Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua huvittaa kun suomalaiset ovat niin ylpeitä allergioistaan

Vierailija
29.11.2014 |

ja sairauksistaan. Sanotaan että se on tämä herkkä ja kehittynyt suomalainen geeniperimä. Näin raa'asti jos luontoa ajattelee, niin geeniperimämmehän on ihan karsea selviytymistä ajatellen! Vähän niinkuin pilalle jalostettu koirarotu. Sairaita vaivaisia käpyköitä.

Kommentit (292)

Vierailija
141/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:59"]

Ihmisillä on erittäin usein harhaluuloa, että a) allergiat ovat AINA keksittyjä, eikä niitä oikeasti ole olemassa, b) niitä on, mutta ovat itse aiheutettuja c) ovat vain fiinistelyä, ja allergisen ruokaan voi vähän heittää sekaan kiellettyä ainetta.

Sinustako tuo on mukava ajatus?

Provoiltkoot jostain vähän turvallisemmasta asiasta.

[/quote]

Tämä on niin täyttä asiaa että ansaitsee uudelleenpostauksen ilman sitä älytöntä viestirimpsua sotkemassa viestiä! (En ole tämän viesti alkuperäinen kirjoittaja.)

[/quote]

juu etpä vissiin ole

[/quote]

Täällä saisi mielellään olla jotkut tunnisteet kirjoittajissa. Lähetetäänkö kaikki ylläpitoon toive tästä?

T. lainatun viestin alkuperäinen kirjoittaja

Vierailija
142/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:42"]

No mites, jos erotteluna sitten puhuisitte muka-allergisista? Se, että puhutaan allergisista, ei kerro mitään siitä tarkoitetaanko sillä allergisia vai "allergisia".

Tulee nimittäin tällaisista keskusteluista todella paska maku jos itsellään on jokin ruoka-aine, jota tosissaan täytyy vältellä mikäli meinaa hengissä pysyä ja ihmiset sitten puhuvat allergioista ja muista luulosairauksina.

[/quote]

Tämäkin ansaitsee uudelleenjulkaisun ilman viestiryöppyä yläpuolellaan. Täyttä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:06"]

Mihin ihmeen sosiaaliluokkaan tee kuulutte? Omassa piirissäni ylpeillään omilla saavutuksilla, koukutuksella, uralla, ahkeruudella jne. Ihmettelen.

[/quote]

Kukahan täällä ylpeilee yhtään millään? Ongelma kun on vähänniinkun siinä, että nimenomaan ruokarajoitteista ei nykyään saisi puhua sanaakaan leimautumatta ylpeilijäksi.

Vierailija
144/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:58"]Olen ison koulun dieettikokki. Kaikenlaista erikoista tulee vuosittain vastaan. Tämän vuoden helmi on poika, joka on vakavasti allerginen pähkinälle ja suklaalle. Paitsi jos ne ovat keksin tai jäätelön aineosia. Silloin hän ei ole niille allerginen. Toinen on opettaja, joka on allerginen hyvin monille mausteille, mm. kanelille. Eräässä kahvituksessa oli maustekakkua, jossa oli kanelia ja hänelle oma, mausteeton peruskakku. Näin hänen ottavan maustekakkua ja menin sanomaan, että siinä vieressä on mausteetonta kakkua häntä varten, että älä ota sitä, siinä on kanelia. "No minä kokeilen, mitä käy, muutenkin henkeä ahdistaa, niin kyllä tämä menee". Hienoa. Olin leiponut pelkästään häntä varten toisen kakun, vaikka minulla ei olisi ollut aikaa. [/quote] Muten voi olla mahdollista tuon lapsen kohdalla? Olen käsittänyt, että koulua ja päiväkotia varten täytyy olla lääkärintodistus allergioista? Riittääkö teidän koulussa muka pelkkä vanhempien kertomus mahdollisista allergioista tai itse tehdyt diagnoosit? Oma lapseni käy ainakin vuosittain lääkärissä altistuksissa, jotta nähdään että allergiat ovat edelleen olemassa.

[/quote]

Kyseisellä lapsella on lääkärintodistus. Nykyisin allergiatestejä ei juuri tehdä, koska ne antavat todella usein väärän tuloksen suuntaan tai toiseen. Vanhempien sana painaa aika paljon, kun he sanovat, mistä ovat huomanneet oireita tulevan. Poissulkemisperiaatteella diagnoosit tehdään suurelta osin. Ja nehän tehdään kotioloissa. Lääkärillä ei ole paljon muuta mahdollisuutta kuin kirjoittaa vanhempien haluama todistus. Ja se näkyy meillä töissä.

Vierailija
145/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:50"]

Minulla on kala-allergia, saan hengenahdistusta pelkästä kalan tuoksusta. Ja kiitos kysymästä, kyllä edelleenkin naurattaa. En nimittäin näe että yksikään viesti olisi henkilökohtaisesti minulle enkä jaksa muutenkaan anonyymien nettikeskusteluiden takia meuhkata.

[/quote]

En nyt ymmärrä ylipäätään tätä "henkilökohtaisesti" korttia. Jos keskustelussa puhutaan ihmisryhmästä, eli ruokarajoitteisista, niin silloin siihen aika isollakin todennäköisyydellä vastaa joku suunnattuun ryhmään kuuluva. Ei varmaan ole kauhean vaikea yhtälö?

Ja hyvä sinulle jos sinua ei haittaa vaikka ruokarajoitetta ei oteta tosissaan, mutta kaikki eivät ole sinä. Jotkut haluaisivat mielummin tilanteen, jossa jokaisella saa vapaasti olla ruokarajoite ja saa jopa (hui!) kertoa tästä esim. ravintolassa ruokaa tilatessa. Ilman syyllistyksiä siitä, että mikset siedätä/suomalaisilla on eniten ruokarajoitteita kuin missään muualla.

[/quote]

Ei mun kala-allergiaa ole kukaan koskaan epäillyt ja jos on pienessä mielessään näin tehnyt niin onpa tavattoman hirveää. Ihan olen vapaasti saanut asiasta kertoa ravintolassa ilman pilkkaa, en tiedä sitten missä perähikiän ravintoloissa sinä käyt. Olen 37 vuotta pitänyt huolta siitä että syön mitä pystyn ja hyvin on mennyt. Sen kummempaa mainoskampanjaa en toistaiseksi ole allergiastani kokenut tarpeelliseksi tehdä. Se että kirjoittelet minulle tuollaisia "ei varmaan ole kauhean vaikea tajuta"-muka-näppäriä-kommetteja tekee sinusta aika ikävän oloisen ihmisen. Mutta ihan voit nyt jatkaa mesoamistasi täällä yksinäsi, mulla ja allergiallani on nyt parempaakin tekemistä.

Vierailija
146/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]

Olen kans ihmetellyt tuota sairastamisen kulttuuria. "Mulla on kuule sellanen ja sellanen allergia, ja sellanen ja sellanen tauti ja oon ollut tänä vuonna saikulla niin ja niin monta päivää, ja nyt taas hirveä paine poskionteloissa ja saikulle taas".

Sairastaminenhan on merkki heikosta vastustuskyvystä ja huonosta arpaonnesta geenilotossa. Miksi sillä pitää ylpeillä joka paikassa?

Harvemmin Suomessa kukaan pitää melua siitä, ettei ole koskaan sairaana. On vissiin nolo juttu, ettei ole mitään allergioita tai sairauksia.

[/quote]

En ole ikinä sairaana (ylivoimaisesti vähiten sairaspoissaoloja missään työpaikalla tai koulussa) mutta allergioita riittää vaikka muille jakaa. Kumpikaan näistä asioista ei aiheuta mussa ylpeyttä tai noloutta. Ihme kommentteja täällä.

[/quote]

Miksi sitten ajattelit että näistä allergioillaan ja vaivoillaan ylpeilevistä ihmisistä puhuttaessa tarkoitettiin sinua?

