Mua huvittaa kun suomalaiset ovat niin ylpeitä allergioistaan
ja sairauksistaan. Sanotaan että se on tämä herkkä ja kehittynyt suomalainen geeniperimä. Näin raa'asti jos luontoa ajattelee, niin geeniperimämmehän on ihan karsea selviytymistä ajatellen! Vähän niinkuin pilalle jalostettu koirarotu. Sairaita vaivaisia käpyköitä.
Kommentit (292)
Mä olin eilen pikkujoulupöydässä jossa varmasti oli useitakin ruoka-aineallergikkoja mutta vain yksi jonka oli tänäkin vuonna pakko kailottaa koko ruokailun ajan kala-allergiastaan sekä yskiä dramaattisesti jos joku toisessa päässä pöytää nyt otti sitä savulohta. "kun siis mähän voin kuolla" "ja siis mähän en voi syödä kalaa" tuli aika helkkarin monta kertaa taas tänäkin vuonna sanottua. Ei jääny kenellekään epäselväksi missä välittömässä hengenvaarassa hän oli koko ajan lähinnä sen takia että joku muu kuin hän syö kalaa. Viinaa kiskoi kyllä sitten senkin edestä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:38"]
Kaikki eivät pääse siedätykseen. Ja joillakin todella vakavasti allergisilla se ei edes auta. Siedätys on ihan uusi juttu, pitkäaikaisvaikutuksia ym. ei ole käsittääkseni juurikaan voitu vielä tutkia.
[/quote]
No ei ole kyllä mikään uusi juttu. Nopeutettu versio toki on.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:52"]
Mä ymmärrän tuon "ylpeyden" niin, että omasta sairaudesta tai etenkin allergioista tehdään suuri ohjelmanumero kunhan vain yleisöä löytyy. Ja juuri saadaan oltua päätähtenä pärmäröidessä mitä missäkin illanistujaiseessa tai juhlassa syödään. Jos jotain heille syömäkelvotonta sattuu pöydässä olemaan täytyy sitä vatvoa ja tehdä spektaakkeli miten tuo ruoka on heille kelvotonta kun nyt on tämä ja tuo allergia. Sama koskee aika useita vegetaristeja ja vegaaneja, jos sattuvat juhlamiin, laskevana trendinä karppaajat, jotka olivat kyllä kamalinta ryhmää paatosteluineen.
Jos on allergia tai ruokavalio, niin ei yksinkertaisesti ota lautaselleen niitä ruokia. Ei siitä pidä kenellekään luennoida tai tehdä asiasta spektaakkelia.
[/quote]
Laktoosi-intoleranssiluulosta puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:26"]
Miksi jotkut mollaa aina Suomea ja suomalaisia? Miksi aloitus ei voinut olla ihmisistä ylipäätään, "Mua huvittaa kun jotkut ovat niin ylpeitä allergioistaan". Luuletteko nousevanne jotenkin meitä tavallisi junttisuomalaisia ylemmiksi haukkumalla maanmiehiänne
[/quote]
Johtuisko siitä, että nimen omaan suomalaisilla noita allergioita ja kaiken maailman yliherkkyyksiä piisaa. Tuntemani ranskalainen majatalonpitäjä sanoi, että aina kun pohjoismaalaisia turisteja kyytivä bussi ajaa pihalle, alkaa vaikeudet. On sitä ja tätä allergiaa ja yliherkkyyttä ja imeytymishäiriötä. Keski- ja eteläeurooppalaisilla niitä ei jostain syystä ole juur ollenkaan.
Muistan kun möin kosmetiikkaa ja moni kuvaili ihotyyppiään aina "allergiseksi ihoksi". Iho voi olla kuiva tai rasvoittuva, mutta ei allerginen.
Moni oli tosi allerginen ja kysyttäessä mille, ei oltu allergisia mutta oltiin kuitenkin. Ja kaikilla herkkä iho. Vaikka moni selvästi oli jättänyt puhdistuksen puolitiehen.
