Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tuntee tai tietää koronan sairastaneen?

Vierailija
06.10.2021 |

Millainen tauti oli (lievä, raju ym.)

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri on sairastanut koronan. Yskä ja epämiellyttävä olo.

Hänellä on reilusti painoa.

Ylimitoitettu korona ja eihän tässä ole terveydestä kyse.

Vierailija
22/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ja useita muita samaan aikaan hänen joukkueestaan. Kaikilla lievä. Tyttärelläkin vain pieni nuha pari päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä kyselyllä tavoitellaan? Mitä tietoa voi siitä saada, että muutama kymmen vastaajaa täällä kirjoittelee. Jokainen voi ihan helposti netistä katsoa, kuinka monta todettua infektiota Suomessa on ollut. Siitä voi laskea, kuinka monta tuttua heillä on, eli kuinka moni ihminen tuntee jonkun, joka on sairastanut koronan. Ja mihin sitö tietoa tarvitaan, kuinka monta koronan sairastanutta tuttua yhdellä suomalaisella on keskimäärin? En tiedä. Miksi kysyt?

Vierailija
24/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin parikymmentä sairastunutta. Tauti vaihdellut laidasta laitaan. Pahin sairastunut oli 2-3 otteeseen sairaalassa. Lisäksi tunnen/tunsin kolme Covidiin kuollutta.

Vierailija
25/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset kiitokset jo tähän mennessä kaikille, jotka kertoivat kokemuksensa. Itse olen pieneltä paikkakunnalta, jossa ei koko pandemian aikana ole ollut juurikaan sairastuneita. Joten täällä on mietitty onko koko koronaa olemassa ja nyt tiedän, että on. ap.

Vierailija
26/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni, pari kollegaa, pari kaveria.

Yksi sairastui vakavammin, muut lievempiä.

Vierailija
27/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ehkä 20.

Osalla oireeton, osa on osatyökyvyttömiä vielä 1,5 v jälkeenkin, yksi joutui sairaalaan.

Vierailija
28/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kymmeniä. Oirekirjo ihan laidasta laitaan. Long covid on (tietääkseni) kahdella. Yli puoli vuotta jatkunut.

Vierailija
29/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden, jolla lievänä. Asun Turussa.

Vierailija
30/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita kymmeniä. Tiedän myös kaksi kuollutta, joista toinen sai tartunnan rokottamattomalta. Itse tällä riskiryhmään kuuluvalla oli toki jo kaksi rokotetta. 

Vinkki: Laittakaa niiden vanhustenne hoivakodin oveen lappu "Ethän lähesty/hoida minua, jos et ole rokotettu. En saa rokotustasi udella sinulta, mutta kunnioitathan toivettani." tms. 

Vierailija
31/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin iäkäs isä kuoli koronaan. Kolme perhettä tiedän, jotka ovat sairastaneet. Käsittääkseni osa oli jopa sairaalassa, mutta toipuivat siitä.

En leikkisi sen taudin kanssa.

Vierailija
32/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kuntoileva 42 v. mies taisi olla ensimmäisiä, jotka koko koronan sai. Sairasti sängyn pohjalla 14 vrk ja oli kuume 40,3. Jäi long covid, oireita vieläkin (aivosumu, väsymys).

Tutulla 23v. Oli viikon flunssa, kurkku kipeä ja kuumetta. Jäänyt jatkuvaa väsymystä.

Naapuri 74v. kuoli koronaan. Oli syöpä samaan aikaan.

Lapsen koulussa ollut muutama tapaus. Olleet poissa n. 1,5 vkoa.

Vierailija
33/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä kyselyllä tavoitellaan? Mitä tietoa voi siitä saada, että muutama kymmen vastaajaa täällä kirjoittelee. Jokainen voi ihan helposti netistä katsoa, kuinka monta todettua infektiota Suomessa on ollut. Siitä voi laskea, kuinka monta tuttua heillä on, eli kuinka moni ihminen tuntee jonkun, joka on sairastanut koronan. Ja mihin sitö tietoa tarvitaan, kuinka monta koronan sairastanutta tuttua yhdellä suomalaisella on keskimäärin? En tiedä. Miksi kysyt?

Samaa mieltä tästä. Joku uskoo voivansa todistaa ettei koronaa ole tai ettei se voi olla vakava. Minulle tuli tällaisia kyselyitä rasittavan paljon vaikka en ole asian kanssa tekemisissä mitenkään. Lakkasin lopulta kokonaan vastaamasta turhiin puheluihin.

Vierailija
34/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kyselyllä halutaan niitä oikeita kokemuksia koronasta? Millainen korona voi olla? Se, että jossain on vain määriä kuinka paljon on sairastaneita/sairastajia. Ei kerro itse taudista yhtään mitään. Ihmisten aidot kertomukset on kaikkein uskottavimpia ja kyllä minä uskon, että moni haluaa aidosti kertoa millainen tauti on ja kuinka eri ihmiset ovat sen sairastaneet.

Vierailija
35/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni perhe 3 henkilöä, ei tarvittu sairaalahoitoa. 2 vanhempaa sukulaista kuoli. Vuokralaiseni joka on opiskelija, sairastui ja parantui pari viikkoa sitten.

Vierailija
36/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä: kunnolla vuotava nenä eli nuha pääoire aivastukset tämä on syy miksi leviää, yhdellä lievä kuume ja hetken kurkkukipu päivän kestävä. Ei yskää! Hajuaisti meni aikuisilla pariksi päiväksi kokonaan. Ikinä ei mulla ennennole mennyt, vaikka nenö ei ollut tukossa kuin hetken.Lievästi sairas olo mutta normiflunssaa paljon helpompi. 2 rokotusta aikuisilla, lapsilla ei rokotusta alle 12v.

Vierailija
37/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhain noita https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=korona Tuolla veksissä näytti olevan aika paljon juttuja.

Vierailija
38/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4,yksi kuoli.

Vierailija
39/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin.

Pahin oli työkaverini mies (n. 40v, ei sairauksia taustalla eikä esim ylipainoa), joka oli yli kuukauden teholla. Selvisi, mutta ei tule koskaan toipumaan ennalleen, keuhkoissa pahoja, pysyviä vaurioita.

Sitten on tapauksia varsin lievästä sellaisiin, jotka ovat olleet sairaalassa. Aika monilla on ollut pitkäaikaisia oireita akuutin vaiheen jälkeen, lievästä uupumuksesta ihan työkyvyttömyyteen.

Vierailija
40/88 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhain noita https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=korona Tuolla veksissä näytti olevan aika paljon juttuja.

Iso kiitos.-ap-