[/quote]

No ehkä siksi että tässä niputettiin sairastaminen ja allergisuus yhteen, ikään kuin olisi jotain superheikkoja ihmisiä jotka kärsivät molemmista (ja muita jotka eivät kärsi kummastakaan)?

Vierailija
147/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:07"]

Minulla on kala-allergia, saan hengenahdistusta pelkästä kalan tuoksusta. Ja kiitos kysymästä, kyllä edelleenkin naurattaa. En nimittäin näe että yksikään viesti olisi henkilökohtaisesti minulle enkä jaksa muutenkaan anonyymien nettikeskusteluiden takia meuhkata.

[/quote]

En nyt ymmärrä ylipäätään tätä "henkilökohtaisesti" korttia. Jos keskustelussa puhutaan ihmisryhmästä, eli ruokarajoitteisista, niin silloin siihen aika isollakin todennäköisyydellä vastaa joku suunnattuun ryhmään kuuluva. Ei varmaan ole kauhean vaikea yhtälö?

Ja hyvä sinulle jos sinua ei haittaa vaikka ruokarajoitetta ei oteta tosissaan, mutta kaikki eivät ole sinä. Jotkut haluaisivat mielummin tilanteen, jossa jokaisella saa vapaasti olla ruokarajoite ja saa jopa (hui!) kertoa tästä esim. ravintolassa ruokaa tilatessa. Ilman syyllistyksiä siitä, että mikset siedätä/suomalaisilla on eniten ruokarajoitteita kuin missään muualla.

[/quote]

Ei mun kala-allergiaa ole kukaan koskaan epäillyt ja jos on pienessä mielessään näin tehnyt niin onpa tavattoman hirveää. Ihan olen vapaasti saanut asiasta kertoa ravintolassa ilman pilkkaa, en tiedä sitten missä perähikiän ravintoloissa sinä käyt. Olen 37 vuotta pitänyt huolta siitä että syön mitä pystyn ja hyvin on mennyt. Sen kummempaa mainoskampanjaa en toistaiseksi ole allergiastani kokenut tarpeelliseksi tehdä. Se että kirjoittelet minulle tuollaisia "ei varmaan ole kauhean vaikea tajuta"-muka-näppäriä-kommetteja tekee sinusta aika ikävän oloisen ihmisen. Mutta ihan voit nyt jatkaa mesoamistasi täällä yksinäsi, mulla ja allergiallani on nyt parempaakin tekemistä.

[/quote]

Ruokarajoitteiden parjaaminen on nykyään lähes yhtä muodikasta kuin joidenkin ihmisten allergisuuden esittäminen. Itse kuulun siihen porukkaan, etten puhu rajoitteestani kuin vain silloin kun sen tietämisellä on jotain merkitystä, mutta silti sitäkin pidetään toisinaan itsestään numeron tekemisenä ja erikoisuuden haluisena. Ja rajoitteesta kysellään myös usein lisää, jos siitä tulee puhetta. Vastaamattako pitäisi olla? Vai mitä voi tehdä, ettei seuraavaksi supista selän takana, miten tuokin taas itsestään numeroa?

Tämäkin ketju alkoi aivan tarkalleen siitä, että on vaan kiva olla vähän muita ylempänä ennen kaikkea terve, niin voi sitten vähän mollata niitä, joilla ei arpaonni käynytkään yhtä kivasti. Oli joo pari kertomusta jonkun kumminkaiman tuttavista, mutta minä olen viitannut jatkuvasti VAIN niihin viesteihin, missä puhuttiin todellisista ruokarajoitteista, ei keksityistä.

Vierailija
148/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]

Olen kans ihmetellyt tuota sairastamisen kulttuuria. "Mulla on kuule sellanen ja sellanen allergia, ja sellanen ja sellanen tauti ja oon ollut tänä vuonna saikulla niin ja niin monta päivää, ja nyt taas hirveä paine poskionteloissa ja saikulle taas".

Sairastaminenhan on merkki heikosta vastustuskyvystä ja huonosta arpaonnesta geenilotossa. Miksi sillä pitää ylpeillä joka paikassa?