Ja aina: eihän sisällä sitä eikai vaan tätä. Jos hieman jutusteli lisää, niin selvisi, että asiakas ei useimmiten edes tiennyt mikä tämä hänen välttelemänsä ainesosa oli.
Ei ikinä enää kuluttajakauppaa.
Oikeasti allergisille tämä on ihan suunnattoman ärsyttävää. Tekoallergiset ihmiset tekevät niin hallaa allergikoille kuin olla ja voi. Lapseni sekä minä olemme muutamalle ruoka-aineelle oikeasti allergisia niin, että kuolema ihan totta todella uhkaa, jos vahingossa sattuu syömään sopimatonta. Lapsi saa pahoja oireita jo pelkästä kalan hajustakin. Sitten kun tilanne on tämä ja esimerkiksi kokki on leipääntynyt näihin muka-allergikkoihin eikä viitsikään tehdä pyydettyjen ohjeiden mukaan, on tilanne oikeasti vaarallinen. Nykyään on mentävä omilla eväillä moneen paikkaan.
Niin että kiitti vaan kaikki itse diagnosoidut allergikot - en syö vehnää, olen sille allerginen, onpas hyvännäköinen kakku, no kyllä sitä voi syödä. Te teette oikeasti joidenkin elämän ihan helvetin hankalaksi, kun monessa paikassa ei enää uskota ihan oikeisiin ja vaikeisiin allergioihin.
Aiemmin tuntemani ihmiset olivat joko sekaravinnon syöjiä tai kasvissyöjiä. Nyt osa paleodieetillä, osa karsastaa gluteenia, osa ei voi käyttää mausteita, osa ei käytä suolaa, osa karppaa, jotkut ei syö muuta kuin lihaa, toiset ei siedä sokeria, joillekin pitää olla pelkkää luomua ja makrobioottista, joillekin ruoka on liian raakaa ja joillekin väärin kypsennettyä. Juhlakutsuissa onkin nykyään loppusanat: Tuo omat eväät.
Onneksi ap. on sekä terve että älykäs. Ja ihan ylpeä siitä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:06"]
En voi käsittää esim.sitä kun oman ikäiseni, 36 v, luettelevat sairauksiaan ja käyttämiensä lääkkeiden määrää. Etenkin kun tietää 100% varmasti että suuri osa sairauksista on seurausta elämäntavoista. Alle nelikymppiset ovat jo omien puheidensa mukaan niiiiiin vanhoja ja raihnaisia ja nivelet poksuu ja verenpainettakin on ja eihän sitä enää tämän ikäisenä. Mitä helvettiä. En minä ainakaan koe olevani ikäloppu 36-vuotiaana. Itse olenkin alkanut noihin voivottelukeskusteluihin osallistumaan omalta kantiltani eli en ole tarvinnut muuta kuin hammaslääkäriä liki kuuteen vuoteen ja olen muutenkin elämäni kunnossa. Ja tämäkös useimpia sitten niin ärsyttää, sillähän ei saa kehuskella kun se on samalla sitä sairaan ja raihnaisen dissausta ja hyvähän se sinun on. Niin onkin, ihan olen omilla valinnoillani pystynyt myös terveyteeni aika paljon vaikuttamaan.
[/quote]
Kyllä on kuule sellaisiakin raihnaiseksi tekeviä sairauksia joihin ei elämäntavat vaikuta. Terveisin fibromyalgiaan ja IBS:iin parikymppisenä sairastunut.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:53"]Allergiat ovat yleisempiä ylemmissä sosiaaliluokissa, kyllä köyhyysrajalla elävillä ei ole allergioita,eihän heillä ole samaa elintasoa. Varakkaiden ja menestyneiden sairauksia.
