Kristityt, kannattaisiko jo jättää EV. LUT. kirkko?
Arkkipiispa Mäkinen iloitsee homoliittojen ja homoadoption hyväksymisestä ja vihjaili noissa kommenteissa jo siihen suuntaan, että myös KIRKON avioliittokäsitystä aletaan nyt tarkastella uudestaan.
Suosittelen todellakin kaikille kristityille ev. lut. kirkosta eroamista. Itse ole jo eronnut ja tutustumassa ortodoksiseen kirkkoon. Tässä toisessa kansankirkossamme pidetään tiukasti kiinni vain yhdenlaisesta avioliittomallista ja arkkipiispa Leo toi tämän myös haastattelussa selkeästi esiin.
Hieno vaihtoehto olisi myös se, jos Luther-säätiö rohkaistuisi ja eroaisi nykykirkosta. Mutta mites maailmanlaajuinen luterilainen yhteisö ja ehtoollisyhteys? Ruotsissa, Tanskassa ja USA:ssa luterilaiset jo vihkivät homopareja, joten ehkä luterilaisuutta ei voi enää lainkaan pelastaa... Luterilaisuus on siirtymässä kokonaan kristinuskon ulkopuolelle ja ehkä muut kristilliset kirkot (katolinen, ortodoksit jne.) eivät kohta enää tunnusta luterilaisia lainkaan kristityiksi?
Kommentit (93)
Kyllä te uskovaiset sitten jaksatte. Syvällä sisimmissänne tekin oikeasti tiedätte että raamattu satua.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:10"]
Kyllä te uskovaiset sitten jaksatte. Syvällä sisimmissänne tekin oikeasti tiedätte että raamattu satua.
[/quote]
Ei me tiedetä,syvällä sisimmässämme me ollaan varmoja että se on totta ! Ja luulempa että syvällä sisimmässäsi sinäkin mietit että "entä jos olenkin väärässä, jos Raamattu sittenkin on totta..."
Vastikään erosin ev.lut. seurakunnasta. Olen siis uskossa. Eroasin kyllä viimeistään nyt jos en olisi aiemmin sitä tehnyt.
Jo yli 2200 kirkosta eronnutta tänään! Hyvä,monet ihmiset siis erottavat vielä oikean ja väärän vaikka kaikki piipat/papit ym eivät erotakkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:07"]
Olisiko niin, että 2000 vuotta sitten keksitty säännöt olisivat nykyään vähän vanhentuneita?
[/quote]
Säännöt vastaan luonnon laki on kyse siitä, kumpi on oikeampi? Luulen että luonnon laki. Ihminen lisääntyy ja siihen kykenee vain mies ja nainen. Sinä päivänä kun kaksi naista tai kaksi miestä keskenään lisääntyy laki on täysin oikea. Se ei vain ole mahdollista ja on sama asia ku kuvittelis että illalla laittas kaksi kiveä kukkaruukkuun ja kuvittelis että aamulla sielä on vauva. Kai te homot eläimet ymmärrätte että avioliitto on isoin asia juuri lasten kannalta eikä sen että te voitte tunteellisesti ajatella rakastavanne toisiaan enemmän kun olette solmineet avioliiton. Avioliitto ei ole pelkästään rakkauden, sitoutumis kysymys vaan isoin asia on lapset ja niitä saa vain heterot keskenään. Piste.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:12"]
Maailma muuttuu ja uskonnon on muututtava sen mukana. Jos se ei muutu niin se ei pysy hengissä. Näin se vaan menee. Jos ev.lut kirkko meinaa pysyä olemassa on sen aina välillä pysähdyttävä miettimään oppejaan ja muutettava niitä. Lopultakin uskonto on ihmistä varten eikä ihminen uskontoa. Ja kun se kristinusko on jo muuttunut tässä 2000 vuodessa melkoisesti, niin miksi se nyt yhtäkkiä jumahtaisi paikoilleen?
[/quote] JUMALAN SANA EI MUUTU! Se on yhtä sama kuin 2000vuotta sitten. Sillä mitä joku kirkko opettaa ei ole MITÄÄN yhteistä todellisen Sanan kanssa. Oikealle kristitylle vain Jumalan Sana merkitsee, kirkko jatkakoon Saatanallisia säkeitään. EROTKAA SIITÄ!
