Mitä mieltä tästä (häät)?
Onko teistä epäkohteliasta olla tarjoamatta alkumaljaa enempää alkoholia häissä, jotka järjestetään paikassa, josta ei edes itse voi ostaa alkoa?
Kuitenkin sukulaiset panostaneet lahjoihin, matkaan jne. ja rahakuoret kyllä kerätään ovella hymyssä suin.
Mielestäni voisi ottaa huomioon ne, jotka tarvitsevat alkoholia voidakseen seurustella. Ihan pilalle menivät monen ujon hääjuhlat morsiamen alkoholiongelman takia.
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:19"]
Provo. Toi loppuhuipennus paljasti. Onhan se ihan selvä, että jos jollain on alkoholiongelma niin hän välttää tilanteita, joissa alkoholia tarjolla. Ja tottakai hääpari itse päättää --tarjoilunsa. Joten jos noin yleisesti tiedossa, että morsiamella alkoholiongelma niin olisit osannut odottaa ettei alkoholia välttämättä tarjolla. Ei jatkoon, 2/5.
[/quote]
Ei ole yleisesti tiedossa, edes kaikki läheisimmät perheenjäsenet ei tiedä. N.k akateeminen juoppo, eli hoitaa työn ja tietyt tilanteet mallikkaasti, mutta todellisuus on karu. Olisi siis voinut ihan hyvin skarpata yhden illan, kun kerran pikkujouluissakin juoksee limppari kourassa ja pärjää ihan hyvin!
Niiden ihmisten, jotka eivät osaa seurustella tai selviä sosiaalisista tilanteista ilman alkoholia, kannattaisi hakea apua. Varautuisivat edes omalla piilopullolla sitten, jos kuulumisten vaihtaminen selvin päin on aivan mahdoton ajatus.
Provo. Toi loppuhuipennus paljasti. Onhan se ihan selvä, että jos jollain on alkoholiongelma niin hän välttää tilanteita, joissa alkoholia tarjolla. Ja tottakai hääpari itse päättää --tarjoilunsa. Joten jos noin yleisesti tiedossa, että morsiamella alkoholiongelma niin olisit osannut odottaa ettei alkoholia välttämättä tarjolla. Ei jatkoon, 2/5.