[/quote]
Nimenomaan tämä. Allergiat siis mielletään ns. yläluokan ominaisuudeksi, siksi allergian tuoma status on suosittu myös siellä alemmissa sosiaaliluokissa ja maaseudullakin. Jotkut tuntuvat pitävän ilmaisena marimekkona vallan. Oikeastihan allergia ei paljon sosiaaliluokkaa katso.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 03:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Mulla on 2-vuotiaasta asti ollut erittäin paha eläinpölyallergia. Meillä oli kotona aina siistiä muttei mitenkään kliinisen steriloitua. Kenelläkään muulla meidän perheessä ei ole mitään allergioita. Teini-iässä sairastuin sekä fibromyalgiaan että IBS:ään. En ole näistä sairauksistani ylpeä, joskin en valittelekaan paitsi jos IBS-pahoinvointi on oikein pahana. Silloin perun tapaamiset surutta. Jos minut kutsutaan kylään uusien tuttavuuksien luo, kysyn kohteliaasti, onko heillä lemmikkejä. Suhteutan lääkitykseni vahvuuden lemmikkien määrään enkä valita. En ole mitenkään ylisiisti ihminen, mutta tietysti pesen käteni kuten sivistyneen ihmisen kuuluu. Tarinan pointti: allergia ei aina johdu ylisiisteydestä eikä sairastaminen ole missään määrin mukavaa. Nimittäin minä voin kuolla allergiakohtaukseen.
[/quote]
Ja minulla on keliakia, vaikka lapsuuteni kodissa oli todella saastaista.
Niin saastaista, että parhaiten pääsette tunnelmaan katsomalla pätkän himohamstraajat -sarjasta. Lattiaa ei näkynyt tavaran alta, keittiössä oli tiskialtaassa toukkia ja rotankin siellä kerran näin. Jääkaapin sisältöön ei todellakaan voinut luottaa ja äiti käytti usein tietämättämme pilaantuneita elintarvikkeita ruoanlaittoon.
Eli: Miksi minulla on keliakia, kun kerran sellainen tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille? Minunhan pitäisi nyt olla extraterve ja sairaudeton koko elämäni ajan! Siitepölyallergiakin muuten on, senhän pitäisi myös tulla vain steriilisti eläneille (palstailijoiden mukaan), joten miksi se on minulla?
Selityksiä asiaan, kiitos!
[/quote]
Missä sanotaan että allergiat tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille???Sanottiinko niin?Ei!!!Sanottiin että allergioiden nelinkertaistumiseen YKSI SUURI SYY on suomalaisten ylihygieenisyys. SIIS YKSI SYY, EI VAIN JA AINOA.Huomaatko eron noiden kahden käsitteen välillä?Osaatko sinä lukea ja jos osaat niin luetko viesteistä vain joka toisen sanan vai mikä on kun ei ihan aukene?Vai haluatko vain vääntää itsestäsi marttyyrin vaikka väkisin? Oleppa hyvä vaan jos siitä jotain iloa on.
[/quote]
No mitä sä sitten räkytät?
Ensin räkytät, että suomalaiset syyttää geenejä ja totean, että geeniperimä vaikuttaa mm. keliakian puhkeamiseen. "No ei kukaa sanonu ettei geenit niiku yhtää vaikuttais!!!"
Sitten kitistään, että suomalaiset itse aiheuttavat ruokavammansa liian steriilillä asumisella. Tähän vastaan, että minä en todellakaan elänyt steriilisti. Ja siihen tämä vastaus.
Mikä on sinun pointtisi tässä keskustelussa?
Useimmilla ihmisillä jää tuo pakkomielle jonkun ihmisryhmän haukkumiseen ja peruskoulusta päästessä, mutta ilmeisesti osa ei vaan osaa kasvaa aikuisiksi. Kenenkään sairaudet eivät sinulle kuulu, eikä ole sinun tehtäväsi alkaa ketään niistä syyllistämään. Mutta oma elämäsi on ilmeisesti niin päin persettä, että pitää saada edes jotakuta haukkua?
[/quote]
Edelleenkään, kun ei ole sama ihminen kirjoittanut noita viestejä. En nyt sitten tiedä kenelle kirjoittajista tässä raivoat. Vai itsellesikö?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:03"]
Jep, posket hehkuen selitetään oikeita ja keksittyjä allergioita ja mitä EI VOI OLLA ruokalistalla!!! Ei voida olla niin sivistyneitä, ettei mehkattaisi asiasta ja jätettäisi annoksista vain syömättä ne allergisoivat ainekset, tai ottaa ruokalajeista vain ne mitkä pystyy. Tai vaikka vaihtoehtoisesti tuoda omat ruokansa jotta yhden erikoishyperallergiat eivät määritä kolmenkymmenen muun ihmisen ruokia.
Ja joo, olen itse allerginen.
[/quote]
Itse en ainakaan ole moniallergikkona ylpeä allergioistani, päinvastoin. Jotenkin häpeän niitä, tunnen itseni maanantaikappaleeksi jne., vaikka samalla tiedän, ettei asialle voi mitään. Syödessä yritän hoitaa asian aina mahdollisimman sivistyneesti. Pikemminkin muut tuntuvat tekevän asiasta ongelman: kaikkihan pystyvät syömään tavallisia ruokia ja mausteita, kuten tomaattia, porkkanaa, mustapippuria ja pähkinöitä. Useinkaan en pysty syömään tarjoilusta mitään, mikä loukkaa monia ihmisiä. Usein he alkavat meuhkata, että miksi et voi syödä mitään, ota edes vähän, oletpa kamala nirso, allergioita on hyvä siedättää pois jne. Joskus tuon mukanani oman ruoan ja lähdeveden, mutta usein myös tämä vaihtoehto loukkaa ihmisiä. Mitä sitten pitäisi tehdä?
[/quote]
Keliakian kanssa taas olen huomannut, että ihmiset ovat asiasta hyvinkin uteliaita. En tee asiasta numeroa, mutta ottaessani vaikkapa juhlissa omaa ruokaani alkaa aina kyselyt, että mikä minulla on kun en voi muiden kanssa samaa syödä. Vastatessani, että minulla on keliakia, seuraa yleensä hyvinkin kiinnostunutta kyselyä ruokavaliostani ja mitä kaikkea en voi syödä. Varmaan sitten teen jonkun mielestä numeron itsestäni, kun en kieltäydy vastaamasta näille kyselijöille.
Ystäväni on terveydenhoitoalalla ja ollut mukana tekemässä lapsille allergiatestejä.
Oudointa ollut se kun monet vanhemmat ovat olleet silminnähden pettyneitä ja jotkut ihan suuttuneet kun lapsella ei ole ollut allergioita! Vaikka ne lapset eivät ole olleet sen näköisiä klinikalle tullessaan että olisi tullut mitään näkyvää vaivaa mistään; ei ihottumaa, ei hengenahdistusta, ei turvotusta.
Onko se niin hieno ulkomainen sana että on hienoa olla allerginen eikä esimerkiksi suomeksi joku hiton näppyahdistustautinen? Vai ovatko toivoneet että saisivat lapselle allergiasta jonkin tekosyyn olla hankalia esim. sukujuhlissa?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 03:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:14"]
Miksi jotkut mollaa aina Suomea ja suomalaisia? Miksi aloitus ei voinut olla ihmisistä ylipäätään, "Mua huvittaa kun jotkut ovat niin ylpeitä allergioistaan". Luuletteko nousevanne jotenkin meitä tavallisi junttisuomalaisia ylemmiksi haukkumalla maanmiehiänne
[/quote]
Johtuisko siitä, että nimen omaan suomalaisilla noita allergioita ja kaiken maailman yliherkkyyksiä piisaa. Tuntemani ranskalainen majatalonpitäjä sanoi, että aina kun pohjoismaalaisia turisteja kyytivä bussi ajaa pihalle, alkaa vaikeudet. On sitä ja tätä allergiaa ja yliherkkyyttä ja imeytymishäiriötä. Keski- ja eteläeurooppalaisilla niitä ei jostain syystä ole juur ollenkaan.
