Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun joulumessut- älyttömiä hintoja

Vierailija
30.11.2014 |

Kävinpä katsastamassa... Huvittaa myyjien kiskurihinnat, porukkaa oli mutta juuri kukaan ei ostanut mitään. Villasukat 20 e ( lankakustannukset 1.50 per pari)' väsyneitä kahvikakkuja ( tekeminen maksaa noin 50 senttiä) ja hinta 15 e. Jopa leipomot yrittivät myydä tuotteita puolta isommalla hinnalla kuin omissa kaupoissaan. 

Ebaystä muutaman sentin hintaan tilattuna koruja 10-50 e. Hunajaa 15 e per purkki( kaupasta saa 3 e samaa ja mukana kaupan kulut).  Ja sitten ihmetellään kun tavarat jää käteen.

just niin suomalaista . En voi muuta kuin ihmetellä. Siinähän heittävät kakut roskikseen, 5 e kaikki olisi mennyt kaupaksi

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä ja en voinut muuta kuin ihmetellä myyjien typeryyttä. Tottakai työlle pitää saada arvoa, mutta kun järki on hukassa ja pahasti. Tiedän, että peruskahvikakun kustannukset ovat noin 0.5 - 1 euroa, mutta että hintaa pyydetään 15 e on täysin käsittämätöntä.

Mutta tyhmästä päästä saa kärsiä koko ruumis. Jos ylihinnoitellut tavarat eivät mene kaupaksi, kannattaisi katsoa  peiliin

Vierailija
2/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan niin että ahneella on paskanen loppu. Jos ei osaa hinnoitella niin sitten ei saa katettua edes pöydän kustannuksi. Esimerkkinä kahvikakku: raaka-aineet 1 e.  Hintaan 15 e saa myytyä ehkä 4 kakkua=  60 e, mutta hintaan 5 e saa myytyä 20 kakkua= 100 e.

mutta kun ei osaa laskea niin sitten jää tappiolle. Niin suomalaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä itse jos ei ole valmis maksamaan tuollasia hintoja. Niin minäkin teen.

Vierailija
4/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:49"]

Kävin siellä ja en voinut muuta kuin ihmetellä myyjien typeryyttä. Tottakai työlle pitää saada arvoa, mutta kun järki on hukassa ja pahasti. Tiedän, että peruskahvikakun kustannukset ovat noin 0.5 - 1 euroa, mutta että hintaa pyydetään 15 e on täysin käsittämätöntä.

Mutta tyhmästä päästä saa kärsiä koko ruumis. Jos ylihinnoitellut tavarat eivät mene kaupaksi, kannattaisi katsoa  peiliin

[/quote] Mitä ihmettä? 15€ voi tosiaan olla paljon peruskahvikakusta (mikä se sitten ikinä onkaan), mutta ei kyllä raaka-aineita saa 50 sentillä, eikä eurollakaan.

Vierailija
5/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sukkien neulomiselle ei kyllä 20 eurolla kummoista tuntipalkkaa jää. Mulla ainakin menee useampi tunti yhteen miestensukkapariin. Mistä saa kunnon sukkalankaa 1,50 eurolla? 7 veljestä kerä maksaa tarjouksessakin 3-4 euroa ja siitä saa yhdet sukat, se on sukkalangoista halvimmasta päästä. On toki noita halpojakin lankoja, mutta ei ne sukissa kestä. En niitä kyllä osta minäkään; itse teen. 

Vierailija
6/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]

No sukkien neulomiselle ei kyllä 20 eurolla kummoista tuntipalkkaa jää. Mulla ainakin menee useampi tunti yhteen miestensukkapariin. Mistä saa kunnon sukkalankaa 1,50 eurolla? 7 veljestä kerä maksaa tarjouksessakin 3-4 euroa ja siitä saa yhdet sukat, se on sukkalangoista halvimmasta päästä. On toki noita halpojakin lankoja, mutta ei ne sukissa kestä. En niitä kyllä osta minäkään; itse teen. 

[/quote]

Juuri niin. En ymmärrä noita valittajia. Tekisivät itse sukkansa jos on niin helppoa ja edullista.

Vierailija
7/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mainitsemamme hinnat eivät ole kalliita; maksan kuivakakusta 15 euroa ja villasukista 20 euroa.