[/quote]
Oletko koskaan kuullut Nikean kirkolliskokouksesta? Siellähän sitä Raamatun "muuttumatonta" Jumalan sanaa muokattiin ajan henkeen sopivaksi. Seurauksena kiistoja ja kristinuskon jakautuminen katolisiin ja ortodokseihin.
Ja onko sinulla käynyt mielessäsi että ihmiset ovat kirjanneet ylös tuon Jumalan sanan. Eikö silloin ole mahdollista, että myös Saatana olisi päässyt kuiskimaan sinne omiaan?
Rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan siksi koska ei voi olla kahta herraa.
Ei se sitä tarkoita että välttämättä pitäisi olla ihan varaton, vaan sitä että mammonasta ei saa tehdä itselleen herraa ja palvoa sitä.
Tuossa jakeessa sanottiin:
2 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
Tässä se sanottiin siis tarkemmin
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:12"]
Maailma muuttuu ja uskonnon on muututtava sen mukana. Jos se ei muutu niin se ei pysy hengissä. Näin se vaan menee. Jos ev.lut kirkko meinaa pysyä olemassa on sen aina välillä pysähdyttävä miettimään oppejaan ja muutettava niitä. Lopultakin uskonto on ihmistä varten eikä ihminen uskontoa. Ja kun se kristinusko on jo muuttunut tässä 2000 vuodessa melkoisesti, niin miksi se nyt yhtäkkiä jumahtaisi paikoilleen?
[/quote] JUMALAN SANA EI MUUTU! Se on yhtä sama kuin 2000vuotta sitten. Sillä mitä joku kirkko opettaa ei ole MITÄÄN yhteistä todellisen Sanan kanssa. Oikealle kristitylle vain Jumalan Sana merkitsee, kirkko jatkakoon Saatanallisia säkeitään. EROTKAA SIITÄ!
[/quote]
Oletko koskaan kuullut Nikean kirkolliskokouksesta? Siellähän sitä Raamatun "muuttumatonta" Jumalan sanaa muokattiin ajan henkeen sopivaksi. Seurauksena kiistoja ja kristinuskon jakautuminen katolisiin ja ortodokseihin.
Ja onko sinulla käynyt mielessäsi että ihmiset ovat kirjanneet ylös tuon Jumalan sanan. Eikö silloin ole mahdollista, että myös Saatana olisi päässyt kuiskimaan sinne omiaan?
[/quote] Olen kuullut. Siellä keksittiin kolmiyhteys ja alettiin puhua Jumalan kolmesta persoonasta ja siellä muutettiin myös alkuperäinen kastetapa (upotuskaste Jeesuksen Kristuksen nimeen) kasteeksi arvonimiin Isä ja Poika ja Pyhähenki. Mutta Raamatusta nuo silti löytyvät yhä oikein! KUNNIA JUMALALLE!
Room.16:
17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.
2. Kor.6:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Erosin ev.lut kirkosta ja minusta tuli katolinen, ei tartte maksaa kirkollisveroa :)
Selitä Matt. 3: 16-17. Miksi Jumala puhui noin, ellei olisi kyse eri persoonista?
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. Matt. 24:36: Tämä myös ei ole mahdollinen muuten kuin että Poika ja Isä eivät ole yksi ja sama.
Te homovihaajakristityt, ihanko vakavissanne olette sitä mieltä, että Raamattu kuvaa Jumalan olevan psykopaatti joka luo ensin homot ja sitten vihaa heitä? Ja heidän täytyy taistella rakkautta vastaan koko elämänsä, että heidän Luojansa heidät hyväksyisi.
Eikö todennäköisemmältä kuulosta, että tekstejä Raamattuun olisivat kirjoittaneet muinaiset penttioinoset Saatanan riivaamana?
Ja täten te palvotte pimeyttä!
16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. --Joh. 14:16,17-- ------- Huom. Pyhästä Hengestä puhutaan tässä persoonana: Häntä, Hänet, Hän.
Ei ole kolme titteliä, vaan kaikki kolme ovat Jumalia. on siis halventavaa puhua tittelistä. Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala.
