36/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostivat suojaosan rajan 500 e taas. Tämmöistä jatkuvaa venkslaamista. Pitäisivät vaan sen koko ajan siinä 500 e:ssa. Itse en suostu tekemään senttiäkään yli suojaosan. Itse olen henk.koht.avustajana. Ihan paskoja asiakkaita. Piti karsia moni pois. Nyt on ihan mukava asiakas.

Kelan sivuilla kyllä maininta että loppui tuo 500e 30.9.2021. Missä mukamas tietoa että jatkuu vielä? Ap

Vierailija
37/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on suojaosa?

T. työssäkäyvä

Eli sinun sekä tätä peukuttaneiden mielestä joidenkin pitäisi saada kokoaikaisen työn liksa tililleen, vaikka tekee oikeasti töitä vain tuon suojaosan verran?

Vierailija
38/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein toimistossa avustavia töitä, kuten kopiointia, tietojen syöttöä koneelle jne. Aikani kun tuossa olin, tarjottiin vakipaikkaa kokoaikaisesti samasta toimistosta. Suostuin ilman muuta. Työnkuvakin laajeni ja jonkin ajan päästä suoritin sihteerin tutkinnon töiden ohella. 

Miksi minulle ei tarjota tuommoisia harjoitteluhommia. Itse olen sentään jo  yo-merkonomi ja tradenomi, mutta vain paskaduunissa. Luin jostain maakuntalehdestäkin semmoisesta työttömästä, joka pääsi toimistoharjoittelijaksi, vaikka hällä ei ollut mitään merkonomi- tai tradenomitutkintoa vaan päätti sitten harjoittelukokemuksen perusteella hakea semmoiseen.

Vierailija
39/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoan. Tykkään työstäni.

Ap tässä. Itsekin ajatellut siivoojan hommia. Sanoitko siis työnantajalle että työskentelet ainoastaan sen tuntimäärän, missä tuo 300e suojaosa tulee kasaan ja et ota enempää tunteja vastaan? Mietin että miten ilmaista tämä halu työskennellellä ainoastaan max.suojaosuuden verran ettei vaikuta tökeröltä.

Miksi ihmeessä et haluaisi enempää tunteja, jos töitä on enemmän tarjolla? Sillähän saisit myös rahaa enemmän. 

Tällä hetkellä ei ole jaksamista enempään. Minusta pääasia että aloittaa pikkuhiljaa näin työelämään palaamisen. Aikanaan sitten katsoo tilannetta uudelleen jos/kun paremmin jaksamista. Ap

Vierailija
40/49 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaisi mukavalta. Opiskelitko siis sen opistoasteen tutkinnon? Onko tästä kauan aikaa? Mietin vain, että vieläköhän tuolla tavalla onnistuisi, vai onko ajat muuttuneet... voisin kyllä kouluunkin lähteä, jos vain alalta löytyisi töitä. Haluaisin jotain tuollaista toimistohommaa työkseni tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi