Miten verhonipsut pitäisi mukamas jättää asuntoon?
Mulla ei ole yhdessäkään asunnossa ollut verhonipsuja ikkunoissa, eikä itsellekään tulisi mieleenkään jättää niitä. Ihmisillähän on ihan erikokoisia verhoja, erimallisia yms. Itse irrotan sitä paitsi verhot ikkunasta nipsuineen ja vasta lattiatasolla irrotan ne nipsut. Kiipeisin siis uudestaan ikkunaan laittamaan ne?
*ei tajua*
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:38"]
Varmaan maksaa jotain 2 euroa pussillinen noita nipsuja... Tuskin kannattaa yöunia menettää niiden takia.
[/quote]
Maksoi 2,35 kymmenen nipsua. Jokaisessa ikkunassa kaksi verhokiskoa. Ikkunoita viidessä huoneessa, olohuoneessa koko seinän pituudelta, samoin omassa makuuhuoneessani. Meni muuten useampi raha siihen, että sain verhot ikkunaan. Eli kyllä otan mukaan, olenhan ne itse ostanutkin.
Antennijohdon saatan jättää paikoilleen, sen verran veemäinen homma sen kuljettaminen oli - menee sellaista kujaa pitkin huoneen toiselle puolelle. Toisaalta ihan heti en ole muuttamassa minnekään.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:39"]
Tottakai jätetään. Älyhoi. Mistä sä tiedät millaset verhokiskot tai tanko seuraavassa kämpässä on? Ja itse olen asunut vuokralla Hyvinkäällä, Riihimäellä ja Helsingissä. Yhteensä 7 asuntoa ja kaikissa ollut nipsut valmiina ja aina olen ne itsekin jättänyt.
[/quote]
Äly hoi! Itse olen asunut noin 15 eri asunnossa ja vain tässä nykyisessä oli verhonipsut ennestään. Joten miksi ihmeessä jättäisin itse ostamani nipsut asuntoon, kun en jätä sinne muutakaan ostamaani irtaimistoa?
Jos on ollut muuttaessa nipsut kisoissa, niin tottakai jätetään. Jätin tosin edelliseen asuntoon ostamani nipsut uudelle asukkaalle, kun uudessa asunnossa oli verhotangot, ostan sit joskus uudet, jos seuraavassa on kiskot taas.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:43"]Äitini asunnon entinen asukas oli ottanut vessapaperitelineenkin mukaansa. Säästö se toki on pienikin säästö. [/quote] Olen ostanut kalliin terästelineen ja todellakin vien design-telineen mukanani, samoin kalliit pyyhekoukut!
[/quote]
Tämä ei ollutkaan kallis terästeline vaan ihan tavallinen muovinen.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:38"]
Varmaan maksaa jotain 2 euroa pussillinen noita nipsuja... Tuskin kannattaa yöunia menettää niiden takia.
[/quote]
Maksoi 2,35 kymmenen nipsua. Jokaisessa ikkunassa kaksi verhokiskoa. Ikkunoita viidessä huoneessa, olohuoneessa koko seinän pituudelta, samoin omassa makuuhuoneessani. Meni muuten useampi raha siihen, että sain verhot ikkunaan. Eli kyllä otan mukaan, olenhan ne itse ostanutkin.
Antennijohdon saatan jättää paikoilleen, sen verran veemäinen homma sen kuljettaminen oli - menee sellaista kujaa pitkin huoneen toiselle puolelle. Toisaalta ihan heti en ole muuttamassa minnekään.
[/quote]
On muuten törkeää rahastusta tuo nipsukauppa. Ei pussillinen nipsuja riitä edes yhteen verhoon.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:32"] Eipäs vittuilla, te tietämättömät, annen wanhaan kun mentiin osaketaloon niin siellä oli/piti jättää verhonnipsut ja antenninjohto. Tuskin kukaan on milloinkaan jättänyt. [/quote] Itse asiassa verhonipsut eivät kuulu kauppaan, eivätkä edes vuokra-asuntoon. Ne ovat jokaisen omaa henkilökohtaista omaisuutta. Myös antennijohto. Olen tästä nimittäin tapellut erään vuokranantajan kanssa ja koska antennijohto ja verhonipsut ovat minun ostamiani, minun ei tarvinnut jättää niitä vuokranantajalle. [/quote] Tällä periaatteella muistan ottaa sitten ostamani wc:n lampun ja lavuaarin tulpan mukaani kun muutan. Niin ja tietysti sulaketaulusta sulakkeet, jotka itse ostin.
[/quote]
Juu. Tietenkään sinun ei tarvitse jättää asuntoon mitään sellaista mitä siellä ei valmiiksi ollut eikä vuokranantajakaan ole sinne myöhemmin hommannut. Jos siis lavuaarissa ei ole ollut tulppaa eikä sulaketaulussa lainkaan sulakkeita eikä vuokranantaja pyynnöstäsi huolimatta ole sellaisia asuntoon toimittanut, saat viedä itse ostamasi mukanasi. Jos taas olet hukannut lavuaarin tulpan ja ostanut uuden, joudut sen pois muuttaessasi asuntoon jättämään. Samoin jos sulaketaulussa oli asuntoon tullessasi sulakkeet, tulee siellä sellaiset olla kun lähdet poiskin. Asunto tulisi jättää suunnilleen sellaiseen kuntoon ja varustustasoon kuin se oli sinne muuttaessasi. Ja luonnollisestikin kaikki vuokranantajan maksamat varusteet kuuluvat asuntoon.
