Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua huvittaa kun suomalaiset ovat niin ylpeitä allergioistaan

Vierailija
29.11.2014 |

ja sairauksistaan. Sanotaan että se on tämä herkkä ja kehittynyt suomalainen geeniperimä. Näin raa'asti jos luontoa ajattelee, niin geeniperimämmehän on ihan karsea selviytymistä ajatellen! Vähän niinkuin pilalle jalostettu koirarotu. Sairaita vaivaisia käpyköitä.

Kommentit (292)

Vierailija
21/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:45"]

AP muista että osalta ihmisistä puuttuu täysin taito luetun ymmärtämiseen ja sarkasmiin. Mieti ottaako joku nuo jutut oikeasti tosissaan.

[/quote]

Kirjoitettu sarkasmi nyt on tosi typerää, todella harva ymmärtää sarkasmia kirjoitettuna, että älä nyt sentään ihmisiä ala tyhmäksi vielä haukkumaan.

[/quote]

Mun on useimmissa av:n väärinymmärretyissä sarkasmitapauksissa todella vaikea ymmärtää miten joku ei voi tajuta niitä sarkasmiksi, myös tässä.

[/quote]

Oletko varma että tiedät mitä sarkasmi tarkoittaa?

[/quote]

Kyllä.

Vierailija
22/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:17"]

Nämä täydelliset ihmiset kuvittelevat, että se on itsestä kiinni vaan onko sairauksia vai ei. Kuinkahan sitten jos sattuvat kuitenkin sairastumaan.

[/quote]

Joo se on sielläkin oikein ajatuksen kanssa viestit luettu, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä huomannut kenenkään ylpeilevän allergioillaan, kuulostaa oudolta. Kai sellaisiakin sitten on. Ehkä niitä, joilla allergia ei ole vakava tai on itse diagnosoitu, eikä sairaalassa testeillä todettu?

Vierailija
24/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:20"]

Punavuoressa. Ko.nuoret vanhukset ympäri Suomea. En minäkään tiedä kuinka monella oikeasti lääkitys on vai onko vaan niin kiva kerätä sympatiapisteitä ja pistää työpaikan kahvitauolla paremmaksi tässäkin asiassa.

[/quote]

Tämä siis vastauksena "missä mahdat asua"-kommenttiin :)

Vierailija
25/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tosi ylpeä lapsen maapähkinäallergiasta. Tosi hienoa lähteä kiireellä sairaalaan, kun ystävien tekemässä thai-ruoassa olikin jotain pähkinätahnaa...

Vierailija
26/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan oli lehdissäkin julkaistu tutkimus, jonka mukaan maataloissa asuvilla on allergioita vähemmän. Itselleni siitepölyallergia oli niin kiusallinen vaiva, että siedätin sen pois ja ihmettelen, miksi kukaan sellaisesta allergiasta kärsivä, johon voi siedätyshoidolla vastata, ei sitä tee. Mutta aivastelu, punalaikullinen naama ja rään valuminen vetenä ei olekaan kovin tyylikästä allergiasta kärsimistä. On ilman muuta helpompi ravintolassa pikkusormi pystyssä käydä läpi menuannosten ainesosia ja arpoa, ottaisko salaattia ilman pähkinöitä ja omenia ja selleriä mutta sijaan avokadoa ja päärynää tai onko tonnikalaa minkähyvänsä kalan sijaan ja eihän peruna vaan ole koskettanut tomaatteja missään vaiheessa.

Vierailija
27/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pääse siedätykseen. Ja joillakin todella vakavasti allergisilla se ei edes auta. Siedätys on ihan uusi juttu, pitkäaikaisvaikutuksia ym. ei ole käsittääkseni juurikaan voitu vielä tutkia.

Vierailija
28/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
29/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeitä? Oletko sinä nyt käsittänyt jotain perusteellisesti väärin, vai etkö oikein tarkkaan ajatellut, mitä kirjoitit? Yksikään suomalainen ei taatusti ole ylpeä esimerkiksi sallantaudista, eivät edes sallalaiset itse.

Jos tämä oli olevinaan sarkasmia, niin pieleen meni. Ei käy edes provosta.

Vierailija
30/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:17"]

Nämä täydelliset ihmiset kuvittelevat, että se on itsestä kiinni vaan onko sairauksia vai ei. Kuinkahan sitten jos sattuvat kuitenkin sairastumaan.

[/quote]

Joo se on sielläkin oikein ajatuksen kanssa viestit luettu, vai?
[/quote]
Älä nyt jaksa yrittää siinä päteä. Ei tosiaan puhuttu ehdottomasti, että KAIKKI sairastaminen olisi oma vika, mutta ei se silti mitenkään pyyhi pois sitä vaikutelmaa, mikä tuosta omista valinnoista puhuminen tuo. Niin kauan kuin itsellä menee hyvin niin voidaan tulkita kaikki omista ansioista johtuvaksi ja vastaavasti kun toisella ei mene hyvin niin sen täytyy olla sen oma vika. En tietenkään väitä etteikö kyseisten kirjoittajien tutut olisikin "elintasosairaita", puhuin vaan yleisestä vaikutelmasta.

Selvensikö?

Vierailija
31/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tuon "ylpeyden" niin, että omasta sairaudesta tai etenkin allergioista tehdään suuri ohjelmanumero kunhan vain yleisöä löytyy. Ja juuri saadaan oltua päätähtenä pärmäröidessä mitä missäkin illanistujaiseessa tai juhlassa syödään. Jos jotain heille syömäkelvotonta sattuu pöydässä olemaan täytyy sitä vatvoa ja tehdä spektaakkeli miten tuo ruoka on heille kelvotonta kun nyt on tämä ja tuo allergia. Sama koskee aika useita vegetaristeja ja vegaaneja, jos sattuvat juhlamiin, laskevana trendinä karppaajat, jotka olivat kyllä kamalinta ryhmää paatosteluineen.

Jos on allergia tai ruokavalio, niin ei yksinkertaisesti ota lautaselleen niitä ruokia. Ei siitä pidä kenellekään luennoida tai tehdä asiasta spektaakkelia. 

Vierailija
32/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkia ja pölvästejä ei tarvitse kyntää eikä kylvää, ne kasvavat ihan itsestään. Jos ap:n viesti mukamas on sarkasmia, niin olipa huonosti valittu aihe. Juuri tälläkin hetkellä viedään jossakin päin maata ihmistä pillit soiden ensiapuu, kun on saanut jonkin ruuan tai leivonnaisen mukana hieman pähkinää. Adrenaliinikynä ei ole auttanut, vaan on pitänyt lähteä vanteet soikeana sairaalaan. Mitä ylpeilyn aihetta ap:n mielestä asiassa on? Eikö sinua todellakaan hävetä yhtään? Melkein toivoisin, että saisit itse hyperallergisen lapsen. Sitten ehkä ymmärtäisit.

Vierailija
33/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ison koulun dieettikokki. Kaikenlaista erikoista tulee vuosittain vastaan.

Tämän vuoden helmi on poika, joka on vakavasti allerginen pähkinälle ja suklaalle. Paitsi jos ne ovat keksin tai jäätelön aineosia. Silloin hän ei ole niille allerginen.

Toinen on opettaja, joka on allerginen hyvin monille mausteille, mm. kanelille. Eräässä kahvituksessa oli maustekakkua, jossa oli kanelia ja hänelle oma, mausteeton peruskakku. Näin hänen ottavan maustekakkua ja menin sanomaan, että siinä vieressä on mausteetonta kakkua häntä varten, että älä ota sitä, siinä on kanelia. "No minä kokeilen, mitä käy, muutenkin henkeä ahdistaa, niin kyllä tämä menee".

Hienoa. Olin leiponut pelkästään häntä varten toisen kakun, vaikka minulla ei olisi ollut aikaa.

Vierailija
34/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:17"] Nämä täydelliset ihmiset kuvittelevat, että se on itsestä kiinni vaan onko sairauksia vai ei. Kuinkahan sitten jos sattuvat kuitenkin sairastumaan. [/quote] Joo se on sielläkin oikein ajatuksen kanssa viestit luettu, vai? [/quote] Älä nyt jaksa yrittää siinä päteä. Ei tosiaan puhuttu ehdottomasti, että KAIKKI sairastaminen olisi oma vika, mutta ei se silti mitenkään pyyhi pois sitä vaikutelmaa, mikä tuosta omista valinnoista puhuminen tuo. Niin kauan kuin itsellä menee hyvin niin voidaan tulkita kaikki omista ansioista johtuvaksi ja vastaavasti kun toisella ei mene hyvin niin sen täytyy olla sen oma vika. En tietenkään väitä etteikö kyseisten kirjoittajien tutut olisikin "elintasosairaita", puhuin vaan yleisestä vaikutelmasta. Selvensikö?