Vierailija
8/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]

[/quote]

Kyse onkin hinnoittelusta; onko kannattavampaa myydä yksi sukkapari hintaan 20e vai kymmenen sukkaparia 100 eurolla?

Vierailija
9/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]

[/quote]

Kyse onkin hinnoittelusta; onko kannattavampaa myydä yksi sukkapari hintaan 20e vai kymmenen sukkaparia 100 eurolla?
[/quote]
No et tosiaan ole ikinä tainnut sukkia kutoa...

Vierailija
10/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:49"]Kävin siellä ja en voinut muuta kuin ihmetellä myyjien typeryyttä. Tottakai työlle pitää saada arvoa, mutta kun järki on hukassa ja pahasti. Tiedän, että peruskahvikakun kustannukset ovat noin 0.5 - 1 euroa, mutta että hintaa pyydetään 15 e on täysin käsittämätöntä.

[/quote]

No pistä siihen kakkun päälle bensat pöytävukra verot seisoskelu ja muut kulut ja leivo sitten 5€ kipale... NAURAN.

Vierailija
11/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

Tyhmä myy 100€ kymmen itse kudottua sukkaparia ei edes materiaalia takasin ja työtä pannaan halvalla.

Vierailija
12/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti miten typerää porukkaa. Luuletteko että se 1.50 euron lankakerä itsekseen muuttuu sukkapariksi? Kyllä työstäkin täytyy saada korvausta. Menkää ostamaan viidellä eurolla kiinassa tehdyt sukat ja suojakaasuun pakattua kahvikakkua TAI TEHKÄÄ ITSE jos ette raaski maksaa.

Vierailija
13/135 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin tänään toisissa myyjäisissä ja siellä ihmettelin et onpa edullista. Valitettavasti en ostanu mitään, koska ei löytynyt mitään mieleistä ja sukkiakin löytyy jo. En myt muista mitä maksoivat, mutta alle 20e kuitenkin. 20e villasukista on mielestäni ihan käypä hinta.

Vierailija
14/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:25"]Siis haloo.  Tuskin kukaan noita sukkia TYÖKSEEN tekee, monille se on vain harrastus.  Miksi siitä pitäisi saada normaalin työn palkka ?  kait nuyt jokainen tajuaa, että ylihinnoittelemalla ei saa edes pöydän vuokraa katetuksi! Itsekin kävin ko tapahtumassa ja olin järkyttynyt hintatasota. Tuollaisilla hinnoilla ei näköjään tavara mennyt kaupaksi vaan porukka vaan kierteli ja katseli.  itse asiassa en tajua, kuka edes ostaa kuivakakkuja ? Niitä oli joka pöydässä ja ovat niin so last season... leipoisivat jotain uutta ja mielenkiintoista.  Ja se villasukat. Itse tees sukkia joten ei tulisi mieleenkään ostaa, mutta kun pienistä lastensukistakin pyydetiin 15 e. Monissa pöydissä oli myös tölkinrenakista tehtyjä "koruja".  Ilmaisia tölkinrenkaita pujotettu nauhaan ja hinta 35 e .  WHAT? [/quote] Miksi omaa aikaansa pitäisi käytännössä ilmaiseksi myydä, vaikka niitä sukkia ei y-tunnuksella (tai kenenkään palkkalistoilla) tekisikään?

[/quote]

MIksi tämä menee nyt taas helevetin väittelyksi.

Alkuperäinen kysnymys on miksi tuotteita myydään niin kalliilla ettei pöytävuokra tule katetuksi ja tuottee jää käsiin ?

eikö kaupanköynnin perusääntö ole se, että hinnan pitää olla sellainen että kauppa käy.  Mutta suomalaisille ilmeisesti ei ole

[/quote]

juuri siksi, että on typerää aliarvostaa omaa aikaansa siten, että tekisi ilmaiseksi jollekkin sukat tai ylipäänsä mitään. Get it? Kaupankäyntiä ei myöskään ole se mitä itse kannatat, että annetaan tavara hyvää hyvyyttään pois. Tee itse ja mene myymään halvalla jos noin vituttaa. Itse tässä väittelet, etkä vain suostu ymmärtämään.

Joissakin myyjäisissä ei käy kauppa, toisissa taas on eri tilanne. Voi olla riippuvainen myyjäisten luonteesta, asiakkaista jne. Loppupeleissä tuosta jotain aina irtoaa ja myyntipaikat tulee maksetuksi KUN ei vaan ala polkemaan niitä hintoja. 

