Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on HALPAMAISTA laskea rokottamattomien "aiheuttamat" kustannukset!! Entäs ne rokotetut ja kaikki muut??

Vierailija
06.10.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008313298.html

Suomella ei ollut mitään kiirettä ottaa esim. vesirokkorokotteita kansalliseen rokotusohjemaan vaikka sekin sairastaminen aiheuttaa kustannuksia kun on vakavien jälkitautien mahdollisuus yms. ja pienten lasten vanhemmat pois töistä!

Kaikki eivät voi korona-rokotetta ottaa, ja kaikki eivät uskalla mikäli ensimmäisestä piikistä on tullut vakavia haittaaikutuksia!

Kustannuksia tulee myös heistä ketkä ovat saaneet rokotteesta esim. sydänlihastulehduksen ja joutuneet sairalaan. Oletteko laskeneet kuluihin heidätkin, häh??

Aivan sairas maailma,- stana!

Kommentit (308)

Vierailija
61/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaisi, jos rokottamattomien tehohoitoa ei tarvitsisi meidän muiden kustantaa. Jääkööt koteihinsa tuota ”normiflunssaa” potemaan, ei tarvitse kuormittaa terveydenhuollon resursseja.

Minkäs takia rokottamattomat sitten joudutaan kustantamaan rokotteen ottaneiden hoidot kuten myös ne itse rokotteet?

Siksi, että rokottamisen tarkoitus on suojella kansanterveyttä ja vähentää koronan vaikutuksia väestötasolla. Denokraattisilla vaaleilla valitut poliitikot, jotka päättävät verorahojen käytöstä, tekevät nämä päätökset asiantuntijoiden suositusten ja laskelmien perusteella. Rokottamattomien itsekkyys on heidän oma valintansa, jonka he voivat tehdä, sillä tietävät yhteiskunnan auttavan heitä kumminkin tiukan paikan tullen.

Vierailija
62/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun kyselis mikä on liikennevalojärjestelmän hinta per jokainen niitä noudattanut. On paljon kiinnostavampaa laskea hintaa niille jotka tekevät väärin, tahalleen tai tyhmyyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, huomaa miten monet väittävät etteivät ota rokotetta ihan vain siksi, että se pyydetään ottamaan.

Mitään uhkailua, lahjontaa ym. ketjussa mainittua ei ole ollut kuin vasta viime aikoina, kun on todettu etteivät kaikki niitä ota.

Tekosyitä, kun ei alun pitäenkään haluttu rokotetta ottaa. Oikeasti ollaan päätä myöten salaliitoissa, niin syvällä että ehkä kannikat vähän näkyy. Mutta sitä ei myönnetä, kun kuulostaisi tosi yksinkertaiselta.

Vierailija
64/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä plandemiassa on alusta lähtien kaikki mennyt vastoin tiedettä ja tervettä järkeä. Maailmassa on lukuisia esimerkkejä, että aikainen hoito tähän tautiin tehoaa paljon paremmin kuin rokotukset. Hyvälää syyllä voi ihmetellä, miksi noita hoitokäytäntöjä vastustetaan niin raivokkaasta, että pelkkä niiden mainitseminen on johtanut lukemattomiin potkuihin ja sometilien sulkemiseen. Totuus kestää aina päivänvalon ja kyseenalaistamisen. Valhe ei kestä.

Laitapas linkit niihin lukemattomiin esimerkkeihin. Koronaan ei ole onnistuttu löytämään yhtäkään varmasti toimivaa lääkettä/hoitoa.

Teeppä kotiläksysi ihan itse.

😂 Niitä ei ole, sepä se. Mäkin voin väittää, että omena päivässä pitää lääkärin loitolla ja sit sanoa, että katsopas itse googlesta.

P.S Se on teepä ei teeppä

Mutta kun on lukuisia esimerkkejä, niin eip(p)ä niitä tietenkään jaksa linkittää 😀

Vierailija
65/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaisi, jos rokottamattomien tehohoitoa ei tarvitsisi meidän muiden kustantaa. Jääkööt koteihinsa tuota ”normiflunssaa” potemaan, ei tarvitse kuormittaa terveydenhuollon resursseja.

Minkäs takia rokottamattomat sitten joudutaan kustantamaan rokotteen ottaneiden hoidot kuten myös ne itse rokotteet?

