VAUVAPALSTARIIPPUVUUS
mulla on paha riippuvuus tähän palstaan. työt kärsii, ihmissuhteet kärsii, elämän hallinta mennyt...tartten tilanteeseen akuutisti apua! miten saada taas elämä haltuun ja palstailu loppumaan. Tähän ei nyt auta ne perinteiset neuvot et jätät vaan sivulla plaraamisen. Antakaa kiltit jotain ohjeita millä mä saan ajatukset tästä pois!
Kommentit (14)
Ei kukaan oikea hörhä sitä tunnusta. Aivan kuten ei pelihimoinen eikä alkoholisti. Joten se kuuluisa provo.
Sama juttu! Tuun tänne heti aamusta, töissä tauoilla, töiden jälkeen hurahtaa monta tuntia... En saa aikaiseksi mitään muuta kuin surffata täällä puhelimella. Kuulostaa naurettavalta, mutta kaikki muu elämä kärsii. Pitäisi ottaa netti kokonaan puhelimesta pois, mutta se on kuitenkin niin yleishyödyllinen että tarvitsen sitä. Tietokoneelle puolestani en jää koukkuun niin helposti.
Tämä on mulla ihan totisinta totta. Roikun täällä lukemassa näitä aloituksia päivät pitkät ja pistän välillä jonkun oman idioottikommentin tai aloituksen joukkoon. Koko elämä on alkanut pyöriä tän palstailun ympärillä ja tätä voi pitää jo sairautena. Osaako joku antaa jonkin konkreettisen neuvon, minkä avulla alan hillitä tätä hommaa! ap
Noi pelkkä provoilua. Ei kukaan oikea paskanjauhaja sitä tunnusta että hänen elämänsä valuu hukkaan siinä kun yrittää herättää huomiota muissa kirjoittamalla sekä luoda tunteen että olisi mielipiteineen tärkeä ihminen sekä vaikuttaja tai sitä että tarvitisi siihen apua että osaisi elää aivan oikeasti.
Aivan samalla tavalla kuin eivät alkoholistit huuda avunpyyntöjä että auttakaa lopettamaan juominen, vaan he etsivät lisää juomista.
Tämä on todella koukuttava palsta, koska se on niin aktiivinen, aina löytyy joku ketju, joka kiinnostaa/koskettaa itseä jotenkin. Minulla on ihan sama juttu, tänne saa hurahtamaan huomaamatta pirusti aikaa, helppo paikka paeta todellisuutta ja arjen vastuuta. En keksi mitään muuta keinoa, kuin kylmä irrottautuminen, tai edes sopia itselleen tarkka aika, jolloin voi mennä, eikä muulloin. Parasta olisi, kun lopettaisi kokonaan.
T: sinkkumies
Mitä ihmettä? Siis nettiriippuvuushan on ihan verrattavissa esim. peli- tai seksiriippuvuuteen. Ihminen kyllä tiedostaa sen haitat, mutta tekee sitä silti. Kyllähän moni tupakoitsijakin yrittää päästä eroon, aina sen seuraavan savun jälkeen... En vertaisi tätä riippuvuutta alkoholismiin, koska kyseessä on ehkä asteen verran vakavampi juttu, alkoholi kuitenkin vaikuttaa aivoihin kemiallisesti paljon vahvemmin kuin tietty opittu nautintoa aiheuttava tapa (esim. juuri tietokonepelaaminen).
Tää on ihan todellista! Kerran onnistuin olemaan jopa 6kk erossa täältä mutta sitten heikkoina hetkinä kun ei ole tekemistä, niin ajauduin takaisin palstalle. Itselläni ei ole kauheasti ystäviä, joten luulen keskustelupalstojen tuovan itselleni tietynlaista sosiaalisuutta ja yhteisöllisyyttä. Itseasiassa olen aika lailla introvertti, joten tämmöinen vastavuoroton sosiaalisuus (minun ei tarvitse sosialisoida jos en jaksa) sopii itselleni oikein hyvin. Palsta kuitenkin koukuttaa, sillä uusia aloituksia ja keskustelujen päivityksiä tulee koko ajan.
T. Nro 4
En edes halua tietää, miten monta tuntia viikostani vietän täällä. Nytkin olen töissä, ja olisi jotain töitäkin tehtävänä, mutta selaan vain palstaa. Vapaapäivänä aamulla avaan av:n, ja se kulkee mukana pitkin päivää. Sen verran järjissäni vielä olen, etten selaa palstaa kännykällä kodin tai työpaikan ulkopuolella.
Aina välillä päätän, etten enää käy palstalla. Aina se menee siihen "no mä vain käyn nopeasti katsomassa" -tilanteeseen ja hups hui.
Et voi jättää vauvapalstaa vaan korvata sen toiminto jollain muulla. Jättämisessä ei edes ole mitään järkeä jos sen sijaan tekee jotain aivan yhtä tuottamatonta.
Lähtökohtaisesti usein kyse yksinäisyydestä. Oli jutut miten typeriä tahansa, niin ne kuitenkin kirjoittanut joku toinen ihminen. Hän korvaa omalla tavallaan sen mitä elämästä sillä hetkellä puuttuu.
Helpottaa kun tajuat, että suurin osa suosituista keskusteluista av:llä on provoilua.
Mä olen riippuvuuksiin taipuvainen muutenkin ja nyt jumitan tätä hiton palstaa yötä päivää. :(
luen aaveeta puhelimella aika usein sängyssä ennen kuin menen nukkumaan :(
Vähän sama homma täällä...