Minä olen itse jättänyt uuden asukkaan sisäänmuuttoa helpottamaan tiettyjä pikkujuttuja. Eteinen ja kylppäri ovat usein ikkunattomia tiloja joihin ei luonnonvalo pääse. Näihin tiloihin olen jättänyt toimivan kattovalon, jotta uuden asukkaan ei tarvitse pilkkopimeässä alkaa lamppuja laittamaan valoa saadakseen. Vessaan olen myös jättänyt yhden rullan vessapaperia. Kokemuksesta nimittäin tiedän miten ankeaa on istua kakalla vain tajutakseen, että vessapaperipakkaus on vielä autossa eikä kylppärissä ole vielä mitään pyyhkeitäkään, jotta voisi perseensä pestyään edes kuivata sen... :D Verhonipsuja olen ainakin pari jättänyt, jotta uusi asukas osaa itse hankkia sopivia lisää. Kaikki nipsut kun eivät käy kaikkiin kiskoihin. Jos asunnossa on verhonipsut olleet sinne muuttaessani, olen ne tietenkin jättänytkin sinne.
Jos asunnossa on ollut nipsut, olen jättänyt. Jos olen joutunut ostamaan omani, olen ottanut mukaani. Kaapissa tällä hetkellä kahdet eri verhonipsut pussissa odottamassa mahdollista muuttoa joskus. Kolmannet roikottaa verhoja.
Jätän aina, en näe järkeä raahata jotain nipsuja mukana, eihän ne edes maksa mitään.
Toiseksi, ehdittekö te muka muuttotohinassa tarkastaa että minkälaiset ne uuden asunnon verhokiskot on ja sovittaa vanhoja nipsuja jotta sopivat varmasti?
Kiskoja ja nipsuja kun on paljon erilaisia, tuntuisi tosi hölmöltä viedä ne nipsutkin ja jättää kaapin perälle pyörimään kun ne eivät sopineetkaan. Sitten uusi asukas ostaa turhaan uudet...
Täällä piti isontaa nipsuja viivottimella että menivät kiskoon.
Tottakai jätetään. Älyhoi. Mistä sä tiedät millaset verhokiskot tai tanko seuraavassa kämpässä on?
[/quote]
Muutatko sinä aina niin kiireellä (pakotettuna? häädettynä?), ettet koskaan pääse katsomaan millaiseen asuntoon olet seuraavaksi menossa?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:35"]
Tottakai jätetään. Älyhoi. Mistä sä tiedät millaset verhokiskot tai tanko seuraavassa kämpässä on?
[/quote]
Muutatko sinä aina niin kiireellä (pakotettuna? häädettynä?), ettet koskaan pääse katsomaan millaiseen asuntoon olet seuraavaksi menossa?
[/quote]
Minä en muuten katso asunnossa ensimmäiseksi verhonipsuja :D Kyllä taitaa olla viimeinen asia, johon perehdyn muutettaessa :D
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:35"]
[/quote]
[/quote]
Minä en muuten katso asunnossa ensimmäiseksi verhonipsuja :D Kyllä taitaa olla viimeinen asia, johon perehdyn muutettaessa :D
[/quote]
Sama täällä. Monta asiaa mielessä kyllä muutossa, mutta verhonipsut ei tosiaankaan pääse edes top100-listalle.
Periaatteeni on aina ollut, että se, mikä asunnossa on ollut sinne muuttaessani, jää sinne myös lähtiessäni. Jos muuttaessani valaisimissa on ollut lamput, verhotangoissa nipsut ja antennijohto seinässä, niin tietenkin jätän ne sinne pois muuttaessani. Luulin tämän olevan ihan yleinen ajattelutapa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:43"]Äitini asunnon entinen asukas oli ottanut vessapaperitelineenkin mukaansa. Säästö se toki on pienikin säästö. [/quote] Olen ostanut kalliin terästelineen ja todellakin vien design-telineen mukanani, samoin kalliit pyyhekoukut!
[/quote]
Tämä ei ollutkaan kallis terästeline vaan ihan tavallinen muovinen.
[/quote]
Öööö... Mistä tiedät millainen, jos se kerran oli sieltä viety?
Olisi tulllut kalliiksi ostaa jokaiseen asuntoon nipsut ja jättää ne sine. Yksi vuosi muutin neljä kertaa
Kun muutin nykyiseen vuokra-asuntooni, ostin kahdet verhokankaat 18 eurolla ja neljä pussia nipsuja, 4,95e per pussi (Prisma) eli nipsut maksoivat vähän enemmän kuin verhot. Jos ja kun muutan, tarkistan käykö samat nipsut uuteen asuntoon ja vien ne mukanani jos käyvät.
En todellakaan jätä jotain itse ostamaani, jonka tarvitsen myös uudessa kämpässä. Jos ne olisivat olleet valmiina, sitten toki jättäisin seuraavalle.