Siksi, että rokottamisen tarkoitus on suojella kansanterveyttä ja vähentää koronan vaikutuksia väestötasolla. Denokraattisilla vaaleilla valitut poliitikot, jotka päättävät verorahojen käytöstä, tekevät nämä päätökset asiantuntijoiden suositusten ja laskelmien perusteella. Rokottamattomien itsekkyys on heidän oma valintansa, jonka he voivat tehdä, sillä tietävät yhteiskunnan auttavan heitä kumminkin tiukan paikan tullen.

No eipä ollut viime vaalit kovin demokraattiset kun toiseksi (nenänmitalla) ja kolmanneksi tulleet puolueet sivuutettiin ja suurin häviäjä otettiin hallitukseen.

Tarve olisi suoralle demokratialle eikä tällaiselle pelleilylle.

Vierailija
66/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hpv-rokote on vapaaehtoinen, mutta silti syöpiä hoidetaan rokottamattomilta. Miksi et räkytä näistä?

Olen eri, mutta siihen hoitoon laillinen oikeus ja velvollisuus ja jota ei- rokottamattomilta pyritään nyt viemään lain turvin pois ja asettamaan rajoitteita, joita rokotetuilla ei ole.  TOISEKSEEN  hpv on voinut tulla jo ennen rokotetta. Luulisi sinun sen tietävän. 

Vierailija
67/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa, että uhkailu, kiristäminen, pelottelu ja syyllistäminen olisivat tehokkaita keinoja rokotuskattavuuden nostoon. Miksi ei voisi keskittyä asiatiedon jakamiseen, siihen, että ymmärrettäisiin että joitakin voi vaikka pelottaa kyseinen rokote tai olla jokin muu syy miksi sitä ei ole otettu -ja sitten YMMÄRRYKSELLÄ voitaisiin asiasta jutella niin, että MOLEMMAT osapuolet kokee tulevansa kuulluksi? Silloin varmasti tulisi paremmat tulokset rokotekattavuuteen nähden, verrattuna tähän nykyhetken kummalliseen vainoamiseen. 

Minä en ole uskaltanut ottaa rokotetta. Olen analyyttinen luonne, ja haluan tietää asioista molemmat puolet ja tutkia niitä, ennen päätösten tekoa. Olen ihan normaali ihminen, käyn töissä, olen korkeasti koulutettu, en usko salaliittoteorioihin enkä uskomushoitoihin. Mutta mua ahdistaa ja ärsyttää tämä suoranainen painostaminen, pelottelu, uhkailu, tunteilla kiristäminen ja manipulointi, jotta ottaisin rokotteen. Miksi en saa itse päättää? Miksi minut pitää saada keinolla millä hyvänsä (siis vaikka pakolla uhaten) ottamaan rokote, josta ei ihan oikeasti vielä tiedetä paljoakaan? Medioissa on ristiriitaista tietoa ihan asiantuntijatasolta lähtien, onko sitten ihme, että tällainen tavallinen ihminen on päästään pyörällä siitä, mikä on luotettavaa tietoa, mikä on mutuilua, mikä on pelkkää arvailua? Siihen päälle vielä suorainen aggressio, niin kiitos, minun luottamustani ei ainakaan lisää tämä ollenkaan. 

Samoin. Tarkoitukseni oli ottaa rokote jossain vaiheessa, mutta koska tämä koko touhu on niin epäilyttävää ja asiatonta, en aio ottaa sitä koskaan. Jotain mätää tässä on, miten tämä asia hoidetaan.

Vierailija
68/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä plandemiassa on alusta lähtien kaikki mennyt vastoin tiedettä ja tervettä järkeä. Maailmassa on lukuisia esimerkkejä, että aikainen hoito tähän tautiin tehoaa paljon paremmin kuin rokotukset. Hyvälää syyllä voi ihmetellä, miksi noita hoitokäytäntöjä vastustetaan niin raivokkaasta, että pelkkä niiden mainitseminen on johtanut lukemattomiin potkuihin ja sometilien sulkemiseen. Totuus kestää aina päivänvalon ja kyseenalaistamisen. Valhe ei kestä.

Laitapas linkit niihin lukemattomiin esimerkkeihin. Koronaan ei ole onnistuttu löytämään yhtäkään varmasti toimivaa lääkettä/hoitoa.

Teeppä kotiläksysi ihan itse.