[/quote]
Ja se on suomalaisten vika, vai?
Että elämä helpottuu kun esim. keliaakikot kuolee pois (mittavien terveydenhuoltokustannusten jälkeen, tosin, koska mm. maksa lakkaa toimimasta ennen kuolemaa) kun lakkaavat syömästä gluteenitonta, ja että laktoosi-intorelantikot paskoo housuun kesken illallisen kun eivät pyydä laktoosintonta, allergikot taas leikkien hengellään kunnes yksi toisensa jälkeen vakavimmin allergisoituneet kuolevat?
Tällainen olisi sitten parempi? Ketä tuo sitten palvelee? Kuka tuosta kaaoksesta tulee hyötymään? Miten?
[/quote]
Mistä johtuu että juuri suomalaisten allergiat ovat nelinkertaistuneet viime vuosikymmenten aikana? Suomalaisilla itselläänkö ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, näin nyt vaan on käynyt juuri meille ja tässä mittakaavassa?
[/quote]
Ne on ne meidän geenit, täysin erilaisia kuin muilla kansoilla. Käy tekosyyksi ihan mihin tahansa, ettei tarvitse miettiä yhtään sen syvempiä syitä (esim. syömämme ruoka ja ravitsemussuositukset ja lääkitykset). Näin kävi geenilotossa ja that's it.
[/quote]
Tiesitkös, että keliakia vaatii puhjetakseen tietyn geenin. Jos sitä geeniä ei ole, ei henkilölle voi koskaan elämänsä aikana puhjeta keliakiaa.
Että kyllä, geeneillä ON vaikutusta asiaan.
[/quote]
KUKAAN ei ole väittänyt etteikö myös geeneillä olisi osuutta allergioihin.
[/quote]
Ei, sinä vaan räkytät ja uliset täällä, miten suomalaiset ovat itse aiheuttaneet kaikki sairautensa + erityisruokavaliota tarvitsevien tulisi pitää turpa tukossa ja syödä tasan mitä tarjotaan, huolimatta siitä tuleeko jälkiseurauksena massiivinen ripuli tai kuolema.
MIKÄ ON SINUN POINTTISI? MITÄ sinä haet takaa?
[/quote]
No tuon viestin jälkeen lähinnä sitä että sinun sairautesi ovatkin henkistä laatua. Mitä minä räkytän ja ulisen?Olen tasan yhden viestin tätä ennen kirjoittanut ja se oli tuo että Kukaan ei ole väittänyt etteikö geeneillä olisi osuutta allergioihin. Edelleenkään, kaikki viestit luettuani, kukaan ei ole niin väittänyt. Kukaan ei ole sanonut mitään noista mitä luettelet yllä paitsi sinä itse. Jos näet harhoja, en voi sille mitään.Luuletko sinä ihan tosissasi muuten että kaikki nuo keliakia-allergia-jne.jne.viestit on kirjoittanut yksi ja sama henkilö? Voi jessus.
[/quote]
Vaikea sanoa provoiletko yksin, vai oletko saanut yhtä henkisesti viisi vuotiaan tasolle jäänyttä porukkaa mukaan huuteluihisi.
Ja kerrataanpas vähän keskusteltua:
"Suomalaisten ylihygieenisyys on yksi suuri syy. Ja ei, en keksinyt omasta päästäni, osaat varmasti itsekin etsiä asiasta tutkimustietoa."
"Mistä johtuu että juuri suomalaisten allergiat ovat nelinkertaistuneet viime vuosikymmenten aikana? Suomalaisilla itselläänkö ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, näin nyt vaan on käynyt juuri meille ja tässä mittakaavassa?"
"Johtuisko siitä, että nimen omaan suomalaisilla noita allergioita ja kaiken maailman yliherkkyyksiä piisaa. Tuntemani ranskalainen majatalonpitäjä sanoi, että aina kun pohjoismaalaisia turisteja kyytivä bussi ajaa pihalle, alkaa vaikeudet. On sitä ja tätä allergiaa ja yliherkkyyttä ja imeytymishäiriötä. Keski- ja eteläeurooppalaisilla niitä ei jostain syystä ole juur ollenkaan."