Yhtälailla homojen täytyy tehdä parannus kuin murhaajien, varkaiden, avionrikkojienkin. Syntisten on kaikkien tehtävä parannus. Jumala ei ole luonut ihmistä homoksi vaan omaksi kuvakseen. Mutta syntiinlankeemuksen takia kaikki ihmiset ovat välirikossa Jumalaan ja syntisiä. Vain Jeesuksen veri pelastaa, usko Jeesuksen sovitustyöhön ristillä!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:41"]
Yhtälailla homojen täytyy tehdä parannus kuin murhaajien, varkaiden, avionrikkojienkin. Syntisten on kaikkien tehtävä parannus. Jumala ei ole luonut ihmistä homoksi vaan omaksi kuvakseen. Mutta syntiinlankeemuksen takia kaikki ihmiset ovat välirikossa Jumalaan ja syntisiä. Vain Jeesuksen veri pelastaa, usko Jeesuksen sovitustyöhön ristillä!
[/quote]
Mutta murhaajat, avionrikkojat ja varkaat tekevät tarkoituksella pahaa ja Jumala vihaa pahuutta, sillä se on Saatanan tekosia. Mutta millä tavalla homous on pahuutta?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:37"]
Ei ole kolme titteliä, vaan kaikki kolme ovat Jumalia. on siis halventavaa puhua tittelistä. Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala.
[/quote] Silloinhan olisi kolme Jumalaa eikä niin voi olla. Raamattu sanoo että on VAIN YKSI JUMALA ja Hän esiityy eri tehtävissä kuten Isänä, Poikana, Pyhänähenkenä.
Vrt niinkuin esim minä olen äiti ja samoin tytär ja minulla on henki, silti YKSI ihminen. Mutta jos allekirjoitan että äiti se ei kelpaa, tytär ei kelpaa... vaan minun on allekirjoitettava nimelläni. Samoin uskovan pitää allekirjoittaa kasteensa sillä ainoalla oikealla nimellä eli Jeesus Kristus.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:07"]
Jokaisen TOSI USKOVAN pitäisi nyt viimeinkin erota kirkosta ja kiireesti. Jos tarkoituksesi on oikeasti uskoa Jumalaan ja toivot pelastuvasi ja pääseväsi taivaaseen niin jätä jo taaksesi tuo mädännäisyys. Etsi oikea uskovien yhteys, käy kasteella Jeesuksen Kristuksen nimeen, tee niinkuin JUMALA Sanassaan sinua opettaa tekemään. Morsiamen ylöstempaus on lähellä! Älä jää ihmettelemään kuin Lootin vaimo vaan usko Jumalaa älä ihmisiä. Kirkko ei pelasta ketään. VAIN JUMALA voi pelastaa!
[/quote]
Tee toisille kuin tahdot toisten teille tekevän!
Jeesus oli 2000 vuotta sitten spitaalisten, fariseusten ja lasten sekä muiden hyljeksittyjen puolella. Nyt hän olisi myös homojen ja lesbojen puolella jotka rakastavat toisiaan ja haluavat kasvattaa lapsensa Jeesuksen nimessä .
Tahdon!!!!
Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Palvele herraa iloiten!!! :) Älä käytä energiaasi muiden rakkauselämän ajattelemiseen.
t. Hetero, joka saattaa tehdä sängyssä kaikenlaista, mitä et ehkä halua tietää oi sinä siveä sipuli.
Siunaa Jeesus perhe-elämää ja kaikki Suomen lapsia <3
[/quote] MIssä minä tuomitsin ketään? Jeesus oli spitaalisten, köyhien ja hyljeksittyjen puolella ja sanoi mm naiselle joka oli elänyt monien eri miesten kanssasynnissä :"En minäkään sinua tuomitse, mene ÄLÄKÄ TÄSTÄLÄHTIEN SYNTIÄ TEE. " Jeesus ei hyväksyisi homoutta tekona eikä missään tapauksessa tätä avioliiton irvikuvaa.
Niin ja fariseusten kanssa Jeesus oli kyllä täysin erimieltä. Olet tainnut lukea Raamatun huonosti.
[/quote]
Ja jos se teidän jeesuksenne ilmestyisi, eiköhän teistä tosiuskovaisista suurin osa huutaisi nettipalstoilla housut kiihkosta märkinä, että se vihervasuripakanahomo joutaisi naulittavaksi ristille.
[/quote] En tiedä ketä tarkoitat mutta oikeastaan ihan sama, en vihaa ainuttakaan vihreää, en vasemmistolaista enkä homoa. Totesimpahan vain että Jumala ei homouden tekoja hyväksy.