😂 Niitä ei ole, sepä se. Mäkin voin väittää, että omena päivässä pitää lääkärin loitolla ja sit sanoa, että katsopas itse googlesta.

P.S Se on teepä ei teeppä

Mutta kun on lukuisia esimerkkejä, niin eip(p)ä niitä tietenkään jaksa linkittää 😀

Niin, onhan se copy-pastettaminen hirveän suuri vaiva.

Taitaa olla niin, että lähteesi ovat jostain hörhön kotisivulta, eikä niillä ole mitään tekemistä asiantuntijoiden kanssa. Tajuat tämän itsekin, etkä siksi kehtaa linkittää. -eri

Vierailija
69/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, huomaa miten monet väittävät etteivät ota rokotetta ihan vain siksi, että se pyydetään ottamaan.

Mitään uhkailua, lahjontaa ym. ketjussa mainittua ei ole ollut kuin vasta viime aikoina, kun on todettu etteivät kaikki niitä ota.

Tekosyitä, kun ei alun pitäenkään haluttu rokotetta ottaa. Oikeasti ollaan päätä myöten salaliitoissa, niin syvällä että ehkä kannikat vähän näkyy. Mutta sitä ei myönnetä, kun kuulostaisi tosi yksinkertaiselta.

Itse toki poikkeustapaus, mutta en sairauden vuoksi ole voinut ottaa rokotetta. Nyt pari viikkoa olisi ollut mahdollista, mutta tämä uhkailu yms. on saanut kyllä sellaisen vastareaktion aikaan itselläni, että saa nähdä.

Vierailija
70/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tämän rokotteen haitoista on tullut naisille ja nuorille. Ilmankos ketään ei kiinnosta. Sen sijaan itse tautiin kuolee enemmän miehiä kuin naisia, joten se toki kiinnostaa vallassa olevia ihmisiä, jotka ovat suurimmaksi osin miehiä.

Ja perästä kuuluu pitkäaikaisvaikutukset vaikutukset vauvoille, joiden äidit on raskauden aikana painostettu ottamaan rokoite kun "TÄMÄNHETKISEN tiedon valossa ei ole havaittu vaikutuksia pitkäaikaisesti" -niin, eipä kai ennenkuin aikaa kuluu! Pelottavaa koekaniinimeininkiä.

Vierailija
71/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hpv-rokote on vapaaehtoinen, mutta silti syöpiä hoidetaan rokottamattomilta. Miksi et räkytä näistä?

Olen eri, mutta siihen hoitoon laillinen oikeus ja velvollisuus ja jota ei- rokottamattomilta pyritään nyt viemään lain turvin pois ja asettamaan rajoitteita, joita rokotetuilla ei ole.  TOISEKSEEN  hpv on voinut tulla jo ennen rokotetta. Luulisi sinun sen tietävän. 

Kukaan ei ole viemässä mitään eikä rajaamassa mitään. Vai sanottiinko tossa, että koska tää on näin kallista, rokottamatonta ei hoideta? Ja kun selvästi puhut passista, se on ihan samanlainen suojakeino kuin maskipakkokin; maskitta ei bussiin, passitta ei baariin.

Vierailija
72/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkaus, kiristys, lahjonta, syyllistäminen... Mikäs on seuraava keino?

Piti tosiaan hieraista silmiä, että oikeastiko HUS tällaisia mennyt laukomaan. Melkoisen törkeää painostusta, ei edelleenkään ole kaikilla omasta päätöksestä kiinni nuo rokottautumispäätökset.

Yhtälailla pitäisi olla listattuna sitten kaikkien niiden aiheuttamat kustannukset, jotka on omalla törttöilyllään ja väliinpitämättömyydellään aiheuttaneet kuluja KOKO korona-ajan -kun ei ole heitä koskenut rajoitukset, maskin käyttö, riskiryhmien suojeleminen tai edes maalaisjärki. Kaikki hoitokulut näistä ja jatkuvista testeissä käymisestä -niin oireiden ilmaantuessa kuin tarkoituksiin, joita ei kuuluisi yhteiskunnan maksaa (esim. lomamatkoille vaaditut todistukset).

Epäreilua tosiaan että matkailijat saivat vapaasti kulkea koronaa tuoden ja se ei haitannut eikä maksanut mitään .Heillä oli jopa oikeus siihen ! Sitä korostetttiin .

