Vihreät nuoret: Seuraavaksi on tunnustettava kolmas sukupuoli
MIKÄ????????
----
Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto ViNO vaatii Suomea tunnustamaan kolmannen sukupuolen.
ViNO sanoo liittokokouksensa tiedotteessa, että jaottelu vain naisiin ja miehiin rajaa osan ihmisistä pois, ja julkisissa yhteyksissä tulee käyttää kaikki sukupuolet huomioivaa kieltä.
- Kolmas sukupuoli tarkoittaa henkilöä, joka ei koe tai halua määritellä itseään mieheksi tai naiseksi. Saksassa, Nepalissa, Pakistanissa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Etelä-Afrikassa tunnustetaan jo kolmas sukupuoli, ViNOn tiedotteessa huomautetaan.
ViNO esittää eduskuntavaaliohjelmassaan myös muun muassa valikoivaa ja sukupuolineutraalia asevelvollisuutta.
- Tasa-arvoa on edistettävä yhteiskunnan kaikilla osa-alueilla. Sivistyneenä ja tasa-arvoa vaalivana maana Suomen on aika tunnustaa sukupuolen moninaisuus, sanovat ViNOn puheenjohtajat Ozan Yanar jaSaara Ilvessalo.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:34"]
Ehdottoman kannatatettava ajatus. Tärkeä esimerkiksi intersukupuolisiksi syntyvien lasten oikeuksien kannalta. Tarkat normit ja rajaaminen vain miehiin ja naisiin aiheuttaneet paljon kyseisten lasten sukuelinten leikkauksia, joista eivät itse ole saaneet päättää.
Valitettavasti tässä uudistuksessa menee varmasti vielä pitkään.
[/quote]
Sukuelin EI määrää mitä sukupuolta sinä olet
[/quote]
Ainii sori se olikin korvien välissä. Pitäiskö asiapapereihin jättää vapaa kohta, että kaikki sais siihen runoilla mitä lystää? Vai montako sukupuolta mielestäsi riittäisi ja mitkä ne olisivat?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:37"]
Moniko näistä kromosomipoikkeavista tavallista elämää elävistä sitten oikeasti haluaa että yhtäkkiä heidän ensisijainen viiteryhmänsä onkin piilokommunistisen SETAn määrittelemä transsexpervoryhmittymä.
Hyvästi perhe, asunto ja farmariauto - tilalle muutto Punavuoreen tai Kallioon, illat luuhataan homobaarissa pinkit pyykkipojat nänneissä, päivisin miekkareissa mölyäminen ja kenties trendihuumeet ja poppers.
[/quote]
Yksi parhaimmista viesteistä tällä foorumilla koskaan keneltäkään
[/quote]
Mietin ihan samaa! Paras viesti av-lla mitä olen nähnyt!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:49"]
Miten viherhyypiöillä riittää mielenkiintoa puuhastella tällaisten asioiden parissa ???????? Muut miettivät Suomen talouden ylösnostamista jne..
[/quote]
Vihreät on jo kertonut omat kantansa niihin. Lisää ympäristöveroja, ydinvoima alas, kaupankäynti seis kaikkien maiden kanssa jotka ei noudata Pohjoismaista hyvinvointipolitiikkaa, armeija alas, lisää ulkomaalaisia Suomeen ja enemmän rahaa niille, lisää rahaa Afrikkaan sekä tietenkin naiskiintiöt, homokiintiöt sekä kolmas sukupuoli kiintiöt?
Niillä Suomi nousuun..... Tai sitten ei
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"]
Hyvä, vihdoinkin, olen täysin samalla kannalla. Suomi on tässäkin asiassa hirveä takapajula, ja pitäisi vihdoinkin päästä muiden sivistysmaiden tasolle.
[/quote]
Kerroppa mikä tämä kolmas sukupuoli on? Ihmisen sukupuoli määräytyy ihmisen syntyy. Sukupuolella on aina tarkoitus: lisääntyminen.
