Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulun joulumessut- älyttömiä hintoja

Vierailija
30.11.2014 |

Kävinpä katsastamassa... Huvittaa myyjien kiskurihinnat, porukkaa oli mutta juuri kukaan ei ostanut mitään. Villasukat 20 e ( lankakustannukset 1.50 per pari)' väsyneitä kahvikakkuja ( tekeminen maksaa noin 50 senttiä) ja hinta 15 e. Jopa leipomot yrittivät myydä tuotteita puolta isommalla hinnalla kuin omissa kaupoissaan. 

Ebaystä muutaman sentin hintaan tilattuna koruja 10-50 e. Hunajaa 15 e per purkki( kaupasta saa 3 e samaa ja mukana kaupan kulut).  Ja sitten ihmetellään kun tavarat jää käteen.

just niin suomalaista . En voi muuta kuin ihmetellä. Siinähän heittävät kakut roskikseen, 5 e kaikki olisi mennyt kaupaksi

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:19"]Numero 62 on vilkaissut omiaan. Mitään messupöytää ei saa viidellä eurolla. Pöytävuokrat ovat päivältä 34-240 euroa. Jos paikkaan kuuluu valmis pöytä, siitä maksetaan vielä 15 euroa.

[/quote]

Kirjotappas huviksesi googleen joulumyyjäiset pöytävuokra. Saatat yllättyä. Toisaalta, et ilmeisesti osaa googlettaa, joten tässä nyt muutama linkki (lisäksi löytyy vielä paljon enemmän myyjäisiä, joissa pöytävuokra 10-20 e):
http://www.leppavirta.fi/default.asp?pageMode=tapahtuma&event=joulumyyjaiset-sorsakoskella
http://ullavan-kirkonkyla.kpkylat.fi/joulumyyj%C3%A4iset-la-29112014-klo-12-15
http://www.lautsia.fi/uncategorized/joulumyyjaiset-tanssit-ja-jouluruokaa-16-11-2014/
http://kuivasjarvi.mll.fi/?x124878=136222

Vierailija
22/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:25"]Siis haloo.  Tuskin kukaan noita sukkia TYÖKSEEN tekee, monille se on vain harrastus.  Miksi siitä pitäisi saada normaalin työn palkka ?  kait nuyt jokainen tajuaa, että ylihinnoittelemalla ei saa edes pöydän vuokraa katetuksi! Itsekin kävin ko tapahtumassa ja olin järkyttynyt hintatasota. Tuollaisilla hinnoilla ei näköjään tavara mennyt kaupaksi vaan porukka vaan kierteli ja katseli.  itse asiassa en tajua, kuka edes ostaa kuivakakkuja ? Niitä oli joka pöydässä ja ovat niin so last season... leipoisivat jotain uutta ja mielenkiintoista.  Ja se villasukat. Itse tees sukkia joten ei tulisi mieleenkään ostaa, mutta kun pienistä lastensukistakin pyydetiin 15 e. Monissa pöydissä oli myös tölkinrenakista tehtyjä "koruja".  Ilmaisia tölkinrenkaita pujotettu nauhaan ja hinta 35 e .  WHAT? [/quote] Miksi omaa aikaansa pitäisi käytännössä ilmaiseksi myydä, vaikka niitä sukkia ei y-tunnuksella (tai kenenkään palkkalistoilla) tekisikään?

[/quote]

MIksi tämä menee nyt taas helevetin väittelyksi.

Alkuperäinen kysnymys on miksi tuotteita myydään niin kalliilla ettei pöytävuokra tule katetuksi ja tuottee jää käsiin ?

eikö kaupanköynnin perusääntö ole se, että hinnan pitää olla sellainen että kauppa käy.  Mutta suomalaisille ilmeisesti ei ole

[/quote]

Kaupankäynnin perussääntö on se, että tuotteesta saa kannattavan hinnan. Halvalla tekemisessä ei ole mitään järkeä. Itse asiassa nuokin hinnat, mistä nyt valitatte, on aika halpoja. Miksi käsityöläisen palkan pitäisi olla vain 1-5 euroa tunnilta, kun muista töistä ihmiset saa minimissään ~8 e tunnilta? Ja juu onhan se joillekkin pelkkä harrastus, mutta miksi siinäkään tapauksessa pitäisi melkein ilmaiseksi tehdä harrasteita muille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin taatelikakkuja 7 eurolla ja meni tosi hyvin kaupaksi. Laskin, että n. 3 eur on kustannukset per kakku (pakkaustarpeineen). Muutkin tuotteet kun hinnoittelin järkevästi, kävi kauppa loistavasti. Kyllä 15 e kakusta on aivan liikaa. Tuollakin joku oli sitä hintaa pyytämässä, mutta joutui kakkunsa pois viemään mukanaan. Tuotto pitää tehdä pikkuhiljaa eikä niin että muutamalla kakulla heti viiskymppiä. Hah!

