Kuinka kännissä olisit tästä määrästä:
pullo valkkaria (vol 13%), 6 olutta (0,33) ja yksi lonkero (0,5)?
Näillä juomilla tässä kirjoittelen, ei hirveästi tunnu päässä. Nainen, 35v, 83 kg.
Kommentit (81)
Mä juon yleensä tollasen satsin kun viihteelle lähen. Pieni hiprakka tulee. Muistan kaiken, en tee mitään tyhmää ja aamulla pieni krapula
Viinipullollisen jälkeen olen jo tosi hyvässä jurrissa. Onneksi ei tarvitse juoda noin paljoa tullakseen känniin.
En olisi lainkaan humalassa, sillä sinähän ne viinakset joit. Minä pysyn aina ja ikuisesti vissylinjalla.
Varaa muuten sankko sängyn viereen, jos ne juomat pysyvät sisälläsi siihen asti, kun menet nukkumaan. Voit sitten erään tutun pikkupojan sanojen mukaan yskiä sankkoon.
Pullo viiniä on 3 (reilua) lasia eihän se missään tunnu ...
T. 9
Tulipa mieleen omat synttärini viime vuonna.. Ostin kotiin alkuiltaa varten 6 siideriä, jotka join ennen baariin lähtöä.. Baarissa kaveri tarjosi jonkin shotin, ja join lisäksi ehkä 2 siideriä.. Kotiin tullessa "jatkoilla" yön pikkutunneilla tulin huitaisseeksi keskustelun lomassa vielä melkein kokonaisen valkkaripullon, jonka olin saanut lahjaksi...
Seuraavana päivänä olin niin huonossa kunnossa, että oksensin ties montako kertaa, enkä päässyt koko päivänä sängystä ylös..
Tuli siinä todettua, että alkoholinkäyttöni pysyy täysin hallinnassa niin kauan, kunnes on liikaa menoa ja meininkiä, joka kerta kun olen lähtenyt yöelämään+ on ollut jotkut isommat pirskeet, juon aivan järjettömiä määriä ihan huomaamattani.. Ei minun juttuni siis tuo "bilettäminen", kalsarikännit sopivat minulle paljon paremmin :D
No varmaan joskus reilu vuosi sitten en olisi ollut kummemmassa humalassa tuosta määrästä, vaikka toki huomaisi että on jonkin verran juotu. Itse kyllä join varmasti tuollaisia määriä, lisäksi vielä ehkä jotain shotteja tai kirkasta viinaa siihen päälle (pari-kolme annosta)
Nyt en ole juonut tollasia määriä pitkään aikaan, veikkaan että jo ihan yksinään noiden olueiden tai sitten viinipullon jälkeen olisin jo melkoisessa humalassa.
Mitat 172/60. Tosin juodessani enemmän painoinkin viitisen kiloa enemmän.
Kannattaisi varmaan pitää vähän taukoa, tulee kalliiksikin juoda tollaisia määriä yksinään ja oletan että teet niin aika usein kun tosiaan noin monta annosta pystyt juomaan.
Olen juonut jonkin verran enemmän, enkä ole juuri edes humalassa, tosin olen hieman yli satakiloinen mies. Perinteinen perjantain kalsaripossetissuttelu.
Hmmm...itse juon tavallisesti 0.5l 32% leijonapullon sekoitettuna mehuun ja metsämansikkalikööriin 0.5l 21%. Sillä saa sopivan humalan. Jalat kantaa, muisti pelaa, osaan käyttäytyä eikä tule krapulaa. Ikä 21 166cm/44kg. Ja näiden mielestä ap on alkoholiongelmainen... Itse juon n. kerran kuussa tai kahdessa. Toisilla on parempi viinapää. Ei se sitten niin kovin hyvä juttu ole. Halvemmaksi tulisi jos se pari siideriä riittäisi.
Noi on sopivat pohjat baariin, krapulaa ei juuri tuosta määrästä vielä tule. 192/95 ja mies.
Teholla olisin. Pullollisesta valkkaria jo sammunut. Olen nyt juonut iltapalan kanssa 2 lasia punaviiniä ja huippaa jo vähän. 52 ke ja 38v
Tuo on siis 13 annosta. Ei nyt mikään älytön määrä, riippuu missä ajassa juo. Joskus nuorempana meni sellaset reilu kymmenen annosta illan aikana ja silloin oli kyllä jo tosi humalassa. Nyt kun juominen jäänyt vähemmälle niin paha sanoa.
Olisin todennäköiesti jo oksentanut ja sammunut. Viinipullosta tulen jo tosi känniin, samoin kuudesta kaljasta tulisin (jos kaljaa joisin). Jo tuo 0,5l lonkero tuntuisi mulla päässä. Jos joisin pullon viiniä JA 6 kaljaa JA vielä 0,5l lonkeroa niin en todellakaan olisi tolpillani enää. Olen 23v, normaalipainoinen. Käytin teininä alkoholia välillä reippaastikin mutta juomisen lopetin lähes kokonaan 19v kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, ja kokonaan lopetin kun 20v tulin raskaaksi. Nykyään saatan juoda ravintolassa lasin viiniä tai joskus saunan jälkeen siiderin, mutta tätä tapahtuu siis todella harvoin.
Ei tuntuisi missään. Nainen 51v 140 kg
Teholla olisin. Pullollisesta valkkaria jo sammunut. Olen nyt juonut iltapalan kanssa 2 lasia punaviiniä ja huippaa jo vähän. 52 ke ja 38v
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:17"]
Olisin sammunut jo viinipullon jälkeen, noiden muiden jälkeen kuollut. Sinulla on alkoholiongelma. Hae apua. T.168cm, 83kg
[/quote]
Ei hyvä viinapää aina merkitse alkoholiongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:25"]
Ap vastaa: juon tällaisia määriä joka vkloppu, yleensä näin perjantaisin. Seuraavana päivänä ei krapulaa! En juo viikolla, joskus koko vkloppu selvinpäin mutta yleensä tällaiset juomat 3 krt/kk. Kotona lasten mentyä nukkumaan. Mies selvänä.
[/quote]
Miksi? Mitä hauskaa on olla itsekseen kännissä?