Harvemmin Suomessa kukaan pitää melua siitä, ettei ole koskaan sairaana. On vissiin nolo juttu, ettei ole mitään allergioita tai sairauksia.

[/quote]

En ole ikinä sairaana (ylivoimaisesti vähiten sairaspoissaoloja missään työpaikalla tai koulussa) mutta allergioita riittää vaikka muille jakaa. Kumpikaan näistä asioista ei aiheuta mussa ylpeyttä tai noloutta. Ihme kommentteja täällä.

[/quote]

Miksi sitten ajattelit että näistä allergioillaan ja vaivoillaan ylpeilevistä ihmisistä puhuttaessa tarkoitettiin sinua?

[/quote]

No ehkä siksi että tässä niputettiin sairastaminen ja allergisuus yhteen, ikään kuin olisi jotain superheikkoja ihmisiä jotka kärsivät molemmista (ja muita jotka eivät kärsi kummastakaan)?

[/quote]

Tässä keskustelussa on niputettu aika hemmetin monta asiaa yhteen, mutta silti kuitenkin sanotaan puhuvansa vain ja ainoastaan luulo-allergisista.

Vierailija
149/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:26"]

ja sairauksistaan. Sanotaan että se on tämä herkkä ja kehittynyt suomalainen geeniperimä. Näin raa'asti jos luontoa ajattelee, niin geeniperimämmehän on ihan karsea selviytymistä ajatellen! Vähän niinkuin pilalle jalostettu koirarotu. Sairaita vaivaisia käpyköitä.

[/quote]

Tämähän tarkoittaa, että luonnonvalinnan takia suurinosa suomalaisista ei kuuluisi selviytyä lisääntymikään asti. Valitettavasti lääketiede mahdollistaa tälläisten heikkojenkin yksilöiden suvun jatkumisen. 

En ole millekään allerginen, enkä sairasta mitään. Ja helvetin ylpeä siitä. 

[/quote]

No kun noi allergiat on enimmäkseen nykyaikaisen, ylihygieenisen elämäntavan seurausta, niin ei asia ehkä ihan noinkaan mene. Jos ei olisi sitä lääketiedettä pelastamassa, niin ei varmaan olisi sitä allergioita aiheuttavaa ylihygieenisyyttäkään.

Vierailija
150/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka mielensäpahoittaja tai useampi täällä nyt jaksaa riidellä. Aiheutatte riidanhakuisella kommentoinnilla vain lisää hallaa kaikille ruokarajoiteisille. Miksi olette ketjussa jos tulee ikävä olo. Ei täällä olla mitään keliaakikkojen joukkomurhaa suunnittelemassa.

Eikö ole parempi että tänne kritisoi ja purkaa ärsytystään allergikkoja yms kohtaan kuin että alkaisi kaupan leipähyllyllä ihmettelemään keliaakikon elämää. 

Ja joskus kyllä mietityttää tehdäänkö Suomessa isompi haloo allergioista kuin muissa maissa.

Vierailija
151/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keliakia ja vihaan sitä. Ennen rakastin ruisleipää ja olutta. Nyt vihaan sitä että joudun kieltäytymään vaivalla tehdyistä tarjoamuksista, vihaan sitä et joudun epäselvissä tapauksissa ramppaamaan keittiössä tsekkaamassa ainesosaluetteloa ja olemaan se hankala asiakas, mutta ennen kaikkea vihaan sitä että jotkut keliaakikot rakentaa minäkuvaansa lähes fetisoiden tän sairauden ympärille.

Mutta miksi jotkut tekee niin? Ehkä siksi että tässä maassa ihannoidaan selvitymistä ja jos on tänkaltainen sairaus, on heikko ja geeniperimältään kelvoton evoluutiossa. Ja tämä ketju oikeasti osoittaa myös sen asenteen. Ja sitä vihaan myös, ihmisen syyllistämistä ja alaspäin painamista asioista joille hän ei voi mitään.

