Saako joka päivä syödä samaa ruokaa?
Kommentit (16)
Tietenkin saa mutta harvalle maistuu sama ruoka monta kertaa peräkkäin.
Kananmunia ei saa syödä kuin 1 kpl viikossa. Jokunen vuosi sitten sanottiin näin.
Jostain muistan lukeneeni, että ruoka-aineille voi helpommin herkistyä, jos niitä syö päivittäin. En tiedä onko tässä mitään perää.
Ap
Voi tulla jotain puutostauteja, jos ei syö monipuolisesti. Oma asia tietty.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa mutta harvalle maistuu sama ruoka monta kertaa peräkkäin.
Kananmunia ei saa syödä kuin 1 kpl viikossa. Jokunen vuosi sitten sanottiin näin.
Oiskohan kuitenkin 1 kpl päivässä? Itse syön 2-3.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla jotain puutostauteja, jos ei syö monipuolisesti. Oma asia tietty.
Eihän samojen ruokien syöminen tarkoita yksipuolisuutta.
Ap
Kuinkahan monta eri ruoka-ainetta kuului perusluolamiehen dieettiin. Tuskinpa kovin monta. Lihaa, kalaa, siemeniä, pähkinöitä ja kutakin satokauden kasvista sen aikaa, kun sitä sai. Inuiitit söivät käytännössä vain hylkeitä ja kalaa.
Kananmuna on btw yksi terveellisimmistä ruuista. Siinä on todella monipuolisesti tärkeitä ravintoaineita.
Syön melko lailla samaa joka päivä. Aamu-, ilta- ja välipalat on olleet samoja jo vuosia. Pääruoka vaihtelee, mutta yleensä se on jokin niistä alle 10 ruuasta, joita en osaa pilata ja jotka maistuvat hyvältä myös lämmitettynä.
Terveellisyydestä en tiedä, mutta tämä tyyli on ratkaissut monia ongelmia. Ei tule hävikkiä, kulut pysyy hallinnassa, kaupassakäynti on mutkatonta, kun ostaa samoja asioita aina, ei tule skipattua ruokailuja, ruoka on varmasti maistuvaa jne.
Syön melkein joka päivä aamiaiseksi maustamatonta jogurttia ja mustikkaa, lounaaksi tonnikalasalaatin, päivälliseksi broileria, perunaa, parsakaalia ja porkkanaa, illalla 2 kananmunaa, ruisleipä ja omena. En kaipaa vaihtelua ja käytän myös samoja vaatteita joka päivä.
Ap
Syön joka päivä makaroonilaatikkoa. Köyhänä ei ole varaa muuta syödä.
Vierailija kirjoitti:
Syön melkein joka päivä aamiaiseksi maustamatonta jogurttia ja mustikkaa, lounaaksi tonnikalasalaatin, päivälliseksi broileria, perunaa, parsakaalia ja porkkanaa, illalla 2 kananmunaa, ruisleipä ja omena. En kaipaa vaihtelua ja käytän myös samoja vaatteita joka päivä.
Ap
Kuulostaa ihan tarpeeksi terveelliseltä. Ainakin paljon terveellisemmältä kuin minulla.
Kananmunat boostaa testoa. Syön yhden päivässä, kun lounasravintolassa on aina tarjolla, itse en jaksa keittää.
Robert Helenius syö 16 munaa päivässä.
Voisin syödä kalaa ja perunoita joka päivä, ja lähes syönkin.
Pitäisi syödä monipuolisesti! Jos joka päivä syöt pelkkiä kananmunia ruuaksi, niin aivan taatusti alkaa jossain vaiheessa elimistöstä ongelmia löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi syödä monipuolisesti! Jos joka päivä syöt pelkkiä kananmunia ruuaksi, niin aivan taatusti alkaa jossain vaiheessa elimistöstä ongelmia löytymään.
Syön melkein joka päivä aamiaiseksi maustamatonta jogurttia ja mustikkaa, lounaaksi tonnikalasalaatin, päivälliseksi broileria, perunaa, parsakaalia ja porkkanaa, illalla 2 kananmunaa, ruisleipä ja omena.
Mitä itse syöt?
Ap
10v ajan syönyt n. 30 kananmunaa viikossa keltuaisineen. Kolesteroli pysynyt yhtä hyvänä. Punaista lihaa en syö.
Saat syödä just sitä mitä haluat. Ja kannat seuraukset siitä ihan itse, kun teit niin.