Jos mies ja nainen lisääntyy keskenään sillä kummallakin on toisia tukevat vehkeet niin mitä tämä kolmas sukupuoli tekee?
Miksi evoluutio olisi luonut tälläisen kolmannen sukupuolen?
[/quote]
Jos viittisit lukea tän ketjun alusta asti niin ehkä ymmärtäisit.
Ja onneksi nykyään yhä useampi vanhempi päättää odottaa kunnes vauva kasvaaja lapsi alkaa itse määrittämään omas sukupuoltaan jolloin hänen kanssaan voidaan keskustella asiasta ja mahdollisesta korjausleikkauksesta. Tälle kolmannen sukupuolen tunnustamiselle siis todellakin olisi kysyntää.
T: kätilö
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:34"]
Ehdottoman kannatatettava ajatus. Tärkeä esimerkiksi intersukupuolisiksi syntyvien lasten oikeuksien kannalta. Tarkat normit ja rajaaminen vain miehiin ja naisiin aiheuttaneet paljon kyseisten lasten sukuelinten leikkauksia, joista eivät itse ole saaneet päättää.
Valitettavasti tässä uudistuksessa menee varmasti vielä pitkään.
[/quote]
Sukuelin EI määrää mitä sukupuolta sinä olet
[/quote]
Ainii sori se olikin korvien välissä. Pitäiskö asiapapereihin jättää vapaa kohta, että kaikki sais siihen runoilla mitä lystää? Vai montako sukupuolta mielestäsi riittäisi ja mitkä ne olisivat?
[/quote]
Aivot eikä sukuelin määrää sukupuolta. Vaan genetiikka määrää kumpaa sukupuolta olet. Sitä ei voi muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"] Hyvä, vihdoinkin, olen täysin samalla kannalla. Suomi on tässäkin asiassa hirveä takapajula, ja pitäisi vihdoinkin päästä muiden sivistysmaiden tasolle. [/quote] Kerroppa mikä tämä kolmas sukupuoli on? Ihmisen sukupuoli määräytyy ihmisen syntyy. Sukupuolella on aina tarkoitus: lisääntyminen. Jos mies ja nainen lisääntyy keskenään sillä kummallakin on toisia tukevat vehkeet niin mitä tämä kolmas sukupuoli tekee? Miksi evoluutio olisi luonut tälläisen kolmannen sukupuolen? [/quote] Jos viittisit lukea tän ketjun alusta asti niin ehkä ymmärtäisit. Ja onneksi nykyään yhä useampi vanhempi päättää odottaa kunnes vauva kasvaaja lapsi alkaa itse määrittämään omas sukupuoltaan jolloin hänen kanssaan voidaan keskustella asiasta ja mahdollisesta korjausleikkauksesta. Tälle kolmannen sukupuolen tunnustamiselle siis todellakin olisi kysyntää. T: kätilö
[/quote]
Luulisi kätilönä tuntevan ihmisen genetiikan. Sukupuoli määräytyy ihmisen geenien mukaan. Sillä ei ole mitään merkitystä miksi se ihminen itseään luulee. Eikä itseasiassa kukaan muukaan. Se on mikä on
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:59"]
Mä kyllä käsitin, että tässä oli kyse ihmisistä, jotka haluavat itse luokitella itsensä niin, etteivät ole naisia tai miehiä. Vaikka "oikeasti", geneettisesti olisivatkin jompiakumpia. Eri asia ovat nämä harvoin syntyvät vauvat, joilla saattaa olla sukupuolen määritys epäselvää.
[/quote]
No ei ne tiedä enää itekkään mitä helvettiä ovat! Ja jos nyt joku tietääkin, niin vuoden päästä ei enää tiedäkään, kun pervomuodit muuttuu!
