Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittämätöntä lihaskatoa

Vierailija
28.11.2014 |

Onko kukaan kokenut tällaista? Minulla on ollut oireita n. 4 vuotta, lääkärillä on käyty ja ENMG:n mukaan ei pitäisi olla olla mitään hermoissa vialla, pääkin on kuvattu ja kasvaimia ei ole, kortisoli koholla mutta hormonisairauksia ei todettu. Elämä pilalla, tuntuu että lihakset pienenevät ja heikkenevät päivä päivältä, nieleminen vaikeampaa, nivelongelmia yms. Päivät menee makoillessa kotona. Olen työkyvytön ja ikää 21.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän samalta, mitä mulla oli. Joku mystinen kroonistunut tulehdus. Mene yksityiselle infektiolääkärille! Minua auttoi TODELLA paljon antibiootti doksisykliini, mutta jouduin syömään sitä hyvin pitkiä jaksoja, koska oireet palasivat aina muutaman viikon sisällä lopetuksesta, mutta nyt ei ole enää noita oireita kun sain tarpeeksi pitkän kuurin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin psyykettä. Olet sen ikäinen että psyyke ja hormoonitoiminta heittelee kovasti.

Jos sinulla olisi jokin selkeä siraus olisi se jo neljässä vuodessa aiheuttanut todellisia näkyviä ongelmia ja jopa kuoleman jos kyseessä olisi vakava sairaus.

Joku ilmeisesti mahdollistaa sinun kotona makoilun. Koska et ole virallisesti sairas et voi olla työkyvyttömyyseläkkeellä. Joku maksaa sinun asuntosi,ruokasi,vaatteesi, nettisi, hoitaa asioitasi ja huolehtii kaikesta. Tämä joku on se joka on sinulle aiheuttanut tuon tilan josta kerroit. Jos häntä ei olisi olisit ihan normaali nuori nainen.

Vierailija
24/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 06:28"]Kuulostaa vähän samalta, mitä mulla oli. Joku mystinen kroonistunut tulehdus. Mene yksityiselle infektiolääkärille! Minua auttoi TODELLA paljon antibiootti doksisykliini, mutta jouduin syömään sitä hyvin pitkiä jaksoja, koska oireet palasivat aina muutaman viikon sisällä lopetuksesta, mutta nyt ei ole enää noita oireita kun sain tarpeeksi pitkän kuurin. Tsemppiä!
[/quote]

Saanko kysyä mitä kaikkia oireita sinulla oli? Ja minkälainen tulehdus oli kyseessä? Minulla on näiden jo mainitsemieni lihasoireiden lisäksi mm. jatkuvaa kuumeilua, hiusten ohenemista, kuukautisia ei ole ollut vuoteen, todella korkea syke ja "lämpöintoleranssi". Ihanaa jos olet parantunut tällaisesta. Minullakin on siis jonkinlaista tulehdusta elimistössä mutta tapaamani lääkärit eivät ole syytä siihen osanneet selittää. Infektiolääkärillä en ole käynyt. Kiitos vastauksestasi

Vierailija
26/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 06:32"]Veikkaisin psyykettä. Olet sen ikäinen että psyyke ja hormoonitoiminta heittelee kovasti.

Jos sinulla olisi jokin selkeä siraus olisi se jo neljässä vuodessa aiheuttanut todellisia näkyviä ongelmia ja jopa kuoleman jos kyseessä olisi vakava sairaus.

Joku ilmeisesti mahdollistaa sinun kotona makoilun. Koska et ole virallisesti sairas et voi olla työkyvyttömyyseläkkeellä. Joku maksaa sinun asuntosi,ruokasi,vaatteesi, nettisi, hoitaa asioitasi ja huolehtii kaikesta. Tämä joku on se joka on sinulle aiheuttanut tuon tilan josta kerroit. Jos häntä ei olisi olisit ihan normaali nuori nainen.
[/quote]

Psyyke ei aiheuta näin invalidisoivia lihasoireita. Saan Kelalta tukea joten kukaan ei mahdollista kotona makoiluani. En haluaisi mitään niin paljon kuin pystyä käymään töissä ja elää normaalia elämää

Vierailija
28/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sähän olet lihonut törkeesti epämääräisellä ruokavaliolla etkä varmaan ole jaksanut ravata salilla. Todennäköisin syy on siinä. Suora puhe on töykeää, tiedän, sry 4 that.