Vierailija
73/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta tässä kaikessa on, että nämä uhkailijat eivät halua edes estää epidemiaa, vaan he haluavat vain rokottaa kaikki, että THL saisi kattavan tutkimusaineiston ja muutkin saisivat samat rokotteiden aiheuttamat ongelmat. Jääkö WHO:lta lahjukset ja kivat matkat tarjoamatta, jos kansa ei pääse 80 %:n rokotekattavuuteen? Onko rahat kiinni Pfizerin osakkeissa? Pitäisi saada tietää nämä osakeriippuvuudet jokaiselta rokotteita ajavalta päättäjältä.

Kannattaa tiedostaa, että aina tällaisten asioiden takana on yksityisten tahojen rahanahneus, ei kansan hyvinvointi.

Epidemiaa ei ehkäistä muuten kuin maskeilla ja turvaväleillä, ei rokotteilla. Kyllähän nämä tietävät sen, mutta kun heitä ei vaan kiinnosta, vaan he haluavat jatkaa epidemiaa ikuisesti, että rokotteita menisi mahdollisimman paljon.

Rokote on välttämätön epidemian hallinnassa, kaikki muu on hidastamista vai luuletko, että virus laantuu kunhan vaan maskein odotetaan?

Rokote ei estä viruksen leviämistä, sen vuoksi rajoituksista luovuttiin liian aikaisin kun Marin kertoi haastattelussa että hän  "nuorena ihmisenä" viihtyy kahviloissa ystävien kanssa. Tokihan ne piti sitten saada auki, ravintolat, baarit sun muut viihdykkeet. Pääsee rokotuksilla leveilevä hipsterikansa konsertteihin ja teatteriin.

Kyllä estää ja vielä enemmän vähentää sairaanhoidon (tehohoidon) tarvetta.

On todettu moneen kertaan että EI ESTÄ. Rokotetut levittävät virusta myös.

Kyllä, mutta vakavan muodon saaminen on rokotettujen keskuudessa harvinaista.

Pointtihan on se, että jos kaikki ottavat rokotteen, se tartunta ei haittaa yhtä paljon, koska vain harvoille tulee se vakavampi muoto. 

Eli kyllä se todella vähentää tehohoidon tarvetta. Tämä perustuu kuitenkin siihen että rokote olisi kaikilla. 

Ei ollut nyt kyse mistään muusta kuin että levittävätkö rokotetut virusta ja vastaus on että KYLLÄ LEVITTÄVÄT. He voivat kantaa virusta ja levittää sitä vaikka eivät siitä itse sairastuisikaan. 

Aina on ihmisiä ketkä eivät voi ottaa rokotetta tai sairastuvat rokotteen läpi. Maailma ei ole koskaan täydellinen eikä valmis.

Vierailija
74/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö huomannut nyt jotenkin, vai oliko tuossa samassa laskelma potkulautaonnettomuuksista, ylipainosta, alkoholista, huumeista, tupakasta, liikkumattomuudesta, ylinopudesta ja parista muusta jutusta johtuvista kuluista 🤔

Vierailija
75/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toki poikkeustapaus, mutta en sairauden vuoksi ole voinut ottaa rokotetta. Nyt pari viikkoa olisi ollut mahdollista, mutta tämä uhkailu yms. on saanut kyllä sellaisen vastareaktion aikaan itselläni, että saa nähdä.

Kerro ihmeessä millaista uhkailua sä olet kokenut. Kai sä olet poliisille asiasta ilmoittanut?

Vierailija
76/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä "en ota koska käsketään ottamaan"-ajatusta.

Aika lapsellista minun mielestäni. 

Mitä seuraavaksi? Lakkaatte noudattamasta liikennesääntöjä, koska uhkaillaan sakoilla ja muulla pakottamisella? 

Kai te tajuatte, että nämä suositukset on teidän ja yhteiskunnan parhaaksi? 

Vierailija
77/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, nyt entistä varmempi olen etten ota koko myrkkyrokotetta, uhkailua, kiristystä ja syyllistämistä saa kuunnella tarpeeksi tuolla ulkomaailmassa noilta tuplasti rokotetuilta.

Missä ihmeessä oikein asutte?? Täällä pk seudulla ketään ei kiinnosta ihmisten rokote status, suurin osa elää jo kuin ennen koronaa, laivat ja lentokoneet seilaa lähes täyteen buukattuina. Ja sitten jotkut jatkaa perunakellarielämää ja sekään ei kiinnosta muita.