[/quote]
:)))
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"] Hyvä, vihdoinkin, olen täysin samalla kannalla. Suomi on tässäkin asiassa hirveä takapajula, ja pitäisi vihdoinkin päästä muiden sivistysmaiden tasolle. [/quote] Kerroppa mikä tämä kolmas sukupuoli on? Ihmisen sukupuoli määräytyy ihmisen syntyy. Sukupuolella on aina tarkoitus: lisääntyminen. Jos mies ja nainen lisääntyy keskenään sillä kummallakin on toisia tukevat vehkeet niin mitä tämä kolmas sukupuoli tekee? Miksi evoluutio olisi luonut tälläisen kolmannen sukupuolen? [/quote] Jos viittisit lukea tän ketjun alusta asti niin ehkä ymmärtäisit. Ja onneksi nykyään yhä useampi vanhempi päättää odottaa kunnes vauva kasvaaja lapsi alkaa itse määrittämään omas sukupuoltaan jolloin hänen kanssaan voidaan keskustella asiasta ja mahdollisesta korjausleikkauksesta. Tälle kolmannen sukupuolen tunnustamiselle siis todellakin olisi kysyntää. T: kätilö
[/quote]
Luulisi kätilönä tuntevan ihmisen genetiikan. Sukupuoli määräytyy ihmisen geenien mukaan. Sillä ei ole mitään merkitystä miksi se ihminen itseään luulee. Eikä itseasiassa kukaan muukaan. Se on mikä on
[/quote]
Taisi olla käkilö eikä kätilö ja liekkö munimassa muiden pesään vaan :D
Suomenkieli on tönkkö tässä asiassa, kun meillä ei ole erillisiä sanoja gender:ille ja sex:ille.
Näistä tuo sex on se biologinen sukupuoli, joka nähdään (jos nähdään) sukupuolielimistä. Edes tämä biologinen sukupuoli ei ole läheskään aina itsestäänselvä vaan Suomessakin syntyy vuosittain satoja lapsia, jotka ovat hyvin epäselviä sukupuoleltaan (erilaisia geenihäiriöitä).
Gender on sitten se ihmisen päänsisäinen sukupuoli, joka voi olla eri kuin fyysinen sukupuoli on. Yleensä se on tietenkin sama, mutta poikkeuksiakin löytyy.
Näitä kahta ei pidä sekoittaa toisiinsa eikä ne ole mitenkään käsi kädessä kulkeva pari toisin kuin osa ihmisistä haluaisi uskoa.
Kolmas sukupuoli pitäisi silti mielestäni jättää vain näille biologiselta sukupuoleltaan epäselville tapauksille. Muut saakoot identifioitua siihen sukupuoleen, johon tuntevat kuuluvansa (=gender:iin).
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:38"]
Joo ruvetaanpas sitten rakentamaan kouluihin ja urheilupaikkoihin myös näillr omat pukukopit. Löytyisikö vielä neljäs sukupuoli. Itse asiassa mä päätin just, että mä olen vähän näitä kaikkia, joten minulla on oltava oikeus tähän neljänteen sukupuoleen.
[/quote]
Onneksi olen rakennusalan töissä. Jokainen uusi sukupuoli teettättää meillä uudet vessat ja pukkarit.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:38"]
Joo ruvetaanpas sitten rakentamaan kouluihin ja urheilupaikkoihin myös näillr omat pukukopit. Löytyisikö vielä neljäs sukupuoli. Itse asiassa mä päätin just, että mä olen vähän näitä kaikkia, joten minulla on oltava oikeus tähän neljänteen sukupuoleen.
[/quote]
Onneksi olen rakennusalan töissä. Jokainen uusi sukupuoli teettättää meillä uudet vessat ja pukkarit.
[/quote]
Samoin. T: Siistijä
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:49"]
Homoaktivisteilla on jo vuosien ajan ollut laadittuna tarkka suunnitelma siitä, miten koko yhteiskunta pakkohomotetaan läpikotaisin ja miten kaikki vastarinta murskataan. Nyt on paljastunut pieni osa suunnitelmaa, mutta ennen tätä on ollut aiempia tavoitteita, joihin on pyritty ja päästy, ja tämän jälkeenkin tulee olemaan uusia, entistä pöyristyttävämpiä tavoitteita, mutta niistä ei vielä puhuta julkisuudessa:
[/quote]
Opiskelee vielä luokanopettajaksi...