Vierailija
152/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:35"]

En tiedä kuka mielensäpahoittaja tai useampi täällä nyt jaksaa riidellä. Aiheutatte riidanhakuisella kommentoinnilla vain lisää hallaa kaikille ruokarajoiteisille. Miksi olette ketjussa jos tulee ikävä olo. Ei täällä olla mitään keliaakikkojen joukkomurhaa suunnittelemassa.

Eikö ole parempi että tänne kritisoi ja purkaa ärsytystään allergikkoja yms kohtaan kuin että alkaisi kaupan leipähyllyllä ihmettelemään keliaakikon elämää. 

Ja joskus kyllä mietityttää tehdäänkö Suomessa isompi haloo allergioista kuin muissa maissa.

[/quote]

Jos ketjun sävy on alusta asti sellainen, että ruokarajoitteiset ensinnäkin ovat itse keksineet sairautensa ja siihen perään, että jos jollakin nyt sellainen sitten oikeasti on, niin se on itse aiheutettu.

Minkälaisen keskustelun luulisit syntyvän noilla eväillä?

Vierailija
153/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampaan ihan hyvään ja selkeään viestiin on joku ihme riivaaja mennyt kommentoimaan. Monet kirjoituksen on kyllä tahallaan ymmärretty ihan väärin tai vääristelty. En tiedä onko joku oikeasti yliherkkä tunteilija liikkeellä vai halutaanko vain haastaa riitaa. Tylsää.

Vierailija
154/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"]

Mulla on keliakia ja vihaan sitä. Ennen rakastin ruisleipää ja olutta. Nyt vihaan sitä että joudun kieltäytymään vaivalla tehdyistä tarjoamuksista, vihaan sitä et joudun epäselvissä tapauksissa ramppaamaan keittiössä tsekkaamassa ainesosaluetteloa ja olemaan se hankala asiakas, mutta ennen kaikkea vihaan sitä että jotkut keliaakikot rakentaa minäkuvaansa lähes fetisoiden tän sairauden ympärille.

Mutta miksi jotkut tekee niin? Ehkä siksi että tässä maassa ihannoidaan selvitymistä ja jos on tänkaltainen sairaus, on heikko ja geeniperimältään kelvoton evoluutiossa. Ja tämä ketju oikeasti osoittaa myös sen asenteen. Ja sitä vihaan myös, ihmisen syyllistämistä ja alaspäin painamista asioista joille hän ei voi mitään.

[/quote]

Ei kukaan keliaakikko varmastikaan keliakiastaan nauti, eikä myöskään siitä että joutuu vieraspaikassa varmistelemaan paranoiasti jokaisen ainesosan ja silti pelkäämään, että jos ruoan kanssa varmisteluista huolimatta onkin kämmätty. Ja niistä varmisteluista kun sitten vielä saa sen maineen, että tekee itsestään numeroa, niin olohan on varsin mukava.

En käy juuri missään syömässä ja otan omat eväät mukaan. Tämäkään tosin ei ole oikein tehty, vaan silloin tällöin joku tästäkin loukkaantuu. Pitäisi vissiin pysyä kotona, mutta toisaalta joku sitten taas loukkaantuu siitäkin, jos et tule paikalle johonkin kissanristiäisiin.

Kerrottaisiin nyt sitten edes, että mikä on sitten se oikea tyyli hoitaa asia tekemättä itsestään numeroa ja pahoittamatta kenenkään mieltä.

Vierailija
155/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja iski jälleen!Miksi tuota yhtä viestiä on alapeukutettu missä joku kertoo asuvansa maalaistalossa?Wtf?Näkeekö joku näissä jotain piiloviestejä tai saatanallisia säkeitä joita minä en näe..?

Vierailija
156/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:00"]

Valaiskaa minua tässä asiassa:

Olen asunut monessa maassa, reissannut pitkin maailmaa ja Suomi on ainoa maa jossa olen törmännyt siihen että on olemassa hajusteallergikoita, hajusteyliherkkiä.

Silti täällä Suomessa haisee eniten hiki, vaikka täällä on hädin tuskin lämmin vain kesäisin.