Vierailija
15/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:38"]

Opetelkaa saatanan uusavuttomat tekemään vaikka ne sukkanne itse, niin ei tarvitse märistä hinnasta. Kokeilkaa, niin tiedätte. Miksi pitäisi esim. leipoa ja tehdä käsitöitä ilmaiseksi, että sinä saat ostaa ne sitten halvalla, pelkällä tarvikkeiden hinnalla. Ei mene jakeluun.

[/quote]

Opettele sinä laskemaan. Kuivakakkuun menee aineksia noin 70 sentin arvosta ja kahdessa tunnissa teet ja paistat 4 kakkua= tarvikkeet 2.80 e ja vaikka työpalkka 5 e tunti (onko työtä vahtia kakkuja uusissa, no ei) eli 10 e.

Neljän kakun työ ja tarvikkeet 12.80 ja niitä myydään messuilla 18 e hintaan eli katetta 463 %.  Tuosta tietenkin pöydän vuorka, mutta kaiken kaikkiaan kate on SATOJA prosentteja.  Pelkkää ahneutta

[/quote]

Meneehän sillä myyjällä siellä aikaakin kun tuotteita myy. Leipomosta ostettuna kakut ovat vieläkin kalliimpia. Ahneutta taitaa nyt olla ostajan päässä. Vitosellako se pitäisi myydä? 

Vierailija
16/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita eBay-koruja on näkynyt viime aikoina vaikka missä tapahtumissa. Eräillä messuilla myytiin sellasia pöllökoruja (eBayssa alle euron postikuluineen) vaatimattomaan 20€ kappalehintaan sekä jotain euron kolikkopussukoita 15€. On siinä mukavat katteet :D

Ja joojoo, kaikki ei uskalla / osaa tilata eBaysta mutta kukaan ei voi silti väittää että nuo hinnat ois kohtuullisia.

Vierailija
17/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:50"]

Mutta kysymys onkin siitä, miksi hintaa ei lasketa kun tuotteet ei mene kaupaksi???  Kuka tee mitään kolmellakymmenellä kuivakakulla?

[/quote]

Koska se olisi täysin tyhmää!!! Miksi pitäisi alkaa laskemaan hintoja? Seuraavana vuonna niitä ei taaskaan ostaisi kukaan kun on niin kalliita. Nostaahan hintoja pitäisi, eikä laskea. Jos lasket, niin saat kaupaksi, mutta mitä sitten? Mihin se johtaa? Olet tehnyt töitä kädet verillä ja saat jotkut hikiset rupuset kaikkien kulujen ja verojen jälkeen (kyllä useimmat maksaa veronsa ja useimmille tuo on ihan oikea työ). Eli kysymys, miksi pitäisi laskea? Jotta sinä voisit tyytyväisenä ostaa kakkuja ja sukkia pelkkien materiaalien hinnalla? Tee itse.

Turha sinun on huolehtia siitä, että ne jäisi käteen. Kyllä useimmat saavat ihan hyvin myytyä ja vaikka antavat loput rakkaille ystävilleen lahjaksi. Miksi ne pitäisi antaa jollekkin tuntemattomalle naama norsun perällä kulkevalle? Eilen minulta tuli kärkkymään viime minuuteilla tuotteitani alella kun myyjäiset on jo lopussa. Sanoin, etten voi myydä, kun ei ole kannattavaa ja ne menee kuitenkin kaupaksi seuraavissa myyjäisissä. Tiedän sen. Osti sitten happamana sillä hinnalla minkä pyysinkin. 

Vierailija
18/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa vahtimista ollut, kun tiedät, ettei ole menneet kaupaksi.

Vierailija
19/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 62 on vilkaissut omiaan. Mitään messupöytää ei saa viidellä eurolla. Pöytävuokrat ovat päivältä 34-240 euroa. Jos paikkaan kuuluu valmis pöytä, siitä maksetaan vielä 15 euroa.

Vierailija
20/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityö maksaa, jos ei oo varaa niin voivoi. Kyllä ne menee kaupaksi niille jotka käsityötä arvostaa. Monet hyvätuloiset ostaa esim. paljon mielummin ne 20euron käsin kudotut sukat kuin halvat vitosen massatuotantovillasukat marketista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan