Mitä tekisit jos joutuisit päivystykseen ja siellä olisi lääkäri, joka osoittautuisi sinun naapurisi ja tiedät tasan tarkkaan, että kyseessä on valelääkäri!?
Hänellä olisi vielä valesukunimi käytössä.
Olet hoitajalla ja hoitaja sanoo, että odottaa käyn pyytämässä lääkäri Niemisen paikalla ja sieltä asteleekin naapurisi valkoisessa takissa. Tiedät, ettei hän todellakaan ole lääkäri eikä sukunimikään täsmää.
Mitä tekisit? Paljastaisitko hänet?
Kommentit (30)
No totta helvetissä. Mutta mistä tiedät kumpi on valeidentiteetti: naapurin vai lääkärin? Aika monet lääkärit jättää mainitsemasta, että on lääkäreitä.
En tiedä naapureiden ammatteja. En näkisi syytä kyseenalaistaa ellei ihan hullusti tutki minua tai kysele outoja. Tuo nimiasiakin on sellainen, että ajattelisin, että joku sekaannus ja olin luullut naapurin olevan eri niminen.
Hymyilisin tietäväisesti ja pyytäisin määräämään haluamani lääkkeet.
Entä jos se lääkärin titteli ja nimi on oikea, mutta hän on valenaapuri valenimellä?
En tietenkään paljastaisi. Naapurilla selvästi hyvät bisnekset meneillään ja melko tuottoiset luultavasti joten mikä minä olen sitä pilaamaan :).
Saisin loistavan etulyöntiaseman neuvotella meille hintava raja-aita jonka naapuri hommaa ja maksaa. Sen jälkeen teen vapaasti naapurin luvan vaativia rakennelmia tontin rajan tuntumaan.
Miettisin, että nyt on kyllä tosi huonotasoisiksi mennyt lääkärit meidän kunnassa.
Okei kuvitellaan tilanne uusiksi. Hoitaja sanoo "odota. Käyn pyytämässä lääkäri Niemisen paikalle". Pian kuulet käytävältä tutun äänen, joka että mitä nyt. Näet naapurisi valkoisessa takissa ovella ja hän tuijottaa sinua kauhistuneena. Mutta päättääkin viedä leikin loppuun ja esittää, että ei tunne sinua. Tiedät 100% varmuudella, että sukunimi on väärä. Samoin myös titteli.
T.ap
Ei se valkoinen takki ja toisen lääkäriksi kutsuminen vielä ketään lääkäriksi tee.
Miten on mahdollista, että tietäisin varmasti, että naapuri ei ole lääkäri?
Ehdottamasti paljastaisin. Kyllä tuollainen touhu pitää saada loppumaan ja hirvittäisi, että miten pitkää tuota on jo jatkunut!
Sellainen ei ole koskaan mahdollista, siis tuo mitä ap muka kyselee.
No valenimi ainakin herättäisi epäilyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaikka ois käynyt tekemässä teillä sähkötöitä.
En paljastaisi sillä ehdolla että se määräisi mulle ikuiset reseptit rivoihin, lyricoihin ja tramaleihin.
Heräisin unesta ja toteaisin säätilan harmauden ja lähtisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Okei kuvitellaan tilanne uusiksi. Hoitaja sanoo "odota. Käyn pyytämässä lääkäri Niemisen paikalle". Pian kuulet käytävältä tutun äänen, joka että mitä nyt. Näet naapurisi valkoisessa takissa ovella ja hän tuijottaa sinua kauhistuneena. Mutta päättääkin viedä leikin loppuun ja esittää, että ei tunne sinua. Tiedät 100% varmuudella, että sukunimi on väärä. Samoin myös titteli.
T.ap
Mistä minä sen tietäisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaikka ois käynyt tekemässä teillä sähkötöitä.
Tai olisi, vaikka niin nuori tai vanha, ettei ole ehtinyt suorittaa tutkintoa ja tiedät hänen ammattinsa.
Nauroin tälle 😂. En tiedä. Vetäisi aika sanattomaksi. Pakkohan se olisi sanoa.