Vierailija
24/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei numero 81: minun ei tarvitse googlettaa Oulun joulumessujen hinnastoa. Olin siellä itse myymässä ja näen hintalistoista, että halvin pöytä on 34 euroa ja kallein 240 euroa päivältä. Pöytä maksaa lisäksi 15 euroa. Sinun linkkisi ovat muilta paikkakunnilta. Sorsakoski ja Ullava eivät ole Oulua.

Vierailija
25/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:38"]

Opetelkaa saatanan uusavuttomat tekemään vaikka ne sukkanne itse, niin ei tarvitse märistä hinnasta. Kokeilkaa, niin tiedätte. Miksi pitäisi esim. leipoa ja tehdä käsitöitä ilmaiseksi, että sinä saat ostaa ne sitten halvalla, pelkällä tarvikkeiden hinnalla. Ei mene jakeluun.

[/quote]

Opettele sinä laskemaan. Kuivakakkuun menee aineksia noin 70 sentin arvosta ja kahdessa tunnissa teet ja paistat 4 kakkua= tarvikkeet 2.80 e ja vaikka työpalkka 5 e tunti (onko työtä vahtia kakkuja uusissa, no ei) eli 10 e.

Neljän kakun työ ja tarvikkeet 12.80 ja niitä myydään messuilla 18 e hintaan eli katetta 463 %.  Tuosta tietenkin pöydän vuorka, mutta kaiken kaikkiaan kate on SATOJA prosentteja.  Pelkkää ahneutta

[/quote]

Kananmunat (3-4) saa 70 sentillä, tosin jauhot, sokeri ja mausteet eivät paljon maksa. Mutta paistaminenkaan ei ole ilmaista ja monta kakkua = koneellinen astioita, lisää sähkökuluja. Voi ja margariini maksaa myös joitan kymmeniä senttejä, riippuen millaista tekee. Osaan tarvitaan maitoa. Laitapa hintoineen esimerkki kakkuohjeesta,  jonka saa 70 sentillä, mukaan lasket tietysti paistamiseen, vatkamiseen, ja mahdolliseen rasvan sulatukseen kuluvan sähkön. 

Ei minua kiinnosta mihinkään myyjäisiin mitään tehdä, mutta kumhan huomautin. 

Vierailija
26/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suorastaan säälittää myyjät, jotka myyvät halvalla. Esim villasukista 20 euroa on tosi vähän, kun miettii miten paljon työtä ne vaatii. Tai kuivakakku... Itse ainakin sotken keittiön perusteellisesti kun leivon, ihan mielelläni sii maksaisin semmoisesta 15 e. Itse saan omasta työstä niin paljon palkkaa, että mieluummin käytän aikani siihen ja ostan muilta niitä tuotteita, mitä he ovat taitaen tehneet.

Ei ne tuotteet välttämättä siltikään mene kaupaksi, vaikka halpoja olisikin. Ostajalla pitää olla tarve juuri sellaiselle tuotteelle. Jos ei tarvitse pullonkorkkikorua, niin miksi ostaisi sitä edes eurolla?

Vierailija
27/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:58"]Hei numero 81: minun ei tarvitse googlettaa Oulun joulumessujen hinnastoa. Olin siellä itse myymässä ja näen hintalistoista, että halvin pöytä on 34 euroa ja kallein 240 euroa päivältä. Pöytä maksaa lisäksi 15 euroa. Sinun linkkisi ovat muilta paikkakunnilta. Sorsakoski ja Ullava eivät ole Oulua.
[/quote]

No voi pyhä yksinkertaisuus. Missä väitin, että nuo hinnat olisi olleet juuri näiden myyjäisten hintoja? Kerroin vain, että pikaisella googletuksella hinnat vaihtelevat välillä 5-40 e päivä. En väittänyt missään kohti, etteikö voisi kalliimpiakin löytyä. Tuo nyt vain vaikutti olevan se yleisin hintahaarukka. Kannattaisi varmaan hieman harjoittaa tuota sisälukutaitoa ;)

Vierailija
28/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena huonon taloustilanteen aikana ei kannata pyytää paria kymppiä sukista, jos oikeasti haluaa niiden menevän. Parempina aikoina voi sitten laittaa kiskurihinnat

Vierailija
29/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:28"]

Ei helvetti miten typerää porukkaa. Luuletteko että se 1.50 euron lankakerä itsekseen muuttuu sukkapariksi? Kyllä työstäkin täytyy saada korvausta. Menkää ostamaan viidellä eurolla kiinassa tehdyt sukat ja suojakaasuun pakattua kahvikakkua TAI TEHKÄÄ ITSE jos ette raaski maksaa.

[/quote]

Villasukkiin en puutu, mutta kahvikakkuun puutun.

15 € tavallisesta kahvikakusta on paljon. Kahvikakun tekeminen ei ole kovin monimutkaista, itsekin sellaisen teen jos aineksia sattuu olemaan ja leipomispäälle sattuu. Noi vartti, niin koko homma on uunissa odottelemassa kypsymistä.

Mikä siis kasvattaa tavallisen vehnäjauhokakun hinnan noin korkealle?

Vierailija
30/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ap tosiaan, että 20€ neulotuista sukista on paljon? Seiskaveikkakin maksaa yksivärisenä tarjouksessa 4€ tietämillä kerä ja värilliset melkein 8€. Lisäksi vielä työ päälle. Ei se lankakerä itsestään sukaksi muutu eikä kukaan päivätyössä käyvä pistele aikuisten sukkia yhdessä illassa, vaikka kuinka ois nopea neuloja. EI siinä kuule kummoisille tuntipalkoille jää, silkkaa hyväntekeväisyyttä neuloa ja myydä sukkia 20€/pari.

Vierailija
31/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on oikeastaan ihan sama mitä ajattelette, mutta 20e jostain villasukista.. En ikinä maksaisi.

Vierailija
32/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:50"]

Mutta kysymys onkin siitä, miksi hintaa ei lasketa kun tuotteet ei mene kaupaksi???  Kuka tee mitään kolmellakymmenellä kuivakakulla?

[/quote]

Koska se olisi täysin tyhmää!!! Miksi pitäisi alkaa laskemaan hintoja? Seuraavana vuonna niitä ei taaskaan ostaisi kukaan kun on niin kalliita. Nostaahan hintoja pitäisi, eikä laskea. Jos lasket, niin saat kaupaksi, mutta mitä sitten? Mihin se johtaa? Olet tehnyt töitä kädet verillä ja saat jotkut hikiset rupuset kaikkien kulujen ja verojen jälkeen (kyllä useimmat maksaa veronsa ja useimmille tuo on ihan oikea työ). Eli kysymys, miksi pitäisi laskea? Jotta sinä voisit tyytyväisenä ostaa kakkuja ja sukkia pelkkien materiaalien hinnalla? Tee itse.

Turha sinun on huolehtia siitä, että ne jäisi käteen. Kyllä useimmat saavat ihan hyvin myytyä ja vaikka antavat loput rakkaille ystävilleen lahjaksi. Miksi ne pitäisi antaa jollekkin tuntemattomalle naama norsun perällä kulkevalle? Eilen minulta tuli kärkkymään viime minuuteilla tuotteitani alella kun myyjäiset on jo lopussa. Sanoin, etten voi myydä, kun ei ole kannattavaa ja ne menee kuitenkin kaupaksi seuraavissa myyjäisissä. Tiedän sen. Osti sitten happamana sillä hinnalla minkä pyysinkin. 

[/quote]

Oikea hinnoittelu on menestyvän kaupankäynnin perusta.

Kahvikakun kustannukset ovat tosiaan max parin euron luokkaa kipaleelta, joten viidellätoistaeurolla saadaan aika huikeat katteet. 

Vierailija
33/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

87, sinä dorka: Tämän ketjun otsikko on "oulun joulumessut - älyttömiä hintoja". Tässä ketjussa kauhistellaan, että kuivakakku on maksanut 15 euroa ja villasukat 20 euroa. Sinä tulet sanomaan, että jossakin ihan muualla joulumyyjäisten pöytävuokra on yleisesti ottaen viidestä eurosta ylöspäin.

Täsä vaiheessa on oleellista tietää ja etenkin ymmärtää, että jos sen pöytävuokran saa jostakin Ullavan perseestä vitosella, niin sillä ei ole paskan merkitystä Oulun joulumyyjäisiin, joissa kallein pöytä maksaa 240 euroa.

Vielä rautalangasta: pöydän vuokrahintakin vaikuttaa siihen, paljonko myyjä pyytää tuotteestaan. Siis vaikkapa kuivakakusta 15 euroa tai villasukista 20 euroa. 5 euron ja 240 euron pöytävuokran  välillä on vissi ero.

Vierailija
34/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:25"]Siis haloo.  Tuskin kukaan noita sukkia TYÖKSEEN tekee, monille se on vain harrastus.  Miksi siitä pitäisi saada normaalin työn palkka ?  kait nuyt jokainen tajuaa, että ylihinnoittelemalla ei saa edes pöydän vuokraa katetuksi! Itsekin kävin ko tapahtumassa ja olin järkyttynyt hintatasota. Tuollaisilla hinnoilla ei näköjään tavara mennyt kaupaksi vaan porukka vaan kierteli ja katseli.  itse asiassa en tajua, kuka edes ostaa kuivakakkuja ? Niitä oli joka pöydässä ja ovat niin so last season... leipoisivat jotain uutta ja mielenkiintoista.  Ja se villasukat. Itse tees sukkia joten ei tulisi mieleenkään ostaa, mutta kun pienistä lastensukistakin pyydetiin 15 e. Monissa pöydissä oli myös tölkinrenakista tehtyjä "koruja".  Ilmaisia tölkinrenkaita pujotettu nauhaan ja hinta 35 e .  WHAT? [/quote] Miksi omaa aikaansa pitäisi käytännössä ilmaiseksi myydä, vaikka niitä sukkia ei y-tunnuksella (tai kenenkään palkkalistoilla) tekisikään?

[/quote]

MIksi tämä menee nyt taas helevetin väittelyksi.

Alkuperäinen kysnymys on miksi tuotteita myydään niin kalliilla ettei pöytävuokra tule katetuksi ja tuottee jää käsiin ?

eikö kaupanköynnin perusääntö ole se, että hinnan pitää olla sellainen että kauppa käy.  Mutta suomalaisille ilmeisesti ei ole

[/quote]

Kaupankäynnin perussääntö on se, että tuotteesta saa kannattavan hinnan. Halvalla tekemisessä ei ole mitään järkeä. Itse asiassa nuokin hinnat, mistä nyt valitatte, on aika halpoja. Miksi käsityöläisen palkan pitäisi olla vain 1-5 euroa tunnilta, kun muista töistä ihmiset saa minimissään ~8 e tunnilta? Ja juu onhan se joillekkin pelkkä harrastus, mutta miksi siinäkään tapauksessa pitäisi melkein ilmaiseksi tehdä harrasteita muille?

[/quote]

Tuskin nämä itseään noilla elättää, tai jos elättävät niin sitten tulee maksaa asiaan kuuluvat verot. Kuinkahan moni myyjäisissä ilmoittaa verottajalle päivän tienestinsä?

Vierailija
35/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI! Kukaan ei pakota ketään kutomaan villasukkia - saati myymään niitä. Mitä vittua te itkette täällä :D lopettakaa kutominen/myynti jos noin vihaksi pistää.

Vierailija
36/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:59"]

87, sinä dorka: Tämän ketjun otsikko on "oulun joulumessut - älyttömiä hintoja". Tässä ketjussa kauhistellaan, että kuivakakku on maksanut 15 euroa ja villasukat 20 euroa. Sinä tulet sanomaan, että jossakin ihan muualla joulumyyjäisten pöytävuokra on yleisesti ottaen viidestä eurosta ylöspäin.

Täsä vaiheessa on oleellista tietää ja etenkin ymmärtää, että jos sen pöytävuokran saa jostakin Ullavan perseestä vitosella, niin sillä ei ole paskan merkitystä Oulun joulumyyjäisiin, joissa kallein pöytä maksaa 240 euroa.

Vielä rautalangasta: pöydän vuokrahintakin vaikuttaa siihen, paljonko myyjä pyytää tuotteestaan. Siis vaikkapa kuivakakusta 15 euroa tai villasukista 20 euroa. 5 euron ja 240 euron pöytävuokran  välillä on vissi ero.

[/quote]

Niin. Nythän tulee enemmän myyjän tappioksi, kun tavara ei liiku ja aineksien lisäksi on maksettava pöytävuokra. Kalliiksi tulee.

Jos myyjä olisi myynyt kakkuja hintaan 9,5€/kpl ja saanut myydyksi 30kpl (joka sopivalla hinnalla ei ole mahdotonta) hän olisi jo kakuista saanut sen 255€.

Vierailija
37/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aikaisempina vuosina ollut myymässä Naisten messuilla pikkukaupungissa ja pöytävuokra oli jo silloin 50 euroa. eikä ollut edes paha vuokra, pahempiakin on ollut. Halvimmillaan on ollut joillain pienemmillä messuilla vitosen pöytä, jos toi oman pöydän mukanaan. Toki sitten asiakasmäärätkin on olleet ihan eriluokkaa kuin Naisten messuilla. Myin aikanani koruja ja hinnoista ei valitettu. Jos tuote on hyvin tehty, persoonallinen ja iskee asiakaskuntaan, niin ne menee. Lisäksi oma myyjänä toimiminen ja supliikkisuus vaikuttaa paljon ylipäätään siihen, miten uskalletaan lähestyä. Monenlaisia myyjäisiä tuli kierrettyä ja monenlaista myyntiä koettua. Pahin taisi olla sellaiset, missä myin yhden korun, mutta siellä olikin ihan väärä asiakaskunta. Ihmiset oli tulleet hakemaan halpaa niistä vitosen pöydistä. Mun kalliimmat hopea- ja korukivikorut ei sopineet ollenkaan siihen, mitä tultiin hakemaan. Toisilla messuilla vietiin taas samanhintaiset tavarat käsistä. Ne olikin käsityöläismessut, jonne tultiin ostamaan käsitöitä, ei askarteluja ja kuivakakkuja. Naistenmessuilla ei todellakaan ollut ongelmaa 50 euron pöytävuokran takaisin saamisesta. 

Vierailija
38/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:34"]

Pikaisella googletuksella joulumyyjäisissä pöytävuokrat vaihtelevat suurinpiirtein välillä 5-40 e per päivä.

[/quote]

VAIN. Luulin että satoja euroja kun mammat täällä perustelee 20 e kuivakakkuja pöytävuokralla...

Vierailija
39/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:28"]

Ei helvetti miten typerää porukkaa. Luuletteko että se 1.50 euron lankakerä itsekseen muuttuu sukkapariksi? Kyllä työstäkin täytyy saada korvausta. Menkää ostamaan viidellä eurolla kiinassa tehdyt sukat ja suojakaasuun pakattua kahvikakkua TAI TEHKÄÄ ITSE jos ette raaski maksaa.

[/quote]

Villasukkiin en puutu, mutta kahvikakkuun puutun.

15 € tavallisesta kahvikakusta on paljon. Kahvikakun tekeminen ei ole kovin monimutkaista, itsekin sellaisen teen jos aineksia sattuu olemaan ja leipomispäälle sattuu. Noi vartti, niin koko homma on uunissa odottelemassa kypsymistä.

Mikä siis kasvattaa tavallisen vehnäjauhokakun hinnan noin korkealle?

[/quote]

myyjien ahneus, pitää saada 1000 

ja kakut kannetaan sitten kotiin kun eivät saa kaupaksi . Aika säälittävää 

Vierailija
40/135 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:59"]

[/quote]

Niin. Nythän tulee enemmän myyjän tappioksi, kun tavara ei liiku ja aineksien lisäksi on maksettava pöytävuokra. Kalliiksi tulee.

Jos myyjä olisi myynyt kakkuja hintaan 9,5€/kpl ja saanut myydyksi 30kpl (joka sopivalla hinnalla ei ole mahdotonta) hän olisi jo kakuista saanut sen 255€.

[/quote]

nimenomaan tätä ei kukaan näytä tajuavan, ei vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta...vänkäävät vaan vastaan että kyllä on kohtuullista pyytää 2 e kakusta 15-20 e jotta saadaan pöydän hinta katettua. Mutta jumalauta kun kukaan ei niitä kakkuja osta eli et saa kuin parin myydyksi. Laskemalla hintaa saisit kaikki myydyksi.

mutta ei tajuta ei, sen huomaa tästäkin ketjusta.  Ei mitään käsitystä kysynnän ja tarjonnan laeista, vingutaan vaan käsityöstä ja siitä että katetta pitää saada vähintään 500  %