"Ne on ne meidän geenit, täysin erilaisia kuin muilla kansoilla. Käy tekosyyksi ihan mihin tahansa, ettei tarvitse miettiä yhtään sen syvempiä syitä (esim. syömämme ruoka ja ravitsemussuositukset ja lääkitykset). Näin kävi geenilotossa ja that's it. "
Mitään oikeaa asiaa ei näytä olevan, vaan koko keskustelu on pelkkää syyllistämistä ja oman rinnan röyhistystä, kun arpaonni sattui osumaan, eikä itse ole sairastuttu (vielä) mihinkään. Kyllä se teillä tuntuu enemmän olen henkisellä puolella ongelmaa. Miten huonosti täytyy oman elämän olla, että täytyy alkaa kiusaamaan edes jotakin ihmisryhmää? Näinkö surkeasti teillä tosissaan menee?
[/quote]
HAHAHAHAHAHAAA :))))) Rouva ei sitten millään näe että sua provotaan oikein urakalla. Jatka toki, ihan kiinnostavaahan tuo sun raivoamises on.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:30"]
Mulla on 2-vuotiaasta asti ollut erittäin paha eläinpölyallergia. Meillä oli kotona aina siistiä muttei mitenkään kliinisen steriloitua. Kenelläkään muulla meidän perheessä ei ole mitään allergioita. Teini-iässä sairastuin sekä fibromyalgiaan että IBS:ään. En ole näistä sairauksistani ylpeä, joskin en valittelekaan paitsi jos IBS-pahoinvointi on oikein pahana. Silloin perun tapaamiset surutta. Jos minut kutsutaan kylään uusien tuttavuuksien luo, kysyn kohteliaasti, onko heillä lemmikkejä. Suhteutan lääkitykseni vahvuuden lemmikkien määrään enkä valita. En ole mitenkään ylisiisti ihminen, mutta tietysti pesen käteni kuten sivistyneen ihmisen kuuluu. Tarinan pointti: allergia ei aina johdu ylisiisteydestä eikä sairastaminen ole missään määrin mukavaa. Nimittäin minä voin kuolla allergiakohtaukseen.
[/quote]
Niin saastaista, että parhaiten pääsette tunnelmaan katsomalla pätkän himohamstraajat -sarjasta. Lattiaa ei näkynyt tavaran alta, keittiössä oli tiskialtaassa toukkia ja rotankin siellä kerran näin. Jääkaapin sisältöön ei todellakaan voinut luottaa ja äiti käytti usein tietämättämme pilaantuneita elintarvikkeita ruoanlaittoon.
Eli: Miksi minulla on keliakia, kun kerran sellainen tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille? Minunhan pitäisi nyt olla extraterve ja sairaudeton koko elämäni ajan! Siitepölyallergiakin muuten on, senhän pitäisi myös tulla vain steriilisti eläneille (palstailijoiden mukaan), joten miksi se on minulla?
[/quote]
Missä sanotaan että allergiat tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille???Sanottiinko niin?Ei!!!Sanottiin että allergioiden nelinkertaistumiseen YKSI SUURI SYY on suomalaisten ylihygieenisyys. SIIS YKSI SYY, EI VAIN JA AINOA.Huomaatko eron noiden kahden käsitteen välillä?Osaatko sinä lukea ja jos osaat niin luetko viesteistä vain joka toisen sanan vai mikä on kun ei ihan aukene?Vai haluatko vain vääntää itsestäsi marttyyrin vaikka väkisin? Oleppa hyvä vaan jos siitä jotain iloa on.
[/quote]
Ensin räkytät, että suomalaiset syyttää geenejä ja totean, että geeniperimä vaikuttaa mm. keliakian puhkeamiseen. "No ei kukaa sanonu ettei geenit niiku yhtää vaikuttais!!!"