Onko tuo hajusteallergia joku suomalaisten tekosyy olla ostamatta kunnon deodorantteja tai sellaisia laatutuoksuja jotka toimivat lähes koko päivän?

Minun nenään ottaa ainakin pahemmin jonkun ihmisen härskiintynyt hiki, kuin pehmeä kukkaistuoksu.

[/quote]

Kuinka tietämätön voi ihminen olla? Hajusteallergia on hieman eri asia kuin että "mua ottaa nenään toi ja toi tuoksu".

Vierailija
157/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä moneen "ylpeilijään" ole onneksi törmännyt. Eikä varmasti kovin moni allergikko itsestään mitään numeroa pidä. Mutta ihmetyttää kyllä miten niin monilla ihmisillä on allergiaa jos jonkinmoista. Etenkin jos ei mistään vakavasta allergiasta ole kyse niin mahtaisiko tyyppi syödä raaka-ainetta jos ei tietäisi olevansa allerginen...

Vierailija
158/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:44"]

Alapeukuttaja iski jälleen!Miksi tuota yhtä viestiä on alapeukutettu missä joku kertoo asuvansa maalaistalossa?Wtf?Näkeekö joku näissä jotain piiloviestejä tai saatanallisia säkeitä joita minä en näe..?

[/quote]

Kyllä näkee. Jos nyt kirjoitan tähän esimerkiksi että Olen iloinen että minulla ei ole rintasyöpää niin se ei tarkoita sitä mitä siinä lukee vaan se tarkoittaa että Hähää, tässäpä vittuilen teille kaikille joilla on rintasyöpä! Tällä logiikalla täällä on aika pitkälle menty.

Vierailija
159/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:39]

Koska keskutelun sävy on tätä viimeistä sivua lukuunottamatta pysynyt sellaisena, että ihmiset aiheuttavat itse ruokarajoitteensa + ovat vain erikoisuuden haluisia.

Se tässä on ongelma. Jokainen ruokarajoitteinen tulee vähintään kerran elämässään törmäämään tilanteeseen, jossa asiaa ei oteta tosissaan/vähätellään. Itse olen törmännyt tähän jopa työpaikan ruokatunnilla, kun olen syönyt omia eväitäni ja muut ovat alkaneet keskustella ruokarajoitteestani sävyllä, että nää on tällaisia nykyajan muotijuttuja.

Se nyt vaan ei tunnu kivalta, että saat kuumeisesti vältellä jotakin ruoka-ainetta ja sinut leimataan automaattisesti muodin vuoksi tätä noudattavaksi.

[/quote]

Itsehän käänsit keskustelun siihen että aloit muun muassa haukkumaan muita ääliöiksi ja epäilemään että sinua yritetään tahallaan yrittää tappaa lisäämällä ruokiisi salaa allergisoivia aineita. Jos käyttäydyt näin normaalissakin elämässä niin enpä ihmettele jos saat hieman epäileväisiä kommentteja.

En ole koskaan törmännyt siihen että ruoka-aineallergioitani epäiltäisiin, mutta osaan myös erotella allergian, yliherkkyyden ja intoleranssin toisistaan enkä tee esim. Laktoosi-intoleranssista hirveää numeroa. Eli olen allerginen ja silti ärsyynnyn kun jotkut kehittävät itselleen kaiken maailman muka-allergioita ja keräävät niillä huomiota. Mikä niissä allergioissa on että niillä pitää ylpeillä ja olla kaiken keskipisteenä?

[/quote]

Mikä lasketaan ylpeilyksi tai kaiken keskipisteenä olemiseksi? Se, että kertoo rajoitteistaan, jos niin pyydetään tekemään? Se, että vastaa muiden ihmisten kysymyksiin jne.? Enemmän muut nostavat minut huomion keskipisteeksi...antaisivat vain syödä rauhassa sitä, mitä pystyn syömään.

Vierailija
160/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:44"]

[/quote]

Onko joku tosissaan noin riippuvainen av:n peukutuksista?