Vierailija
29/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 07:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 06:28"]Kuulostaa vähän samalta, mitä mulla oli. Joku mystinen kroonistunut tulehdus. Mene yksityiselle infektiolääkärille! Minua auttoi TODELLA paljon antibiootti doksisykliini, mutta jouduin syömään sitä hyvin pitkiä jaksoja, koska oireet palasivat aina muutaman viikon sisällä lopetuksesta, mutta nyt ei ole enää noita oireita kun sain tarpeeksi pitkän kuurin. Tsemppiä! [/quote] Saanko kysyä mitä kaikkia oireita sinulla oli? Ja minkälainen tulehdus oli kyseessä? Minulla on näiden jo mainitsemieni lihasoireiden lisäksi mm. jatkuvaa kuumeilua, hiusten ohenemista, kuukautisia ei ole ollut vuoteen, todella korkea syke ja "lämpöintoleranssi". Ihanaa jos olet parantunut tällaisesta. Minullakin on siis jonkinlaista tulehdusta elimistössä mutta tapaamani lääkärit eivät ole syytä siihen osanneet selittää. Infektiolääkärillä en ole käynyt. Kiitos vastauksestasi

[/quote]

Todella pitkä lista, mutta pääasiassa noita samoja kuin sulla plus mm. kaksoiskuvat ja lyhytaikaiset hengityskatkokset kun en jaksanut edes hengittää :(. Ihan hirveetä kärsimystä vaan koko elämä ja tunsin oloni niin sairaaksi ihan jatkuvasti. Voimat loppu tosi usein niin, etten kyennyt muuta kuin pistää maate missä ikinä olinkaan, kadulla, kauppakeskuksessa, kotona. KUKAAN hoitotahoista ei uskonu, että mulla oli joku oikea sairaus, eikä tuota niin paljon markkinoitua psykosomaattista oireilua.

Niin no paras arvaus varsinaisesta aiheuttajasta on krooninen mykoplasma. Mykoplasmaverikoe osoitti, että jossain vaiheessa olin tartunnan saanut, mutta julkisen puolen lääkärit väittivät, ettei se enää vaikuta. Yksityiselle piti mennä.

Vierailija
31/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 07:57"]

Todella pitkä lista, mutta pääasiassa noita samoja kuin sulla plus mm. kaksoiskuvat ja lyhytaikaiset hengityskatkokset kun en jaksanut edes hengittää :(. Ihan hirveetä kärsimystä vaan koko elämä ja tunsin oloni niin sairaaksi ihan jatkuvasti. Voimat loppu tosi usein niin, etten kyennyt muuta kuin pistää maate missä ikinä olinkaan, kadulla, kauppakeskuksessa, kotona. KUKAAN hoitotahoista ei uskonu, että mulla oli joku oikea sairaus, eikä tuota niin paljon markkinoitua psykosomaattista oireilua.

Niin no paras arvaus varsinaisesta aiheuttajasta on krooninen mykoplasma. Mykoplasmaverikoe osoitti, että jossain vaiheessa olin tartunnan saanut, mutta julkisen puolen lääkärit väittivät, ettei se enää vaikuta. Yksityiselle piti mennä.

[/quote]

Niin ja jatkan, että tuota keski KUUSI vuotta. En tajua, miten jaksoin...

Vierailija
32/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 07:57"]

[/quote]

Niin ja jatkan, että tuota keski KUUSI vuotta. En tajua, miten jaksoin...
[/quote]

Huh, no onneksi paranit. Mullekin on noista psykosomaattisista oireista puhuttu, se on niin raivostuttavaa ja ahdistavaa jos joku ei ota tosissaan. Pitää yrittää päästä infektiolääkärille, toivottavasti pysyn hengissä sinne asti

Vierailija
34/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vähätellä oireitasi, mutta jos et enää pysty liikkumaan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Niin eikö ole Ihan normaali ilmiö, että lihakset häviää. En siis väitä, että olisit terve, mutta tämä tuli mieleen.

Vierailija
36/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa ainakin Jyväskylässä on borrelioosia. Ja aina ei puremaan tule edes sitä punaista renkulaa. Toivottavasti saat apua.

Vierailija
37/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasen tilanne tarkastettu? Liikatoiminnalla lähtee lihakset.

Vierailija
39/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:26"]En halua vähätellä oireitasi, mutta jos et enää pysty liikkumaan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Niin eikö ole Ihan normaali ilmiö, että lihakset häviää. En siis väitä, että olisit terve, mutta tämä tuli mieleen.
[/quote]

Onhan se, mutta ei kai sen pitäisi esim. nielun ja kasvojen lihaksiin vaikuttaa? Ja tämä lihaskato alkoi kun olin aktiivinen, kävin säännöllisesti salilla arkiliikuntaa lisäksi.

Vierailija
40/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:03"]Onko kilpirauhasen tilanne tarkastettu? Liikatoiminnalla lähtee lihakset.
[/quote]

On tarkastettu, se oli varmaan ensimmäinen mitä epäiltiin. Mutta tiedän että nämä kilpirauhasasiat ovat monimutkaisia ja tulokset ei kerro kaikkea. Hmmm