Sitten kitistään, että suomalaiset itse aiheuttavat ruokavammansa liian steriilillä asumisella. Tähän vastaan, että minä en todellakaan elänyt steriilisti. Ja siihen tämä vastaus.
Useimmilla ihmisillä jää tuo pakkomielle jonkun ihmisryhmän haukkumiseen ja peruskoulusta päästessä, mutta ilmeisesti osa ei vaan osaa kasvaa aikuisiksi. Kenenkään sairaudet eivät sinulle kuulu, eikä ole sinun tehtäväsi alkaa ketään niistä syyllistämään. Mutta oma elämäsi on ilmeisesti niin päin persettä, että pitää saada edes jotakuta haukkua?
[/quote]
Edelleenkään, kun ei ole sama ihminen kirjoittanut noita viestejä. En nyt sitten tiedä kenelle kirjoittajista tässä raivoat. Vai itsellesikö?
[/quote]
Voi herranduudeli että osaa ihminen olla yksinkertainen.
Jos sinä et ole noita syyllistäviä viestejä kirjoittanut, niin miksi edes vaivaudut vastailemaan kun viestini eivät silloin ole sinuun kohdistettuja? Viestini on pointattu niille, jotka selittävät innokkaina sairauksien johtuvan liian suuresta hygieniasta.
Ja jokuhan tämän keskustelun on aloittanut (juu, tuli jo selväksi ettet ole ainuttakaan viestiä kirjoittanut koko keskustelukaaren aikana) niin haluaisin tietää mikä hänen pointtinsa on tässä keskustelussa? Vittuilla ja syyllistää?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:34"]
[/quote]
[/quote]
Että elämä helpottuu kun esim. keliaakikot kuolee pois (mittavien terveydenhuoltokustannusten jälkeen, tosin, koska mm. maksa lakkaa toimimasta ennen kuolemaa) kun lakkaavat syömästä gluteenitonta, ja että laktoosi-intorelantikot paskoo housuun kesken illallisen kun eivät pyydä laktoosintonta, allergikot taas leikkien hengellään kunnes yksi toisensa jälkeen vakavimmin allergisoituneet kuolevat?
Tällainen olisi sitten parempi? Ketä tuo sitten palvelee? Kuka tuosta kaaoksesta tulee hyötymään? Miten?
[/quote]
Mistä johtuu että juuri suomalaisten allergiat ovat nelinkertaistuneet viime vuosikymmenten aikana? Suomalaisilla itselläänkö ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, näin nyt vaan on käynyt juuri meille ja tässä mittakaavassa?
[/quote]
Ne on ne meidän geenit, täysin erilaisia kuin muilla kansoilla. Käy tekosyyksi ihan mihin tahansa, ettei tarvitse miettiä yhtään sen syvempiä syitä (esim. syömämme ruoka ja ravitsemussuositukset ja lääkitykset). Näin kävi geenilotossa ja that's it.
[/quote]
Tiesitkös, että keliakia vaatii puhjetakseen tietyn geenin. Jos sitä geeniä ei ole, ei henkilölle voi koskaan elämänsä aikana puhjeta keliakiaa.
[/quote]
[/quote]
Ei, sinä vaan räkytät ja uliset täällä, miten suomalaiset ovat itse aiheuttaneet kaikki sairautensa + erityisruokavaliota tarvitsevien tulisi pitää turpa tukossa ja syödä tasan mitä tarjotaan, huolimatta siitä tuleeko jälkiseurauksena massiivinen ripuli tai kuolema.
[/quote]
No tuon viestin jälkeen lähinnä sitä että sinun sairautesi ovatkin henkistä laatua. Mitä minä räkytän ja ulisen?Olen tasan yhden viestin tätä ennen kirjoittanut ja se oli tuo että Kukaan ei ole väittänyt etteikö geeneillä olisi osuutta allergioihin. Edelleenkään, kaikki viestit luettuani, kukaan ei ole niin väittänyt. Kukaan ei ole sanonut mitään noista mitä luettelet yllä paitsi sinä itse. Jos näet harhoja, en voi sille mitään.Luuletko sinä ihan tosissasi muuten että kaikki nuo keliakia-allergia-jne.jne.viestit on kirjoittanut yksi ja sama henkilö? Voi jessus.