[/quote]
Minä en kyllä kykene näkemään mikä tuossa infografiikassa on "pahaa", vaikka kuinka yritänkin. Noinhan sen pitäisikin mennä tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
[/quote]
[/quote]
Ja jos geneettisesti sinulla on XY-kromosomisto, mutta aivosi ovat esimerkiksi magneettikuvissa selvästi rakenteeltaan naisen aivot jonkin muuntuneen geenin seurauksena, niin mikä sinä olet genetiikan kannalta?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 01:34"]
Vihreät ja vihreät, saatana. Keskittyisivät saimaannorppiin ja liito-oravan papaniin!
[/quote]
Vihreät ovat kaiken kaikkiaan hyvin outoa porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 01:14"]
Suomenkieli on tönkkö tässä asiassa, kun meillä ei ole erillisiä sanoja gender:ille ja sex:ille.
Näistä tuo sex on se biologinen sukupuoli, joka nähdään (jos nähdään) sukupuolielimistä. Edes tämä biologinen sukupuoli ei ole läheskään aina itsestäänselvä vaan Suomessakin syntyy vuosittain satoja lapsia, jotka ovat hyvin epäselviä sukupuoleltaan (erilaisia geenihäiriöitä).
Gender on sitten se ihmisen päänsisäinen sukupuoli, joka voi olla eri kuin fyysinen sukupuoli on. Yleensä se on tietenkin sama, mutta poikkeuksiakin löytyy.
Näitä kahta ei pidä sekoittaa toisiinsa eikä ne ole mitenkään käsi kädessä kulkeva pari toisin kuin osa ihmisistä haluaisi uskoa.
Kolmas sukupuoli pitäisi silti mielestäni jättää vain näille biologiselta sukupuoleltaan epäselville tapauksille. Muut saakoot identifioitua siihen sukupuoleen, johon tuntevat kuuluvansa (=gender:iin).
[/quote]
Sukupuoli voidaan aina selvittää sillä se on genetiikassa. Sukupuolielimien epämuodostumat ei tarkoita että ihmisellä ei ole sukupuolta
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 01:37"]
[/quote]
[/quote]
Ja jos geneettisesti sinulla on XY-kromosomisto, mutta aivosi ovat esimerkiksi magneettikuvissa selvästi rakenteeltaan naisen aivot jonkin muuntuneen geenin seurauksena, niin mikä sinä olet genetiikan kannalta?
[/quote]
Sukupuoli on aina se mitä se on geenien mukaan. Tuossa tapauksessa on kyse miehestä.
Joku veti täällä paniikkiripulit kun tajusi ettei sukupuolta voi määritellä yksinkertaisesti jalkovälistä. Nyt alkoi itku geeneistä. Jos tietäisit mistään mitään (et selvästikään ole alalla), niin ymmärtäisit että voit ottaa henkilöstä näytteen ja tuijotella sitä vaikka maailman tappiin asti mutta sekään ei kertoisi sinulle mitään. :D
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:43"]
EI sukupuolta voi itse päättää. Jos joku luulee olevansa leijona vaikka onkin ihminen niin luokitellaanko hänet leijonaksi?
Ihminen on mikä on. Ei se ole mikään oma päätös
[/quote]
Jaha, nytkö sukupuolet ovat eri eläinlajeja?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:37"]
Moniko näistä kromosomipoikkeavista tavallista elämää elävistä sitten oikeasti haluaa että yhtäkkiä heidän ensisijainen viiteryhmänsä onkin piilokommunistisen SETAn määrittelemä transsexpervoryhmittymä.
Hyvästi perhe, asunto ja farmariauto - tilalle muutto Punavuoreen tai Kallioon, illat luuhataan homobaarissa pinkit pyykkipojat nänneissä, päivisin miekkareissa mölyäminen ja kenties trendihuumeet ja poppers.
[/quote]
Yksi parhaimmista viesteistä tällä foorumilla koskaan keneltäkään