Ei ihan taida paikkakunta vaikuttaa tähän. Mun Itä-Helsinkiläinen perhetuttu pelkää rokottamattomia niin paljon, että pelkää rokottamattomien tappavan koko hänen tuplarokotetun perheensä. Vaikuttaa välillä olevan lähes psykoosissa näistä peloistaan.

Vierailija
78/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 24 bmi hoitokustannukset omakustantaiseksi, samoin alkoholin litkijät, tupakoijat, huumehörhöt, rokotteiden haittavaikutukset.. miksi minun pitäisi maksaa teidän hoidot, koko julkinen terveydenhuolto pitäisi romuttaa ja mennä amerikan malliin eli maksat itse hoitosi.

Vierailija
79/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta tässä kaikessa on, että nämä uhkailijat eivät halua edes estää epidemiaa, vaan he haluavat vain rokottaa kaikki, että THL saisi kattavan tutkimusaineiston ja muutkin saisivat samat rokotteiden aiheuttamat ongelmat. Jääkö WHO:lta lahjukset ja kivat matkat tarjoamatta, jos kansa ei pääse 80 %:n rokotekattavuuteen? Onko rahat kiinni Pfizerin osakkeissa? Pitäisi saada tietää nämä osakeriippuvuudet jokaiselta rokotteita ajavalta päättäjältä.

Kannattaa tiedostaa, että aina tällaisten asioiden takana on yksityisten tahojen rahanahneus, ei kansan hyvinvointi.

Epidemiaa ei ehkäistä muuten kuin maskeilla ja turvaväleillä, ei rokotteilla. Kyllähän nämä tietävät sen, mutta kun heitä ei vaan kiinnosta, vaan he haluavat jatkaa epidemiaa ikuisesti, että rokotteita menisi mahdollisimman paljon.

Rokote on välttämätön epidemian hallinnassa, kaikki muu on hidastamista vai luuletko, että virus laantuu kunhan vaan maskein odotetaan?

Rokote ei estä viruksen leviämistä, sen vuoksi rajoituksista luovuttiin liian aikaisin kun Marin kertoi haastattelussa että hän  "nuorena ihmisenä" viihtyy kahviloissa ystävien kanssa. Tokihan ne piti sitten saada auki, ravintolat, baarit sun muut viihdykkeet. Pääsee rokotuksilla leveilevä hipsterikansa konsertteihin ja teatteriin.

Pointtihan on se, että jos kaikki ottavat rokotteen, se tartunta ei haittaa yhtä paljon, koska vain harvoille tulee se vakavampi muoto. 

Eli kyllä se todella vähentää tehohoidon tarvetta. Tämä perustuu kuitenkin siihen että rokote olisi kaikilla. 

Ei ollut nyt kyse mistään muusta kuin että levittävätkö rokotetut virusta ja vastaus on että KYLLÄ LEVITTÄVÄT. He voivat kantaa virusta ja levittää sitä vaikka eivät siitä itse sairastuisikaan. 

Aina on ihmisiä ketkä eivät voi ottaa rokotetta tai sairastuvat rokotteen läpi. Maailma ei ole koskaan täydellinen eikä valmis.

Joopa, onko joku väittänyt, että rokote pelastaa maailman ja tuhoaa viruksen? Ei ole. Olisihan se tosi kiva, jos koronaa ei olisi. Olisihan se tosi kiva, jos rokote voisi estää levittämisen. Olisihan se tosi kiva, jos korona ei leviäisi kuin vakavissa muodoissa. Ja olisihan se tosi kiva, jos lehmät lentäisi ja diipadaapa.

Vierailija
80/308 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa, onko joku väittänyt, että rokote pelastaa maailman ja tuhoaa viruksen? Ei ole. Olisihan se tosi kiva, jos koronaa ei olisi. Olisihan se tosi kiva, jos rokote voisi estää levittämisen. Olisihan se tosi kiva, jos korona ei leviäisi kuin vakavissa muodoissa. Ja olisihan se tosi kiva, jos lehmät lentäisi ja diipadaapa.

Niin, jos et siis vieläkään ihan ymmärtänyt niin kyse oli voivatko rokotetut levittää virusta  ja vastaushan oli että kyllä voivat, joten jatko-aihe siihen oli että RAJOITUKSET ON PURETTU LIIAN AIKAISIN.