Työkaveri "unohti" kertoa erittäin tärkeästä asiasta
oon joutunu töissä aika epäsuotuisasn valoon koska eräästä dokumentista puuttuu lukuja jotka minun olisi pitänyt tältä työkaveriltani saada. Tää tapahtu nyt toistumiseen.
Työkaverini oli vain että oho ja voi voi, rivien välistä pystyin lukemaan että haistattaa minkä kerkeää, hakuaakin että mulle tapahtuu näin. Mitäs mun nyt tässä pitäisi/kannattaisi tehdä?
Oon havainnu häneltä jo pitkään piikittelyä ja vähättelyä kaikissa muissakin asioissa. Oon antanu mennä ohi korvien koska ne ei ole koskenut työtä ja olen ajatellut että hänellä vaan on muuten jotenkin niin hankalaa. Mutta tätä en enää katso hiljaa. Mitä sinä tekisit?
Kommentit (10)
Pyydät luvut maililla, laita vielä cc:nä esimiehesi. Ja viimeistään esimies cc:nä viestiin, jos joudut kyselemään lukujen perään.
Työkaveri saattaa olla maho lehmä ja/tai itsekäs sinkku.
Irtisano itses, niin mä tekisin, kuka jaksaa tyhmien lukujen kaa!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:13"]Irtisano itses, niin mä tekisin, kuka jaksaa tyhmien lukujen kaa!
[/quote]
Joillekin maksetaan "tyhmien lukujen" käsittelystä. Tyhmältä näyttää myös numero nolla pankkitilillä, jos on niin tyhmä, että irtisanoutuu ilman uutta työpaikkaa. Se on nimittäin varma karenssi ja nolla egee fyrkkandeelia, jos on niin tyhmä, että hankkiutuu työttömäksi. Mieluummin ottaa vaikka potkut perseeseen pätevästä itsestä johtumattomasta syystä.
Jos työkaveri ei ole hoitanut työtehtäviään ja sinä kärsit siitä, niin puhu esimiehelle.
Jos homma ei hoidu niin aina sähköpostina pyynnöt. On sitten näyttöä tarvittaessa ja voit sanoakkin että pyydät sähköpostitse että kun noita unohduksia on ja toistat aina pyynnön. Tyhmä on jos tuosta ei tajua miksi et asiaa hoida suullisesti. Pidät yllä sellaista vihjailevaa ilmettä.
Ehkä ap tarkoittaa, että ei olisi erikseen osannut pyytää lukuja, vaan kollega on tarkoituksella pimittänyt tietoa?
Pyydät tiukasti uudelleen deadlinen kanssa. Jos ei tuu, ilmoita pomolle että työ ei onnistu koska....pidä puolesi.
Sähköpostilla pyynnöt ja tarvittaessa 'riittävä jakelu'. Jos ei ala kuulua, niin puhut esimiehellesi asiasta. Esimies voi sitten kutsua kokoon palaverin sinun ja henkilön kanssa, jossa sovitaan ja kirjataan ylös miten prosessi menee että saat lukusi silloin kun sinun ne kuuluu saada. Ei kannata jäädä huonoon valoon asiasta, joka ei ole sinun syysi.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:36"]
Ehkä ap tarkoittaa, että ei olisi erikseen osannut pyytää lukuja, vaan kollega on tarkoituksella pimittänyt tietoa?
[/quote]
Siinä tapauksessa asiasta pitää keskustella oman esimiehen kanssa, jotta tilanne ei pääsisi toistumaan. Näin asia hoidetaan toimivissa työyhteisöissä. Ja ensimmäinen viesti tilanteesta pomon suuntaan on syytä tehdä dokumentoidusti eli sähköpostilla ihan CYA - syystä (CYA = Cover Your Ass).
Pyyda ne luvut kollegaltasi. Miten alunperin pyysit tietoja kollegaltasi...mailitse vai suullisesti vai puhelimessa? Oliko pyynto yksiselitteinen ja selkea? Sinun intressesi on muistuttaa asiasta, joten tee se tarvittavan monta kertaa, eri tavoin.