[/quote]
Vaikea sanoa provoiletko yksin, vai oletko saanut yhtä henkisesti viisi vuotiaan tasolle jäänyttä porukkaa mukaan huuteluihisi.
"Suomalaisten ylihygieenisyys on yksi suuri syy. Ja ei, en keksinyt omasta päästäni, osaat varmasti itsekin etsiä asiasta tutkimustietoa."
"Mistä johtuu että juuri suomalaisten allergiat ovat nelinkertaistuneet viime vuosikymmenten aikana? Suomalaisilla itselläänkö ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, näin nyt vaan on käynyt juuri meille ja tässä mittakaavassa?"
"Johtuisko siitä, että nimen omaan suomalaisilla noita allergioita ja kaiken maailman yliherkkyyksiä piisaa. Tuntemani ranskalainen majatalonpitäjä sanoi, että aina kun pohjoismaalaisia turisteja kyytivä bussi ajaa pihalle, alkaa vaikeudet. On sitä ja tätä allergiaa ja yliherkkyyttä ja imeytymishäiriötä. Keski- ja eteläeurooppalaisilla niitä ei jostain syystä ole juur ollenkaan."
"Ne on ne meidän geenit, täysin erilaisia kuin muilla kansoilla. Käy tekosyyksi ihan mihin tahansa, ettei tarvitse miettiä yhtään sen syvempiä syitä (esim. syömämme ruoka ja ravitsemussuositukset ja lääkitykset). Näin kävi geenilotossa ja that's it. "
Mitään oikeaa asiaa ei näytä olevan, vaan koko keskustelu on pelkkää syyllistämistä ja oman rinnan röyhistystä, kun arpaonni sattui osumaan, eikä itse ole sairastuttu (vielä) mihinkään. Kyllä se teillä tuntuu enemmän olen henkisellä puolella ongelmaa. Miten huonosti täytyy oman elämän olla, että täytyy alkaa kiusaamaan edes jotakin ihmisryhmää? Näinkö surkeasti teillä tosissaan menee?
[/quote]
HAHAHAHAHAHAAA :))))) Rouva ei sitten millään näe että sua provotaan oikein urakalla. Jatka toki, ihan kiinnostavaahan tuo sun raivoamises on.
[/quote]
Jaaha, täällä on taas lapsia palstalla.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi herranduudeli että osaa ihminen olla yksinkertainen.
Jos sinä et ole noita syyllistäviä viestejä kirjoittanut, niin miksi edes vaivaudut vastailemaan kun viestini eivät silloin ole sinuun kohdistettuja? Viestini on pointattu niille, jotka selittävät innokkaina sairauksien johtuvan liian suuresta hygieniasta.
Ja jokuhan tämän keskustelun on aloittanut (juu, tuli jo selväksi ettet ole ainuttakaan viestiä kirjoittanut koko keskustelukaaren aikana) niin haluaisin tietää mikä hänen pointtinsa on tässä keskustelussa? Vittuilla ja syyllistää?
En ymmärrä miten joku ottaa yleisen nettihuutelun niin henkilökohtaisesti. Mä saisin ainakin raivota samalla tavalla kerran tunnissa jos ajattelisin että kaikki on kohdistettu minulle.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaaha, täällä on taas lapsia palstalla.
[/quote]
Itse vaikutat kyllä todella aikuismaiselta. Mene töihin tai hanki edes joku harrastus.
Mitä ihmettä? Eikai kukaan ylpeile allergioillaa? :D Tottakai niistä mainitaan koska ei se nyt ole mukavaa kun erehtyy syömään jotain allergiaa aiheuttavaa ja kurkku muurautuu umpeen. Voi äly hoi.