[/quote]

Ei, koska puhuttiin juuri ja nimenomaan ko.kommenteissa elintasosairaiden tyhjänpäiväisestä napinasta. Jos sinä siitä saat eri vaikutelman jonka perusteella oletat että kirjoittaja ei ole koskaan esim.itse sairastanut, se on sinun ongelmasi.

Vierailija
35/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:53"]

Moukkia ja pölvästejä ei tarvitse kyntää eikä kylvää, ne kasvavat ihan itsestään. Jos ap:n viesti mukamas on sarkasmia, niin olipa huonosti valittu aihe. Juuri tälläkin hetkellä viedään jossakin päin maata ihmistä pillit soiden ensiapuu, kun on saanut jonkin ruuan tai leivonnaisen mukana hieman pähkinää. Adrenaliinikynä ei ole auttanut, vaan on pitänyt lähteä vanteet soikeana sairaalaan. Mitä ylpeilyn aihetta ap:n mielestä asiassa on? Eikö sinua todellakaan hävetä yhtään? Melkein toivoisin, että saisit itse hyperallergisen lapsen. Sitten ehkä ymmärtäisit.

[/quote]

Eikö sinua todellakaan hävetä olla noin totaalisen tyhmä erikoisherkkä? Siis ihanko totta mielestäsi näissä viesteissä on naurettu ensiapuun joutuville lapsille?

Vierailija
36/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:58"]Olen ison koulun dieettikokki. Kaikenlaista erikoista tulee vuosittain vastaan.

Tämän vuoden helmi on poika, joka on vakavasti allerginen pähkinälle ja suklaalle. Paitsi jos ne ovat keksin tai jäätelön aineosia. Silloin hän ei ole niille allerginen.

Toinen on opettaja, joka on allerginen hyvin monille mausteille, mm. kanelille. Eräässä kahvituksessa oli maustekakkua, jossa oli kanelia ja hänelle oma, mausteeton peruskakku. Näin hänen ottavan maustekakkua ja menin sanomaan, että siinä vieressä on mausteetonta kakkua häntä varten, että älä ota sitä, siinä on kanelia. "No minä kokeilen, mitä käy, muutenkin henkeä ahdistaa, niin kyllä tämä menee".

Hienoa. Olin leiponut pelkästään häntä varten toisen kakun, vaikka minulla ei olisi ollut aikaa.
[/quote]

Muten voi olla mahdollista tuon lapsen kohdalla? Olen käsittänyt, että koulua ja päiväkotia varten täytyy olla lääkärintodistus allergioista? Riittääkö teidän koulussa muka pelkkä vanhempien kertomus mahdollisista allergioista tai itse tehdyt diagnoosit? Oma lapseni käy ainakin vuosittain lääkärissä altistuksissa, jotta nähdään että allergiat ovat edelleen olemassa.

Vierailija
37/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hyvä esimerkki provosta, jossa voidaan ihan rehellisesti nauraa joidenkin ihmisten suoranaiselle typeryydelle.

Tuskin tämä aloitus nyt mikään hirveän vakavahenkinen oli, relatkaa vähän te jotka tulkitsitte tämän niin että aloittaja uhkaa jotenkin teidän lastenne henkeä.

Vertaus pilallejalostettuihin koiriin oli just hyvä. Eikö me ollakin vähän niitä pieniä pulleita lyhytjalkaisia mopseja, jotka puuskuttavat kulkiessaan pierevät mennessään.

Vierailija
38/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut mollaa aina Suomea ja suomalaisia? Miksi aloitus ei voinut olla ihmisistä ylipäätään, "Mua huvittaa kun jotkut ovat niin ylpeitä allergioistaan". Luuletteko nousevanne jotenkin meitä tavallisi junttisuomalaisia ylemmiksi haukkumalla maanmiehiänne

Vierailija
40/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat ovat yleisempiä ylemmissä sosiaaliluokissa, kyllä köyhyysrajalla elävillä ei ole allergioita,eihän heillä ole samaa elintasoa. Varakkaiden ja menestyneiden sairauksia.