Herään aina kolmelta yöllä, enkä saa enää unta. Ei väliä, milloin olen nukahtanut
Kommentit (28)
Mulla soi kello työaamuina 4.20, ja keho/ pää tottunut tohon, niin herään myös vapaapäivinä neljän hujakoilla, ärsyttävää!!
Vierailija kirjoitti:
Maksasi piiputtaa siis.
Miten siihen maksa liittyy?
Menen nukkumaan yleensä noin kymmeneltä ja herään ensin puoliltaöin, sitten kolmen aikaan, sitten neljän aikaan, sitten kuuden aikaan. 20 vuotta on nukkumiseni ollut tätä. Muistan vieläkin ne kaksi normaalisti, heräämättä nukuttua yötä vuonna 2015, tunne oli taianomainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika tuossa on
Noku joutuu olee monta tuntia ilman vauvapalstaa
Vierailija kirjoitti:
Maksasi piiputtaa siis.
Voisitko selventää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksasi piiputtaa siis.
Voisitko selventää?
Kokeile päästä petiin jo klo 21. Se katkaisi itsellä tuon. Siis kun väsyn hetki tuli kello 21 maissa, niin otin siitä heti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile päästä petiin jo klo 21. Se katkaisi itsellä tuon. Siis kun väsyn hetki tuli kello 21 maissa, niin otin siitä heti kiinni.
Miten se estää kolmelta heräämisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää kolmelta heräämisen?
No ei välttämättä estä, mutta klo 21-3 nukutut tunnit ovat varmaan 5 kertaa virkistävämpiä unitunteja, kuin esim 24-6 nukutut.
Itselläni tuo myös lopetti klo 3 heräilyn (ja saatoin palata nukkumaan esim 23-7)
Saatana kutsuu sinua. Vastaa Saatanan kutsuun tekemällä pimeyden rituaali yöllä klo 0300.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaihdevuosioire
Tai sitten stressiä.
Mulla oli toi kolmen yön ajan.
Se tapahtui sen jälkeen, kun väsyin liikunnasta - liikuttuani tavallista enemmän muutaman kuukauden tauon jälkeen - ja nukahdin epätavallisen aikaisin, klo 22:30.
Toisena ja kolmantena yönä en malttanut mennä aikaisin nukkumaan, ajattelin myös että viivyttämällä nukkumaanmenoa skippaisin kolmelta heräämisen ja rytmini olisi taas 1-osainen. Silti heräsin kolmelta. Kuin ajastettuna.
Hereilläolo kesti kaikkina ko. öinä pitkään, niin että jouduin aamuisin nukkumaan vielä 3-4 tuntia jaksaakseni... Ja nousin ylös epätavallisen myöhään.
Aamuista oli mennyt pari tuntia työaikaa (kotona), enkä ollut [kahden ensimmäisen katkonaisen yöunen jälkeen] niin virkeä kuin yleensä. Minulla oli lievää huonovointisuutta, olin ärtynyt, ja selkälihakseni olivat kireät. Samaan aikaan sain erilaisia uusia velvollisuuksia.
En edes muistanut perinteisiä lääkkeitä, Buranaa tai konjakkia, koska en juuri koskaan tarvitse lääkettä tai juo alkoholia, enkä siis ole tottunut turvautumaan kumpaankaan.
Kokeilin lääkkeeksi trollien huumoria foorumilla ja sain hetkessä bannin. Sen jälkeen pystyin keskittymään työntekoon hyvin (ajatuksella "ei mahdollisuutta notkua netissä"), mutta fyysinen ongelma säilyi.
Nyt kun mietin selkälihaksiani, ehkä ne (ilman niihin kohdistuvaa treeniäkin) "kipeytyivät" tai niissä oli kiristävä tunne, koska en juonut vettä. Ehkä kroppani järkyttyi kuivumisesta rasituksen kera ja selkävaiva oli siitä vain yksi oire. En tiedä.
Niin ei voinut jatkua. Tunsin, että pitäisi tehdä jotain erilaista. Ulkona oli upea ilma ja muistin, millä unirytmi aina korjaantui: liikunnalla. "Sillä se lähtee, millä tulikin."
Kävelin yli 30 km ja okei, puolet tuosta matkasta olisi riittänyt. Kun pääsin kotiin klo 22:15, jumantsukka jalkojani särki... Kipu ei estänyt minua nukahtamasta. Nukuin pitkälle aamuun "kuin tukki," kertaakaan heräämättä.
Sen jälkeen olen nukkunut normaalisti.
Esivaihdevuodet, tyypillinen oire
Klo 3-5 aikaa kutsutaan Suden ajaksi.
Muistelen lukeneeni, että juuri noihin aikoihin herääminen tarkoittaisi demonin riivaamista tai sitten edellä mainittua maksavikaa. En tiedä mihin perustui.
Sama vika. Rytmit ihan sekaisin.